Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

2013-2014 HASTALIKLAR VE HEMŞİRELİK BAKIMI UYGULAMA MODÜLÜ DEĞERLENDİRME SONUÇLARI Ders Koordinatörleri Prof. Dr. Asiye AKYOL Prof. Dr. Gül ERTEM Ölçme.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "2013-2014 HASTALIKLAR VE HEMŞİRELİK BAKIMI UYGULAMA MODÜLÜ DEĞERLENDİRME SONUÇLARI Ders Koordinatörleri Prof. Dr. Asiye AKYOL Prof. Dr. Gül ERTEM Ölçme."— Sunum transkripti:

1 HASTALIKLAR VE HEMŞİRELİK BAKIMI UYGULAMA MODÜLÜ DEĞERLENDİRME SONUÇLARI Ders Koordinatörleri Prof. Dr. Asiye AKYOL Prof. Dr. Gül ERTEM Ölçme Değerlendirme Sorumlusu Yrd. Doç. Dr. Figen OKÇİN Modül Sekreteri Ar. Gör. Mahmut ATEŞ Ar. Gör. Seda ARDAHAN Ar. Gör. Hacer DEMİRKOL

2 360 saat 45 gün olarak gerçekleştirilmiştir.
Eğitim Öğretim Yılı Sistem Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı Uygulama Modülü Tarihleri arasında Toplam 470 Öğrenci 360 saat 45 gün olarak gerçekleştirilmiştir. 48 saat 6 gün oryantasyon haftası olarak değerlendirilmiştir.

3 İç Hastalıkları Hemşireliği Uygulaması
İç Hastalıkları Hemşireliği Uygulaması

4 Öğrencilerin Uygulama Alanı/ Kliniklere İlişkin Görüşleri Genel Olarak Uygulamaya Ayrılan Süre

5 Öğrencilerin Uygulama Alanının/Kliniklerinin Fiziksel Özellikleri İlişkin Görüşleri

6 Öğrencilerin Uygulama Alanlarının/Kliniklerinin Mesleki Becerileri Geliştirmeye Katkısına İlişkin Görüşleri

7 Öğrencilerin Uygulama Alanlarının/Kliniklerinin Mesleki Becerileri Geliştirmeye Katkısına İlişkin Görüşleri Hiç Örtüşmüyor 10 Çok Örtüşüyor 7.4

8 Öğrencilerin Uygulamaya Yönelik Önerileri
Öğrencilerin Uygulamaya Yönelik Önerileri n Rotasyon süreleri çok kısa arttırılmalı 8 Kliniklerde dinlenme alanlarının yapılandırılması 6

9 Öğrencilerin Uygulama Alanı/Kliniklerde İletişime İlişkin Görüşleri
Öğrencilerin Uygulama Alanı/Kliniklerde İletişime İlişkin Görüşleri

10 Öğrencilerin Uygulamanın İletişim Becerilerinin Gelişimine Katkısı
Öğrencilerin Uygulamanın İletişim Becerilerinin Gelişimine Katkısı Hiç Katkı Yok 10 Çok Katkı Var 7.5

11 Öğrencilerin Uygulama Alanı/Kliniklerde Kullanılan Formlara İlişkin Görüşleri

12 Öğrencilerin Uygulama Alanı/Kliniklerde Kullanılan Formlara İlişkin Görüşleri n Çok Fazla Zaman Alıyor Kısaltılmalı 5 Bireylerin Özel Hayat Ve İnançları Sorgulanmamalı 3

13 Öğrencilerin Uygulamaya İlişkin Sorun Yaşama Durumu
Öğrencilerin Uygulamaya İlişkin Sorun Yaşama Durumu

14 Öğrencilerin Yaşadıkları Sorunlar
Öğrencilerin Yaşadıkları Sorunlar Öğrenci sayısı çok fazla olduğu için hemşireler ile iletişim problemleri yaşandı. 5

15 Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği Uygulaması
Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği Uygulaması

16 Öğrencilerin Uygulama Alanı/ Kliniklere İlişkin Görüşleri Genel Olarak Uygulamaya Ayrılan Süre

17 Öğrencilerin Uygulama Alanının/Kliniklerinin Fiziksel Özellikleri İlişkin Görüşleri

18 Öğrencilerin Uygulama Alanlarının/Kliniklerinin Mesleki Becerileri Geliştirmeye Katkısına İlişkin Görüşleri

19 Öğrencilerin Uygulama Alanlarının/Kliniklerinin Mesleki Becerileri Geliştirmeye Katkısına İlişkin Görüşleri Hiç Örtüşmüyor 10 Çok Örtüşüyor 6.7

20 Öğrencilerin Uygulamaya Yönelik Önerileri
Öğrencilerin Uygulamaya Yönelik Önerileri n Daha Çok Girişim Uygulamalıyız 4 Çok Verimli Bir Stajdı 5 Plastik Cerrahide Staja Çıkmak Istemiyoruz 3

21 Öğrencilerin Uygulama Alanı/Kliniklerde İletişime İlişkin Görüşleri
Öğrencilerin Uygulama Alanı/Kliniklerde İletişime İlişkin Görüşleri

22 Öğrencilerin Uygulamanın İletişim Becerilerinin Gelişimine Katkısı
Öğrencilerin Uygulamanın İletişim Becerilerinin Gelişimine Katkısı Hiç Katkı Yok 10 Çok Katkı Var 7.6

23 Öğrencilerin Uygulama Alanı/Kliniklerde Kullanılan Formlara İlişkin Görüşleri

24 Öğrencilerin Uygulamaya İlişkin Sorun Yaşama Durumu
Öğrencilerin Uygulamaya İlişkin Sorun Yaşama Durumu

25 Öğrencilerin Yaşadıkları Sorunlar
Öğrencilerin Yaşadıkları Sorunlar n Öğrenci sayısı çok fazla olduğu için hemşireler ile iletişim problemleri yaşandı. 4 İntörn öğrenciler ile yaşanan iletişim sorunu 2 Hasta yanına sürekli form doldurulmaya gidildiği için benimle iletişim kurmadı Hekimler ile yaşanan iletişim problemleri

26 Çocuk Sağlığı Hemşireliği Uygulaması
Çocuk Sağlığı Hemşireliği Uygulaması

27 Öğrencilerin Uygulama Alanı/ Kliniklere İlişkin Görüşleri Genel Olarak Uygulamaya Ayrılan Süre

28 Öğrencilerin Uygulama Alanının/Kliniklerinin Fiziksel Özellikleri İlişkin Görüşleri

29 Öğrencilerin Uygulama Alanlarının/Kliniklerinin Mesleki Becerileri Geliştirmeye Katkısına İlişkin Görüşleri

30 Öğrencilerin Uygulama Alanlarının/Kliniklerinin Mesleki Becerileri Geliştirmeye Katkısına İlişkin Görüşleri Hiç Örtüşmüyor 6.3 10 Çok Örtüşüyor

31 Öğrencilerin Uygulamaya Yönelik Önerileri
Öğrencilerin Uygulamaya Yönelik Önerileri n Poliklinik uygulamaları verimli değildi 5 Kliniklerde öğrenci sayısı çok fazla 7 Hastalarla uzun süreli bakım veremedim 2

32 Öğrencilerin Uygulama Alanı/Kliniklerde İletişime İlişkin Görüşleri
Öğrencilerin Uygulama Alanı/Kliniklerde İletişime İlişkin Görüşleri

33 Öğrencilerin Uygulamanın İletişim Becerilerinin Gelişimine Katkısı
Öğrencilerin Uygulamanın İletişim Becerilerinin Gelişimine Katkısı Hiç Katkı Yok 10 Çok Katkı Var 7.1

34 Öğrencilerin Uygulama Alanı/Kliniklerde Kullanılan Formlara İlişkin Görüşleri

35 Öğrencilerin Uygulamaya İlişkin Sorun Yaşama Durumu
Öğrencilerin Uygulamaya İlişkin Sorun Yaşama Durumu

36 Öğrencilerin Yaşadıkları Sorunlar
Öğrencilerin Yaşadıkları Sorunlar n Hemşireler bize kaba ve sert davrandı 7 İntörn hemşire ve klinik hemşireler ile iletişim sorunu yaşadık 4 Kullanabileceğimiz bir oda yoktu 5 Tedavilere katılmamıza izin verilmedi Pediatri uygulamasından çok memnun kaldım. Pediatri koordinatörlerine teşekkür ederim. 3 Uygulama süresi çok azdı 6

37 Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Uygulaması
Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Uygulaması

38 Öğrencilerin Uygulama Alanı/ Kliniklere İlişkin Görüşleri Genel Olarak Uygulamaya Ayrılan Süre

39 Öğrencilerin Uygulama Alanının/Kliniklerinin Fiziksel Özellikleri İlişkin Görüşleri

40 Öğrencilerin Uygulama Alanlarının/Kliniklerinin Mesleki Becerileri Geliştirmeye Katkısına İlişkin Görüşleri

41 Teorik/Kuramsal Bilgi ve Laboratuar Çalışmalarının, Uygulama Alanı ile Örtüşme Durumu 7.4 Hiç 10 Çok

42 Öğrencilerin Uygulamaya Yönelik Önerileri
Öğrencilerin Uygulamaya Yönelik Önerileri n Uygulama alanı yetersiz öğrenci sayısı çok fazla 14 Hemşire ve doktorlara iletişim hakkında eğitim verilmeli 4

43 Öğrencilerin Uygulama Alanı/Kliniklerde İletişime İlişkin Görüşleri
Öğrencilerin Uygulama Alanı/Kliniklerde İletişime İlişkin Görüşleri

44 Öğrencilerin Uygulamanın İletişim Becerilerinin Gelişimine Katkısı
Öğrencilerin Uygulamanın İletişim Becerilerinin Gelişimine Katkısı 7.8 HİÇ 10 ÇOK

45 Öğrencilerin Uygulama Alanı/Kliniklerde Kullanılan Formlara İlişkin Görüşleri

46 Öğrencilerin Uygulamaya İlişkin Sorun Yaşama Durumu
Öğrencilerin Uygulamaya İlişkin Sorun Yaşama Durumu

47 Öğrencilerin Yaşadıkları Sorunlar
Öğrencilerin Yaşadıkları Sorunlar n Hemşireler ve doktorlar ile iletişim problemi 4 Sayının kalabalık olması ve uygulama alanlarının yetersiz kalmasına bağlı stres 5 Klinik hemşirelerinin öğretici olmaması Kliniklerde dinlenecek alanların bulunmaması

48 Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Uygulaması
Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Uygulaması

49 Öğrencilerin Uygulama Alanı/ Kliniklere İlişkin Görüşleri Genel Olarak Uygulamaya Ayrılan Süre

50 Öğrencilerin Uygulama Alanının/Kliniklerinin Fiziksel Özellikleri İlişkin Görüşleri

51 Öğrencilerin Uygulama Alanlarının/Kliniklerinin Mesleki Becerileri Geliştirmeye Katkısına İlişkin Görüşleri

52 Öğrencilerin Uygulama Alanlarının/Kliniklerinin Mesleki Becerileri Geliştirmeye Katkısına İlişkin Görüşleri HİÇ 10 ÇOK 6.8

53 Öğrencilerin Uygulamaya Yönelik Önerileri
Öğrencilerin Uygulamaya Yönelik Önerileri n Maddi açıdan alternatifler üretilmeli maddi sıkıntı çekiyoruz 8 Hastanenin fiziki şartları yetersiz 4 Formlar çok uzun 2 İyi bir uygulama geçirdim Öğrenci sayısı çok fazla olduğu için alan yetersiz kalıyor 5 Sağlık çalışanlarının hastalara davranışlarından rahatsız oldum Uygulama süresi daha uzun olmalı

54 Öğrencilerin Uygulama Alanı/Kliniklerde İletişime İlişkin Görüşleri
Öğrencilerin Uygulama Alanı/Kliniklerde İletişime İlişkin Görüşleri

55 Öğrencilerin Uygulamanın İletişim Becerilerinin Gelişimine Katkısı
Öğrencilerin Uygulamanın İletişim Becerilerinin Gelişimine Katkısı HİÇ Katkı Yok 10 ÇOK Katkı Var 7.4

56 Öğrencilerin Uygulama Alanı/Kliniklerde Kullanılan Formlara İlişkin Görüşleri

57 Öğrencilerin Uygulama Alanı/Kliniklerde Kullanılan Formlara İlişkin Görüşleri Formlar sadece psikiyatriye özgü olmalı 6 Formlar çok uzun 8

58 Öğrencilerin Uygulamaya İlişkin Sorun Yaşama Durumu
Öğrencilerin Uygulamaya İlişkin Sorun Yaşama Durumu

59 Öğrencilerin Yaşadıkları Sorunlar
Öğrencilerin Yaşadıkları Sorunlar Hemşireler ile iletişim sorunları 7 Grup içi iletişim sorunu yaşadım 4 Personelin davranışlarından rahatsız oldum 8 Yol parası yüzünden maddi sıkıntı yaşadım

60 Öğrenci Başarı Durumu

61 % 99.6 BAŞARI

62


"2013-2014 HASTALIKLAR VE HEMŞİRELİK BAKIMI UYGULAMA MODÜLÜ DEĞERLENDİRME SONUÇLARI Ders Koordinatörleri Prof. Dr. Asiye AKYOL Prof. Dr. Gül ERTEM Ölçme." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları