Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ"— Sunum transkripti:

1 İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ
İ.Ü. CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ HEMŞİRELİK HİZMETLERİ MÜDÜRLÜĞÜ 1984 İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ PLASTİK, REKONSTRÜKTİF ve ESTETİK CERRAHİ ANABİLİM DALI AĞIZ, ÇENE ve YÜZ CERRAHİSİ ANABİLİM DALI EL CERRAHİSİ BİLİM DALI FAALİYETLERİ Not:Sadece Anabilim Dalı ismi eklenecektir.

2 SUNUM İÇERİĞİ 1. ANABİLİM DALI TANITIM 2. YÖNETSEL PERFORMANS
2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2.2. Bakım ve Tedavi Faaliyetleri 2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri 3. EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ 4. SOSYAL VE SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİ 5. FİNANSAL PERFORMANS 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER Not:Bu slayta ekleme yapılmayacaktır.

3 Tablo 1. Anabilim Dalı Özellikleri
1. ANABİLİM DALI TANITIM Tablo 1. Anabilim Dalı Özellikleri ALT BİRİMLER Servis(Yatak Sayıları) Açık Kapalı Toplam Servis 3 (40 YATAK 2‘ Sİ ARA YOĞUN BAKIM) - 3 Yoğun Bakım Oda Sayısı (Yatak Sayısı) Acil Gözlem Ünit. Ayaktan Ted. Ünit. Masa Sayısı Ameliyathane Birim Sayısı (Oda Sayısı) Poliklinik 1 Tetkik Birimi Not:Yönetim: Hemşirelik hizmetleri sorumlusu, varsa yardımcısı belirtilecek. Servis:Açık kapalı, açık ve toplam servis sayısı ve yatak sayısı belirtilecek:Örnek 3tane servis olan ve toplam 50 yatağı olan anabilim dalı 3( 50) şeklinde belirtecek.Diğer yoğun bakım, ameliyathane vs başlıklarındaki verilerde aynı şekilde yazılacak. Ayrıca yeni açılan birim varsa sözlü belirtilecek.Kapanan birimlerin de kapanma gerekçesi sözlü belirtilecek

4 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi
Tablo 2. Anabilim Dalı İş Gücü Planlama ALT BİRİMLER Mevcut Hemşire Sayısı Aktif Çalışan Hemşire Sayısı Uzun süreli izinde olan hemşire sayısı* Yönetim 1 - Servis 16 14 2 Yoğun Bakım Acil Gözlem Ünit. Ayaktan Ted. Ünit. Ameliyathane Poliklinik Tetkik Birimi TOPLAM 19 17 Hemşire ihtiyacı hangi faaliyetleri etkiledi.Çözümüne yönelik neler yapıldı. 2014 yılında 3 ay ve 6 ay sonraki oluşacak hemşire ihtiyacının etkileyeceği faaliyetlere yönelik bir planlaması var mı? İlk üç planlama faaliyeti sözlü söylenecek

5 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi
2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 3. Hemşirelerin Eğitim Durumları EĞİTİM DÜZEYİ EĞİTİM DURUMU n % SAĞLIK MESLEK LİSESİ 3 % 15,7 ÖNLİSANS 1 % 5,26 LİSANS 13 % 68,4 YÜKSEKLİSANS 2 % 10,5 DOKTORA - TOPLAM 19 SERTİFİKALI HEMŞİRE SAYISI : 3 (Başdenetçi, Acil Bakım, Diyaliz)

6 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi
2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2012 ⇨ %10 2013 ⇨ % 25,65 YILLIK İŞ GÜCÜ KAYBI ORANI 2012 ⇨ % 1,18 2013 ⇨ % 0,57 DEVİR HIZI ORANI Ayrılan hemşire sayısı X 100 Yıllık hemşire devir hızı= Ocak ayı hem sayısı + Aralık hem sayısı / 2

7 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 4. Hemşire Memnuniyet Oranı
2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 4. Hemşire Memnuniyet Oranı UYGULAMA BOYUTLARI Memnun % Kısmen Memnun % Memnun Değil 2012 2013 İletişim 94,4 (17) 100 (17) 5,6 (1) - Çalışma Ortamı 22,2 (4) 35,5 (6) 72,2 (13) 64,7(11) Yönetim 94,7(16) 5,9 (1) HHM Kurum Politikaları 70,6 (12) 23,5 (4) İşin Kendisi 27,8 (5) 47,1 (8) 66,7 (12) 52,9 (9) Başarı Duygusu 61,1 (11) 76,5 (13) 38,9 (7) Saygı ve Kabul Görme 83,3 (15) 88,2 (15) 16,7 (3) 11,8 (2) GENEL MEMNUNİYET 77,8 (14) 64,7 (11) 35,3 (6)

8 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi
2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 6. Hemşire Performans Oranı KRİTER Çok Başarılı % Başarılı Yeterli Biraz İyileştirme Gerekli Yetersiz Kendisi Yöneticisi Genel görünüm 86,7 100,0 13,3 - İletişim 73,3 20,0 6,7 Profesyonel davranış Kuruma/işe bağlılık 80,0 26,7 Uygulama Ekip anlayışı 66,7 33,3 Hasta ve yakınını bilgilendirme Enfeksiyon kontrolü 93,3 Kalite bilinci 40,0 60,0 Vizyonerlik 53,3 46,7 Koçluk yapma Problem çözme GENEL Servis ve Ameliyathane Hemşiresi Performans Raporundaki veriler toplanıp tekrar yüzde alınarak tabloya yerleştirilecek.

9 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri
Tablo 6. Hasta Memnuniyet Değerlendirmesi UYGULAMA BOYUTLARI Memnun % Kısmen Memnun % Memnun Değil 2012 2013 Tanıtım ve Bilgilendirme 96,0(736) 94,8(716) 3,8(29) 4,9(37) 0,3(2) İletişim ve İlişkiler 96,5(740) 95,6(722) 3,5(27) 4,0(30) - 0,4(3) Bakım ve Tedavi 98,6(756) 98,4(743) 1,4(11) 1,2(9) GENEL MEMNUNİYET 98,0(750) 96,7(730) 2,0(15) 3,0(23) Sorun olan ve genel memnuniyet ortalamasını etkileyen madde üzerinden sözlü olarak aktarım yapılacak

10 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri
Tablo Yılı İndikatör Oranları İNDİKATÖRLER Yatan Hasta Sayısı Riskli Hasta Sayısı Birimde Oluşan Hasta Sayısı N n % Basınç Ülseri (N:2) 1605 126 7,6 2 1,9 Oral Mukozit (N:6 ) 102 6,3 6 5,9 Düşme (N:2) 167 10,4 1,2 PVK Komplikasyonu Takılan Kanül Sayısı İnfiltrasyon 1371 Flebit Giriş Yeri Enfeksiyonu

11 2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri
2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri Hemşirelik Hizmetleri Müdürlüğüne Bağlı Acil Bakım Koordinasyon Kurulunda – 3 Kişi İndikatör İzlem Komitesinde – 2 Kişi CTF Hastanesine Bağlı Kalite Kurulu Kişi Diyabetik Ayak Konseyinde - 3 Kişi Dudak Damak Yarık Konseyinde - 1Kişi 5 , %26,3 5 , %26,3

12 3. EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ 2013 YILI KURUM İÇİNDE YAPILAN
EĞİTİMLERİN SAYISI Oryantasyon Eğitimi Hizmet İçi Eğitimler günlük program (19 Kişi) (6 Kişi dış katılımcı) CPR Eğitimleri Kongre PREC Kongresi (8 kişi - 6 kişi konuşmacı) Sempozyum PREC Cerrahpaşa Günleri (6 kişi) Kurslar Öğrenci Eğitimleri ( Kış Dönemi Yönetim Stajı ) Öğrenci, Tıbbi beceri eğitiminde görevli Hemşire Rehberlik Danışmanlık Hizmetleri BURSA KALDIK DEVAM EDİLECEK

13

14 3. EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ
Uygulamaya yönelik en az 1 araştırmanın tamamlanması (Hedef tarihi: 2016) Kliniğimizde çalışan 17 kişi, dışarıdan gelen10 farklı anketi doldurarak çalışmalara destek olmuştur 2013 YILI KURUM İÇİNDE YAPILAN ARAŞTIRMA FAALİYETLERİNİN SAYISI Plastik, Rekonstrüktif ve Estetik Cerrahi Anabilim Dalında yatmakta olan kronik Diyabetik Ayak yaralarında gram dokudaki bakteri sayısının iyileşme sürecindeki etkisi isimli çalışma

15 4. SOSYAL VE SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİ
Sosyal Organizasyonlar: Sosyal Aktivite Adı Katılımcı sayısı Doğum günü kutlaması(12 kez) 18 (ortalama) Kişi Evlilik, Ev ziyareti 9 Kişi Hemşirelik Haftası ve Gala yemeği Doğum kutlaması 18 Kişi Emeklilik kutlaması 15 Kişi Uzmanlık Yemeği (4 kez) 6 (ortalama) Kişi Yılbaşı kutlaması 21 Kişi Dünya Kadınlar Günü 7 Kişi

16

17

18 4. SOSYAL VE SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİ
Mavi kapak kampanyası Hayvan Barınağına Yemek Karşılanması

19 Finansal Etkinlik Pilot Çalışması: Plastik Cerrahi (A/Blok) Servisi
5. FİNANSAL PERFORMANS Çalışma Tarihi Yatak Sayısı Yatan Hasta Sayısı Hemşire Sayısı Finansal Etkinlik Pilot Çalışması: Plastik Cerrahi (A/Blok) Servisi

20 TOPLAM 7 GÜNLÜK GİRİŞİM DAĞILIMI
5. FİNANSAL PERFORMANS TOPLAM 7 GÜNLÜK GİRİŞİM DAĞILIMI TOPLAM GİRİŞİM ÇEŞİDİ 72 ( SUT ) 58 ( SUT DIŞI) TOPLAM GİRİŞİM SAYISI 2773 (993 SUT) (1780 SUT DIŞI) GİRİŞİM SIKLIĞI SUT : min; 1* max; 219 (IV İlaç İnfüzyonu) SUT DIŞI: min: 1 * max: 189 (Oral İlaç Uyg.) TOPLAM SUT KARŞILIĞI SUT FATURA EDİLEN SUT FATURA EDİLEMEYEN (Epikrizle belirtilmediği için) 5.426,1 TL 4.711,3 TL (İŞLEM) 714,8 TL (İŞLEM) SUT DIŞI HEMŞİRELİK GİRİŞİMLERİ TÜMÜ GEÇERLİ OLSA 6.246 TL 11.672,1 TL

21 İŞLEM DAĞILIMI ve BAKIM SAATİ
5. FİNANSAL PERFORMANS İŞLEM DAĞILIMI ve BAKIM SAATİ (Toplam Girişim Sayısı) 2773 : 7 gün = 396 ( Bir günlük işlem ; 24 saat) 396 : 3 vardiya = 132 ( 8 saatlik işlem) 132 x 3 dk = 396 dk 396 / 60 = 6,6 saat (Bir vardiyada işlemlere ayrılan süre)

22 5. FİNANSAL PERFORMANS 1Haftalık Gelir: 5.426 TL (SUT Toplam)
Ortalama Yıllık Gelir = TL x 52 hafta = TL 1 Haftalık Gelir ( SUT Dışı): TL Ortalama Yıllık Gelir = TL x 52 hafta = TL 3 SERVİS İÇİN: TL 1 Haftalık Gelir ( Fatura edilebilen SUT Toplam): TL Ortalama Yıllık Gelir = TL x 52 hafta = TL 3 SERVİS İÇİN = TL Tümü Geçerli Olsa Toplam Yıllık Gelir TL TL = TL 3 SERVİS İÇİN: TL ( / = 1,47 KATI ) Artış Oranı: % 147 FARK= TL TL=

23 PLASTİK CERRAHİ AD SUT GİRİŞİMİ
5. FİNANSAL PERFORMANS PLASTİK CERRAHİ AD SUT GİRİŞİMİ İşlem Çeşidi: 20 Sut’a Girilen Toplam İşlem Sayısı: Fatura Edilen Tutar: ,16 TL AD.Toplam Gelir: ,6 TL Hemşirelik Girişimlerinin Oranı: % 9,49 İşlem Çeşidi: 72 Bir Servisin Ortalama Fatura Edilen Yıllık Sut Geliri: 4.711,3 X 52 Hafta = ,6 AD. Ortalama Yıllık Tahmini Geliri: ,6 X 3 Servis = ,8 TL Tümü Geçerli Olsa Toplam Yıllık Tahmini Gelir: ,1 X 3 Servis Sayısı = ,3 X 52 Hafta = ,6 2013 Yılı AD Toplam Gelirine Göre Tahmini Hemşirelik Girişimlerinin Oranı: ( ,6x100/ ,6) Fatura Edilen Tutara Oranı ( ,6x100 / ,6)= 2013 Çalışma 2014 Çalışma % 96,28 %13,45

24 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER 2. YÖNETSEL PERFORMANS
2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2.2. Bakım ve Tedavi Faaliyetleri 2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri 3. EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ 4. SOSYAL VE SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİ 5. FİNANSAL PERFORMANS

25 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER SORUN KÖK NEDENLER ÇÖZÜM ÖNERİLERİ SONUCA
ULAŞMA DURUMU Yatan hastaların ihtiyaç halinde hemşireye ulaşamaması -Anabilim Dalı hasta başı çağrı zillerinin olmaması Yeni sistem kurulması Üst yönetime durum bildirilerek DÖF düzenlendi Sorun devam ediyor Hastaların özelikle yaz aylarında uykusuzluk ve dinlenememekten şikayet etmesi -Merkezi sistem klima olmaması nedeniyle pencerelerin açılması -Dışarıdan gürültü gelmesi Klima temini Hasta odalarına 3 adet klima bağışı( kendi çevremizdeki kişilere)yaptırıldı

26 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER SORUN KÖK NEDENLER ÇÖZÜM ÖNERİLERİ SONUCA
ULAŞMA DURUMU Hemşire memnuniyet oranının düşük olması(beklenen hedefin altında olması) -Hemşire ve Hasta Bakıcı yetersizliği (Yanık servisinde 4 hemşire ve 2 hasta bakıcı var) -Kurum genelinde personel yetersizliği PREC servislerinin fiziksel mekan olarak birbirinden ayrı olması -APEX restaurantla aynı katta bulunması; öğlen saatlerinde ortamda oldukça fazla gürültü ve kalabalıktan güvenlik zafiyeti oluşmaktadır -Güvenlik elemanının olmaması -Yanık servisi ve PREC servisinden geçici olarak hemşirelerin diğer kliniklere gönderilmesi -Eleman temini -Fiziksel olarak mekanların aynı binada olması veya planlanması Sorun devam ediyor

27 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER SORUN KÖK NEDENLER ÇÖZÜM ÖNERİLERİ SONUCA
ULAŞMA DURUMU Hemşire memnuniyet oranının düşük olması beklenen hedefin altında olması) Ameliyatı yapan hekimin hastasını nöbetlerde ve tatil günlerinde görmek istemesi hemşirenin iş yükünü artırmakta olmaktadır Anabilim Dalımızda pre-op hasta hazırlığının Kan, Radyoloji, EKG tetkikleri ve Anestezi muayenesi servis içinde yapılarak hemşirenin iş yükünü arttırmaktadır - Hastaların kontrolünün ve ameliyat hazırlığının poliklinikte yapılması Sorun devam ediyor

28 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER SORUN KÖK NEDENLER ÇÖZÜM ÖNERİLERİ SONUCA
ULAŞMA DURUMU Hasta Memnuniyetinin daha önceki yıllara göre düşük olması -Asansörlerin çalışmaması - PREC servislerinde kanalizasyon / lağım kokusu olması -APEX restaurantla aynı katta olması nedeniyle gürültü -APEX restaurantla aynı katta olması; öğlen saatlerinde oldukça kalabalık ortam nedeniyle güvenlik zafiyeti -Güvenlik elemanının olmaması -Hasta karyola dolap vb. demirbaş malzemelerin çok eski ve paslı kullanılmaz halde olması -Refakatçi koltuklarının kırık ve kullanılamaz halde olması - Onarılması ve sorunların giderilmesi - Güvenlik elemanı verilmesi - Malzeme temini - Bağış yaptırılması -Asansör, kötü koku, gürültü ve güvenlik sorunu devam ediyor -Hasta odalarına kendi imkanlarımızla bağış yaptırıp, kapanan Radyasyon Onkoloji kliniğinin kapanan servisin kullanılmayan malzemeleri ile demirbaşların çoğu değiştirildi. (18 Komodin, 13 Karyola,36 Yemek tablası, Yatak, 12 TV, 4 Buzdolabı, 1 Çamaşır Makinesi, 13 Refakatçi Koltuğu ,6 Bekleme Koltuğu) -Kendi imkanlarımızla (1 çamaşır makinası, 2 klima, refakatçi için 3 çekyat)

29

30

31 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER SORUN KÖK NEDENLER ÇÖZÜM ÖNERİLERİ SONUCA
ULAŞMA DURUMU Çalışan hemşirelerin iş yükünün fazla olması ve birikmiş izin saatlerinin artması -Ayrılan hemşirelerin yerine hemşire verilmemesi -Kurum genelinde hemşire yetersizliği -Acilen hemşire temini -Geçici olarak hastalık rapor durumlarından PREC servisinden Yanık servisine hemşire çekmek Sorun devam ediyor Servislerinde kanalizasyon / lağım kokusu olması Çatı yapılırken havalandırmanın kapatılması - Havalandırma sisteminin onarılması Merkezi sistem klima olmaması Eksik olması - Yeniden yapılanma planı içinde göz önünde bulundurulması

32 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER SORUN KÖK NEDENLER ÇÖZÜM ÖNERİLERİ SONUCA
ULAŞMA DURUMU PREC Polikliniğinin masa ve sandalyesinin kırık olması nedeniyle hasta ve çalışan memnuniyetsizliği -PREC Polikliniğine istenen hiçbir demirbaş malzemenin temin edilmemesi -Malzemelerin eskimesi -Malzeme temini -Bağış yaptırılması - Poliklinik için Kendi imkanlarımızla tanıdıklarımıza 1 büro masası ve büro koltuğu bağışı yaptırıldı Hasta bakıcı yetersizliği ve personelin iş yükünün artması - Pinomotik sistemin çalışmaması veya bozulması -Eleman eksikliği - Onarılmasının talep edilmesi -Hasta bakıcı temini - Yeniden yapılanma planı içinde göz önünde bulundurulması -Pinomotik sistemin (DÖF)onarılması için yazı yazıldı. - Pnomotik sistemin Apex restaurantın ızgara bacasının üzerinden geçtiği için onarılamadı

33 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER SORUN KÖK NEDENLER ÇÖZÜM ÖNERİLERİ SONUCA
ULAŞMA DURUMU Hasta yatış tabelaları ve ameliyat malzemelerinin vb. kaybolması -Tabelanın her isteyene verilmesi -Kayıt tutulmaması -Doküman Dağıtım Zimmet Formunun kullanılması Yatış tabelası ve ameliyat malzemesinin güvenliği sağlanmıştır Bilgisayar sisteminin eski ve yetersiz olması -Bilgisayar ve yazıcı temini Yeni Bilgisayar ve yazıcının yeterli sayıda olması ve sistemin güncel tutulması - Sorun devam ediyor

34 İyileştirmeye Yönelik Faaliyetler
6. SORUNLAR VE ÖNERİLER İyileştirmeye Yönelik Faaliyetler Medin - 3 sisteminin kliniklere kurulması ve yapılan taleplerin sonucunun sistemden takibi Kalite sisteminde kullanılan formların bilgisayarda muhafazası Kapatılan kliniklerden kullanılır durumda olan taşınır malzeme ve demirbaş transferi Toplam kalite çalışmalarının başlaması dolayısıyla diğer disiplinlerin farkındalığının artması Klinik içerisinde düzenlenen sosyal organizasyonların sık sık yapılarak formal ve informal ilişkilerin geliştirilmesi HİE’ e diğer disiplinlerden destek alınması, bilgi akışını artırarak bakımın kalitesinin arttırılması

35 Hemşire aklıyla bakar,yüreğiyle hisseder bilgisiyle hayat verir
BİTİŞ SLAYTI TEŞEKKÜR VS MESLEKLE İLGİLİ ÇARPICI GÜNDEM MESAJ VS İÇEREBİLİR Hemşire aklıyla bakar,yüreğiyle hisseder bilgisiyle hayat verir


"İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları