Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ GÖĞÜS CERRAHİSİ ANABİLİM DALI

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ GÖĞÜS CERRAHİSİ ANABİLİM DALI"— Sunum transkripti:

1 İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ GÖĞÜS CERRAHİSİ ANABİLİM DALI
HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ

2 Anabilim Dalımız 2000 yılında hocamız merhum Prof. Dr
Anabilim Dalımız 2000 yılında hocamız merhum Prof. Dr. Göksel Kalaycı başkanlığında kurulmuştur. 2006’ da yapılan tadilat ile tüm hasta odaları tek kişilik olarak düzenlenmiştir. 2011’de agredite olarak Akciğer Nakil Merkezi sertifikası alarak akciğer nakilleri yapılmaya başlanmıştır. Halen Monoblok 4. katta hizmet vermektedir. Prof. Dr. Göksel Kalaycı ( )

3 SUNUM İÇERİĞİ 1. ANABİLİM DALI TANITIM 2. YÖNETSEL PERFORMANS
2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2.2. Bakım ve Tedavi Faaliyetleri 2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri 3. EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ 4. SOSYAL VE SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİ 5. FİNANSAL PERFORMANS 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER Not:Bu slayta ekleme yapılmayacaktır.

4 Servis (Yatak Sayıları) Birim Sayısı (Oda Sayısı)
1. ANABİLİM DALI TANITIM Tablo 1: Anabilim Dalı Özellikleri ALT BİRİMLER Servis (Yatak Sayıları) Açık Kapalı Toplam Servis 1(13) - 1 Birim Sayısı (Oda Sayısı) Poliklinik Tetkik Birimi Servis: Açık kapalı, açık ve toplam servis sayısı ve yatak sayısı belirtilecek: Örnek 3 tane servis olan ve toplam 50 yatağı olan anabilim dalı 3 (50) şeklinde belirtecek. Diğer yoğun bakım, ameliyathane vs başlıklarındaki verilerde aynı şekilde yazılacak. Ayrıca yeni açılan birim varsa sözlü belirtilecek. Kapanan birimlerin de kapanma gerekçesi sözlü belirtilecek

5 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi
Tablo 2: Anabilim Dalı İş Gücü Planlama ALT BİRİMLER Mevcut Hemşire Sayısı Aktif Çalışan Hemşire Sayısı Ücretsiz İzin Uzun Süreli İzinde Olan Hemşire Sayısı* Yönetim 1 Servis 6 Poliklinik TOPLAM 7 Hemşire ihtiyacı hangi faaliyetleri etkiledi. Çözümüne yönelik neler yapıldı. * Doğum öncesi, doğum sonrası, heyet raporu vb

6 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi
Tablo 3: Anabilim Dalı İş Gücü Planlama ALT BİRİMLER Hamile hemşire sayısı Süt izni kullanan hemşire sayısı Emekli olacak hemşire sayısı Kronik hastalığı olan hemşire sayısı Açıklama Yönetim - 1 Servis 2 TOPLAM 3 Hemşire ihtiyacı hangi faaliyetleri etkiledi. Çözümüne yönelik neler yapıldı.

7 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi
2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 4: Hemşirelerin Eğitim Durumları EĞİTİM DÜZEYİ EĞİTİM DURUMU N % SAĞLIK MESLEK LİSESİ ÖNLİSANS 1 14,3 LİSANS 6 85,7 YÜKSEKLİSANS DOKTORA TOPLAM 7 100 Son eğitim durumları yazılacak. SERTİFİKALI HEMŞİRE SAYISI : 0

8 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi
2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2012 ⇨ % 0 2013 ⇨ % 25 DEVİR HIZI ORANI 2012 ⇨ % 2,03 2013 ⇨ % 1,47 YILLIK İŞ GÜCÜ KAYBI ORANI

9 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi
2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 5: Hemşire Memnuniyet Oranı İFADELER N Ort. Std.S. Gereğinden fazla sayıda konu ile aynı anda ilgilenmek zorunda kalıyorum 8 2,13 0,64 Bu kurumda başarı ödüllendirilir 0,99 Bu kurumda ilerleme imkanım olduğunu düşünüyorum 2,25 1,28 İşimde yükselmek için bana yeterli düzeyde fırsat sunuluyor 2,38 0,92 İşimin fiziki çalışma koşullarından (aydınlatma, havalandırma vb) memnunum 2,50 1,20 İşimi yaparken iki veya daha fazla yöneticiden çelişkili talepler gelebiliyor 3,88 Yöneticim kolay kolay yaptığım bir işi beğenmez Toplumda saygınlığı olan bir kurumda çalışıyorum 4,00 0,53 İşimi severek yapıyorum 0,76 Çalışma arkadaşlarımla iyi geçinirim 7 0,58 TOPLAM ÖLÇEK 3,28 0,34

10 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Geliştirilmeye İntiyacı Var
2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 6: Hemşire Performans Değerlendirmesi HEMŞİRE Çok Yeterli Yeterli Geliştirilmeye İntiyacı Var Kendisi Yönetici n % Mesleki Temel İlkelere Uyum 5 83,3 1 16,7 6 100,0 Profesyonel Davranış 3 50,0 İletişim ve İşbirliği 2 33,3 4 66,7 Hasta Bakımı Tıbbi Tanı ve Tedavi Planının Uygulan. Katılma Eğitim ve Danışmanlık Araştırma Yönetime Katılma GENEL

11 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi
2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi YÖNETİCİ Çok Başarılı Başarılı Kendisi Yönetici n % İletişim 1 100,0 Profesyonel davranış Kuruma/işe bağlılık Uygulama Kalite bilinci Vizonerlik Memnuniyeti Sağlama Koçluk yapma Problem çözme Ekip Liderliği Yönetsel değişim GENEL

12 2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri
2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri Tablo 7: Hasta Memnuniyet Değerlendirmesi Yıl (Sayı) Boyutlar Çok Memnun Memnun Kararsızım Memnun Değilim Hiç Memnun Değilim n % 2012 (N:162) Tanıtım ve Bilgilendirme 115 71,0 41 25,3 3 1,9 İletişim ve İlişkiler 122 75,3 36 22,2 2 1,2 1 0,6 Bakım ve Tedavi 37 22,8 GENEL MEMNUNİYET 111 68,5 43 26,5 6 3,7 2013 (N:199) 93 46,7 89 44,7 12 6,0 5 2,5 103 51,8 83 41,7 0,5 101 50,8 84 42,2 11 5,5 1,0 98 49,2 86 43,2 13 6,5

13 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri
Tablo 8: 2013 Yılı İndikatör Oranları İNDİKATÖRLER YATAN HASTA SAYISI RİSKLİ HASTA SAYISI BİRİMDE OLUŞAN HASTA SAYISI N n % R% T% Basınç Ülseri (n:2) 327 2 0,6 1 50,0 0,3 Oral Mukozit (n:3) 3 0,9 0,0 Düşme (n:1) 167 51,1 TOPLAM TAKILAN PVK SAYISI OLUŞAN PVK KOMPLİKASYONU Damar İçi Kateter (n:1) 1527 0,1 Not: Anabilim Dalınızda bunların dışında izlediğiniz bir bakım ve tedavi indikatörü var ise diğer satırına ekleyiniz. Yoksa diğer satırını siliniz.

14 2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri
2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri Hemşirelik Hizmetleri Müdürlüğüne Bağlı Sosyal komite- 1 hemşire İTF Hastanesine Bağlı Yok

15 3. EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ 2013 YILI KURUM İÇİNDE YAPILAN
Oryantasyon Eğitimi ⇨ YOK Hizmet İçi Eğitimler ⇨ 5 eğitim-35 hemşire CPR Eğitimleri ⇨ 1 eğitim-1 hemşire Sempozyum ⇨3 sempozyum-7 hemşire Kurslar ⇨1 kurs-2 hemşire Öğrenci Eğitimleri ⇨ 3 öğrenci Rehberlik Danışmanlık Hizmetleri ⇨ YOK 2013 YILI KURUM İÇİNDE YAPILAN EĞİTİMLERİN SAYISI

16 2013 YILI KURUM İÇİNDE YAPILAN ARAŞTIRMA FAALİYETLERİNİN SAYISI
3. EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ Yapılan araştırmalar ve Destek olunan araştırmalar 2. Ulusal Göğüs Cerrahisi Kongresi - 2 hemşire – 2 sözel sunum yapıldı. 2013 YILI KURUM İÇİNDE YAPILAN ARAŞTIRMA FAALİYETLERİNİN SAYISI Not: bu bölüme tezler yazılmayacak.

17 4. SOSYAL VE SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİ
Sosyal Organizasyonlar: 4 Tiyatro organizasyonu- 20 kişi Yeni Yıl Kutlaması- 23 kişi Bowling Turnuvası- 4 kişi Sultanahmet gezisi- 6 kişi Sosyal Sorumluluk Faaliyetleri: Yok u

18 Finansal Etkinlik Çalışması: Göğüs Cerrahisi Anabilim Dalı
5. FİNANSAL PERFORMANS Finansal Etkinlik Çalışması: Göğüs Cerrahisi Anabilim Dalı Çalışma Tarihi: Mart 2014 Yatak Sayısı: 13 Yatan Hasta Sayısı: 13 Hemşire Sayısı: 6

19 TOPLAM 7 GÜNLÜK GİRİŞİM DAĞILIMI
5. FİNANSAL PERFORMANS TOPLAM 7 GÜNLÜK GİRİŞİM DAĞILIMI Toplam Girişim Çeşidi (19 SUT) (23 Kitapçık) Toplam Girişim Sayısı 2956 (1259 SUT) (1697 Kitapçık) Girişim Sıklığı Min: 1; Max: 444 (Nebülizatör ilaç uygulama) Toplam Sut Karşılığı Fiyat Fatura Edilen Fatura Edilemeyen 8.462 TL 5.516 TL (824 İşlem) 2.945 TL (435 İşlem) İ.Ü. Kitapçık Girişim Tümü Geçerli Olsa Toplam 3.276 TL TL

20 İŞLEM DAĞILIMI ve BAKIM SAATİ
5. FİNANSAL PERFORMANS İŞLEM DAĞILIMI ve BAKIM SAATİ 2956 : 7 gün = 422 (Bir günlük işlem; 24 saat) 422 : 3 vardiya = 140 140 x 3 dk = 420 420 / 60 dk = 7 saat (Bir vardiyada işlemlere ayrılan süre)

21 YILLIK HEMŞİRELİK İŞLEVLERİ GELİRİ
5. FİNANSAL PERFORMANS YILLIK HEMŞİRELİK İŞLEVLERİ GELİRİ 1Haftalık Gelir: TL (SUT Toplam) Ortalama Yıllık Gelir = TL x 52 hafta = TL 1 Haftalık Gelir (Kitapçık): TL Ortalama Yıllık Gelir = TL x 52 hafta = TL 1 Haftalık Gelir (Fatura edilebilen SUT Toplam): TL Ortalama Yıllık Gelir = TL x 52 hafta = TL Tümü geçerli olsa Toplam Yıllık Gelir: TL Fark: TL (1.1 kat artış)

22 GÖĞÜS CERRAHİSİ ANABİLİM DALI SUT GİRİŞİMİ
5. FİNANSAL PERFORMANS 2013 Çalışma İŞLEM ÇEŞİDİ: 68 / 24 SUT’A GİRİLEN TOPLAM İŞLEM SAYISI: 27675 FATURA EDİLEN TUTAR: TL AD TOPLAM GELİR: TL HEMŞİRELİK GİRİŞİMLERİNİN ORANI: % 36 2014 Çalışma İŞLEM ÇEŞİDİ: 111 BİR SERVİSİN ORTALAMA FATURA EDİLEN YILLIK SUT GELİRİ: TL x 52 hafta = TL AD ORTALAMA YILLIK TAHMİNİ GELİRİ: TL x 1 servis = TL TÜMÜ GEÇERLİ OLSA TOPLAM YILLIK TAHMİNİ GELİR : TL x 1 servis = TL 2013 YILI AD TOPLAM GELİRİNE GÖRE TAHMİNİ HEMŞİRELİK GİRİŞİMLERİNİN ORANI: % 116 GÖĞÜS CERRAHİSİ ANABİLİM DALI SUT GİRİŞİMİ

23 Hastane politikaları açık ve şeffaf olmalı
6. SORUNLAR VE ÖNERİLER Hastane politikaları açık ve şeffaf olmalı Hemşirelik bakımlarının kalite standartlarında verilebilmesi için hemşire sayısının yeterli olması Hemşirelik işlevlerinin SUT karşılıklarının olması Performans ve ek ödeneklerin artırılması, düzenli verilmesi ve eşit dağılımının sağlanması.


"İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ GÖĞÜS CERRAHİSİ ANABİLİM DALI" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları