Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ KARDİYOLOJİ AD

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ KARDİYOLOJİ AD"— Sunum transkripti:

1 İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ KARDİYOLOJİ AD
İ.Ü. CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ HEMŞİRELİK HİZMETLERİ MÜDÜRLÜĞÜ 1984 İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ KARDİYOLOJİ AD HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ SEVİM BAYRAM HEMŞİRELİK HİZMETLERİ SORUMLUSU Not:Sadece Anabilim Dalı ismi eklenecektir.

2 SUNUM İÇERİĞİ 1. ANABİLİM DALI TANITIM 2. YÖNETSEL PERFORMANS
2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2.2. Bakım ve Tedavi Faaliyetleri 2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri 3. EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ 4. SOSYAL VE SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİ 5. FİNANSAL PERFORMANS 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER Not:Bu slayta ekleme yapılmayacaktır.

3 1. ANABİLİM DALI TANITIM Tablo 1. Anabilim Dalı Özellikleri
Yönetim: Hemşirelik hizmetleri sorumlusu, varsa yardımcısı belirtilecek. Servis:Açık kapalı, açık ve toplam servis sayısı ve yatak sayısı belirtilecek:Örnek 3 tane servis olan ve toplam 50 yatağı olan anabilim dalı 3( 50) şeklinde belirtecek.Diğer yoğun bakım, ameliyathane vs başlıklarındaki verilerde aynı şekilde yazılacak. Ayrıca yeni açılan birim varsa sözlü belirtilecek.Kapanan birimlerin de kapanma gerekçesi sözlü belirtilecek Tablo 1. Anabilim Dalı Özellikleri ALT BİRİMLER Servis(Yatak Sayıları) Açık Kapalı Toplam Servis 2 (34yatak) 1 (17 yatak) (6 ay kapalı) 2 (34 yatak) Yoğun Bakım 1 (5) (1 yatak) 6 yatak Oda Sayısı (Yatak Sayısı) Acil Gözlem Ünit. - Ayaktan Ted. Ünit. (Günübirlik Anjiyo) 2 oda (8 yatak) (6 ay 2 yatak) 8 yatak Masa Sayısı Ameliyathane (Koroner Anjiyo lab.) 2 masa Birim Sayısı (Oda Sayısı) Poliklinik 2 Tetkik Birimi (Efor,TEE,EKO, EKG, Holter) 4 1 (ritim holter) 5 Not:Yönetim: Hemşirelik hizmetleri sorumlusu, varsa yardımcısı belirtilecek. Servis:Açık kapalı, açık ve toplam servis sayısı ve yatak sayısı belirtilecek:Örnek 3tane servis olan ve toplam 50 yatağı olan anabilim dalı 3( 50) şeklinde belirtecek.Diğer yoğun bakım, ameliyathane vs başlıklarındaki verilerde aynı şekilde yazılacak. Ayrıca yeni açılan birim varsa sözlü belirtilecek.Kapanan birimlerin de kapanma gerekçesi sözlü belirtilecek

4 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi
Tablo 2. Anabilim Dalı İş Gücü Planlama ALT BİRİMLER Mevcut Hemşire Sayısı Aktif Çalışan Hemşire Sayısı Uzun Süreli İzinde Olan Hemşire Sayısı * Yönetim 1 - Servis (2 servis) 12 11 Yoğun Bakım 7 Acil Gözlem Ünit. Günübirlik anjiyo ünitesi Anjiyo lab. 3 Poliklinik Tetkik Birimi (Efor,TEE, Holter,EKO) TOPLAM 25 24 Hemşire ihtiyacı hangi faaliyetleri etkiledi.Çözümüne yönelik neler yapıldı. 2014 yılında 3 ay ve 6 ay sonraki oluşacak hemşire ihtiyacının etkileyeceği faaliyetlere yönelik bir planlaması var mı? İlk üç planlama faaliyeti sözlü söylenecek. * Uzun Süreli İzinde Olan Hemşire Sayısı: Doğum Öncesi İzin, Doğum Sonrası İzin, Ücretsiz Doğum İzni yada Ücretsiz İzin kullanmakta olan hemşire sayısını göstermektedir.

5 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi
2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 3. Hemşirelerin Eğitim Durumları EĞİTİM DÜZEYİ EĞİTİM DURUMU n % SAĞLIK MESLEK LİSESİ - ÖNLİSANS 2 % 8 LİSANS 20 % 80 Hemşirelikte YÜKSEKLİSANS 3 % 12 DOKTORA TOPLAM 25 100 SERTİFİKALI HEMŞİRE SAYISI : 3 yoğun bakım; 1 ilkyardım eğitmeni,

6 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi
2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi DEVİR HIZI ORANI 2012 ⇨ 10,2 2013 ⇨ 11,7 YILLIK İŞ GÜCÜ KAYBI ORANI 2012 ⇨ 3,10 2013 ⇨ 2,33 yıllarında ayrılan 6 kişi : kurum dışı 4; kurum içi 2 2012 : 14 kişi (%45) ortalama 20 gün rapor 2013 : 9 kişi (%35) ortalama 19,5 gün rapor

7 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 4. Hemşire Memnuniyet Oranı
2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 4. Hemşire Memnuniyet Oranı UYGULAMA BOYUTLARI Memnun % Kısmen Memnun % Memnun Değil 2012 2013 İletişim 71,4 91,7 25,0 8,3 3,6 - Çalışma Ortamı 28,6 54,2 64,3 37,5 7,1 Yönetim 78,6 87,5 21,4 12,5 HHM Kurum Politikaları 35,7 33,3 57,1 İşin Kendisi 29,2 60,7 62,5 17,9 Başarı Duygusu 46,4 45,8 42,9 10,7 Saygı ve Kabul Görme 83,3 16,7 GENEL MEMNUNİYET 50

8 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 6. Hemşire Performans Oranı
2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 6. Hemşire Performans Oranı KRİTER Çok Başarılı % Başarılı Yeterli Biraz İyileştirme Gerekli % Yetersiz Kendisi Yöneticisi Genel görünüm 90,5 100 9,5 - İletişim 85,7 95,2 14,3 4,8 Profesyonel davranış 81 Kuruma/işe bağlılık 76,2 19 Uygulama Ekip anlayışı Hasta ve yakınını bilgilendirme Enfeksiyon kontrolü Kalite bilinci Vizyonerlik 71,4 23,8 Koçluk yapma Problem çözme GENEL Servis ve Ameliyathane Hemşiresi Performans Raporundaki veriler toplanıp tekrar yüzde alınarak tabloya yerleştirilecek.

9 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri 99,0
Tablo 6. Hasta Memnuniyet Değerlendirmesi UYGULAMA BOYUTLARI Memnun % Kısmen Memnun % Memnun Değil 2012 2013 Tanıtım ve Bilgilendirme 98,0 97,9 2,0 2,1 - İletişim ve İlişkiler 98,6 98,3 1,4 1,7 Bakım ve Tedavi 99,1 99,4 0,9 0,6 GENEL MEMNUNİYET 99,0 1,0 Sorun olan ve genel memnuniyet ortalamasını etkileyen madde üzerinden sözlü olarak aktarım yapılacak

10 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri
Tablo Yılı İndikatör Oranları İNDİKATÖRLER Yatan Hasta Sayısı Riskli Hasta Sayısı Birimde Oluşan Hasta Sayısı N n % Basınç Ülseri 1403 259 18,5 15 5,8 Oral Mukozit 567 40,4 19 3,4 Düşme 1.125 80,2 4 0,4 PVK Komplikasyonu Takılan Kanül Sayısı İnfiltrasyon 2.769 8 0,29 Flebit 27 1 Giriş Yeri Enfeksiyonu Birime özgü indikatör takip eden Anabilim Dalları ilgili indikatör oranını genel tablonun altına gösterebilir.

11 2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri
2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri Hemşirelik Hizmetleri Müdürlüğüne Bağlı Ameliyathanelerin Yapılandırılması Projesi:1 Yoğun Bakımların Yapılandırılması Projesi:1 Hemşirelik İşlevlerinin Yapılandırılması Projesi:1 CTF Hastanesine Bağlı Hasta ve Çalışan Güvenliğin Komitesi:1

12 3. EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ 2013 YILI KURUM İÇİNDE YAPILAN
EĞİTİMLERİN SAYISI Oryantasyon Eğitimi ⇨ Yapılmadı Hizmet İçi Eğitimler ⇨ 1 eğitim (24 hemşire ) 1 hemşirenin ortalama HİE saati: 7 saat Kurum içi Hİ Eğitimlere ⇨ 4 eğitim/6 hemşire İÜ Persnl Daire Mdrlüğ HİE ⇨ 13 eğitim/12 hemşire CPR Eğitimleri ⇨ 5 hemşire Sempozyum ⇨ kurum dışı 2 hemşire Kurslar ⇨ 1 kişi kursiyer (SB Yoğun Bakım Kursu), ⇨ 1 kişi eğitimci (SB Acil Bakım Hemşireliği Kursu) Öğrenci Eğitimleri ⇨ 10 öğrenci (5 okul)

13 3. EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ
“KARDİYOLOJİ ANABİLİM DALINDA TAKİP EDİLEN BASINÇ ÜLSERİ, ORAL MUKOZİT VE DAMAR İÇİ KATETER KOMPLİKASYON VERİLERİNİN ARAŞTIRILMASI” (Bayram S.,Tüzün N.) Anket düzeyinde destek olunan araştırmalar: 9 2013 YILI KURUM İÇİNDE YAPILAN ARAŞTIRMA FAALİYETLERİNİN SAYISI

14 4. SOSYAL VE SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİ
Sosyal Organizasyonlar: doğum günü kutlaması: 25 kurum içi ve dışında yemek organizasyonu: 5 ev ziyareti: 1 veda organizasyonu: 1 Sosyal Sorumluluk Faaliyetleri: mavi kapak kampanyasına destek

15 Finansal Etkinlik Pilot Çalışması: Kardiyoloji AD. A1 Servisi
5. FİNANSAL PERFORMANS Çalışma Tarihi: Mart 2014 Yatak Sayısı: 17 Yatan Hasta Sayısı: 18 Hemşire Sayısı: 5 Doluluk oranı: Mart 2014 ⇨ % 53 Mart 2013 ⇨ % 84 Finansal Etkinlik Pilot Çalışması: Kardiyoloji AD. A1 Servisi

16 5. FİNANSAL PERFORMANS TOPLAM GİRİŞİM ÇEŞİDİ 19 (9 SUT ) (10 SUT DIŞI)
TOPLAM 7 GÜNLÜK GİRİŞİM DAĞILIMI TOPLAM GİRİŞİM ÇEŞİDİ 19 (9 SUT ) (10 SUT DIŞI) TOPLAM GİRİŞİM SAYISI 801 (378 SUT) (423 SUT DIŞI) GİRİŞİM SIKLIĞI SUT: min;5-max;122 (neb. ilaç uyg / KŞ Takibi) SUT DIŞI: min;1- max; 229 (ANT takibi) TOPLAM SUT KARŞILIĞI FATURA EDİLEN FATURA EDİLEMEYEN TL (378 İŞLEM) 875 TL (237 İŞLEM) TL (141 İŞLEM) SUT DIŞI TÜMÜ GEÇERLİ OLSA TL (423 İŞLEM) TL

17 801 : 7 gün = 114,42 (Bir günlük işlem sayısı)
5. FİNANSAL PERFORMANS İŞLEM DAĞILIMI ve BAKIM SAATİ 801 : 7 gün = 114,42 (Bir günlük işlem sayısı) 114,42 : 3 vardiya = 38,14 (8 saatlik işlem sayısı) 38,14 x 3 dk = 114,42 dk 114,42 / 60 = 2 saat (8 saatte işlemlere ayrılan süre)

18 ARTIŞ : 3,9 katı 5. FİNANSAL PERFORMANS
1Haftalık Gelir: 1.982TL (SUT Toplam) Tahmini Yıllık Gelir = TL x 52 hafta = TL 1 Haftalık Gelir ( SUT Dışı): TL Tahmini Yıllık Gelir = TL x 52 hafta = TL 1 Haftalık Gelir ( Faturalandırılan SUT Toplam): 875 TL TahminiYıllık Gelir = 875 TL x 52 hafta = TL Tümü Geçerli Olsa Tahmini Yıllık Gelir: = TL FARK : TL TL= TL ARTIŞ : 3,9 katı

19 KARDİYOLOJİ AD SUT GİRİŞİMİ
5. FİNANSAL PERFORMANS 2013 Çalışma İşlem Çeşidi: 23 SUT’A girilen toplam işlem sayısı: Fatura edilen tutar: ,6 TL (% 41’i servisler, % 55’i KYBÜ, % 4’ü Anjiyo lab.) AD toplam geliri: TL TÜM HEMŞİRELİK GİRİŞİMLERİNİN PAYI: % 3,46 (Servislerin payı % 1,4) 2014 Çalışma İşlem Çeşidi : 19 İki Servisin tahmini yılı ; Faturalandırılmış Geliri: X 2 = TL Tümü geçerli olsa top. Geliri : x 2 = TL 2014 yılında, Servis Hemşirelik Girişimlerinin, AD Toplam Gelirindeki Tahmini Payı: Faturalandırılmış işlemlerde : % 2,5 (KYBÜ hariç) Tüm işlemlerde : % 9,8 (KYBÜ hariç) olması öngörülüyor KARDİYOLOJİ AD SUT GİRİŞİMİ

20 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER 1. İnsan Kaynakları Yönetimi:
- Doğumlar, süt izni kullanımı, sağlık raporları, kurumdan eleman ayrılması, düşük hemşire memnuniyeti Kurumdan ayrılma nedenlerine göre önlem alınması, sosyal imkanların arttırılması (kreş, mesai dışı ulaşım, performans dağılımı ) Süt izni kullanımında yasal çerçevede çözüm arayışına gidilmesi. Kolay rapor almanın önüne geçilmesi, 2. Bakım ve Tedavi Faaliyetleri: Yeni bakım indikatörlerinin izleme alınması (PVK ilk girişte başarı) Ayaktan hastalar için tedavi ünitesinin kurulması, Bakım planlarının standardize edilerek otomasyon sistemine yerleştirilmesi

21 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER 3. EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ: Akademek ve finansal destek, 4. FİNANSAL PERFORMANS: - Otomasyon sisteminde eksik kayıtların giderilmesi için: Çalışanlarla mali sonuçların paylaşıldığı eğitimlerin yapılması , konuya duyarlılık ve farkındalık geliştirilmesi Performans dağılımının, yoğun bakım ve özellikli ünitelerde çalışanlar göz önünde bulundurularak yeniden düzenlenmesi - SUT ta yer alan hemşirelik işlevlerine ait sınırlandırmaların kaldırılması / makul hale getirilmesi ve işlem çeşidinin arttırılması yönünde üst yönetimin girişimde bulunması.

22 TEŞEKKÜRLER


"İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ KARDİYOLOJİ AD" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları