Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ"— Sunum transkripti:

1 İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ
İ.Ü. CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ HEMŞİRELİK HİZMETLERİ MÜDÜRLÜĞÜ 1984 İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ GÖĞÜS HASTALIKLARI ANABİLİM DALI Not:Sadece Anabilim Dalı ismi eklenecektir.

2 SUNUM İÇERİĞİ 1. ANABİLİM DALI TANITIM 2. YÖNETSEL PERFORMANS
2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2.2. Bakım ve Tedavi Faaliyetleri 2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri 3. EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ 4. SOSYAL VE SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİ 5. FİNANSAL PERFORMANS 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER Not:Bu slayta ekleme yapılmayacaktır.

3 1. ANABİLİM DALI TANITIM Tablo 1. Anabilim Dalı Özellikleri
ALT BİRİMLER Servis(Yatak Sayıları) Açık Kapalı Toplam Servis 2(32) - Yoğun Bakım (N.İ.Y.B.) 2(4) Oda Sayısı (Yatak Sayısı) Acil Gözlem Ünit. Ayaktan Ted. Ünit. ( KT, BÜ , Aşı ) 1(2) 1(1) Masa Sayısı Ameliyathane Birim Sayısı (Oda Sayısı) Poliklinik 5(3) Tetkik Birimi (Uyku, Sito., Sol., İmmü. ) 4(6) Not:Yönetim: Hemşirelik hizmetleri sorumlusu, varsa yardımcısı belirtilecek. Servis:Açık kapalı, açık ve toplam servis sayısı ve yatak sayısı belirtilecek:Örnek 3tane servis olan ve toplam 50 yatağı olan anabilim dalı 3( 50) şeklinde belirtecek.Diğer yoğun bakım, ameliyathane vs başlıklarındaki verilerde aynı şekilde yazılacak. Ayrıca yeni açılan birim varsa sözlü belirtilecek.Kapanan birimlerin de kapanma gerekçesi sözlü belirtilecek

4 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi
Tablo 2. Anabilim Dalı İş Gücü Planlama ALT BİRİMLER Mevcut Hemşire Sayısı Aktif Çalışan Hemşire Sayısı Uzun Süreli İzinde Olan Hemşire Sayısı * Yönetim 1 - Servis 10 Yoğun Bakım (N.İ.Y.B.) Acil Gözlem Ünit. Ayaktan Ted. Ünit. ( KT, BÜ , Aşı ) Ameliyathane Poliklinik Tetkik Birimi TOPLAM 12 Hemşire ihtiyacı hangi faaliyetleri etkiledi.Çözümüne yönelik neler yapıldı. 2014 yılında 3 ay ve 6 ay sonraki oluşacak hemşire ihtiyacının etkileyeceği faaliyetlere yönelik bir planlaması var mı? İlk üç planlama faaliyeti sözlü söylenecek. * Uzun Süreli İzinde Olan Hemşire Sayısı: Doğum Öncesi İzin, Doğum Sonrası İzin, Ücretsiz Doğum İzni yada Ücretsiz İzin kullanmakta olan hemşire sayısını göstermektedir.

5 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi
2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 3. Hemşirelerin Eğitim Durumları EĞİTİM DÜZEYİ EĞİTİM DURUMU n % SAĞLIK MESLEK LİSESİ 2 16,67 ÖNLİSANS LİSANS 5 41,66 YÜKSEKLİSANS 3 25 DOKTORA - TOPLAM 12 100 Meslekteki eğitim düzeyine göre sayılar belirtilecek, Sağlık Bakanlığı onaylı sertifikalar sayılacak. SERTİFİKALI HEMŞİRE SAYISI : 1 (Hemodializ Hemşireliği)

6 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi
2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2012 ⇨%6,89 2013 ⇨%7,40 YILLIK İŞ GÜCÜ KAYBI ORANI 2012 ⇨%2,13 2013 ⇨%2,22 DEVİR HIZI ORANI Ayrılan hemşire sayısı X 100 Yıllık hemşire devir hızı= Ocak ayı hem sayısı + Aralık hem sayısı / 2

7 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 4. Hemşire Memnuniyet Oranı
2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 4. Hemşire Memnuniyet Oranı UYGULAMA BOYUTLARI Memnun % Kısmen Memnun % Memnun Değil 2012 2013 İletişim 92,3 83,3 7,7 16,7 - Çalışma Ortamı 23,1 50 61,5 41,7 15,4 8,3 Yönetim 84,6 HHM Kurum Politikaları 75 25 İşin Kendisi 38,5 66,7 Başarı Duygusu Saygı ve Kabul Görme GENEL MEMNUNİYET 76,9

8 Biraz İyileştirme Gerekli %
KRİTER Çok Başarılı % Başarılı Yeterli Biraz İyileştirme Gerekli % Yetersiz Kendisi Yöneticisi Genel görünüm 88,9 100,0 11,1 - İletişim Profesyonel davranış 77,8 22,2 Kuruma/işe bağlılık 66,7 33,3 Uygulama 55,6 44,4 Ekip anlayışı Hasta ve yakınını bilgilendirme Enfeksiyon kontrolü Kalite bilinci Vizyonerlik Koçluk yapma Problem çözme GENEL

9 2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri
2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri Tablo 6. Hasta Memnuniyet Değerlendirmesi UYGULAMA BOYUTLARI Memnun % Kısmen Memnun % Memnun Değil 2012 2013 Tanıtım ve Bilgilendirme 100 - İletişim ve İlişkiler 99,7 0,3 Bakım ve Tedavi GENEL MEMNUNİYET Sorun olan ve genel memnuniyet ortalamasını etkileyen madde üzerinden sözlü olarak aktarım yapılacak

10 2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri
2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri Tablo Yılı İndikatör Oranları İNDİKATÖRLER Yatan Hasta Sayısı Riskli Hasta Sayısı Birimde Oluşan Hasta Sayısı N n % Basınç Ülseri 737 202 27,4 11 5,4 Oral Mukozit 597 81 28 4,69 Düşme 492 66,8 7 1,4 PVK Komplikasyonu Takılan Kanül Sayısı İnfiltrasyon 2429 1 0,04 Flebit 3 0,12 Giriş Yeri Enfeksiyonu Birime özgü indikatör takip eden Anabilim Dalları ilgili indikatör oranını genel tablonun altına gösterebilir.

11 2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri
2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri Hemşirelik Hizmetleri Müdürlüğüne Bağlı Acil Bakım Koordinasyon Komitesi - 2 kişi Araştırma Geliştirme Eğitim Komitesi - 1 kişi Hasta ve Çalışan Güvenliği Komitesi - 1 kişi Hemşirelik İndikatörleri İzlem Komitesi – 1 kişi Bakım Hizmet Geliştirme Komitesi – 3 kişi Sosyal Komite – 2 kişi CTF Hastanesine Bağlı Görevli hemşiremiz yok

12 3. EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ 2013 YILI KURUM İÇİNDE YAPILAN
Oryantasyon Eğitimi ⇨ Yeni başlayan hemşire olmadığı için yapılmamıştır. Hizmet İçi Eğitimler ⇨ 2 (1 HİE Sempozyumu, 1 Astım ve Hemşirelik Bakımı) CPR Eğitimleri ⇨ CPR eğitimine katılan hemşiremiz olmamıştır. Sempozyum ⇨ - Kurslar ⇨ 1(Acil Bakım Hemşireliği Kursuna Eğitici Olarak) Öğrenci Eğitimleri ⇨ 14 Öğrenci / 5 Okul Rehberlik Danışmanlık Hizmetleri ⇨ 0 2013 YILI KURUM İÇİNDE YAPILAN EĞİTİMLERİN SAYISI Öğrenci eğitimleri tıbbi beceri ve hemşirelik öğrencilerinin staj faaliyetleridir. Sayı belirtilecektir.

13 3. EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ
2013 YILI KURUM İÇİNDE YAPILAN ARAŞTIRMA FAALİYETLERİNİN SAYISI YIL Araştırmanın Adı Tamamlanma Durumu 2013 “Bir Üniversite Hastanesi’ nde Çalışan Hemşirelerde Uykunun Yaşam Kalitesine Etkisi” 2012 yılında başladı, hedef tarihi 2014 Aralık *17 araştırmaya anket doldurularak destek olunmuştur. 17 araştırmaya anket doldurma boyutunda destek olunmuştur .

14 4. SOSYAL VE SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİ
Sosyal Organizasyonlar: Sosyal Aktivite Adı Katılımcı Sayısı Doğum günü kutlaması 12 Gezi 6 Hemşirelik Yemeği 7 Nikah/Kına 10/4 Kermes 5 Yılbaşı Toplantısı Klinik Kahvaltı 9 HHM Kahvaltı 1 THD Ankara Mitingi 3 Sosyal Sorumluluk Faaliyetleri: Mavi kapak kampanyası desteklenmiştir.

15

16 Finansal Etkinlik Pilot Çalışması:
5. FİNANSAL PERFORMANS Çalışma Tarihi: Mart 2014 Yatak Sayısı: 36 Yatan Hasta Sayısı: 38 Hemşire Sayısı: 10 (5+5) Finansal Etkinlik Pilot Çalışması: Bayan-Erkek Servisi

17 5. FİNANSAL PERFORMANS TOPLAM 7 GÜNLÜK GİRİŞİM DAĞILIMI
TOPLAM GİRİŞİM ÇEŞİDİ (22 SUT ) (37 SUT DIŞI) TOPLAM GİRİŞİM SAYISI 7469 (1611 SUT) (5858 SUT DIŞI) GİRİŞİM SIKLIĞI SUT: min;1 max; 658 (Nebulizatör İle İlaç Uygulama) SUT DIŞI: min;1 max;643 (Tedavi/İşlem Hakkında Eğitim, Ağız Bakımı,TA takibi,Ateş Takibi) TOPLAM SUT KARŞILIĞI SUT FATURA EDİLEN SUT FATURA EDİLEMEYEN 9.997 TL 9.972 TL ( 1602 İŞLEM) 25 TL (9 İŞLEM) SUT DIŞI GİRİŞİM TÜMÜ GEÇERLİ OLSA TL TL

18 İŞLEM DAĞILIMI ve BAKIM SAATİ
5. FİNANSAL PERFORMANS İŞLEM DAĞILIMI ve BAKIM SAATİ 7469 : 7 gün = 1067 ( Bir günlük işlem ;24 saat) 1067 : 3 vardiya = 355 ( 8 saatlik işlem) 355 x 3 dk = 1065 dk 1065 / 60 = 16 saat /2 servis = 8 saat (bir vardiyada işlemlere ayrılan süre)

19 5. FİNANSAL PERFORMANS 1Haftalık Gelir: 9.997 TL (SUT Toplam)
Ortalama Yıllık Gelir= TL x 52 hafta = TL 1 Haftalık Gelir (SUT Dışı): TL Ortalama Yıllık Gelir = TL x 52 hafta = TL 1 Haftalık Gelir ( Fatura edilebilen SUT Toplam): TL Ortalama Yıllık Gelir=9972 TL x 52 hafta = TL Tümü geçerli olsa Toplam Yıllık Gelir: TL TL= TL FARK = – = TL Artış Oranı( / )= % 182 veya 1,82 Kat

20 GÖĞÜS HASTALIKLARI AD SUT GİRİŞİMİ
5. FİNANSAL PERFORMANS 2013 Çalışma İŞLEM ÇEŞİDİ: 25 SUT’A GİRİLEN TOPLAM İŞLEM SAYISI: FATURA EDİLEN TUTAR: ,22 AD TOPLAM GELİR: ,01 HEMŞİRELİK GİRİŞİMLERİNİN ORANI: % 12 2014 Çalışma İŞLEM ÇEŞİDİ: 59 AD ORTALAMA YILLIK TAHMİNİ SUTGELİRİ: 9972 TL x 52 hafta = TL (% 19) TÜMÜ GEÇERLİ OLSA TOPLAM YILLIK TAHMİNİ GELİR = TL 2013 YILI AD TOPLAM GELİRİNE GÖRE TAHMİNİ HEMŞİRELİK GİRİŞİMLERİNİN ORANI: % 54 GÖĞÜS HASTALIKLARI AD SUT GİRİŞİMİ

21 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER SORUNLAR ÖNERİLER
İnsan Kaynakları Yönetimi *Hizmet süresi 10 yılı aşmış %70 oranındaki hemşirenin izin süresinin fazla olması *Sağlık sorunu olan hemşire sayısının fazla olması *Az eleman nedeniyle iş yükünün artması *Çalışma saatlerinin ve birikmiş izinlerin fazla olması *Fiziki koşulların kötü olması *Hasta ve çalışan güvenliğinin yetersiz olması *Malzemenin kalitesiz, cihazların eksik sayıda olması *Vardiyalı çalışanın servis ve kreş ihtiyacı vb. nedenlerle hemşire memnuniyetinin azalması *Gerekli insan gücünün sağlanması yada küçülmeye gidilmesi *Fiziki koşulların uygun hale getirilmesi *Hasta ve çalışan güvenliğinin sağlanması *Nitelik ve nicelik yönünden uygun bakım ekipmanlarının temini *Vardiyalı çalışanın servis ve kreş ihtiyacının giderilmesi Bakım ve Tedavi Faaliyetleri *Hasta sirkülasyonu yüksek olmasına rağmen yetersiz insan gücü *Destek hizmetlerin yetersizliği(ambulans,ısınma,vb.) *Kayıtsız hastalara ayrılan süre *Kayıtların manuel yapılması nedeniyle hastaya ayrılan sürenin azalması *Yeterli insan gücünün sağlanması *Destek hizmetlerin yeterliliğinin ve kontrolünün sağlanması *Ayaktan tedavi ünitesinin kurulması *Bakım formlarının otomasyona yüklenmesi

22 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER SORUNLAR ÖNERİLER
Eğitim ve Araştırma Faaliyetleri *İş yükünü arttırdığı için Komite ve Komisyonlarda görev almak istememek *Ekonomik nedenlerle eğitimlere katılamama *Etik kurula müracaat, dosya hazırlama vb. uzun sürmesi nedeniyle araştırma yapmaya isteksizlik *İzin, prim, vb. ödüllerle görev almayı cazip hale getirmek *Bilimsel faaliyetlere katılım için kurumun finansal destek sağlaması Finansal Performans *Performans dağılımının adil olmaması *SUT ta yer alan girişimlerin sınırlı olması *SUT ta karşılığı olan sınırlandırılmış girişimlerin epikrize yansıtılmaması *Bakıma yönelik girişimlerin SUT ta karşılığının olmaması *Adil olmayan performans dağılımı kuruma bağlılığı azaltıyor *Girişimlerin epikrize yansıtılması konusunda hekimin duyarlılığının arttırılması *SUT un düzenlenmesi

23 ● Mesleki eğitimi standart, ● Görev tanımları net,
7. İYİLEŞTİRME ÖNERİLER ● Mesleki eğitimi standart, ● Görev tanımları net, ● Bakımla ilgili kararları bağımsız alıp uygulayabilen, ● Adil performans dağıtım sitemine sahip ve ● BİRLİK adı altında toplanmış bir meslek mensubu olarak çalışmak istiyoruz…

24


"İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları