CS0: TOBB ETÜ’DE BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİNE GİRİŞ DERSİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı Operasyonel Planlama Stratejik Yönetim Dairesi.
Advertisements

DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
ODTÜ Bilgisayar Mühendisliği Tanıtım Günleri Temmuz 2005.
BLG 368 Yöneylem Araştırması Serkan Türkeli. İlk hikayemiz Biri Thales’e sorar: “Sana göre dünyada biricik devamlı olan şey nedir?” –“Ümit” der; “zira.
DESTEK EĞİTİM HİZMETLERİ. İÇİNDEKİLER  DESTEK EĞİTİM HİZMETLERİ OKULLARDA DESTEK EĞİTİM HİZMETİ NERELERDE VERİLİR? NEDEN DESTEK EĞİTİM? DESTEK EĞİTİM.
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
IFMB202: FEN VE TEKNOLOJİ PROGRAMI VE PLANLAMA 2016-Bahar Dönemi 2. HAFTA Yrd. Doç. Dr. Bahadır Namdar Fen Bilgisi Eğitimi ABD.
OKUL GELİŞİM YÖNETİM EKİBİ (OGYE).
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi.
Performans ve Ücret Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
SOLUNUM VE GEVŞEME EGZERSİZLERİ İLE ETKİLİ MÜZİK EĞİTİMİ AYŞEN ÜMİT İSTANBUL BİLİM VE SANAT MERKEZİ Müzik Mentoru.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
Program Tasarım Modelleri
Yazılım Mühendisliği1[ 3.hft ]. Yazılım Mühendisliği2 Yazılım İ sterlerinin Çözümlemesi Yazılım Yaşam Çevrimi “ Yazılım Yaşam çevrimin herhangi bir yazılım.
XV. ULUSLARARASI SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ SEMPOZYUMU
Leyla İÇERLİ Araş. Gör. Dr. Aksaray Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
Emine Hoşoğlu doğan İstanbul şehir üniversitesi Eylül 2014
Üretim teknolojisi ve bilişim teknolojisindeki değişim
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
Bitirme Tezi/Mühendislik Tasarımı Proje Türkçe Başlığı
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
İç Hastalıkları Klinik Stajı GİRİŞ DERSİ
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ
Yapay Sinir Ağı Modeli (öğretmenli öğrenme) Çok Katmanlı Algılayıcı
MAKİNE ve METAL TEKNOLOJİSİ BÖLÜMÜ
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI
Program Tasarım Modelleri
Dersin içeriğinin ve kaynaklarının tanıtılması
İŞLETİM SİSTEMLERİ Bilişim Teknolojileri Araçlarında
Dilşat Peker Ünal Bozok Üniversitesi
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Yrd.doç.Dr. H. Deniz GüllerOĞlu
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi
Yazılım Mühendisliği Ders 1: Giriş.
Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi
31 Ocak - 2 Şubat 2007 Dumlupinar Üniversitesi Kütahya
İZMİR ÜNİVERSİTELERİ PLATFORMU DÖNEMİ ÇALIŞMALARI
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
Diğer Teknikler II Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
İSTASYON YÖNTEMİ.
Bitirme Tezi/Mühendislik Tasarımı Proje Türkçe Başlığı
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Bilgisayar Bilimi Koşullu Durumlar.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
BİL 112 Programlamaya Giriş
Tezin Olası Bölümleri.
Rastgele Nesneler Dersi
DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA (YÜKSEK LİSANS)
Ders 2: Yazılım Geliştirme
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Dünya Üzerine Yayılmış Çok-Kullanıcılı Çevrim-İçi Eğitsel
Bitirme Tezi/Mühendislik Tasarımı Proje Türkçe Başlığı
BLM113 Bilgisayar Bilimlerine Giriş
E-TWINNING BİLGİLENDİRME SUNUSU
Türkiye’de medyaokuryazarlığı eğitimi
Yasal Çerçeve Yapılan Çalışmalar Yapılması Gereken Çalışmalar
Bilgehan Arslan, Süreyya Gülnar
Bitirme Tezi/Mühendislik Tasarımı Proje Türkçe Başlığı
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
Hastane Bilgi Sistemlerinin Teknik Yönleri
Bilişim Güvenliği: Güvenli Hesaplama
POSTER BOYUTLARI: Genişlik: 50 cm, Yükseklik: 70 cm
Sunum transkripti:

CS0: TOBB ETÜ’DE BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİNE GİRİŞ DERSİ Murat Erten Murat Özbayoğlu Bülent Tavlı Ali Yazıcı TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümü

İçerik Giriş ve CS0 Kuramsal Dersler Laboratuar Uygulamaları Dünyada CS0 IEEE ve ACM Kuramsal Dersler Laboratuar Uygulamaları Değerlendirme Tartışma ve Sonuçlar

Giriş ve CS0 - I Bilgisayar Mühendisliği müfredatlarında CS1 ve CS2 olarak adlandırılan dersler verilmektedir. Bu derslerin içerikleri ve gelişimleri önce ACM daha sonra ACM/IEEE ortak çalışma gruplarınca hazırlanmış Bu dersler ile ilk ve orta eğitimde verilemeyen algoritmik ve analitik düşünce ile programlamaya yönelik diğer alt yapı eksikliklerinin tamamlanması hedeflenmiştir.

Giriş ve CS0 - II TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümünde de ilk bilgisayar eğitimi CS0 (BİL111 Bilgisayar Mühendisliğinin Temelleri) dersinde verilmektedir. Ders genişlik-öncelikli (breadth-first) yaklaşımla, bilgisayar bilimlerinin tüm konularını yatay ancak yüzeysel olarak öğretmektedir. Dersin amacı, bilgisayar mühendisliği eğitim alacak öğrencileri, mesleğin konuları ile eğitimlerinin hemen başında tanıştırmaktır.

Kuramsal dersler - I Veri saklanması Veri işlenmesi İşletim sistemleri Bit ve bayt Veri saklama ortamları Veri sıkıştırılması Veri işlenmesi Bilgisayar mimarisi Makine dili İşletim sistemleri İşletim sistemi mimarileri Makine işlemlerinin yönetimi Güvenlik İletişim ağları ve Internet İletişim ağı kavramları Veri yolu, jeton halkası, CSMA Ağ protokolleri

Kuramsal dersler - II Algoritmalar Programlama dilleri Algoritma kavramı Algoritma ifade edilmesi Döngülü ve özyineli yapılar Programlama dilleri Programlama dillerinin tarihsel perspektifi Geleneksel programlama kavramları Yordamsal birimler Dil gerçekleştirilmesi ve nesnesel tasarım Yazılım mühendisliği Yazılım mühendisliğinin tanımlanması Yazılım yaşam devinimi Yazılım mühendisliği yordam ve yöntemleri Birimsellik, çokça kullanılan yazılım mühendisliği gereçleri Yazılım sınaması, belgelendirme

Kuramsal dersler - III Veritabanı sistemleri Yapay Us Hesaplama Kuramı Veritabanı olgusunun gerekliliğinin açıklanması Göreceli veritabanı modeli Nesne-tabanlı veritabanları Veritabanı bütünlüğünün korunması Geleneksel dosya yapıları Veri madenciliği Yapay Us Usun tanımı Makinelerin akıllı yapılıp yapılamayacağı tartışması Algılama, nedensellik Yapay sinir ağları, robotlar Yapay us kavramının olası sonuçlarının tartışılması Hesaplama Kuramı İşlevler ve işlevlerin hesaplanması Turing makinesi Evrensel programlama dili Hesaplanması olanaksız bir işlev örneği Sorunların karmaşıklığı Şifreleme

Laboratuar Uygulamaları - I BİL 111 dersi kapsamında haftada iki saat laboratuar çalışmaları yapılmaktadır. Bu çalışmalarda temel bir çevirici (assembly) dili anlatılmakta, öğrencilerin bu dili kullanarak program yazmaları sağlanmaktadır.

Laboratuar Uygulamaları - II Dil sadece 16 komuttan oluşmasına karşılık değişik amaçlı programları geliştirme olanağı sağlamakta, karar işlevleri, döngüler ve iç içe döngüler uygulanabilmektedir. Bu yaklaşımın öğrencilerde programlama kavramlarının gelişmesinde çok yararlı olduğu, dönemin başlangıcına göre programlama yeteneklerinde ciddi gelişmeler sağladığı gözlemlenmiştir.

Laboratuar Uygulamaları - III Laboratuarlarda çevirici dilinin yanı sıra C dili de öğretilmektedir. Editörü kullanmak, üst düzey bir dili derlemek ve bağlamak gibi becerileri kazanmaları açısından bu yaklaşımın çok yararlı olduğu düşünülmektedir.

Laboratuar Uygulamaları - IV Laboratuar çalışmalarında öğretilen diğer bir konuda Linux işletim sistemidir. Öğrenciler ilk laboratuar dersinde bu işletim sistemini (genellikle kolay kurulabilen Fedora gibi bir sürüm seçilmektedir) makinelerine kurmakta ve düzenleyerek çalışır hale getirmektedirler.

Değerlendirme - I Tüm dersi, bütün alt konularıyla birlikte, tek bir öğretim üyesinin anlatması çok verimli değildir. Önerilen (ve yaşama geçirilmesi planlanan) uygulamada ise, bölümdeki (veya bölüm dışından davet edilen misafir) öğretim üyelerinin kendi uzmanlık konularındaki dersleri (alt konuları) her hafta biri olacak şekilde sırayla vermeleri ve bu eylemin bir koordinatör öğretim üyesince düzenlemesidir.

Değerlendirme - II Şu anda ders yapısına göre haftada dört saat kuramsal ve iki saat uygulama dersi yapılmaktadır. Amacı kuşbakışı bilgi vermek olan bir ders için kuramsal ders saatinin azaltılmasının daha uygun olması olasıdır.

Değerlendirme - III Bilgisayar Mühendisliği öğrencilerinin, YÖK’ün önerdiği temel bilgisayar okuryazarlığı (BİL100 Bilişim Teknolojileri) dersinden muaf tutulması; BİL111 laboratuar saatlerinin bir kısmının (örneğin 6 hafta) BİL100 dersinin işlevini görecek şekilde düzenlenmesi uygun olacaktır.

Değerlendirme - IV Öğrenciler dersten oldukça memnun olduklarını ifade etmişlerdir. Bilgisayar Mühendisliği programı hakkında genel bilgi edinme amacına bu şekilde ulaşıldığı düşünülmektedir.

Tartışma ve Sonuçlar Tüm dersi tek bir öğretim üyesinin anlatması çok verimli değildir. Çok konu ve yüzeysel anlatım Öğretim üyelerinin kendi uzmanlık konularındaki dersleri sırayla vermeleri Koordinatör öğretim üyesi Ders saatleri Dört saat kuramsal ve iki saat uygulama Kuramsal ders saati azaltılmalıdır İki saat kuramsal ve iki saat uygulama BİL100 Bilişim Teknolojileri ile birleştirilmesi BİL111 laboratuar saatlerinin bir kısmının (örneğin 6 hafta) BİL100 dersinin işlevini görecek şekilde düzenlenmesi Türkçe ders kitabı Şu anda kullanılan ders kitabı İngilizce dilinde yazılmıştır (Brookshear, J.G., “Computer Science- an overview”, 9. baskı, Pearson International Edition, 2005) Türkçe dilinde bir ders kitabının yazılmasına ivedi gereksinim