KÜRESEL GİRİŞİMCİLİK VE İNOVASYON YÖNETİMİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AVRUPA BİRLİĞİ SİSTEMİNDE ENGELLİLER ve ÖZEL EĞİTİM
Advertisements

Öğr. Gör. MEHMET ALİ ZENGİN
Ulusal Yayınların Stratejik Önemi Prof. Dr. Çetin Erol Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Kardiyoloji AD YÖK Genel Kurul Üyesi.
Türk Müşavir Mühendisler ve Mimarlar Birliği 11. Teknik Müşavirlik Kongresi Etkili Süreç Yönetimi ve Teknoloji Yönetim Yeteneği Dr. Ahmet Tunçay 28 Nisan.
YOL HARİTASI Okul Çevre İşbirliği Etkinliklerine İlişkin Temel Kavramlar Okul Çevre İş Birliği Etkinliklerinin Temel Özellikleri Okul Çevre İş Birliği.
Page  1 BUCAK MEHMET CADIL ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ COMENIUS PROJE TANITIMI.
Stratejik Pazarlama 4. Hafta
Girişimcilik Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL. Ders Akışı İşletmenin Amaçları İşletme Çevre İlişkisi.
İSTANBUL ESENYURT ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ İŞLETME ANABİLİMDALI YÖNETİM ve ORGANİZASYON CENK SOYER SÜREÇ YENİLEME DEĞİŞİM MÜHENDİSLİĞİ REENGINEERINGG.
Grundtvig Öğrenme Ortaklığı “A Step Towards Elderly People (STEP)” “Yaşlılara Doğru Bir Adım Projesi” Dr. Halis YEŞİL Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü.
Performans ve Ücret Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN
DAVRANIŞ BİLİMLERİNE GİRİŞ
ERASMUS+ GENÇL İ K KA2 İ L SOSYAL ETÜT VE PROJE MÜDÜRLÜ Ğ Ü.
Ulusların Rekabet Üstünlüğü. Küresel rekabetin öneminin artması ulusların önemini yitirmesine mi sebep oldu? – Ulusal değerler, kültür, ekonomik yapılar,
Pazarlama Çevresi.
ERDEMLİ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ TARIM ALANI.
Pazarlama İlkeleri.
DOĞUŞ TEKNOLOJİ 20 Mart 2017 Bilkent Üniversitesi.
KIRSAL KALKINMA ve TURİZM Prof. Dr. Bülent GÜLÇUBUK
TED Üniversitesi Alt Başlık Tarih:.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
IĞDIR ÜNİVERSİTESİ ZİRAAT FAKÜLTESİ
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
MÜHENDİSLİK ve MİMARLIK FAKÜLTESİ
Üretim teknolojisi ve bilişim teknolojisindeki değişim
ENGELSİZ ÜNİVERSİTE FAALİYET RAPORU
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘ü’
PAZARLAMA KARARLARINI ETKİLEYEN ÇEVRESEL FAKTÖRLER
Bütünleştirme uygulamaları
Pazarlama Yönetimi Doç. Dr. Hayrettin ZENGİN.
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
ÖRGÜTSEL DEĞİŞMEYİ YÖNLENDİREN İÇ GÜÇLER
«Tarımsal Eğitimin Adresi»
Aşağıdaki kavramları açıklayınız
Ürün veya Hizmet Satışı
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ. BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ.
SarIyer beledİyesİ gençlİk eğİtİm merkezİ Aİle-eğİtmen buluŞmasI
Bölüm 9 İş Yönetim Stratejileri : Rekabet Stratejileri
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
İŞLETME TÜRLERİ BÖLÜM 3.
YONT221 Küreselleşme ve Yerelleşme
İK MAKALESİ.
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
KÜRESEL GİRİŞİMCİLİK VE İNOVASYON YÖNETİMİ
Üniversitelerarası Girişimcilik ve Yenilikçilik Endeksi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Akademik Bilişim '08 İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN
Örgütlerde STRATEJİK PLANLAMA
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Ankara Üniversitesi Teknoloji Transfer Ofisi
KÜRESEL GİRİŞİMCİLİK VE İNOVASYON YÖNETİMİ
Uluslararası İşletme Yönetimi
PERFORMANS KAVRAMI PERFORMANSIN BOYUTLARI
KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK
İŞLETMEDE ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME (AR-GE) İŞLEVİ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
SHB-221 TÜRKİYE’NİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Bölüm 1 Giriş. Bölüm 1 Giriş Teknolojik Yeniliğin Önemi Teknolojik yenilik günümüzde birçok endüstrideki rekabet başarısının en önemli tek itici gücüdür.
Sanal ve Şebeke Örgütleri
YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME ve ÜRÜN YAŞAM SÜRECİ STRATEJİLERİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İnsan Kaynakları Yönetiminin
ULUSLARARASI İŞLETMECİLİK bölümü
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Paydaşlar, Yöneticiler ve Etik
Sunum transkripti:

KÜRESEL GİRİŞİMCİLİK VE İNOVASYON YÖNETİMİ Doç. Dr. İbrahim Sani MERT (8nci Hafta: Yeniliğin Kaynakları)

Yenilik Kaynakları İşletme Çalışanlarını Dinlemek Müşterileri Dinlemek Diğer Yenilik Kaynakları

Yenilik Kaynakları Peter F. DRUCKER’dan Akt. Ali Acaray (2007). Küçük ve Orta Boy İşletmelerde Yenilik Yönetimi: Yenilik Yönetiminde Etkili Olan Örgütsel Yapı ve Faktörlere İlişkin Bir Araştırma, Yayımlanmamış Yüksek LisansTezi, Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü s.33

Yenilik Kaynakları İçsel yenilik kaynakları; işletmelerin tek başına sahip oldukları bilgi, beceri, öğrenme yeteneği, girişimci özellikleri ile birlikte yapılan yatırımlar, Ar- Ge çalışmaları, deneyim ve yeni teknolojileri benimseme derecesi Dışsal yenilik kaynakları; işletmelerin dışında kalan sosyal ve entelektüel ortamlarda gelişir. Bu kaynakların ortaya çıkmasına neden olan faktörler ise demografik değişiklikler, algılama değişiklikleri ve yeni bilgi kaynaklarıdır. Kaynak: Demirci A.Emre vd. (2010) Yenilik Yönetimi , T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No: 2602, s.123

Yenilik Kaynakları Peter F. Drucker içsel yenilik kaynaklarını küresel rekabet ortamını göz önünde bulundurarak 4 ayrı başlıkta toplamıştır. Bunlar; beklenmedik gelişmeler, uyumsuzluklar, süreç ihtiyaçları, sektör ve pazar yapısındaki değişiklikler Kaynak: Demirci A.Emre vd. (2010) Yenilik Yönetimi , T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No: 2602, s.102

Yenilik Kaynakları Dışsal yenilik kaynakları demografik değişiklikler, algılama değişiklikleri yeni bilgi kaynakları Kaynak: Demirci A.Emre vd. (2010) Yenilik Yönetimi , T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No: 2602, s.104

İşletmeler İçin Yenilik Fırsatı Yaratabilecek Paydaşlar Pazarlar ve Müşteriler: Müşteriler ürün ya da süreç yeniliklerini farklı şekilde etkileyebilirler. Bunlar; • Kullanıcı gereksinimlerini açıklayan tamamlayıcı ve örtük (tacit) bilgi sağlayarak, • Yeni ve değişen müşteri ihtiyaçları ile ilgili bilgi sağlayarak, • Aynı kullanıcı topluluğunun yer aldığı pazarda diğer firmaların yaptığı yenilikler ile ilgili bilgi sağlayarak. Kaynak: Bueren vd., 2004 ‘den Akt. Demirci A.Emre vd. (2010) Yenilik Yönetimi , T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No: 2602, s.106

İşletmeler İçin Yenilik Fırsatı Yaratabilecek Paydaşlar Yenilik Toplulukları : Yenilikler dahi bireylerin tek başlarına yaptıkları çalışmalar yerine genelde uzun saatlerin harcandığı ekip çalışmaları, toplu olarak gerçekleşen bir öğrenme ve geliştirme sürecinin sonucu ortaya çıkmaktadır. Yenilik yaratmak için işletmelerin, sanatçı, düşünür, bilim adamlarının, müşterilerin, tedarikçilerin kısaca daha önce belirtildiği gibi tüm paydaşların etkileşim içinde daha etkin sonuçlar üretmesi her geçen gün daha fazla önem taşımaya başlamıştır. Kaynak: Bueren vd., 2004 ‘den Akt. Demirci A.Emre vd. (2010) Yenilik Yönetimi , T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No: 2602, s.106

İşletmeler İçin Yenilik Fırsatı Yaratabilecek Paydaşlar Yenilik faaliyetleri için oluşturulan toplulukların sahip oldukları özellikler her toplulukta bulunmayan özelliklerdir. Bu özellikler; • Eğilim takip eden: Gelecek vadeden eğilimleri önceden fark edebilen ve bu eğilimler üzerinden yeni fikirler üretebilen, • Gerçekleştiren: Fikirlerin gereksinimlerini tutkulu bir şekilde gerçekleştiren ve uygulamaya koyabilen, • Fikirleri yayan: Çok hızlı bir şekilde büyük gruplara fikirleri yayabilen, • Şüpheci: Fikirleri dürüst bir şekilde tartışabilen, olumlu veya olumsuz yorum yapabilen, • Katılımcı: Tartışmalara katılan, yorum yapan ve öğrenen. Kaynak: Bueren vd., 2004 ‘den Akt. Demirci A.Emre vd. (2010) Yenilik Yönetimi , T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No: 2602, s.107-108

İşletmeler İçin Yenilik Fırsatı Yaratabilecek Paydaşlar Rakipler ve Tedarikçiler İşletmelerin yenilik yaratma sürecinde dış kaynaklardan elde ettiği bilgilerin en önemlilerinden birisi de tedarikçileridir. Tedarikçiler ile kurulan bu etkileşim süreci rekabet modelinden ortaklık modeline kadar farklı biçimlerde gerçekleştirilebilir. Bugün, ürün veya süreç yeniliklerinde tedarikçiler ile oluşturulan işbirliği işletmeler tarafından yaygın bir şekilde kullanılmaktadır. Kaynak: Bueren vd., 2004 ‘den Akt. Demirci A.Emre vd. (2010) Yenilik Yönetimi , T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No: 2602, s.109

İşletmeler İçin Yenilik Fırsatı Yaratabilecek Paydaşlar Durumsal Kaynaklar Durumsallık yaklaşımına göre; işletmenin kendi koşulları, kuruluşun çevresel koşullar ve unsurlarla ilişkisi, kullandığı teknolojinin özellikleri, kullandığı personelin sosyo-kültürel özellikleriyle birlikte ele almak ve sorunlara çözüm aramak gerekir. Stratejik Ortaklıklar Küresel rekabet koşullarında stratejik işbirliği, artık birçok firma tarafından yaygın bir şekilde uygulanmaktadır. Günümüzde özellikle küresel rekabetin yoğun bir şekilde yaşandığı yüksek teknoloji gerektiren sektörlerde stratejik işbirliği daha sık bir şekilde gerçekleştirilmektedir. Kaynak: Bueren vd., 2004 ‘den Akt. Demirci A.Emre vd. (2010) Yenilik Yönetimi , T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No: 2602, s.110-111

İşletmeler İçin Yenilik Fırsatı Yaratabilecek Paydaşlar Üniversite, Kamu Kurumları ve Özel Kuruluşlar Üniversiteler gerek yetiştirdikleri uzman bireyler, gerek yaptıkları araştırmalarla, gerekse bu araştırmaların sanayi kesiminde kullanılmasını sağlayarak ülkelerin yenilikçi güç elde etmelerinde önemli bir özellik sergilemektedirler. Kaynak: Bueren vd., 2004 ‘den Akt. Demirci A.Emre vd. (2010) Yenilik Yönetimi , T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No: 2602, s.110-111

Üniversite-Sanayi İşbirliği Üniversite için, • Eğitim ve araştırma çalışmaları için finansal destek sağlamak, • Sanayi ile işbirliğini önkoşul olarak gören kamu fonlarından yararlanmak, • Kamu fonlarına nazaran daha az kural ve sınır içeren özel fon akışını çoğaltmak, • Kamu yararına hizmet sunma misyonunu yerine getirmek, • Öğrencilerine ve fakültelerine endüstriyel tecrübe alanları açmak, • Anlamlı problemler belirlemek, • Bölgesel ekonomik gelişmeye katkıda bulunmak, • Mezunlarına iş alanları yaratmak. Kaynak: Demirci A.Emre vd. (2010) Yenilik Yönetimi , T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No: 2602, s.112

Üniversite-Sanayi İşbirliği Sanayi için, • Üniversitenin araştırma altyapısına ve insan kaynaklarına erişmek, • Kendisinde olmayan laboratuar uzmanlıklarına erişmek, • Üniversitelerce sağlanan sürekli eğitim faaliyetlerinden yararlanmak, • Şirket prestiji ve imajını yükseltmek, • Teknolojilerinin genişlemesine ve yenilenmesine olanak sağlamak, • Gelecekteki elemanlarını seçebilmek, Kaynak: Demirci A.Emre vd. (2010) Yenilik Yönetimi , T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No: 2602, s.112

Üniversite-Sanayi İşbirliği Sanayi için, • Rekabet öncesi araştırma olanakları sağlamak, üniversitenin temel ve uygulamalı araştırma sonuçlarına erişerek bunlardan yeni ürün ve proses geliştirme çalışmalarında yararlanmak, • Kendi araştırma kapasitesini artırmak, • Bölge ve ülkeye karşı sosyal sorumluluk görevini yerine getirmek. Kaynak: Demirci A.Emre vd. (2010) Yenilik Yönetimi , T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No: 2602, s.112

Üniversite-Sanayi İşbirliği Üniversite-sanayi işbirliğinde devletin de yer almasını gerektiren ana amaçlar ise şunlardır: • Ekonomik gelişme ve fark yaratmayı ileri götürmek, • Kamu yararını hakim kılmak ve beklentilerin karşılanmasını sağlamak, • İleri görüşlü olmayı benimsetmek, • En son teknolojileri sürekli takip ederek yaşam boyu öğrenme ve araştırma yaklaşımını cesaretlendirmek, • Uzun dönemli stratejilerle temel araştırmaları desteklemek, • Yeni teknoloji ve stratejik konularda derinlemesine çözümlemeler yapabilme yetenek ve sistemlerinin geliştirilmesini özendirmek. Kaynak: Demirci A.Emre vd. (2010) Yenilik Yönetimi , T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No: 2602, s.113