Bologna Sürecinde Öğretim Perspektifi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu BOLOGNA SÜRECİ’NE GENEL BİR BAKIŞ.
Advertisements

27 Haziran 2008, Prof. Dr. A.S.GÖKALP BOLOGNA SÜRECİ VE KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp.
Bologna Sürecinde Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Deneyimi Doç. Dr. Sema ERGÖNÜL MGSÜ BEK üyesi MSGSÜ ADEK Koordinatörü 28 Mayıs 2010.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; Akademik Organizasyonu için Yüksek Öğretim Kurulu’na, Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na Finansal.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Yükseköğretim Kurumlarında Bologna Eşgüdüm Komisyonları’nın (BEK) Yapılanması BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIMI PROJESİ.
ERASMUS. Öğrenci Öğrenim Hareketliliği Erasmus öğrenci öğrenim hareketliliği, Standart veya Genişletilmiş Erasmus Üniversite Beyannamesi ve yükseköğretim.
AVRUPA BİRLİĞİ SİSTEMİNDE ENGELLİLER ve ÖZEL EĞİTİM
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
T.C. Yükseköğretim Kurulu Prof. Dr. Hasan MANDAL Bologna Uzmanı BOLOGNA SÜRECİ ÖĞRENCİLERLE BİLGİ PAYLAŞIMI TOPLANTISI 25 Mart 2011, Uludağ Üniversitesi.
Türkiye’de Çevre Yönetimi ve Belediyeler Pınar Akpınar Proje Yöneticisi UCLG-MEWA Yönetim Kurulu ve Konsey Ortak Toplantısı Çevre Komitesi Toplantısı Sürdürülebilir.
Ulusal Yayınların Stratejik Önemi Prof. Dr. Çetin Erol Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Kardiyoloji AD YÖK Genel Kurul Üyesi.
UNI-SET Toplantı Notları
COMENIUS 2.1 EĞİTİM / ÖĞRETİM PERSONELİNİN YETİŞTİRİLMESİNE YÖNELİK AVRUPA İŞBİRLİĞİ PROJELERİ.
. Bologna Sürecinde İç Denetçilerin Rolü (YÖK Düzeyinde) Hazırlayan: Süreyya SÜZEN Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı İç Denetçisi.
Grundtvig Öğrenme Ortaklığı “A Step Towards Elderly People (STEP)” “Yaşlılara Doğru Bir Adım Projesi” Dr. Halis YEŞİL Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü.
GÜADEK İzleme ve Yönlendirme Komitesi Prof. Dr. F.Çiğdem Güldür Bologna Süreci ve EUA Temsilcisi BOLOGNA SÜRECİ.
Gazi Üniversitesi Bilgi Paketi Süreç Bilgilendirme Toplantısı 25 MART 2014.
İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü ERASMUS+ Gençlik KA3. Yapılandırılmış Diyalog.
ERASMUS+ GENÇL İ K KA2 İ L SOSYAL ETÜT VE PROJE MÜDÜRLÜ Ğ Ü.
Yrd. Doç. Dr. Nuray Ç. Dedeoğlu İlköğretim Matematik Eğitimi
1 BOLOGNA SÜRECİ’NDE İÇ DENETİMİN ROLÜ Mustafa PAKSOY Sakarya Üniversitesi İç Denetçi.
GRUNDTVIG Yetişkin Eğitimi ve Yaşam Boyu Öğrenme.
ÖĞRENCİ GÖZÜYLE BOLOGNA SÜRECİ KAPANIŞ ve DEĞERLENDİRME TOPLANTISI 16 HAZİRAN 2009,ANKARA SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ
BARTIN ÜNİVERSİTESİ’NDE BOLOGNA SÜRECİ bologna.bartin.edu.tr.
BEK Bilgi Formları Değerlendirmesi “Ön Bulgular” BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIMI PROJESİ KAPANIŞ TOPLANTISI 16 Haziran ANKARA Yrd. Doç.
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Tekstil Mühendisliği Bölümü
ERASMUS+ YÜKSEKÖĞRETİM HAREKETLİLİĞİ ULUSLARARASI İLİŞKİLER OFİSİ
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
TED Üniversitesi Alt Başlık Tarih:.
PROJE TABANLI ÖĞRENME ATÖLYESİ
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
6.SABDEK Toplantısı nisan 2017, Eskişehir
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
Erasmus+ KA1 Projesi: Gelişim İçin Hareketlilik
ERASMUS+ AKADEMİK TANINMA
KA1 – Yüksek Öğrenimde Bireylerin Öğrenme Hareketliliği
Su Ayak İzi ve Sanal Su ( ) Bu dersin notları, Water Footprint Network web sayfasında bulunan ve Twente University öğretim üyesi Prof. Dr. Arjen.
BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ. BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ.
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
Cube Organization Presents.
Kalite Güvence Sisteminin Bir Adımı Program Yapılandırma
YONT221 Küreselleşme ve Yerelleşme
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
Türkiye’de Bologna Süreci Uygulamaları Projesi
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ BOLOGNA SÜRECİ ÇALIŞMA TAKVİMİ VE İŞ PAKETLERİ
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ BOLOGNA SÜRECİ ÇALIŞMALARI
BOLOGNA SÜRECİ ÇALIŞMALARI ÖĞRENCİ BİLGİLENDİRME
Dr. İLKER YAKIN & Dr. HASAN TINMAZ
Türkiye HBÖ Eylem Planı ( )
GÜMÜŞOVA MESLEK YÜKSEKOKULU ÜRETİMDE KALİTE KONTROL PROGRAMI
Akreditasyon ve Yeterlilikler Çerçevesinde
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
20 Mayıs 2011, Turgut Özal Üniversitesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Yükseköğrenimde BOLOGNA Süreci
BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
7. ÜRETİMDE KALİTE KONTROLÜ
Bologna Eşgüdüm Komisyonlarının
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
E-TWINNING BİLGİLENDİRME SUNUSU
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ BİLGİLENDİRME SUNUMU
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Yasal Çerçeve Yapılan Çalışmalar Yapılması Gereken Çalışmalar
European Association for Quality Assurance in Higher Education
BİLGİ’DE ULUSLARARASI DEĞİŞİM
Eğitim-Öğretim Programı
Sunum transkripti:

Bologna Sürecinde Öğretim Perspektifi 28.12.2018 Bologna Sürecinde Öğretim Perspektifi Prof. Dr. Nilüfer EĞRİCAN Rektör Yardımcısı Kurumsal İlerleme 28.12.2018 Prof. Dr. Nilüfer EĞRİCAN - Bologna Sürecinde Öğretim Perspektifi

Prof. Dr. Nilüfer EĞRİCAN - Bologna Sürecinde Öğretim Perspektifi 28.12.2018 BOLOGNA SÜRECİ 2010 yılına kadar, Avrupa Yüksek Öğretim Alanının oluşturulması için ortaya konan, hedef ve reformları ifade eden süreç. 28.12.2018 Prof. Dr. Nilüfer EĞRİCAN - Bologna Sürecinde Öğretim Perspektifi

Prof. Dr. Nilüfer EĞRİCAN - Bologna Sürecinde Öğretim Perspektifi 28.12.2018 AVRUPA YÜKSEK ÖĞRETİM ALANI Her ülkede ulusal durum ve kültürle uyumlu olmak kaydıyla; Eğitim kalitesini arttırmayı İş dünyası ve sivil toplum beklentilerine uygun bir şekilde: Deneyimleri paylaşmayı; İşbirliğini; Kazanılan yetkinliklerin geçerliliğini sağlamayı amaçlamaktadır. 28.12.2018 Prof. Dr. Nilüfer EĞRİCAN - Bologna Sürecinde Öğretim Perspektifi

Prof. Dr. Nilüfer EĞRİCAN - Bologna Sürecinde Öğretim Perspektifi 28.12.2018 BOLOGNA SÜRECİ 1999’da 29 ülkenin eğitim bakanları başlattı. 2005’de 45 ülke, 2001’de Türkiye de dahil oldu. 2010 yılında sürecin tamamlanması sözkonusu. Bu süreçte iki yılda bir gelişmelerin ülkeler seviyesinde ve Avrupa genelinde izlenmesi (EUA-Trends Raporları) hedeflenmiştir. 28.12.2018 Prof. Dr. Nilüfer EĞRİCAN - Bologna Sürecinde Öğretim Perspektifi

BOLOGNA SÜRECİNİN HEDEFLERİ 28.12.2018 BOLOGNA SÜRECİNİN HEDEFLERİ 1999 2010 Kolay anlaşılabilir ve karşılaştırılabilir bir akademik derece sistemi ve temel olarak 2/3 kademeli yükseköğretim sistemi (Lisans, Yüksek Lisans ve Doktora) Ortak bir kredi sistemi (ECTS-AKTS) Öğrenci/Öğretim üyesi Hareketliliği Kalite güvencesi konusunda işbirliği Yükseköğrenimde Avrupa boyutu Yaşam boyu öğrenme Öğrencilerin süreçlere katılımı Avrupa Yükseköğretim Alanı (EHEA)’nın çekiciliğinin arttırılması Avrupa Yükseköğretim Alanı (EHEA) ile Avrupa Araştırma Alanı (ERA) arasındaki sinerjinin oluşturulması Bu çalışmaların 2010 yılına kadar tamamlanması ve EHEA‘nın oluşturulması 28.12.2018 Prof. Dr. Nilüfer EĞRİCAN - Bologna Sürecinde Öğretim Perspektifi

BU HEDEFLERE ULAŞIRKEN: 28.12.2018 BU HEDEFLERE ULAŞIRKEN: Ülkelerin Eğitim sistemlerindeki farklılıkların korunarak ortak hedeflerin benimsenmesi; Şeffaflık; Karşılıklı güven ve tanıma; Birbirinin deneyimlerinden yararlanma. 28.12.2018 Prof. Dr. Nilüfer EĞRİCAN - Bologna Sürecinde Öğretim Perspektifi

Prof. Dr. Nilüfer EĞRİCAN - Bologna Sürecinde Öğretim Perspektifi Güncel Aksiyonlar 2009 Yeterlilikler Çerçevesi (Qualifications Framework); Derece Sistemi (Degree System); Kalite Güvence (Quality Assurance); Tanınma (Recognition); Araştırma (Research); Öğrencilerin İstihdam Edilebilirliği (Employability); Yaşam Boyu Öğrenme (Life Long Learning); Hareketlilik (Mobility); Ortak Dereceler (Joint Degrees); Sosyal Boyut (Social Dimension); Küresel Bağlamda İşbirlikleri (Global Context); Durum Değerlendirme (Stocktaking). 28.12.2018 Prof. Dr. Nilüfer EĞRİCAN - Bologna Sürecinde Öğretim Perspektifi

Öğrenme Perspektifi – Yeterlilikler Çerçevesi Türkiye’de “TYUYÇ – Türkiye’de Yükseköğretimde Ulusal Yeterlilikler Çerçevesi”; Seviye Belirleyicileri; Öğretim Yeterlilikleri; Öğrenim Çıktıları. 28.12.2018 Prof. Dr. Nilüfer EĞRİCAN - Bologna Sürecinde Öğretim Perspektifi

Öğrenme Perspektifi – Ortak Kredilendirme ECTS – AKTS (European Credit Transfer System – Avrupa Kredi Transfer Sistemi); Ders Yükü Hesabı: Yeterlilikler; Öğrenme Çıktıları. 28.12.2018 Prof. Dr. Nilüfer EĞRİCAN - Bologna Sürecinde Öğretim Perspektifi

Transfer ve Biriktirme için AKTS (ECTS) ÖZET OLARAK BOLOGNA SÜRECİ Kalite Güvencesi Eğitim Planı Tasarlama Öğrenme Çıktıları Öğrenci iş yükü Tanınma Öğrenme çıktıları Öğrenci iş yükü Derecelerin karşılaştırılabilirliği (I, II, III) Öğrenim dönemleri Ortak dereceler APEL Yeterlikler Çerçevesi Transfer ve Biriktirme için AKTS (ECTS) 28.12.2018 Prof. Dr. Nilüfer EĞRİCAN - Bologna Sürecinde Öğretim Perspektifi

Prof. Dr. Nilüfer EĞRİCAN Rektör Yardımcısı Kurumsal İlerleme Teşekkürler... Prof. Dr. Nilüfer EĞRİCAN Rektör Yardımcısı Kurumsal İlerleme 28.12.2018 Prof. Dr. Nilüfer EĞRİCAN - Bologna Sürecinde Öğretim Perspektifi