Madde Aynı Madde, Görünümü Değişti
Araç-Gereçler küp şeker ◆ ceviz içi ◆ fındık ◆ kâğıt ◆ kurdele ◆ kumaş ◆ mum ◆ çikolata ◆ buz Gruplara ayrılalım. • Çalışma masalarımızın üzerine listedeki madde örneklerinden birer miktar koyalım. • Aşağıdaki çizelgeyi defterimize çizelim.
Ne Biliyorum? Ne Öğrenmek istiyorum? Ne Öğrendim ? Örnek maddelerimizi ve bu maddelerin özelliklerini çizelgemizin “Ne Biliyorum?” sütununa kaydedelim. • Örnek maddelerin kimliklerini değiştirmeden şekillerini nasıl değiştirebileceğimizi tasarlayalım. Tasarladıklarımızı “Ne Öğrenmek istiyorum?” sütununa kaydedelim. Daha sonra planlarımızı hayata geçirelim. • Değişime uğrayan maddelerin ilk durumlarıyla etkinlik sonunda ulaşılan durumlarını karşılaştıralım ve bunlar› çizelgemizin “Ne Öğrendim?” sütununa kaydedelim.
Sonuca Varalım • Maddelerin şeklini değiştirmek için neler yaptık? • Bütün bu değişimlerin, maddenin kimliğini değiştirip değiştirmediğini tartışalım. • Metnimizden sadece görünümün değiştiği olaylara örnekler verelim. • Maddelerin sadece görünümlerinde olan değişimleri hangi adla ifade edebiliriz?
Bu kimlik kime ait? Su damlası Buz Su buharı Hepimizin!