Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Ders 8 Değerlendirme ve kavram öğretimi

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Ders 8 Değerlendirme ve kavram öğretimi"— Sunum transkripti:

1 Ders 8 Değerlendirme ve kavram öğretimi
Arş. Gör. Dr. Zeynep Bahap Kudret

2 Bildirim Bir becerinin/kavramın basamakları birer bildirimdir. Bildirim, kişiden yapmasını istediğimiz davranıştır. Bir bildirimin uygun ifade edilmesi için; Bildirimde birey adı bulunmaz. Bir ölçü aracında bildirim bulunduğunda ve ölçü aracı ölçüt içerdiğine göre bildirimlerde ölçüt bulunmaz. Bildirimler tek bir eylem içerir (söylemek, yazmak, göstermek vb) Bildirimler hangi durumda, hangi araç-gereçlerle öğrencinin o eylemi ortaya çıkaracağını içermelidir (kim ne söylediğinde, hangi materyallerle, çocuk bunu yapacak?) Örn; dört farklı renk, aynı tip nesne arasından “kırmızı olanı göster” denildiğinde kırmızı olanı gösterir. Arş. Gör. Dr. Zeynep Bahap Kudret

3 Herhangi bir nesne seçtiğimizde; dört niteliğinden bahsederiz.
Renk Malzeme bu üçü nesnelerde Büyüklük ortak olan niteliklerdir Nesnenin ne olduğu Arş. Gör. Dr. Zeynep Bahap Kudret

4 Bu sıra bazen farklılaşabilir.
Bir nesneye baktığımızda, önce rengi sonra büyüklüğü ve daha sonra malzemesi dikkatimizi çeker. Bu sıra bazen farklılaşabilir. Örneğin görme engelli bir çocuk için bu sıra malzeme, büyüklük ve renk olarak değişebilir. Arş. Gör. Dr. Zeynep Bahap Kudret

5 Ayırt Etme (Eşleme) Düzeyi
Öncelikle eşleme düzeyini ele alacağız. Eşlemede nesnenin ne olduğu farklılık göstermez. Bir soru için kullanılan nesneler aynı türdür/cinstir. BİLDİRİMLER Aynı cins-tür: Nesnenin ne olduğu Aynı tip (aynı cins nesnelerin ilişkisiz nitelikleri de aynıdır- renk-malzeme-büyüklük aynıdır) Farklı tip: aynı cins nesnelerin ilişkisiz nitelikleri farklı Farklı cins: nesnelerin hepsi birbirinden farklı Arş. Gör. Dr. Zeynep Bahap Kudret

6 Ölçüt neye göre belirlenir?
Bir ölçüt bağımlı ölçü aracı bildirimler, ölçüt, soru bölümlerinden oluşur. Ölçüt neye göre belirlenir? Ölçü aracı eğer bir zihinsel beceri ya da ünite ile ilgiliyse, bu ölçü araçlarının farklı nitelikte bildirimleri olabilir, ölçütü belirlerken zihinsel nitelikteki beceriler ya da ünite için ölçüt en az %70 olmalıdır. Bu %80 üzerine çekildiğinde daha ideal olur. **Farklı bildirimler için farklı ölçütler olabilir. Arş. Gör. Dr. Zeynep Bahap Kudret

7 ÖBT'ler.doc Arş. Gör. Dr. Zeynep Bahap Kudret

8 Sadeleştirme Eşleme için önerilen ölçüt bağımlı ölçü araçlarının 6. bildirimlerinden itibaren çocuğun önünde 16 tane araç olması gerektiği görülmektedir. Ancak bu kadar çok araç olması problem teşkil etmektedir. Bu nedenle araç sayısı en az yarı yarıya indirilmelidir. Bildirimdeki hangi kavram ile ilgili olduğunu unutmadan olumlu örneğin sayısını azaltmadan olumsuz örneğin sayısı azaltılmalıdır. Arş. Gör. Dr. Zeynep Bahap Kudret


"Ders 8 Değerlendirme ve kavram öğretimi" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları