Pazarlama tanımları 1970’li yıllardan önce, pazarlama, hemen hemen tüm pazarlama teorisyenleri tarafından, kar amaçlı işletmelerin, ürünleri ve hizmetleri.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
 Bölüm 3: Toplu Sözleşme - Piyasa Ekonomisinden Verilen İlk Taviz Kaynak: Yönetim Ekonomisi – Prof. Dr. İ. Özer Ertuna.
Advertisements

Öğr. Gör. MEHMET ALİ ZENGİN
ISL 202 Pazarlama Yönetimi Doç. Dr. Hayrettin ZENGİN.
Türk Müşavir Mühendisler ve Mimarlar Birliği 11. Teknik Müşavirlik Kongresi Etkili Süreç Yönetimi ve Teknoloji Yönetim Yeteneği Dr. Ahmet Tunçay 28 Nisan.
Stratejik Pazarlama 4. Hafta
Girişimcilik Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL. Ders Akışı İşletmenin Amaçları İşletme Çevre İlişkisi.
Uluslararası Pazarlama Araştırması Metodolojisi
İSTANBUL ESENYURT ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ İŞLETME ANABİLİMDALI YÖNETİM ve ORGANİZASYON CENK SOYER SÜREÇ YENİLEME DEĞİŞİM MÜHENDİSLİĞİ REENGINEERINGG.
Fiyat ve Fiyatlandırma
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
Pazarlama Çevresi.
SA Ğ LI Ğ IN GEL İŞ T İ R İ LMES İ VE İ L EYLEM PLANI.
Pazarlama İlkeleri.
İHRACAT DESTEK PROGRAMLARI
GİRİŞİMCİLİK, SOSYAL GİRİŞİMCİLİK VE İNOVASYON
Pazarlamanın Tanımı Pazarlama, İşletme amaçlarına ulaşmayı sağlayacak mübadeleleri gerçekleştirmek üzere, ihtiyaç karşılayacak malların, hizmetlerin ve.
Makro İktisat.
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
PAZARLAMA NEDİR? Hedef tüketicilerin ihtiyaç ve isteklerini önceden tahmin ve tespit etmek daha sonra bunları karşılamak (tatmin etmek) yoluyla işletme.
Üretim teknolojisi ve bilişim teknolojisindeki değişim
İşletmelerde Tesis Yönetimi
ECON 321 ULUSLARARASI İKTİSAT
Uluslararası Pazarlama Araştırması
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
MUSTAFA DOĞRU MALCILAR ANADOLU LİSESİ
YATIRIMLARDA DEVLET YARDIMLARI
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
PAZARLAMA KARARLARINI ETKİLEYEN ÇEVRESEL FAKTÖRLER
PAZAR ARAŞTIRMASI ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
MAL KARARLARI.
YONT ’TEN GÜNÜMÜZE TÜRKİYE İKTİSAT YAPISI
“ekonomik, sosyal ve kültürel gereksinmelerini karşılayabilmek için
ÖRGÜTSEL DEĞERLER VE VARSAYIMLARDAKİ DEĞİŞİM
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
Pazarlama İlkeleri Pazarlamanın Tanımı Kapsamı ve Gelişimi
Pazarlama Yönetimi Doç. Dr. Hayrettin ZENGİN.
Aşağıdaki kavramları açıklayınız
DİJİTAL VATANDAŞLIK ve E – DEVLET
Pazarlama Planlaması.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
ECON 321 ULUSLARARASI İKTİSAT
Prof Dr. Hakan Kahyaoğlu
KRİZ YÖNETİMİ Öğretim Görevlisi Meral GÜNEŞ.
PAZARLAMA YÖNETİMİ PAZARLAMA YÖNETİMİ • PAZARLAMAYA GİRİŞ
Bölüm 9 İş Yönetim Stratejileri : Rekabet Stratejileri
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Üretim ve Üretim Yönetimi Temel Bilgileri
PAZARLAMADA FİYATLAMA
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
Bölüm 4: Tarımsal ürünlerin pazarlama fonksiyonları
Tüketici Pazarları Örgütsel Pazarlar
LOJ436 Lojistik Yönetimi Ders – I
KALKINMA EKONOMİSİ DERS KONULARI
KÜRESEL GİRİŞİMCİLİK VE İNOVASYON YÖNETİMİ
REFAH SİSTEMLERİ DERS 2 DOÇ. DR. MEHMET M. ÖZAYDIN.
Pazarlama anlayışındaki gelişmeler-1
Ne tüketirsen sen osun “ucuz bir ceket ucuz bir adam demektir” Veblen (1934)
ISL 561 PAZARLAMA YÖNETİMİ
Hizmet Pazarlamasında Fiyat Kavramı
İŞLETMEDE ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME (AR-GE) İŞLEVİ
Uluslararası İşletme Yönetimi
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
Evren-Örneklem, Örnekleme Yöntemleri 1
Sanal ve Şebeke Örgütleri
GAS 208 PAZARLAMANIN TEMEL İLKELERİ ve HİZMET PAZARLAMASI
YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME ve ÜRÜN YAŞAM SÜRECİ STRATEJİLERİ
Ders İçeriği Yatırım Projelerinin Kavramsal Temelleri
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

pazarlama tanımları 1970’li yıllardan önce, pazarlama, hemen hemen tüm pazarlama teorisyenleri tarafından, kar amaçlı işletmelerin, ürünleri ve hizmetleri kazanç karşılığı satma çabası olarak görülmüştür Birinci Dünya Savaşı’ndan sonra, hızla sanayileşen ülkelerde yığın üretim önem kazanmış, böylece üretim sorun olmaktan çıkmış, ancak ürünlerin dağıtımı ve satışı sorun olmuştur. Dolayısıyla, bu dönemde, pazarlama faaliyetlerinde dağıtım konuları ön plana çıkmış ve bu özellik pazarlama tanımlarına da yansımıştır. Buna göre; “Pazarlama, ürünlerin üreticilerden tüketicilere doğru akışını sağlayan işletme faaliyetleridir.” İkinci Dünya Savaşı’nı izleyen yıllarda, tüketicinin önemi anlaşılmış ve pazarlamanın bir dizi faaliyetten oluştuğu düşüncesi gelişmiştir.

Amerikan Pazarlama Birliği’nin Pazarlama Tanımı (1) “Pazarlama, ürünlerin ve hizmetlerin üreticiden tüketiciye doğru akışını yönelten işletme faaliyetlerinin yapılmasıdır”.

Amerikan Pazarlama Birliği’nin Pazarlama Tanımı (2) işletme amaçlarına ulaşmayı sağlayacak değişimleri gerçekleştirmek üzere, ihtiyaç karşılayacak malların, hizmetlerin ve fikirlerin geliştirilmesi fiyatlandırılması tutundurulması ve dağıtılmasına ilişkin planlama ve uygulama sürecidir

AMA’nın 2004 tanımı Pazarlama tüketicilere değer yaratan, ileten ve aktaran, aynı zamanda müşteri ilişkilerini işletme ve paydaşlarının fayda elde etmesi için yönetmekte kullanılan süreçlerden oluşan örgütsel bir fonksiyon.

2007 Tanımı Müşteriler, alıcılar paydaşlar ve toplumun bütünü için değer ifade eden önerilerin geliştirilmesi, iletilmesi, ulaştırılması ve değişimi için bir faaliyet, bir dizi kurum ve süreçtir.

ihtiyaç istek talep pazar Herhangi bir şeyin yokluğunun insanın iç dünyasında yarattığı gerilim, rahatsızlık ve mahrumiyet durumudur. İhtiyaç yaratır mı pazarlama??? istek İhtiyaçlar, ihtiyacı karşılayacak belirli hedeflere yöneltildiği zaman isteğe dönüşürler. talep Talep, karşılığında istenen parayı ödeyebilme yeteneği ile desteklenen, belirli ürünler için duyulan istektir. pazar ihtiyaçlarını gidermek isteyen, harcayacak geliri bulunan ve bu gelirini harcamaya istekli olan insan topluluğu Nesnel olarak pazar var mıdır???

pazar odaklılık / pazarlama odaklılık Kohli ve Jaworski (1990) davranışsal model Bilginin toplanması Bilginin yayılması tepkisellik Narver ve Slater (1990) kültürel model Rekabet odaklılık Tüketici odaklılık Bölümler arası koordinasyon Day kabiliyet Rekabet avantajı sağlamada

pazar yönlülük / pazarı yönlendirme Narver, Slater ve MacLachlan (2004) Tepkisel Proaktif Kohli ve Jaworski Pazarı yönlendirme Pazar odaklılık

Pazar Bölümlendirme Hedef Pazarlar Konumlandırma

Pazarlama Çevresi İşletmelerin faaliyetlerini ve kararlarını etkileyen etkenler İşletmelerin kontrolünde olan çevre Karmaşıklık teorileri: ne kadar kontrolünde İşletmelerin kontrolünde olmayan çevre

Kontrol Edilebilen Çevre Pazarlama Karması Elemanları Ürün Fiyat- kontrol edilebiliyor mu? Tutundurma Dağıtım

Kontrol Edilebilen Çevre Ürün, tüketicileri fizyolojik, sosyal ve psikolojik olarak hissettikleri ihtiyaçları karşılayan somut ve soyut unsurlar Fiyat, bir ürüne sahip olma veya kullanmaktan kaynaklanan faydalar karşılığında tüketicilerin ödediği değerler toplamı Tutundurma, bir işletmenin mal veya hizmetlerinin satışını kolaylaştırmak için müşteriyi ikna amacına yönelik, bilinçli, programlanmış ve eşgüdümlü faaliyetlerden oluşan iletişim süreci Dağıtım, işletmenin ürettiği mal veya hizmetlerin tüketicilere ulaştırılması için sürdürülen tüm çabalar

Kontrol Edilemeyen Çevre Politik Çevre Ekonomik Çevre Sosyal Çevre Teknolojik çevre

Politik Çevre Değişkenleri Tüketicinin korunması ile ilgili yasalar Rekabete ilişkin yasalar Vergi yasaları Yabancı sermaye düzenlemeleri Politik istikrar Çevre koruma düzenlemeleri Dış ticaret düzenlemeleri İş güvenliği yasaları Devleti ekonomiye müdahalesi Yatırım teşvikleri Marka ve patent hakları Çevre güvenliğinin sağlanmasına yönelik düzenlemeler

Ekonomik Çevre Değişkenleri Kişi başına gelir ve satın alma gücü Gelir dağılımı Harcama alışkanlıkları Faiz oranları Enflasyon oranları Ücretler Enerji maliyetleri İşsizlik oranı

Sosyal Çevre Değişkenleri Yaşam tarzı Tüketim kalıpları Aile yapısı Nüfusun yaş, cinsiyet, eğitim ve meslek açılarından dağılımı Nüfus ve nüfusun büyüme hızı

Teknolojik Çevre Ar-Ge harcamaları Yenilik Teknolojideki değişim hızı Teknoloji geliştirme düzeyi