TKY405 Toplam Kalite Yönetimi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı Operasyonel Planlama Stratejik Yönetim Dairesi.
Advertisements

Girişimcilik Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL. İş Kurma Motivasyonu  Motivasyon girişimci kişiye, önemli bir kişisel dinamizm kazandırır.  Kişi işi kurarken,
Hâsılat kavramları Firmaların kârı maksimize ettikleri varsayılır. Kâr toplam hâsılat ile toplam maliyet arasındaki farktır. Kârı analiz etmek için hâsılat.
OEE ve KOBETSU KAIZEN EĞİTİMLERİ Yer : İzmir
PHILIP BAYARD CROSBY O Martin Corporation’da Pershing füze projesini yürüttü. ABD’nin Florida eyaletinde Kalite Koleji (Quality College) adıyla bir okul.
Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Türkiye Cumhuriyeti VERİMLİLİK YÖNETİMİ BECERİLERİ Ali DOĞAN ST Uzmanı 2016 Yılı Verimlilik Projeleri Değerlendirme.
Öğr. Gör. MEHMET ALİ ZENGİN
TOPLU İŞ MÜZAKERELERİNİN ÖNCELİKLERİ Mato Lalić. Toplu müzakerelerinin öncelikleri ana sendika görevlerinden türemektedir -Maaş -İş koşulları -Kazanılmış.
Türk Müşavir Mühendisler ve Mimarlar Birliği 11. Teknik Müşavirlik Kongresi Etkili Süreç Yönetimi ve Teknoloji Yönetim Yeteneği Dr. Ahmet Tunçay 28 Nisan.
İŞLE 524 – İŞLE 531 Yönetim Muhasebesi
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
OKUL GELİŞİM YÖNETİM EKİBİ (OGYE).
Müşteri memnuniyetinin artırılmasına yönelik olarak kalite yönetim sisteminin kurulması ve geliştirilmesi konusunda rehberlik eden ve ISO tarafından yayınlanmış.
Page  1 BUCAK MEHMET CADIL ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ COMENIUS PROJE TANITIMI.
DEVİR SONRASI SULAMA ŞEBEKELERİNİN PERFORMANSINA GENEL BİR BAKIŞ Prof.Dr. Hasan DEĞİRMENCİ Yrd.Doç.Dr. Çağatay TANRIVERDİAraş.Gör. Gülşah ÜĞLÜ Kahramanmaraş.
Stratejik Pazarlama 4. Hafta
Girişimcilik Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL. Ders Akışı İşletmenin Amaçları İşletme Çevre İlişkisi.
Grundtvig Öğrenme Ortaklığı “A Step Towards Elderly People (STEP)” “Yaşlılara Doğru Bir Adım Projesi” Dr. Halis YEŞİL Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü.
Performans ve Ücret Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN
NIOSH KALDIRMA EŞİTLİĞİ VE BİR UYGULAMA ÖRNEĞİ
GOODYEAR LASTİKLERİ Ergonomi Ekip Çalışmaları
ERASMUS+ GENÇL İ K KA2 İ L SOSYAL ETÜT VE PROJE MÜDÜRLÜ Ğ Ü.
ZAMAN YÖNETİMİ-2 Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN. Zaman Yönetimi Süreci 1-Zaman kullanım analizi: Amaç, zamanın nereye harcandığını belirlemektir. Bireyler.
İŞ’TE GÜVENLİK PROJESİ. AMAÇ Proje; ILO ile Türkiye arasında 2015 yılında imzalanan İş Sağlığı ve Güvenliğini Geliştirme Çerçeve Sözleşmesi doğrultusunda;
SANAYİDE ENERJİ YÖNETİMİ Prof.Dr. Muammer KAYA Eskişehir-Osmangazi Üniversitesi, TEKAM Müdürü.
KYS KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ. 2 İçerik Kalite Nedir? ISO 9001:2000 Hakkında Genel Bilgi Kalite Politikamız Kalite Hedefimiz KYS nin Şirketimizde.
Yrd. Doç. Dr. Hikmet MARAŞLI Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü Öğretim Üyesi Proje Yürütücüsü Türkiye.
TBS’De görev tanımları
Sanayi ve ticaret limiteD şirketi
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Konu 9 ISO-9000 Kalite Güvencesi Standartları
Uluslararası Pazarlama Araştırması
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
ISO 9001:2015 standardı – 5. Maddenin Tanıtımı
Konu 2 Kalite anlayışının tarihsel gelişimi
ÇAĞDAŞ EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRENCİ KİŞİLİK HİZMETLERİ VE REHBERLİK
ÜNİTE 1: FİNANS YÖNETİMİ.
Bu sorunlar neden çözülmeli?
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM İÇ DENETİM VE İÇ KONTROL SİSTEMİ
FİNANSAL PLANLAMA.
ISO 9001:2015 standardı – 5. Maddenin Tanıtımı
ÜRETİM YÖNETİMİ.
Bölüm 9 İş Yönetim Stratejileri : Rekabet Stratejileri
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Üretim ve Üretim Yönetimi Temel Bilgileri

İnsan Kaynakları ve Kalite Yönetimi
Cube Organization Presents.
Hayvancılık İşletmelerinde Sürü Yönetimi
ÇOCUK KORUMA HİZMETLERİNDE KOORDİNASYON STRATEJİ BELGESİ
Yönetimin Tanımı ve Unsurları
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
Erdem Danyer 1,2* , N.Gamze YÖRÜK 2
TPM T OTAL P RODUCTIVE M AINTENANCE TOPLAM VERİMLİ BAKIM.
BENZETİM Prof.Dr.Berna Dengiz 13. Ders Çıktı Analizi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
SPORDA TEKNİK ve TAKTİK ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
PERFORMANS KAVRAMI PERFORMANSIN BOYUTLARI
SHB-221 TÜRKİYE’NİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Ürün ve Hizmetler İçin Kapasite Planlaması
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Yasal Çerçeve Yapılan Çalışmalar Yapılması Gereken Çalışmalar
YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME ve ÜRÜN YAŞAM SÜRECİ STRATEJİLERİ
KALİTE GÜVENCESİ VE STANDARTLARI
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
İnsan Kaynakları Yönetiminin
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

TKY405 Toplam Kalite Yönetimi TOPLAM VERİMLİ BAKIM TKY405 Toplam Kalite Yönetimi Prof.Dr. Nihal ERGİNEL

1.GİRİŞ Müşteri taleplerinin hızla değiştiği, Kuruluşlar arasındaki rekabetin giderek daha da arttığı günümüzde; Firmalar varlıklarını devam ettirebilmek için; Maliyetlerini düşürmeye, Sıfır hatalı ürün üretmeye, Yeni yönetim biçimleri ve yeni teknikleri kullanmaya başlamışlardır.

2.YALIN ÜRETİM Toyota tarafından geliştirilmiş, hata, maliyet, stok, işçilik gibi unsurları ele alıp, israfı yok ederek müşteri siparişi ile ürün sevkiyatı arasındaki süreyi kısaltan üretim felsefesidir. Müşteri Siparişi İsraf Ürün Sevkiyatı Zaman Geleneksel Üretim Müşteri Siparişi Ürün Sevkiyatı Zaman (Daha kısa) İsraf Yalın Üretim

Yalın Tekniklerinin Birbiriyle İlişkisi Darboğaz yönetimi

3.TOPLAM VERİMLİ BAKIM (Total Productivity Maintenance) TPM, donanımın düzenli bakımı ve çalışanların makinelerini sahiplenmesi yoluyla verimin dünya çapında rekabetçi olacak şekilde artabileceğini karşılamış bir fabrika yönetim yaklaşımıdır. TPM fikrini ilk dile getiren Seiichi Nakajima: “TPM, fabrikanın yapması gereken üretimi niçin yapamadığının incelenmesi ve buna neden olan hataların ortadan kaldırılmasıdır” şeklinde tanımlamıştır.

Toplam Verimli Bakım Tarihi Gelişimi TPM, Japon Seiichi NAKAJİMA tarafından geliştirilmiştir. 1970’li yıllarda Japon otomotiv endüstrisinde, Toyota’nın önemli bir tedarikçisi olan NİPPONDENSO bu tekniğin uygulandığı ilk firma olmuştur. 1991’de Belçika’da bulunan Volvo montaj tesisi ve Singapur’da bulunan Nachi Endüstri şirketleri Japonya dışında ödül alan ilk tesisler olmuşlardır ve bu sayede TPM Avrupa’ya açılmıştır.

Dünya Nereye Koşuyor ? Kodak doğrudan TPM sistemini uygulamasıyla elde ettiği 16 milyon dolar kardan 5 milyon dolar yatırım yapmıştır. JAPON Nissan, Tochigi Fabrikasında TPM uygulaması sonucunda; beklenmeyen ekipman hasarları aylık olarak 4.000’den 40’a (% 99 azalma) düşürülmüştür. Amerika’da Northorp, şirketinde servis talepleri % 29 azalmıştır(Üç aylık uygulama içinde).

Ülkemize Bakış Ülkemizde TPM uygulayan firmaların sayısı gün geçtikçe artmaktadır. TPM ülkemizde 1990’lı yılların başlarında kabul görmüştür. Pirelli, Brisa, Kordsa, Tofaş, Netaş, Arçelik ve Beko gibi firmalar öncülük etmiştir. Japon ortaklıkları nedeniyle Sabancı holding şirketleri TPM’e kolayca adapte olmuştur.

TPM İşletmeye Yararları TPM uygulaması ile ödül kazanmış 200 şirketin yer aldığı ve JIPM tarafından yayınlanan sonuçlar şöyledir; Üretim verimliliğinde artış 1,5 kat Iskartalarda azalma %90 İş kazalarında azalma %100 Bakım maliyetlerinde azalma %30 Şikayetlerde azalma %75-%100 Stok seviyelerinde düşüş %50 Çevre kirliliğinin azalması %100 Çalışanların önerilerindeki artış 10 kat

Erken Ekipman, Erken Ürün Yönetimi TPM Başarı Faktörleri Eğitim Ofis TPM Otonom Bakım TPM İSİG, Çevre ve Hijyen Planlı Bakım Erken Ekipman, Erken Ürün Yönetimi Kaliteli Bakım Kobetsu Kaizen

Toplam Üretken Bakım Metodolojisi Hazırlık TPM’in tanıtımını duyur İşgücü için tanıtım eğitimlerinin yapılması TPM Organizasyonu (özel takımlar) Temel TPM politikası ve hedefleri oluştur Bir master planın formüle edilmesi ve hazırlanması Ön Geliştirme Müşterileri, tedarikçilerini davet et Uygulama (Geliştirme Aşaması) Bir ekipman yönetim programı geliştir Planlanmış bakım programı geliştir Otonom bir bakım programı geliştir İmalat ve bakım personelinin yeteneklerini arttır Erken ekipman yönetim programı geliştir Stabilizasyon En iyi TPM Uygulamasını hedefle ve TPM seviyesi yükselt

A-Hazırlık Aşaması 1.Adım: Üst Yönetimin TPM Sistemine karar verildiğini duyurması; TPM içeriğinin amacının, hedeflerinin ve niçin TPM olması gerektiği kararının sebepleri resmi bir sunum ile çalışanlara aktarılmalı, Panolara TPM ile ilgili makaleler ve yazılar asılmalıdır.

A-Hazırlık Aşaması 2.Adım: TPM‘i tanıtmak için eğitim ve kampanya başlatılması: Yöneticilere düzeye göre seminerler, Uygulamayı yapan firmalardan konferanslar,

A-Hazırlık Aşaması 3.Adım: TPM'i yaymak ve oturtmak için organizasyonların kurulması: Personel eğitimi tamamlandıktan sonra hemen TPM geliştirme sisteminin kurulmasına başlanır. Organize edilmiş özel takımlar oluşturulur.

A-Hazırlık Aşaması 4.Adım: TPM' nin temel hedef ve politikalarının belirlenmesi: Mevcut durumun değerlendirilmesi; Buna göre hedefler konulması; Sonuçların tahmin edilmesi. Politika ve hedeflerin tayin edilmesinde önemli yollardan biri de sektördeki diğer rakiplerle yapılacak olan kıyaslama olabilir.

HEDEFLER MEVCUT DURUM AMAÇ Arızaları Azaltmak 938 adet/ay 50 adet/aydan daha az Donanım Arıza Oranının Düşürmek 1.03/100 saat 0.2/100 saatten daha az Boşta Kalma Zamanını Azaltmak 5800saat/ay 2900saat/aydan daha az Donanım Çalışma Zamanının Artırmak %88.8 %95’ten fazla Süreçteki Hataları Azaltmak %0.7 %0.35’ten daha az Enerji İsrafını Önlemek %100 %77 azaltmak İyileştirme Uygulamalarını Artırmak 2.1adet/yıl adam 10 adet /yıl adam Kazaları Azaltmak 14.05 kaza/1 milyon saat 7 vaka/1milyon saat

A-Hazırlık Aşaması 5.Adım: TPM geliştirme için bir master plan hazırlanması: Temel faaliyetler için detaylı uygulama planlarının hazırlanması. Bir otonom bakım programının hazırlanması Kalite güvencesi Planlı bakım çizelgesinin hazırlanması

B-Ön Geliştirme Aşaması 6.Adım: TPM' e başlamanın kutlanması, duyurulması : Çalışanlar etkin olarak çalışmaya başlarlar. Japon deyişine göre TPM’ de oturmak için oda yoktur. Her çalışan bir katılımcıdır ancak seyirci değildir.

C-Geliştirme Aşaması 7.Adım: Donanım etkinliğinin arttırılması: Proje ekiplerinin kurulması, Pilot ekipmanların seçimi, Ekipman problemlerini tanımlama, Ekipman problemlerini analiz etme, İyileştirme için çözümler ve öneriler geliştirme. Kullanılan araçlar ise; HTEA Analizi Kobetsu Kaizen

Odaklanmış İyileştirmeler (Kobetsu Kaizen) Kaizen yaklaşımı ile birbirleriyle ilişkilendirilmemiş, saman alevi gibi parlayıp sönen kişisel başarılar yerine, önceden planlanmış, herkesin rol aldığı küçük adımlar halinde yapılan geliştirmeler özendirilir. TPM, fabrikalarda oluşabilecek 6 büyük kaybı tespit eder; sonra bunları sistematik olarak ortadan kaldırır.

Altı Büyük Kayıp Arıza kayıpları Kurma ve ayar kayıpları Atıl çalışma ve kısa süreli duruş kayıpları Hız kayıpları Kalite hataları ve yeniden işleme kayıpları Tamir kayıpları

Kobetsu Kaizen Adımları Kayıp yapısının analizi Konunun ve hedefin belirlenmesi Ekibin belirlenmesi Mevcut durumun değerlendirilmesi Proje planının hazırlanması Problem analizi ve karşı tedbirlerin kararlaştırılması İyileştirmelerin uygulanması Sonuçların doğrulanması Sürekliliği sağlama ve standardizasyon Yaygınlaştırma

Toplam Ekipman Etkinliği (OEE) OEE değerleri elde edilebilirlik, makine veya ekipmanın performansı ve üretilmiş parçaların kalitesini birleştirerek hesaplanır.

OEE Hesaplamaları Komple ekipman etkinliği = Elde edilebilirlik x Performans x Kalite Oranı Elde edilebilirlik = Üretim için elde edilebilir zaman – duruş süresi Üretim için elde edilebilir zaman Performans Oranı = ideal döngü süresi x üretilmiş parça sayısı operasyon süresi Kalite Oranı = Üretilmiş toplam parça sayısı – hatalı ürün sayısı Üretilmiş toplam parça sayısı

OEE Hesaplamaları Toplam ekipman verimliliğinde tecrübelere dayanarak elde edilen şartlar en az aşağıdaki gibi olmalıdır. Kullanım Oranı %90 dan büyük Performans Oranı %95 den büyük Kaliteli Ürün Oranı %99 dan büyük Toplam Ekipman Verimliliği= 0,90*0,95*0,99 = 0,85 olacaktır.

C-Geliştirme Aşaması 8.Adım: Bir otonom bakım programı geliştirilmesi: TPM gelişimi için merkezi bir rol oynar. Yedi adımın başlatılması; 1. İlk Temizlik 2. Problem kaynağında önlem alma 3. Temizlik ve yağlama standartları 4. Genel kontrol 5. Özgün Kontrol 6. Organizasyon ve düzen 7. Tüm özgün bakım

C-Geliştirme Aşaması 9.Adım: Bakım Bölümü Çizelgesinin Hazırlanması Dönemsel ve önleyici bakımlarını, Yedek parça, ekipman, çizelge yönetimi içermelidir.

C-Geliştirme Aşaması 10.Adım: Çalışanların Eğitimi ve Grup Katılımının Sağlanması Liderlerin kendi gruplarına egzersiz yaptırması ve bilgi yayması. TPM’e has özellik olan Tek Nokta Dersleri verirler.

C-Geliştirme Aşaması 11.Adım: Yeni ekipman yönetim programı geliştirilmesi: Yaşam Boyu toplam maliyeti analizleri, Yeni ürünler, yeni veya mevcut makinelerde kolaylıkla üretilecek şekilde tasarlanmalıdır.

D-Stabilizasyon Aşaması 12.Adım: TPM Uygulamasını iyileştirme ve TPM düzeylerini yükseltme: TPM ödülleri için hazırlık; Daha yüksek hedefler belirlenmesi.

Ödüller Planlı Bakım Mühendisliği ve TPM Uygulamalarında Başarı Ödülü TPM Mükemmellik Ödülü–2.Kategori TPM Başarılı Uygulama Özel Ödülü- 2.Kategori TPM Mükemmellik Ödülü- 1.Kategori TPM Başarılı Uygulama Özel Ödülü TPM İleri Seviye Başarılı Uygulama Özel Ödülü Dünya Çapında TPM Başarısı Ödülü Dünya çapında TPM başarısı ödülünü şimdiye kadar sadece Volvo-Belçika ve Ube Kimya Fabrikası-Japonya kazanmışlardır.

SONUÇ