Netzwerk A1 Kurs- und Arbeitsbuch

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
STRES SINAV KAYGISI KARACASU LİSESİ Rehberlik Servisi.
Advertisements

Prof. Dr. Ahmet Arıkan Gazi Ü niversitesi Gazi Eğitim Fakültesi OFMAE Bölümü Matematik Eğitimi Anabilim Dalı.
İnsanlar; duygu, düşünce ve isteklerini cümlelerle dile getirir. Cümleler ise sözcüklerden oluştuğu için sözcükler, dilin en önemli öğesidir. Sözcükler,
Değerli Arkadaşlar, aşağıdaki sorular 7. ve 8. sınıflar için özel hazırlanmış dil bilgisi kitabımızdan yararlanılarak oluşturulmuştur. Kendi okulumuzda.
ÖLÇME TEKNİĞİ HAFTA 3. ÖLÇME TEKNİĞİ HACİM ÖLÇME Bir maddenin uzayda kapladığı yere onun hacmi denir. Hacim, ölçülebilen bir büyüklüktür. Cisimlerin hacimleri.
İSİM GRUBU. Bu konu için önerilen literatür: 1. İSİM TAMLAMASI: Leyla Karahan, Türkçede Söz Dizimi, Akçağ Yayınları, 2008, İYELİK GRUBU VE İSİM.
TEOG YAKLA Ş IRKEN 7. SINIF TEOG B İ LG İ LEND İ RME SEM İ NER İ.
Hazırlayan: Dr. Emine CABI
TANIMI: TANIMI: Görevdeş sözcükleri,söz öbeklerini veya cümleleri birbirine bağlayan sözcüklere bağlaç denir. Genel olarak söylenirse ya görevdeş öğeleri.
BİLGİ YARIŞMASI 5. SINIF Hazırlayan: Mustafa AKKAŞ 5-A Sınıf Öğretmeni Hazırlayan: Mustafa AKKAŞ 5-A Sınıf Öğretmeni Başarılar dilerim.
AKIL (ZİHİN) HARİTASI.
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM JEROME BRUNER.
ÖRGÜTLERDE İLETİŞİM TÜRLERİ
Paragraf Nedir? & Herhangi bir yazının bir satırbaşından öteki satırbaşına kadar olan bölümüdür. & Duygu, düşünce, istekleri anlatım tekniklerinden yararlanarak.
Sözsüz İletişimin Özellikleri
Sevgili 8.sınıf öğrencisi; Kendi yeteneklerin, ilgilerin, değerlerin hakkında bilgi sahibi olmak ve daha doğru lise tercihi yapabilmek için lütfen öncesinde.
BİLGİ :Öğrenme ile kazanılır.Tekrar ile pekiştirilir. Test çözme tekniğini kullanmanın temelini teşkil eder. YORUM: Öğrenilen ve tekrar ile pekiştirilen.
Hazırlayan İSMAİL ŞAHİNER. SORU ÇÖZERKEN!!! Önce soru okunur. Daha sonra parça (metin) okunur. Önce soru okunur. Daha sonra parça (metin) okunur.
Meslek Seçmek Hayat Biçimini Seçmektir
İngilizce Kelime Öğrenme Teknikleri Öğr. Ertuğrul TAŞKIN.
ARA Ş TIRMA YÖNTEM ve TEKN İ KLER İ Ö ğ r. Gör. Dr. O. İ nanç GÜNEY ADANA MYO.
1. Aşağıdakilerin hangisinde yanıt cümlesi, dönüşlülük zamiridir? A) Hangilerinin durumu iyi? Bazılarının. B) Kimin saçları daha uzun? Bunun. C) Kaçının.
Netzwerk A1 Kurs- und Arbeitsbuch
Emine Hoşoğlu doğan İstanbul şehir üniversitesi Eylül 2014
Toplu Taşıma Araçlarına Biniş ve Araçlardan İnişler
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Hedef-Kazanım Belli bir alanda eğitilecek bireylere kazandırılmak istenen özellikler ya da yeterliklerdir. Kazanımın eğitim yoluyla kazandırılabilecek.
Metin Tabanlı İçerik Oluşturma Araçları (Microsoft Word Programı)
Sunularımız ALFABET98 fontu ile hazırlanmaktadır.
Netzwerk A1 Kurs- und Arbeitsbuch
Netzwerk A1 Kurs- und Arbeitsbuch
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Netzwerk A1 Kurs- und Arbeitsbuch
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
PROGRAMLI ÖĞRETİM Tanımı:
Proje Oluşturma ve Yönetimi Bilişim Teknolojileri Öğretmeni
Netzwerk A1 Kurs- und Arbeitsbuch
ULUSAL MESLEKİ BİLGİ SİSTEMİ
Proje Oluşturma ve Yönetimi
ELEKTRONİK TİCARET DEVİ: aLİBABA.com
Netzwerk A1 Kurs- und Arbeitsbuch
NOT VERME VE MEZUNİYET.
Netzwerk A1 Kurs- und Arbeitsbuch
YAŞAM BECERİLERİ -Öfke kontrolü -“Hayır” diyebilme -Israrlara karşı koyabilme -Kendini ortaya koyma -İletişim becerileri -Sorun çözme -Stresle başa.
Netzwerk A1 Kurs- und Arbeitsbuch
Tehlikeyi Görmek.
Fahri TEKİNOL PSİKOLOJİK DANIŞMAN
BİLGİSAYAR AĞLARI.
DynEd Sorumluluklar.
TEMEL GEOMETRİK KAVRAMLAR VE ÇİZİMLER
Abant İzzet Baysal Üniversitesi
Klavye Kullanımı.
Kanuni Sultan Süleyman İmam Hatip Ortaokulu Rehberlik Servisi
Netzwerk A1 Kurs- und Arbeitsbuch
SUNUM TEKNİKLERİ.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Proje Oluşturma ve Yönetimi
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Netzwerk A1 Kurs- und Arbeitsbuch
KAVRAM HARİTALARI.
SAYI ÖRÜNTÜLERİ ANAHTAR KAVRAMLAR MODELLEME ÖRÜNTÜ SAYI ÖRÜNTÜSÜ ÜS
Doğrusal Mantık Yapısı İle Problem Çözme
WWW Tabanlı Çin'ce Yazma Sistemi
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME 1.DERS
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - II
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Nitel araştırma soruları sorma ve soru formu oluşturma
Limit L i M i T 1981 yılından günümüze, bu konuyla ilgili 17 soru soruldu. Bu konu, türev ve integral konusunun temelini oluşturur. matcezir.
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sunum transkripti:

Netzwerk A1 Kurs- und Arbeitsbuch AylDem / www.aylince.wordpress.com Netzwerk A1 Kurs- und Arbeitsbuch Kapitel 1 Guten Tag! - Abschnitt IV - AylDem / www.aylince.wordpress.com

Lernziele (öğrenme hedefleri) Abschnitt IV / (Bölüm IV) Über Länder und Sprachen sprechen Ülkeler ve diller hakkında konuşmak ……………………………………………………… Grammatik / Dilbilgisi W-Fragen (Soru sözcükleri) Aussagesatz (haber cümlesi) AylDem / www.aylince.wordpress.com

AylDem / www.aylince.wordpress.com Abschnitt IV über Länder und Sprachen sprechen (ülkeler ve diller hakkında konuşmak) AylDem / www.aylince.wordpress.com

ÖNEMLİ İPUCU Okuma-anlama çalışmalarında: 1. Bir metni, hangi soruya cevap aradığınızı bilerek okumak, işinizi çok kolaylaştırır. Örneğin: “Woher kommen die Personen?” sorusunun cevabının , “Er / sie kommt aus ….” cümlesinde saklı olduğunu bilmek gibi… Şimdi dört kısa metin okuyun. Metinlerde anlatılan kişilerin nereden geldiğini, nerede oturduğunu, hangi dilleri konuştuğunu ve hangi dilleri öğrendiğini bir kağıda not edin. Verdiğiniz cevapları slaytın sonunda çıkan çözüm anahtarı ile karşılaştırabilirsiniz. Anlamadığınız kelimelerin yerine anladığınız kelimelere dikkatinizi verin. Bilmediğiniz kelimelerin anlamını, konunun bütünü ve aynı cümlede geçen anlamını bildiğiniz kelimelerin yardımıyla çıkarabilirsiniz. 2. Uluslar arası kelimeler, bilmediğimiz kelimelerin anlamlarını tahmin etmemize çok yardımcı olurlar. Örneğin, şehir ve ülke isimleri pek çok dilde birbirine benzer. (USA, San Francisco, Shanghai gibi…) AylDem / www.aylince.wordpress.com

AylDem / www.aylince.wordpress.com Lesen Sie und ergänzen Sie die Tabelle. Woher kommen die Personen? Wo wohnen sie? Welche Sprachen sprechen sie? kommt aus … wohnt in … spricht … lernt … den USA. Österreich. Salzburg. San Francisco. Boris Walder Rose Lewis Englisch und Deutsch. Deutch und Englisch. Arabisch. Spanisch. AylDem / www.aylince.wordpress.com

AylDem / www.aylince.wordpress.com Lesen Sie und ergänzen Sie die Tabelle. Woher kommen die Personen? Wo wohnen sie? Welche Sprachen sprechen sie? kommt aus … wohnt in … spricht … lernt … China. Algerien. Kateb Brahim Hong Yang Shanghai. Genf. Arabisch und Französisch. Chinesisch und Deutsch. Deutsch. - AylDem / www.aylince.wordpress.com

die Sprache/ die Sprachen= dil, diller das Land / die Länder = ülke, ülkeler 14 ülkenin ve orada konuşulan dillerin eşleştirildiği bir tablo var sırada. Boşlukları doldurun ve cevabınızı slayttaki çözüm ile karşılaştırın. Soruyu çözerken tablonun yanında beliren bayraklar ve semboller çalışmayı tamamlamanıza yardımcı olacak.  AylDem / www.aylince.wordpress.com

Französisch, Italienisch, Rätoromanisch, Ergänzen Sie die Tabelle. (Tabloyu doldurun.) Russland Frankreich Deutsch die Schweiz Chinesisch Spanisch Polen Englisch Japanisch Englisch Italien Türkisch Arabisch Deutschland LAND SPRACHE Deutsch Polnisch Österreich die Türkei Französisch, Italienisch, Rätoromanisch, Russisch Französisch Ägypten Großbritanien Japan Italienisch die USA Spanien China AylDem / www.aylince.wordpress.com

Beraber bir dinleme-anlama çalışması yapalım. Dinlediğiniz metinde söylenen cümleler doğru (richtig) mu yanlış (falsch) mı? Verdiğiniz cevabı slaytta beliren çözüm anahtarı ile karşılaştırın. AylDem / www.aylince.wordpress.com

AylDem / www.aylince.wordpress.com doğru yanlış X X X X X X X X X AylDem / www.aylince.wordpress.com

AylDem / www.aylince.wordpress.com Almanca’ da da tıpkı İngilizce’ de olduğu gibi her ismin bir artikeli vardır. Aradaki tek fark, İngilizce’ deki “the” artikeline karşılık Almanca’ da birden fazla artikel bulunmasıdır. Artikel konusunu bir sonraki ünitede daha fazla anlatacağım. AylDem / www.aylince.wordpress.com

AylDem / www.aylince.wordpress.com Aşağıdaki cümlelerde bazı ülke adlarının artikelsiz, fakat bazılarının artikel ile birlikte kullanıldığına dikkat ettiniz mi? Örneğin… AylDem / www.aylince.wordpress.com

AylDem / www.aylince.wordpress.com Dolayısı ile, Almanca’ da bazı ülke isimleri mutlaka artikeli (tanımlık) ile birlikte kullanılmalıdır. Artikel olmadan ve artikeli ile birlikte kullanılan ülke isimlerini gösteren bir tablo hazırladım. Bu arada, bu tablonun “woher kommst du” veya “woher kommen Sie” sorularının cevabını verecek şekilde hazırlandığını unutmayalım. Örneğin: AylDem / www.aylince.wordpress.com

AylDem / www.aylince.wordpress.com zum Beispiel: Woher kommst du? Ich komme aus Deutschland. (ohne Artikel). Woher kommen Sie? Ich komme aus der Türkei. (mit Artikel). AylDem / www.aylince.wordpress.com

Woher kommst du? Ich komme aus… der Artikel= der, die, das… usw. Länder ohne Artikel Länder mit Artikel aus Deutschland aus der Türkei aus Schweden aus der Schweiz aus Italien aus der Ukraine aus Frankreich aus dem Iran aus Japan aus den USA= aus den Vereinigten Staaten aus China aus den Philipinnen aus Amerika aus der Slowakei aus Polen aus den Niederlanden aus Brazilien aus den Malediven aus Argentinien aus dem Sudan aus Algerien aus dem Vatikan ohne Artikel= tanımlıksız, tanımlık olmadan (artikelsiz) AylDem / www.aylince.wordpress.com mit Artikel= tanımlık ile (artikel ile)

Referenzen für die Präsentation Netzwerk A1 Kurs- und Arbeitsbuch Gesamtband Hören und Sprechen A1 www.powtoon.com AylDem / www.aylince.wordpress.com