OTP’nin finansmanı Antalya, 28 Şubat 2018

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Avrupa Birliği.
Advertisements

Avrupa Birliği Ortak Tarım Planı -AB OTP-
VI. Ders notları: DÖNÜŞÜM EKONOMİLERİNDE İSTİKRAR POLİTİKALARI
Hayatboyu Öğrenme Programı Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı Leonardo da Vinci Genel Tanıtım.
AB MÜZAKERE SÜRECİNDE SON GELİŞMELER
AB ÜYELİĞİNİN TÜRK VATANDAŞLARINA FAYDALARI
Konsey Tüzüğünün Sunumu (EC) n° 1234/2007
HAYAT BOYU ÖĞRENME (LLP) Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı
AB’ye Uyum Sürecinde Tarım ve Çevre
Et Üreten İşletmelere Yatırım/Kanatlı Eti
Hayatboyu Öğrenme Programı Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı Leonardo da Vinci Genel Tanıtım.
GENÇLİK PROGRAMI Eylem 1.3. Gençlik Demokrasi Projeleri
HİBELER Mine MUT İstanbul Üniversitesi
TÜRKİYE-AB KATILIM SÜRECİ VE KADIN İSTİHDAMI I
BİLİMSEL POLİTİKALARA DESTEK (8. Öncelik). Amaçlar  AB politikalarının tanımı ve uygulanması  Aşağıdaki özelliklere sahip projelere bilimsel destek.
UNICEF Türkiye Ülke Programı
E.Ü.Ziraat Fakültesi Tarım Ekonomisi Bölümü
TARIM VE KIRSAL KALKINMAYI DESTEKLEME KURUMU &
AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ BAŞKANLIĞI Hayatboyu Öğrenme Leonardo da Vinci (Mesleki Eğitim) Programı.
ULUSLAR ARASI ANLAŞMALAR
AVRUPA BİRLİĞİNİN ORTAK POLİTİKALARI
AVRUPA BİRLİĞİNDE ÜYELİK
AVRUPA BİRLİĞİ ORTAK TARIM POLİTİKASI Ortak Piyasa Düzenleri
1 AVRUPA BİRLİĞİ HAYAT BOYU ÖĞRENME PROGRAMI (ÖĞRENCİ STAJ HAREKETLİLİĞİ) (ÖĞRENCİ STAJ HAREKETLİLİĞİ)
E Y L E M 1. 3 Gençlik Demokrasi Projeleri PROGRAMI.
2010 Yılı Merkezi Yönetim Bütçe Gerçekleşmeleri ve Beklentiler Raporu.
GENEL MAKRO EKONOMİK DEĞERLENDİRME VE 2008 YILI BÜTÇESİ HASAN BASRİ AKTAN MALİYE MÜSTEŞARI 3 Ocak 2008 – İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
Kopenhag Kriterleri Ümit Boynukalın.
IPA II Dönemi Hazırlıkları
GENÇLİK PROGRAMI EYLEM 1.3. GENÇLİK DEMOKRASİ PROJELERİ
ERASMUS+ ANA EYLEM 1: BİREYLERİN ÖĞRENME HAREKETLİLİĞİ Yükseköğretimde Personel Hareketliliği Harran Üniversitesi AB Ofisi.
Hibe ve Performans. Üniversitelerin Hibe Miktarları Merkez Hibe Tahsisatını Nasıl Yapar : Merkez üniversitelerin talep ve performanslarına dayanarak toplam.
AB ORTAK TARIM POLİTİKASI
Eğitime Erişimin Geliştirilmesi Agnes Roman Eğitim Politikası Koordinatörü ETUCE.
Avrupa Birliği Ülkeleri
Özlem Keçim.
AB MALİ İŞBİRLİĞİ ULAŞTIRMA OPERASYONEL PROGRAMI
TÜRKİYE-AB KATILIM MÜZAKERELERİNDE MEVCUT DURUM
Soru; Türkiye’nin üyeliğinin muhtemel etkileri neler olabilir?
AB Avrupa’nın siyasi ve ekonomik bütünleşmesini insan hakları ile hukukun üstünlüğü ilkeleri çerçevesinde sağlamak amacındaki demokratik Avrupa ülkelerinden.
KIRSAL KALKINMA PROGRAMI IPARD ( ) SÜT ÜRETEN TARIMSAL İŞLETMELER 1.
IPARD II YENİLENEBİLİR ENERJİ YATIRIMLARI DESTEKLERİ TARIM REFORMU GENEL MÜDÜRLÜĞÜ IPARD YÖNETİM OTORİTESİ İstanbul 07 Nisan
Katılım Öncesi Mali Yardım Aracı (IPA). AB ve Türkiye Sivil Toplum Diyaloğu IV.
ERASMUS PROGRAMI Personel Eğitim Alma Hareketliliği Oryantasyonu
Küreselleşme ve Rekabet Öğr. Grv. Mehmet Ali ZENGİN.
T. C. BAŞBAKANLIK DEVLET PLANLAMA TEŞKİLATI MÜSTEŞARLIĞI BÖLGESEL GELİŞME VE YAPISAL UYUM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ 29 Aralık 2010, Diyarbakır.
Tarıma verilen destek 90'lı yıllara kadar o zamanki Avrupa Ekonomik Topluluğu'nun yıllık bütçesinin %60'ı kadardır. Tarım desteği bugünkü Avrupa Birliği'nin.
AVRUPA BİRLİĞİ. BİRLİĞİN GEÇMİŞİ Avrupa Kömür ve Çelik Topluluğu.
Avrupa Birliği Bütçe Reformları ve Trendleri Avrupa Birliği Bütçe Reformları ve Trendleri İçerik AB Bütçe Kalemlerine Genel Bir Bakış AB Bütçe Reformlarının.
AB PROGRAMLARI VE TÜRKİYE Çisel İLERİ 28 Mart 2017.
Yrd Doç Dr Turhan ŞALVA İş Sağlığı ve Güvenliği
SAĞLIK HİZMETLERİNİN SUNUMUNA YEREL YÖNETİMLERİN KATILIMI
KIRSAL ALANDA YENİLİKÇİ HİZMET SUNUMU
YEM KÜLTÜRÜNÜN İLKELERİ
AETR KONVANSİYONU
Ortak Piyasa Düzeni (OPD) Gerekliliklerine Uyum için Strateji Geliştirilmesi Teknik Yardım Projesi TR2014/AG/10-A1-01/001 Bu proje, Avrupa Birliği ve Türkiye.
ISPARTA TİCARET VE SANAYİ ODASI
OTP karar alma süreci Ortak Piyasa Düzeni (OPD) Gerekliliklerine
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
OTP kapsamında Üye Devletlerin asli yükümlülükleri
Piyasa destek tedbirleri
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sınıflandırma konusundaki ulusal mevzuat Örnekler: Polonya ve Hollanda
Ortak Piyasa Düzeni (OPD) Gerekliliklerine
Ortak Piyasa Düzeni (OPD) Gerekliliklerine Uyum için
Denetimlerin düzenlenmesi
OTP kuralları ve yapılanması
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Tarım sektörünün önemi
Sunum transkripti:

OTP’nin finansmanı Antalya, 28 Şubat 2018 Ortak Piyasa Düzeni (OPD) Gerekliliklerine Uyum için Strateji Geliştirilmesi Teknik Yardım Projesi TR2014/AG/10-A1-01/001 Bu proje, Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından ortak finanse edilmektedir. OTP’nin finansmanı Antalya, 28 Şubat 2018

OTP’nin finansmanı: gündem OTP finansmanının gelişim süreci Çok Yıllı Mali Çerçeve (MFF) 2014-2020 Doğrudan ödemeler ve OPD tedbirlerinin finansmanı Kırsal kalkınma tedbirlerinin finansmanı OTP fonlarının Üye Devletler arasında tahsisi

AB’nin tarıma finansman sağlamasının sebebi nedir? OTP, AB’nin en eski politikaları arasında yer almaktadır (1957 Roma Anlaşmasından bu yana) ve bu nedenle AB’nin kuruluş temelleri arasındadır OTP’nin önemi, aşağıdakilerle doğrudan bağlantılı olmasından kaynaklanmaktadır: AB’deki 11 milyon çiftlik AB’nin kırsal bölgelerinin %44’ü AB’deki tüketicilerin %100’ü

Toplam AB harcamalarında OTP* * 2011 sabit fiyat Kaynak: Avrupa Komisyonu

OTP finansmanının değişen öncelikleri* * 2011 sabit fiyat Kaynak: Avrupa Komisyonu

AB bütçesi hakkındaki bazı yanlış bilgiler ve gerçekler AB bütçesi çok büyük ... AB bütçesinde çok fazla yolsuzluk var ... Bütçeye Avrupa bürokratları demokratik süreçler olmaksızın karar vermektedir OTP, gıda fazlalığı yaratmakta ve dünyanın en fakir ülkelerinde çiftçilere zarar vermektedir ... AB bütçesinin çoğu çiftçilere gitmektedir ... 1985’te bütçenin %70’i tarıma ayrılmıştır, 2013’te I. Sütun için %30 oranında pay ayrılmıştır Bu sırada 13 ülke AB’ye girmiştir OTP harcamaları, büyük ölçüde ulusal harcamaların yerini almaktadır

MFF 2014 - 2020: OTP hakkındaki temel hususlar Dışsal yakınlaşma: hektar başına ödemelerde Üye Devletler arasındaki açığın azaltılması Üst limit ve azaltma: çiftlik başına ödemeleri kısıtlama Yeşillendirme: finansmanın bir kısmının çevre ile ilgili tarımsal tedbirlere ayrılmasını hedefleme Sütunlar arası esneklik: Ulusal düzeyde Sütun I ve II için tahsis edilen fonlar arasında aktarma Sütun II için harcama sınırlarını belirleme ilkeleri: geçmiş performans veya nesnel kriterler? Sütun II için ortak-finansman oranları: Hangi tedbirler için AB ortak finansmanı daha yüksek? Desteklerin (yeni üye devletlere) aşamalı olarak verilmesi : eski bir sorun ancak hala geçerli ...

MFF 2014-2020 - finansman kategorileri (başlıklar) Akıllı ve kapsayıcı büyüme 1a: Büyüme ve iş kaynakları alanında rekabetçilik: araştırma ve yenilik, eğitim, enerji, ulaşım ve telekomünikasyon, sosyal politika, işletmelerin geliştirilmesi 1.b. Ekonomik, sosyal ve bölgesel uyum: bölgesel politika Sürdürülebilir Büyüme ve Doğal Kaynaklar: ortak tarım politikası, ortak balıkçılık politikası, kırsak kalkınma ve çevresel tedbirler Güvenlik ve vatandaşlık: adalet ve iç işleri, sınır koruma, göç ve iltica politikası, halk sağlığı, tüketicinin korunması, kültür, gençlik, bilgi ve vatandaşlarla diyalog Küresel Avrupa: AB tarafından gerçekleştirilen tüm dış (‘dış politika’) eylemler (kalkınma yardımı ve insani yardım) Yönetim: Avrupa kuruluşlarının idari harcamaları

MFF 2014 - 2020

AB Bütçesi 2017

AB’nin “öz kaynakları” AB’nin gelirleri öz kaynaklarıdır GSMH ile bağlantısı olan yıllık maksimum tutar limiti (%1,20) Üç tür öz kaynak: Geleneksek öz kaynaklar KDV’ye dayanan öz kaynaklar GSMH’ye dayanan öz kaynaklar Düzeltme mekanizması

Başlık 2: Sürdürülebilir büyüme ve doğal kaynaklar (2016) EAGF + EAFRD = 98%

Sütunlar arası esneklik S1  S2 S2  S1 Fransa: %3,0 Hırvatistan: %15 Letonya: %7,5 Malta: %0,0 - 3,8 BK: %10,8 Polonya: %25 Belçika: %2,3 – 4,6 Slovak Cumhuriyeti: %21,3 Çekya: %1,3 - 3,4 Macaristan: %15,0 Danimarka: %5,0 - 7,0 Almanya: %4,5 Estonya: %6,1 - 15,0 Yunanistan: %5,0 Hollanda: %4,0 - 4,3 Romanya: %0,0 - 2,3 Transferlerin net durumu: AB seviyesinde S1’den S2’ye yaklaşık 3 milyar avro transferi

2014-2020 dönemi için Üye Devlet başına OTP tahsisi, “esneklik”ten sonra mil. Avro

Üye Devlet başına Sütun I ve Sütun II ödemelerinin payı 15

Doğrudan ödemelerin finansmanı (1) Doğrudan ödemeler: doğrudan çiftçilere verilen yıllık ödemeler, yıllık yaklaşık 40 milyar avro Doğrudan ödemelerin amaçları: Çiftçilerin gelirine katkı sağlamak Tarım sektörünün rekabetçiliğini geliştirmek yeşillendirme ve çapraz uyum aracılığıyla kamu malları sağlamak Doğrudan ödemelerin bileşenleri: hektar başına temel ödeme: gelir desteği olarak yeşillendirme bileşeni: çevresel kamu malları için ek destek, doğrudan ödeme tahsisatının %30’u genç çiftçiler için ödeme: doğrudan ödeme tahsisatının %2’sine kadar ek destek

Doğrudan ödemelerin finansmanı (2) Üye Devletler tarafından ihtiyari uygulama: İlk hektarlar için ödemelerin yeniden dağıtılması (DÖ tahsisatının %30’una kadar) Doğal kısıtların olduğu alanlar için ek gelir desteği (DÖ tahsisatının %5’ine kadar) Üretimle bağlantıı gönüllü destek (DÖ tahsisatının %15’ine kadar) Küçük çiftçiler için basitleştirilmiş ödeme (yıllık 1250 avroya kadar)

Doğrudan ödemelerin finansmanı (3) Doğrudan ödeme ile ilgili ‘terimler’: Üretimden bağımsız: çiftçiler hektar başına ürettikleri üründen bağımsız olarak aynı miktarı alacaktır (yalnızca teoride...) Çapraz uyum: destek almak için çiftçinin uyması gereken kurallar (gıda güvenilirliği, hayvan refahı, bitki sağlığı, çevre ile ilgili); çapraz uyum bileşenleri: Zorunlu Yönetim Gerekliler ve İyi Tarımsal Çevresel Koşullar Yeşillendirme: çevre dostu üç uygulama - ürün çeşitlendirme, kalıcı meraların korunması ve ekolojik odak alanlarının devamının sağlanması

Piyasa tedbirlerinin finansmanı Piyasa tedbirleri: belirli piyasa koşulları ve ürünlerin tanıtımı (promosyon) ile ilgili, yıllık yaklaşık 2.7 milyar avro Desteklenen piyasa tedbirleri: Müdahale tedbirleri ve kriz durumlarında alınan tedbirler Sektörel programlar (meyve ve sebze, şarap, zeytinyağı, okul programları, arıcılık) Piyasa tedbirlerinin hepsinin finansmanı sağlanmamaktadır: pazarlama standartları, şarap sektöründe coğrafi işaretler, dış ticaret tedbirleri 19

OTP fonlarının Üye Devletler arasında tahsisi 2014 - 2020 döneminde AB bütçesinin analizi Kavram - Bütçe dengesinin sağlanması AB-15 (eski üye devletler) ile AB-13 (2004’ten sonra katılanlar) karşılaştırması GSMH oranı: 12 kat daha fazla Ulusal katkı: 10 kat daha fazla OTP harcamaları: yalnızca 3 katı daha fazla OTP göreceli olarak eski Üye Devletlerde daha önemlidir (toplam AB bütçe harcamalarında %54’e %33)

OTP: ‘büyük’ ve ‘küçük’ oyuncular Kaynak: Mathews, EC

Almanya ana OTP destekçisi, Polonya ana OTP faydalanıcısıdır ... Mathews, 2016

... ancak göreceli olarak → Hollanda ve Bulgaristan iki uçta yer almaktadır!

Bu yayın Avrupa Birliği mali desteği ile hazırlanmıştır. Bu yayının içeriği tamamen NIRAS IC Sp. z o.o. sorumluluğundadır ve hiçbir şekilde Avrupa Birliği'nin görüşlerini yansıtmamaktadır.