BOLOGNA SÜRECİ ÇALIŞMALARI ÖĞRENCİ BİLGİLENDİRME

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

Bologna Sürecinde Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Deneyimi Doç. Dr. Sema ERGÖNÜL MGSÜ BEK üyesi MSGSÜ ADEK Koordinatörü 28 Mayıs 2010.
KALİTE ETİKETLERİ VE ÖDÜLLER Ayşe SAYLIK TR Ulusal Destek Servisi.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Yükseköğretim Kurumlarında Bologna Eşgüdüm Komisyonları’nın (BEK) Yapılanması BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIMI PROJESİ.
ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNE YÖNELİK İŞBAŞI EĞİTİM ve GİRİŞİMCİLİK EĞİTİM PROGRAMI TÜRKİYE İŞ KURUMU.
AVRUPA BİRLİĞİ SİSTEMİNDE ENGELLİLER ve ÖZEL EĞİTİM
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
Ulusal Yayınların Stratejik Önemi Prof. Dr. Çetin Erol Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Kardiyoloji AD YÖK Genel Kurul Üyesi.
UNI-SET Toplantı Notları
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
. Bologna Sürecinde İç Denetçilerin Rolü (YÖK Düzeyinde) Hazırlayan: Süreyya SÜZEN Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı İç Denetçisi.
Page  1 BUCAK MEHMET CADIL ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ COMENIUS PROJE TANITIMI.
Gazi Üniversitesi Bilgi Paketi Süreç Bilgilendirme Toplantısı 25 MART 2014.
İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü ERASMUS+ Gençlik KA3. Yapılandırılmış Diyalog.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu YÜKSEKÖĞRETİM KURULU STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRESİ BAŞKANLIĞI.
ERASMUS+ GENÇL İ K KA2 İ L SOSYAL ETÜT VE PROJE MÜDÜRLÜ Ğ Ü.
1 “Öğrenci Merkezli Öğretim” Öğretmen Adayları Bakış Açısı ile Ne İfade Ediyor? Dr.Dürdane JACOBS Dr. Fahriye HAYIRSEVER.
1 BOLOGNA SÜRECİ’NDE İÇ DENETİMİN ROLÜ Mustafa PAKSOY Sakarya Üniversitesi İç Denetçi.
GRUNDTVIG Yetişkin Eğitimi ve Yaşam Boyu Öğrenme.
ÖĞRENCİ GÖZÜYLE BOLOGNA SÜRECİ KAPANIŞ ve DEĞERLENDİRME TOPLANTISI 16 HAZİRAN 2009,ANKARA SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ
BARTIN ÜNİVERSİTESİ’NDE BOLOGNA SÜRECİ bologna.bartin.edu.tr.
XV. ULUSLARARASI SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ SEMPOZYUMU
Abdulkerim ÇÖMÇE Eskişehir İl Milli Eğitim Şube Müdürü Ankara – 2 Mayıs 2016.
BEK Bilgi Formları Değerlendirmesi “Ön Bulgular” BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIMI PROJESİ KAPANIŞ TOPLANTISI 16 Haziran ANKARA Yrd. Doç.
ERDEMLİ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ TARIM ALANI.
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Tekstil Mühendisliği Bölümü
ERASMUS+ YÜKSEKÖĞRETİM HAREKETLİLİĞİ ULUSLARARASI İLİŞKİLER OFİSİ
Prof. Dr. Feral OGAN-BEKİROĞLU Yrd. Doç. Dr. Kürşad DURU
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
MÜHENDİSLİK ve MİMARLIK FAKÜLTESİ
ENGELSİZ ÜNİVERSİTE FAALİYET RAPORU
6.SABDEK Toplantısı nisan 2017, Eskişehir
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
Bologna Süreci Koordinatörlüğü
Erasmus+ KA1 Projesi: Gelişim İçin Hareketlilik
SKY 423 Avrupa Birliği ve Sağlık Politikası
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
ÇOCUK KORUMA HİZMETLERİNDE KOORDİNASYON STRATEJİ BELGESİ
Yrd.Doç. Dr. Mustafa ASLAN Harran Üniversitesi Kurum Koordinatörü
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
PIRLS (The Project of International Reading Language Skills-Uluslararası Okuma Becerileri Projesi) Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ BOLOGNA SÜRECİ ÇALIŞMA TAKVİMİ VE İŞ PAKETLERİ
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ BOLOGNA SÜRECİ ÇALIŞMALARI
İZMİR ÜNİVERSİTELERİ PLATFORMU DÖNEMİ ÇALIŞMALARI
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
DİCLE ÜNİVERSİTESİ KALİTE YOLCULUĞU
Türkiye HBÖ Eylem Planı ( )
Bologna Sürecinde Öğretim Perspektifi
Üniversitelerarası Girişimcilik ve Yenilikçilik Endeksi
Akreditasyon ve Yeterlilikler Çerçevesinde
Bozok Üniversitesi Bologna Süreci Uyum Çalışmaları
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Ankara Üniversitesi Teknoloji Transfer Ofisi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR
KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ Kütahya Dumlupınar Üniversitesi
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Bologna Eşgüdüm Komisyonlarının
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
E-TWINNING BİLGİLENDİRME SUNUSU
BATMAN ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ ( )
Mesleki ve Teknik Eğitim Eğitim Politikaları Daire Başkanlığı
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Yasal Çerçeve Yapılan Çalışmalar Yapılması Gereken Çalışmalar
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Sunum transkripti:

BOLOGNA SÜRECİ ÇALIŞMALARI ÖĞRENCİ BİLGİLENDİRME AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ BOLOGNA SÜRECİ ÇALIŞMALARI ÖĞRENCİ BİLGİLENDİRME TOPLANTISI Prof. Dr. Burhan ÖZKAN Yrd. Doç. Dr. Sibel MEHTER AYKIN . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, . 2000 yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: http://europa.eu.int/comm/education/policies/2010/et_2010_en.html 11 Şubat 2011 Bologna Süreci Koordinatörlüğü (BSK) bologna@akdeniz.edu.tr http://bologna.akdeniz.edu.tr/tr

İÇERİK Bologna Süreci Temel Faaliyetleri ve Kazanımları Rekabetçi dünya bize sadece iki alternatif sunuyor; ya kaybedeceksin ya da kaybetmek istemiyorsan değişimi gerçekleştireceksin….Lester Thurow İÇERİK Bologna Süreci Temel Faaliyetleri ve Kazanımları Bologna Süreci Koordinatörlüğü Görev Tanımı Bologna Sürecinde Akdeniz Üniversiteli Öğrencilerimizden Beklentilerimiz

Faaliyetleri ve Kazanımları Bologna Süreci Temel Faaliyetleri ve Kazanımları

BOLOGNA SÜRECİ (BS) Önemli Tarihler 1998/Sorbonne – (Fransa, İtalya, Almanya ve İngiltere Eğitim Bakanları) Avrupa’da ortak bir yükseköğretim alanı yaratma fikri 1999/Bologna – 29 ülkenin taraf olduğu Bologna Bildirisi, 6 hedef 2001/Prag – Türkiye dahil 32 ülke taraf, 3 yeni hedef 2003/Berlin – 40 ülke taraf, 1 yeni hedef 2005/Bergen – 45 ülke taraf, sosyal boyut önem kazanır 2007/London, 2009/Leuven, 2010/Budapest-Vienne, 47 ülke taraf . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, . 2000 yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: http://europa.eu.int/comm/education/policies/2010/et_2010_en.html 4

BS HEDEFLERİ Kolay anlaşılır ve birbirleriyle karşılaştırılabilir yükseköğretim diploma ve/veya dereceleri oluşturmak (DE uygulaması), Yükseköğretimde Lisans ve Yüksek Lisans olmak üzere iki aşamalı derece sistemine geçmek (2003 Berlin Bildirgesi ile üç aşamalı derece sistemine geçiş benimsenmiştir), Avrupa Kredi Transfer Sistemini (AKTS) uygulamak, Öğrencilerin ve öğretim görevlilerinin hareketliliğini sağlamak ve yaygınlaştırmak, . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, . 2000 yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: http://europa.eu.int/comm/education/policies/2010/et_2010_en.html 5

BS HEDEFLERİ Yükseköğretimde kalite güvencesi sistemleri ağını oluşturmak ve yaygınlaştırmak, Yükseköğretimde Avrupa boyutunu geliştirmek, Yaşam boyu öğrenimi teşvik etmek, Öğrencilerin ve yükseköğretim kurumlarının sürece aktif katılımını sağlamak, Avrupa Yükseköğretim Alanını cazip hale getirmek, Avrupa Araştırma Alanı (ERA) ile Avrupa Yükseköğretim Alanı (EHEA) arasında bir sinerji kurmak ve Doktora çalışmaları. . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, . 2000 yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: http://europa.eu.int/comm/education/policies/2010/et_2010_en.html 6

KISACASI… Bologna Süreci, 10 temel hedef ve bir dizi araç çerçevesinde, mevcut eğitim-öğretim sistemi ile müfredatın toplumun değişen ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde gözden geçirilerek yeniden yapılandırılmasını ve sürekli olarak iyileştirilmesini öngörmektedir. . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, . 2000 yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: http://europa.eu.int/comm/education/policies/2010/et_2010_en.html 7

KISACASI… Bologna Süreci hedefleri doğrultusunda, BS Koordinatörlüğü de eğitim-öğretim sistemlerinin farklılıklarını ve özerkliklerini koruyarak, toplumun ihtiyaçlarını karşılayan, ulusal ve uluslar arası normlara uygun, kolay anlaşılabilir ve karşılaştırılabilir bir öğretim sistemi oluşturmak; Üniversitemiz bünyesinde verilen eğitimin kalitesini arttırmak; kalite güvence sistemlerini oluşturmak; diğer ulusal ve uluslar arası yükseköğretim kurumları ile işbirliğini ve hareketliliği geliştirmek ve mezunların istihdam edilebilirliğini arttırmak üzere bir hareket başlatmıştır. . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, . 2000 yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: http://europa.eu.int/comm/education/policies/2010/et_2010_en.html 8

NEREDEN? NEREYE? ÖĞRETEN MERKEZLİ’DEN ÖĞRENEN MERKEZLİ’YE Ulusal Krediler AKTS Pasif Rol Sorumluluk Öğretme Öğrenme ÖĞRETEN MERKEZLİ’DEN ÖĞRENEN MERKEZLİ’YE

BOLOGNA SÜRECİ ÇALIŞMA ALANLARIMIZ 1. Yeterlilikler Çerçevesi Çalışmaları (Müfredat Revizyonu) 2. Diploma ve Derecelerin Tanınması Çalışmaları 3. Kalite Güvencesi Çalışmaları 4. Öğrenci Katılımı ve Sosyal Boyut Çalışmaları . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, . 2000 yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: http://europa.eu.int/comm/education/policies/2010/et_2010_en.html 10

BOLOGNA SÜRECİ KAZANIMLARI Ulusal özelliklerin muhafaza edildiği, ancak Avrupa Yükseköğretim Alanında uygulanan ile uyumlu bir müfredat, Öğrenci merkezli, çıktı temelli eğitim sistemi, Eğitim-öğretim sürecinde öğrenciyi aktif hale getiren bir sistem, Yeterliliklere dayalı (öğrencinin neleri bileceğinin, uygulayabileceğinin, hangi sosyal ve iletişim becerilerine sahip olabileceğinin tanımlandığı) eğitim sistemi, Eğitim-öğretim ve ölçme-değerlendirme süreçlerinin öğrenme çıktıları ile ilişkilendirilmesi, . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, . 2000 yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: http://europa.eu.int/comm/education/policies/2010/et_2010_en.html 11

Öğretme Yaklaşımları Öğretmen Merkezli Yaklaşım Öğrenci Merkezli Yaklaşım

BOLOGNA SÜRECİ KAZANIMLARI Bir başka eğitim kurumunda alınmış olan derslerin tanınması, Yatay ve dikey geçişlerde eğitim/öğretim sistemlerinin karşılaştırılabilir ve anlaşılabilir hale gelmesi, Uluslar arası düzeyde diploma ve derecelerin / sahip olunan niteliklerin tanınması, Öğrenci / işgücü hareketliliğinin kolaylaştırılması, İş dünyası tarafından talep edilen niteliklerle donatılmış mezun garantisi, Ulusal ve uluslararası düzeyde rekabet edebilirlik, Ulusal ve uluslararası düzeyde istihdam edilebilirlik, . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, . 2000 yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: http://europa.eu.int/comm/education/policies/2010/et_2010_en.html 13

Eğitim Sistemindeki Değişiklik GİRDİ Sessiz olun ve söylediğim her şeyi yazın ÇIKTI 14

BOLOGNA SÜRECİ KAZANIMLARI Esnek öğrenme yöntemlerinin geliştirilmesi, Öğrencilerin kendi öğrenme yükümlülüklerini almaları, Öğrencilerin yükseköğretim kurumlarında yönetime katılmaları, Herkes için eğitim/öğretime eşit erişim koşullarının yaratılması, Yaşamboyu öğrenme anlayışının yerleştirilmesi, “Öğrenen Kampüs” sloganından hareketle, eğitim, öğrenci ve öğretim elemanı kalitesinin sürekli artırılması. . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, . 2000 yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: http://europa.eu.int/comm/education/policies/2010/et_2010_en.html 15

DE ve AKTS Etiketi Başvuruları İyi Uygulamalar… DE ve AKTS Etiketi Başvuruları 2009 Yılı Başvuruları 2010 Yılı Başvuruları 7 Üniversite DE Etiketi almıştır Bilkent Üniversitesi Ege Üniversitesi Gebze Üniversitesi KTÜ ODTÜ Sabancı Üniversitesi Sakarya Üniversitesi DE Etiketi Anadolu Üniversitesi İzmir Ekonomi Üniversitesi İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü Marmara Üniversitesi AKTS Etiketi Karadeniz Teknik Üniversitesi Sakarya Üniversitesi

Bologna Süreci Koordinatörlüğü Görev Tanımı

YÜKSEKÖĞRETİMDE YENİDEN YAPILANMA 20.11.2008 tarihli YÖK Genel Kurul Kararı ile; Yükseköğretim kurumlarının, BS esasları doğrultusunda yeniden yapılandırılmasını, sürdürülebilir gelişmesini yönlendirmek ve eşgüdümü sağlamak üzere her yükseköğretim kurumunda “Bologna Eşgüdüm Komisyonu (BEK)” oluşturulmuştur. 18 18 18

BOLOGNA SÜRECİ KOORDİNATÖRLÜĞÜ GÖREV TANIMI (Genel) Bologna çalışmalarına kurumsal kimlik kazandırmak, Kurumun Bologna Süreci stratejisini belirlemek, Bologna Süreci’ne ilişkin farkındalık yaratmak, Varolan farkındalığı harekete dönüştürmek, Yurtiçi/dışı, kurum içi/dışı çalışmaları takip etmek, Arşiv oluşturmak. . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, . 2000 yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: http://europa.eu.int/comm/education/policies/2010/et_2010_en.html 19

BOLOGNA SÜRECİ KOORDİNATÖRLÜĞÜ GÖREV TANIMI (Özel) Koordinasyon Kurulu gündemini oluşturmak, Bologna Süreci Kurumsal eğitim planlarını belirlemek, Bologna Süreci Kitapçığına son halini vermek, BEK raporuna son halini vermek, AKTS ve DE Etiketi başvuru proje dosyalarını hazırlamak. . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, . 2000 yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: http://europa.eu.int/comm/education/policies/2010/et_2010_en.html 20

REKTÖR BEK BAŞKANI BS- Birim Sorumluları (1 kişi) (Rektör Yardımcısı) BEK Üyeleri (32 kişi) ADEK Başkanı AKTS/DE ve Erasmus Koordinatörü Öğrenci İşleri Daire Başkanı Öğrenci Konseyi Başkanı Birim Temsilcileri Bologna Süreci Koordinatörlüğü (BSK) Bologna Kurum Koordinatörü Koordinatör Yardımcısı Uzman (2 adet) Sekreter BS- Koordinasyon Kurulu (BS-KK) (9-11 kişi) BEK Başkanı BS-Kurum Koordinatörleri BS- Alt Kurul Başkanları BEK Başkanın uygun gördüğü diğer üyeler BS Alt Kurullar (BS-AK) (5-7 kişi) Yeterlilikler Çerçevesi AK Diploma ve Derecelerin tanınması AK(AKTS/DE) Kalite Güvencesi AK Öğrenci Katılımı ve Sosyal Boyut AK BS- Birim Koordinatörleri (1-2 kişi) Fakülte/Enstitü/YO/MYO/Kons. BS- Birim Sorumluları (1 kişi) Bölüm/ABD/Program BS –Birim Çalışma Grupları (3-5 kişi) Bölüm/ABD/Program

Bologna Sürecinde Akdeniz Üniversiteli Öğrencilerimizden Beklentilerimiz

BEKLENTİLERİMİZ… Bologna Sürecine ilişkin farkındalık yaratma çalışmalarına katkıda bulunulması, Bologna sürecine ilişkin görüş ve önerilerin Koordinatörlük ile paylaşılması, Güncel gelişmeleri takip etmek üzere http://bologna.akdeniz.edu.tr adresinin sürekli ziyaret edilmesi, AKTS ve öğretim elemanı değerlendirme anketi sorularının ciddiyetle cevaplanması. . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, . 2000 yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: http://europa.eu.int/comm/education/policies/2010/et_2010_en.html 23

AKTS ANKETLERİ Sıkça Sorulan Sorular AKTS Anketi Ne İçin Yapılıyor? AKTS anketleri derslerin kredilerini iş yükleriyle orantılı olarak belirlemek için Ankette Kaç Soru Var? Anket 11 sorudan ibaret Soruların Kapsamı Ne? Bir dersi başarıyla tamamlamak için o derse ayırdığınız süreyi ölçmeye yönelik sorular mevcut Anketlere Nereden Ulaşabiliriz? Anketler http://bologna.akdeniz.edu.tr adresinde öğrenci köşesinde mevcut . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, . 2000 yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: http://europa.eu.int/comm/education/policies/2010/et_2010_en.html 24

AKTS ANKETLERİ Sıkça Sorulan Sorular Anketleri Kim Uygulayacak? Anketleri dersi veren öğretim elemanı tarafından uygulanacak Anketler Ne Zaman Uygulanacak ? Anketler Güz dönemi dersleri için Bahar Döneminin ikinci haftasında; Bahar dönemi dersleri için vizelerin bitimini takiben uygulanacak Anket Uygulamasına Katılmasam Olmaz mı? Anket sonuçları sizlerin daha iyi bir eğitim-öğretim sistemine kavuşmanızı sağlayacağı için uygulamaya katılmanız şiddetle tavsiye edilir. . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, . 2000 yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: http://europa.eu.int/comm/education/policies/2010/et_2010_en.html 25

DÜNYAMIZA HOŞ GELDİNİZ İŞTE UYMANIZ GEREKEN KURALLAR 26 26

Bilmek yeterli değil, uygulamalıyız… İstemek yeterli değil, yapmalıyız… Goethe