SOSYAL GÜVENLİK KURUMU

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Faaliyetin Süresi: 24 ay ( )
Advertisements

“ÜNİVERSİTE HASTANELERİNİN FİNANSAL SORUNLARI” DR. M. ORHUN ÇAMURDAN
Sağlığın finansmanında yeni bir aşama:
KAMU İÇ KONTROL SİSTEMİ STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI

Stratejik Yönetim süreçlerinin Üniversitelerin hizmet kalitesine olan katkıları Stratejik Yönetim süreçlerinin Üniversitelerin hizmet kalitesine olan katkıları.
GLOBAL FİNANSAL KRİZİN TÜRK KAMU MALİYESİNE YANSIMALARI
T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı Doç. Dr. Ahmet KESİK Strateji Geliştirme Başkanı.
AMASYA ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ
MALİYE BAKANLIĞI TÜRKİYE’DE ÇOK YILLI BÜTÇELEME SÜRECİ
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI Kurum ve Süreç Performans.
ÜNİVERSİTE HASTANELERİNİN FİNANSAL SÜRDÜRÜLEBİLİRLİĞİ
DEFTERDARLAR ÇALIŞMA TOPLANTISI
Prof. Dr. YUNUS SÖYLET İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ REKTÖRÜ
Üniversite Hastanelerinin Finansal Yönetim Sorunları
EVDE SAĞLIK HİZMETLERİ NEDEN ? NASIL?
HARCAMA YETKİLİSİ Harcama yetkilisi kimdir?
ÇALIŞANLAR AÇISINDAN SAĞLIKTA DÖNÜŞÜM
2008’ in Sağlık Ortamında Üniversite Hastaneleri Dr. Zafer SINIK.
Strateji Geliştirme Başkanlığı
Prof.Dr. M.Kamil Mutluer Sayıştay Başkanı 2 Kamu Harcamalarının Tarihsel Gelişimi t 1929 ÖNCESİ t DÖNEMİ t 1980 SONRASI.
Özel Sağlık Hizmet Sunucuları ve Yeni Teşkilat yasası
ÜNİVERSİTE HASTANELERİ Mali Durumları
Sağlık Hizmetlerinin Finansman Yöntemleri
T.C. BAŞBAKANLIK Hazine Müsteşarlığı TÜRKİYE İÇİN ÇOK YILLI HARCAMA ÇERÇEVESİNİN TASARLANMASI.
2010 Yılı Merkezi Yönetim Bütçe Gerçekleşmeleri ve Beklentiler Raporu.
GENEL MAKRO EKONOMİK DEĞERLENDİRME VE 2008 YILI BÜTÇESİ HASAN BASRİ AKTAN MALİYE MÜSTEŞARI 3 Ocak 2008 – İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
2012 YILI MERKEZİ YÖNETİM BÜTÇE TASARISI MEHMET ŞİMŞEK MALİYE BAKANI 18 EKİM 2011.
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIK SÜRECİ Nisan, Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı Üzerine Genel Bir Değerlendirme Ana Hatlarıyla Performans Programı Performans.
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ İDARİ VE MALİ İŞLER DAİRESİ BAŞKANLIĞI ( Tedavi Yardımları Şefliği) hacettepe.edu.tr 15 Ocak Ocak 2009.
1 MALİYE BAKANLIĞI Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğü TÜRKİYE’DE ÇOK YILLI BÜTÇELEME Abdülkadir GÖKTAŞ Daire Başkanı 23 Mayıs 2006.
1) İşveren veya vekili (okul/kurum müdürü)
İL STOK HAVUZU VE İHTİYAÇLARIN KARŞILANMASI 2009/45 SIRA NOLU GENELGE Hakan KARAGÖZ Şube Müdürü.
1 GENÇLER VE SAĞLIK Üniversite Sağlık Merkezleri 2. Sempozyumu.
Merkezî yönetim bütçesinin hazırlanması
Döner sermayeler, sorunları ve çözüm önerileri
BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA UYUM EYLEM PLANININ HAZIRLANMASI BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA.
ÖNCELİK 6 : HAYAT BOYU ÖĞRENME İZLEME ve DEĞERLENDİRME SİSTEMİNİN GELİŞTİRİLMESİ
“KAMU PERSONELİ” Kimdir?
Türkiye’de Sağlik Hizmetlerinin FinansmanI ‘SağlIk hizmetlerinin finansman modelleri, sosyal sağlIk sigortasInIn önemi 25 Ekim 2015, Hacettepe Üniversitesi.
Fatura İncelemeleri Dr. Önder GÜNGÖR
Zekai EFEOĞLU Program Yönetim Birimi Başkanı
BİTLİS EREN ÜNİVERSİTESİ
Türk Kamu Personel Rejiminin Özellikleri ve İstihdam Biçimleri
Hastalık ve Erken Ölümleri Önleme Açısından Toplum Sağlığı Merkezleri
FAALİYET RAPORLARI ve HAZIRLAMA ESASLARI
1İdari ve Mali İşler Daire Başkanlığı1 İDARİ VE MALİ İŞLER DAİRE BAŞKANLIĞI FAALİYET RAPORU 2014 T.C. İSTANBUL MEDENİYET ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ.
ÜNİVERSİTE HASTANELERİ MALİ YAPISI 26 Şubat 2016.
Türkiye`de Diyaliz Hizmetleri Sunumu Yük. Müh. Mustafa IŞIK ( MSEE, 1982) DİADER Genel Sekreteri Şubat / 2014.
YILI MERKEZİ YÖNETİM BÜTÇE SUNUŞ KONUŞMASI (TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu) MEHMET ŞİMŞEK MALİYE BAKANI 26 Ekim 2010.
İDARİ ve MALİ İŞLER DAİRE BAŞKANLIĞI 2011 MALİ YILI BÜTÇE HAREKETLERİ.
Görev ve Sorumluluklar PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI 1-Üniversitelere Akademik Kadro Tahsis Edilmesi YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI.
İDARİ ve MALİ İŞLER DAİRE BAŞKANLIĞI 2010 BÜTÇE HAREKETLERİ.
DÜZCE ÜNİVERSİTESİ STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI.
YATIRIMLARDA DEVLET YARDIMLARI
FONKSİYONEL KODLARIN KULLANIM ALANLARI
EĞİTİMİN MALİYETİ VE FİNANSMANI
“KAMU PERSONELİ” Kimdir?
KTÜ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SAĞLIK YÖNETİMİ BÖLÜMÜ
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
Sekizinci Beş Yıllık Kalkınma Planı ( ):
SOSYAL GÜVENLİK KURUMU
SUT fiyatlarının her yıl , ÜFE veya TÜFE oranında güncellenmesi,
BÜTÇENİN UYGULANMASI Bütçenin uygulanma aşamasında iki esas mevcuttur:
Üniversite Hastanelerinin Finansal Sürdürülebilirliği
Güncel Teşvik Bilgilendirme Sunumu
Görev ve Sorumluluklar
PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI
Strateji Geliştirme Başkanlığı III
Sunum transkripti:

SOSYAL GÜVENLİK KURUMU GENEL SAĞLIK SİGORTASI GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Politika Geliştirme Daire Başkanlığı 2013

Politika Geliştirme Daire Başkanlığı 17.09.2018 2013 – 2015 ORTA VADELİ PROGRAM III. MAKROEKONOMİK HEDEFLER VE POLİTİKALAR B. MAKROEKONOMİK POLİTİKALAR 2. Kamu Maliyesi Maliye politikası; makroekonomik istikrarın güçlendirilmesine, özel sektör öncülüğünde bir büyüme sürecinin desteklenmesine, cari açıkla ve enflasyonla mücadeleye yardımcı olacak bir yaklaşımla yürütülecektir. Programda öngörülen gelir, harcama ve borçlanma büyüklükleri gözetilecek, Programın mali hedeflerinden sapmaya yönelik güçlü emarelerin ortaya çıkması durumunda gerekli politika müdahaleleri yapılacak, mali disiplin korunacaktır. Politika Geliştirme Daire Başkanlığı

Politika Geliştirme Daire Başkanlığı 17.09.2018 2013-2015 ORTA VADELİ PROGRAM a. Kamu Harcama Politikası Kamu idarelerinin, belirlenen politika ve öncelikler doğrultusunda kendilerine tahsis edilen ödenekleri etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde kullanmaları ve çok yıllı bütçeleme yaklaşımıyla belirlenen kamu harcamalarında programlanan miktarın aşılmaması esastır. Bu çerçevede; vi) Sağlık hizmetlerinin kalitesinden ödün verilmeksizin, gereksiz ilaç ve hizmet kullanımını önlemek üzere ilaç ve tedavi harcamaları daha akılcı hale getirilecektir. vii) Sağlık hizmet sunucularının geçmiş davranışlarını dikkate alan denetim modelleri geliştirilecek, risk analizi ve veri madenciliği alanlarında yazılım, donanım ve eğitim altyapısı güçlendirilecektir. Politika Geliştirme Daire Başkanlığı

Politika Geliştirme Daire Başkanlığı 17.09.2018 2013-2015 ORTA VADELİ PROGRAM IV. PROGRAM DÖNEMİ GELİŞME EKSENLERİ C. BEŞERİ GELİŞME VE SOSYAL DAYANIŞMANIN GÜÇLENDİRİLMESİ 2. Sağlık Sisteminin Geliştirilmesi Sağlık politikasının temel amacı, vatandaşların ekonomik ve sosyal hayata sağlıklı bireyler olarak katılımını sağlamak ve yaşam kalitelerini yükseltmektir. Bu çerçevede; Sağlık hizmetlerinin erişilebilirliği, kalitesi ve etkinliği artırılmaya devam edilecektir. Koruyucu sağlık hizmetleri güçlendirilerek yaygınlaştırılacaktır. İlaçların etkin ve bilinçli kullanımını sağlamak amacıyla sağlık hizmet sunucularına ve vatandaşlara yönelik bilgilendirme faaliyetleri ve bu alandaki denetimler artırılacaktır. Politika Geliştirme Daire Başkanlığı

Politika Geliştirme Daire Başkanlığı 17.09.2018 2013-2015 ORTA VADELİ PROGRAM IV. PROGRAM DÖNEMİ GELİŞME EKSENLERİ C. BEŞERİ GELİŞME VE SOSYAL DAYANIŞMANIN GÜÇLENDİRİLMESİ 2. Sağlık Sisteminin Geliştirilmesi Üniversite hastanelerinin yapısal sorunları sistematik ve bütünsel bir anlayışla çözüme kavuşturulacaktır. Politika Geliştirme Daire Başkanlığı

Politika Geliştirme Daire Başkanlığı 17.09.2018 2013-2015 ORTA VADELİ PROGRAM 4. Sosyal Güvenlik Sisteminin Etkinliğinin Artırılması Sosyal güvenlik sisteminin; nüfusun tümünü kapsayan, toplumun değişen ihtiyaçlarını karşılayabilen, mali sürdürülebilirliğe ve etkin denetim mekanizmasına sahip, kaliteli hizmet sunan bir yapıya kavuşturulması temel amaçtır. Bu çerçevede; i) Sosyal sigorta sisteminde bilgi altyapısı güçlendirilecek, sistem etkili, erişilebilir ve sürdürülebilir hizmet sunan bir yapıya kavuşturulacaktır. ii) Sosyal yardım ve istihdam bağlantısı geliştirilerek sosyal güvenlik sisteminin finansal sürdürülebilirliği iyileştirilecektir. iii) Tamamlayıcı emeklilik ve sağlık sigortası modelleri geliştirilecektir. Politika Geliştirme Daire Başkanlığı

ÜNİVERSİTE HASTANELERİ Kaynak: SGK Kurumsal Raporlama ve İstatistik Sistemi 17.09.2018 Politika Geliştirme Daire Başkanlığı

ÜNİVERSİTE HASTANELERİ 17.09.2018 Politika Geliştirme Daire Başkanlığı

ÜNİVERSİTE HASTANELERİ 17.09.2018 ÜNİVERSİTE HASTANELERİ Hangisi önemlidir? a) Sunulan hizmet sayısı, b) Sunulan hizmetin sağlık düzeyine katkısı, Politika Geliştirme Daire Başkanlığı

2023 SAĞLIKTA İNSAN KAYNAĞI İHTİYACI Personel İhtiyacı Projeksiyonları 2023 Sağlık Sektörü Personel Tipi Kamu İhtiyaç Özel İhtiyaç Arz 2008 İhtiyaç 2023 Ek Personel İhtiyacı Uzman hekim 103.010 33.867 75.989 136.877 60.888 Pratisyen hekim 15.612 3.194 35.763 18.805 -16.958 Aile hekimi 43.831 549 1.399 44.380 42.981 Diş hekimi 11.662 16.364 19.959 28.026 8.067 Eczacı 5.085 27.802 24.778 32.886 8.108 Hemşire 238.018 45.271 99.910 283.289 183.379 Ebe 83.633 1.444 47.673 85.077 37.404 Sağlık memuru 26.654 4.984 14.525 31.637 17.112 Laboratuvar teknisyeni 19.274 2.877 14.947 22.150 7.203 Radyoloji teknisyeni 13.533 2.096 10.738 15.629 4.891 Anestezi teknisyeni 8.645 1.724 4.395 10.369 5.974 Tıbbi sekreter 13.830 1.734 5.562 15.564 10.002 İlk ve acil yardım teknisyeni 23.183 2.129 15.486 25.312 9.826 Fizyoterapist 5.732 1.256 1.916 6.989 5.073 Diğer SHS Personeli 29.958 6.299 21.971 36.258 14.287 TOPLAM 641.660 151.590 395.011 793.248 398.237 Kaynak: S.B. Sağlıkta İnsan Kaynakları 2023 Vizyonu 17.09.2018 Politika Geliştirme Daire Başkanlığı

2023 SAĞLIKTA İNSAN KAYNAĞI İHTİYACI Hedef İhtiyaçları Karşılamak Üzere Eğitilecek Personel Sayısı Projeksiyonu Personel Tipi 2008-2023 Alınması Gereken Öğrenci Sayısı Uzman hekim 58.641 Pratisyen hekim 74.641 Aile hekimi 42.896 Diş hekimi 8.924 Eczacı 11.548 Hemşire 176.421 Ebe 36.936 Sağlık memuru 16.741 Laboratuvar teknisyeni 7.743 Radyoloji teknisyeni 5.244 Anestezi teknisyeni 5.284 Tıbbi sekreter 7.753 İlk ve acil yardım teknisyeni 8.774 Fizyoterapist 3.974 TOPLAM 465.520 Kaynak: S.B. Sağlıkta İnsan Kaynakları 2023 Vizyonu 17.09.2018 Politika Geliştirme Daire Başkanlığı

Cevabı aranan sorular; 17.09.2018 Cevabı aranan sorular; Üniversitelerin asli fonksiyonu nedir? a) Öğretim b) Bilimsel araştırma c) Kamu hizmeti 2. 2023 Sağlık insan gücü ihtiyacı nasıl karşılanır? a) Üniversite öğretimi b) Alaylı Politika Geliştirme Daire Başkanlığı

Cevabı aranan sorular; 17.09.2018 Cevabı aranan sorular; Üniversite hastaneleri ölçek ekonomisine uyabilir mi? a) Evet b) Hayır 4. Ülke olarak üniversite hastanelerine ihtiyacımız var mı? Politika Geliştirme Daire Başkanlığı

Cevabı aranan sorular; 17.09.2018 Cevabı aranan sorular; 5. 2010/6009 sayılı Kanun kapsamında borcu olan 22 üniversite hastanesine 380 milyon TL aktarımı sorunları çözmüş müdür? a) Evet b) Hayır 6. 2011/6011 sayılı kanun kapsamında üniversite hastanelerine 487 milyon TL aktarımı sorunları çözmüş müdür? Politika Geliştirme Daire Başkanlığı

Cevabı aranan sorular; 17.09.2018 Cevabı aranan sorular; 2013 – 2015 OVP «Üniversite hastanelerinin yapısal sorunları sistematik ve bütünsel bir anlayışla çözüme kavuşturulacaktır.» Nasıl? Politika Geliştirme Daire Başkanlığı

Politika Geliştirme Daire Başkanlığı 17.09.2018 YÖK KANUN TASLAĞI Döner sermaye MADDE 74 – ( ) Devlet, bünyesinde diş hekimliği fakültesi, tıp fakültesi ve üniversite hastanesi olan devlet üniversiteleri döner sermayesine, her ay için Sosyal Güvenlik Kurumuna tahakkuk ettirdiği sağlık hizmeti bedelinin %10 (on) u oranında katkı yapar. Politika Geliştirme Daire Başkanlığı

Politika Geliştirme Daire Başkanlığı 17.09.2018 YÖK KANUN TASLAĞI Devlet yükseköğretim kurumlarının giderlerinin karşılanması, Devlet katkı payı, öğrenci katkı payı ve öğrenim ücreti MADDE 72- (4) Devlet, sağlık insan gücüne katkısı olan devlet üniversiteleri döner sermayesine, her ay için Sosyal Güvenlik Kurumuna tahakkuk ettirdiği sağlık hizmeti bedelinin %10 (on) u oranında katkı yapar. Politika Geliştirme Daire Başkanlığı

Politika Geliştirme Daire Başkanlığı 17.09.2018 YÖK KANUN TASLAĞI Devlet yükseköğretim kurumlarının giderlerinin karşılanması, Devlet katkı payı, öğrenci katkı payı ve öğrenim ücreti MADDE 72- (4) Devlet, sağlık insan gücüne katkısı olan devlet üniversiteleri döner sermayesine, öğrenci sayısı ve fakülte, enstitü, yüksek okul sayısı gibi ölçütleri dikkate alarak belirlenecek tutarlarda katkı sağlar. Bu fıkranın uygulanmasına ilişkin usul ve esaslar ile yapılacak katkı tutarları Kurulun görüşü alınarak Maliye Bakanlığı tarafından belirlenir. Politika Geliştirme Daire Başkanlığı

Politika Geliştirme Daire Başkanlığı 17.09.2018 5510 SAYILI KANUN Madde 73 (3) Kamu idaresi sağlık hizmeti sunucuları ise otelcilik hizmeti ile dördüncü fıkrada belirtilen istisnai sağlık hizmetleri dışında, sağladıkları sağlık hizmetleri için genel sağlık sigortalısı ve bakmakla yükümlü olduğu kişilerden ilave ücret talep edemez. (Mülga ikinci cümle: 21/1/2010-5947/19 md.) Ancak, kişilerin tercihleri doğrultusunda üniversite öğretim üyelerince verilecek sağlık hizmetleri için alınacak ilave ücret oranları, Yüksek Öğretim Kurulunun görüşü alınarak Kurumca belirlenir. Politika Geliştirme Daire Başkanlığı

Politika Geliştirme Daire Başkanlığı 17.09.2018 Teşekkürler Dr. Halil AKÇE Genel Sağlık Sigortası Genel Müdürlüğü Politika Geliştirme Daire Başkanı Politika Geliştirme Daire Başkanlığı