Sporda Performans Prof Dr Süheyla Ünal.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
NESLİHAN AKÇER PSİKOLOG STRESS & BAŞETME YÖNTEMLERİ
Advertisements

KUVVET MAKSİMAL %100-1TEKRAR %90 - 2TEKRAR %80- 3TEKRAR %70- 4TEKRAR
Spor Sakatlıklarının Nedenleri
PSİKOLOJİK TEMELLER Dr. Fatih DERVENT.
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
BASKETBOLDA TEMPOLU OYUN
SPORDA BECERİ ÖĞRENİMİ
MÜSABAKA ANALİZİ VE DEĞERLENDİRME
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI
Öğrenme ilkeleri Prof Dr Süheyla Ünal.
KADIN VE AİLE SAĞLIĞI HİZMETLERİ
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK HİZMET ÇEŞİTLERİ
SPORDA BECERİ ÖĞRENİMİ
Stres ve Stres Yönetimi
HENTBOLDE TEMPOLU OYUN VE SÜRAT ÇALIŞMALARI
OLİMPİYAT SPORCU EĞİTİM MERKEZİ
ANTRENMAN BİLGİSİ ANTRENMAN ÖLÇÜTLERİ.
FUTBOLU ÖĞRENİYORUM.
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
STRES VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI 1.
Vücudumuz Bilmecesini Çözelim
ÖZGÜVENLİ GELECEK PROJESİ
ÇOCUK ANTRENMANINDA TEMEL HAREKET EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
TAN I M LAR Ergonomi İnsan, araç - gereç, çevre
KUVVET YETENEĞİNİN GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ
DERS NO: 5 ANTRENMAN DEĞİŞKENLERİ (ÖĞELERİ)
ANTRENMAN BİLGİSİ DERS NO 4 ANTRENMANA HAZIRLIK.
ANTRENMAN BİLGİSİ “Sürat ve Sürat Antrenmanı” Doç.Dr. Ertuğrul GELEN
ANTRENMAN BİLGİSİ “Eklem Hareket Genişliği ve Antrenmanı”
Reaksiyon Zamanı.
TÜRK HALK OYUNLARINDA ANTRENMAN
SINAV KAYGISI SAFFET ÇEB İ ORTAOKULU REHBERL İ K SERV İ S İ GIYASETT İ N KARLI/ PS İ KOLOJ İ K DANIŞMAN.
Yrd.Doç.Dr. Volkan Unutmaz
ANTRENMAN Bedensel ve psikolojik gücün, teknik ve taktik becerilerin, fizyolojik ve psikolojik yüklenmelerle düzeltilmesi ve en üst düzeye getirilmesi.
ANTRENMAN BİLGİSİ “Sürat ve Sürat Antrenmanı” Doç.Dr. Ertuğrul GELEN
Uyarılmışlık, Stres ve Kaygı
ENGELLİLER VE SPOR  Bilindiği gibi spor, sağlıklı ve mutlu bir yaşam için gerekli bir uğraştır ve tüm insanlar için önemlidir. Ancak sporun, engelli bireyler.
SPOR YARALANMALARINDAN KORUNMA
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
Sporda Performans Prof Dr Süheyla Ünal.
Kuvvet Antrenmanlarının Fazları
Okul Öncesi Eğitim Dr. Burcu Çabuk.
MASA TENİSİNDE MOTİVASYONUN ÖNEMİ
EGZERSİZ VE SPOR PSİKOLOJİSİ 2. KONU: KİŞİLİK ve SPOR
Sınav Kaygısı.
Besin Destekleri 1996 yılında Amerika’ da genel nüfusun % 50’sinin, kolej sporcularının % 76’sının, vücut geliştirme sporu yapanların % 100’ünün besin.
Spor; birey yada grupların sağlık, eğlence veya gösteri amacı ile yaptıkları fiziksel ve / veya beyinsel aktivite gerektiren, bazı kurallar içinde uygulanan.
FUTBOLU ÖĞRENİYORUM. Futbol 11′er kişilik iki takım arasında oynanır ve kendine özgü kuralları vardır.
FUTBOLU ÖĞRENİYORUM. Futbol 11′er kişilik iki takım arasında oynanır ve kendine özgü kuralları vardır.
Spor Psikolojisi Sporda Performans Yükseltme.
Spor Psikolojisi Psikolojik Beceri Antrenmanı.
Sporcuların performanslarını artırma düşüncesi geçmişten günümüze uzanan süreçte bilim adamları ve antrenörlerin en önemli çalışma konularından birini.
Sizce beden eğitimi ve sporun amaçları nelerdir?
FUTBOLU ÖĞRENİYORUM. Futbol 11′er kişilik iki takım arasında oynanır ve kendine özgü kuralları vardır.
Öğretim Tasarımı Analiz.
FUTBOLU ÖĞRENİYORUM. Futbol 11′er kişilik iki takım arasında oynanır ve kendine özgü kuralları vardır.
 Stresi yönetebilmek için önce yöneteceğimiz şeyin ne olduğunu bilmemiz gerekiyor.
SPORDA TEKNİK ve TAKTİK ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
Güdülenme ve Bireysel Farklılıklar
UYARILMIŞLIK Organizmanın derin uyku halinden yoğun heyecan noktasına kadar olan süreci kapsayan ve bu süreç içinde değişik düzeyler sergileyen genel fizyolojik.
GELİŞİM DÖNEMLERİ İÇİNDE RUH SAĞLIĞI İLKELERİ
Spor hareketleri dönemi
STRES YÖNETİMİ.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Spor Psikolojisi Sporda Performans Yükseltme.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
GELİŞİM.
BECERİ ÖĞRENİMİ.
SPOR VE STRES.
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

Sporda Performans Prof Dr Süheyla Ünal

Kapsam Sporda performans kavramı Performansi etkileyen faktörler Sporda imgeleme ve sportif performans ilişkisi İmgelemede dikkat edilecek noktalar Dikkat ve konsantrasyon Sportif performansın arttırılmasında psikolojik hazırlık çalışmaları

Öğrenim hedefleri Bu ünitenin sonunda öğrenci; Sporda performans kavramını açıklar. Sporda performansın boyutlarını spor, sporcu ve takım açısından tanımlar Sporda performansı ilgilendiren kondisyon, teknik, taktik, yaratıcılık ve takım oyunu gibi kavramları açıklar Performansı etkileyen faktörleri listeler. Sporda imgeleme ve sportif performans arasında ilişki kurar. Dikkatin önemini belirtir, dikkatin geliştirilebilmesi için yapılabilecekleri belirler. Sporda konsantrasyonun önemini vurgular Konsantrasyonu arttırıcı faktörleri sıralar

Performans Bir fiziksel aktivite sırasında,  o fiziksel aktivitenin gerektirdiği fizyolojik,  biyomekanik ve psikolojik verime “performans” adı verilir Bu verimin yarışma sırasında ortaya koyulabilme düzeyi performansın düzeyi hakkında bilgi verir

Performans Odaklanmış, enerjik, gevşek Güçlü, dengeli, odaklanmış, senkronize Odaklanmış, enerjik, gevşek

Performans aralığı Her atletin bir performans aralığı vardır Zaman içinde çalışma ile bu aralığın üst noktası daha yukarıya çıkarılabilir En iyi yarışma sonucu, sporcunun performans aralığının en üst noktasını oluşturur Yüksek performans, uygun bir koçun denetiminde, öz-disiplin içinde sistemli bir çalışma ile sağlanır

Sporda performansın boyutları Spor açısından Sporcu açısından Takım açısından

Spor açısından Kondisyon Teknik Taktik Yaratıcılık Takım oyunu

Kondisyon Bedensel hazır olma hali Sporcunun sporla ilgili fiziksel ve psikolojik koşulları, o spor dalıyla ilgili gerekleri yerine getirmesi için hazır olması Genel kondisyon antremanları Özel kondisyon antremanları

Kondisyonun bileşenleri Kuvvet Sporcunun yapması gereken hareketler için sahip olması gereken güç Dayanıklılık Sporcunun uzun süreli ve zorlu yüklenmelerde yorgunluğa karşı fiziksel ve ruhsal direnme düzeyi Hız Var olan koşullarda gerekli hareketleri en kısa sürede gerçekleştirebilme yeteneği

Teknik Spor dalına özgün hareketlerin öğrenilmesi ve hareketlerde yetkinleşilmesi Fiziksel antreman Zihinsel antreman

Taktik Sporda mücadele yöntemi Sporcu ya da takımın başarıya ulaşması için bedensel ve ruhsal güçlerini organize edip kullanması

Yaratıcılık Sporcunun antremanlarda ya da yarışma sırasında yeni bir taktik plan, yeni teknikler, yeni hareketler yeni saldırı ya da savunma taktikleri geliştirmesi Spor bilgisi, zeka, bellek, hayal gücü, hızlı ve doğru karar verme, kendini ve rakibini iyi tanıma yaratıcılık için gereklidir

Takım oyunu Teknik ve taktik çalışmaların uzun süre takım halinde yapılmasıyla kazanılan “takım ruhu” Grup dinamiklerinin iyi işletilmesini gerektirir

Sporcu açısından performansı etkileyen iç faktörler Kendini tanıma, kendine güven Yeterli bilgiye sahip olma Yeterli ve uygun antreman yapma Yaratıcılık sergileme Dayanıklı olma Odaklanma Hedef koyma Zihinsel hazırlık

Performansı etkileyen iç faktörler Yaş, cinsiyet, ırk, fiziksel uygunluk, kişilik Beslenme ve ergonomik destekleyiciler Sağlık durumu Antrenman düzeyi Stres düzeyi Güdülenme ve uyarılma İç konuşma Kas gerilimi Koordinasyon Dikkat

Performansı etkileyen dış faktörler İrtifa Nem Sıcaklık Zemin durumu

Zirve performans Fiziksel olarak gevşemiş Ruhsal olarak soğukkanlı Enerjik Odaklanmış Otomatikleşmiş Zihinsel çaba göstermeksizin “Şimdi”ye yönelmiş Keyif alarak Olumlu Kendine güvenli Kontrollü Yeterine uyarılmış olarak gerçekleştirilen performans

Zirve performans Büyük sonuçlar küçük farklılıklardan gelir

Tepki zamanı Sporda yüksek performans hızlı tepki zamanı ile elde edilir Hızlı tepki zamanı yoğun odaklanma, çelicilerin dikkat alanından çıkarılması ile gerçekleşir Güdülenme, dikkat, farkındalık, canlı bir gevşeklik yüksek performansı hazırlar

Performansı oluşturan öğeler Fiziksel yapı Vücut tipi ve kompozisyonu Enerji oluşumu Fizyolojik yapı Dayanıklılık, kuvvet, esneklik Ruhsal faktörler Güdülenme Kişilik Stres 

Zihin eğitiminin temelleri Kendine güven Kendine inanma Güdülenme Uyarılma Odaklanma Rekabet Hedef koyma Dayanıklılık Gevşeme Olumlu hayalleme Kaygı kontrolü İç konuşmanın kontrolü İletişim Kontrol Bütünlük

Kendine güveni geliştirmek Eğitim sırasında ve yarışmada başarılı sonuçlar almak Olumlu düşünmek

Uyarılmayı düzenlemek Uyarılmayı azaltma Kas gevşetme Nefes kontrolü Biyofeedback Stres aşılama teknikleri Uyarılmayı arttırma Solunum hızını arttırmak Enerjik davranmak Olumlu ifadeler kullanmka Enerji arttırıcı hayaller Yarışma öncesi hazırlık

Dikkati yoğunlaştırma Hızlı karar vermek, gelecek olayları iyi öngörmek İpuçlarını iyi değerlendirmek Geçmiş ve geleceğe takılmadan “şimdiye odaklanmak” Zihinsel olarak gevşemiş, dikkati bir noktaya odaklanmış ve kontrollü olmak Bedeni ve dış dünyanın durumu hakkında farkındalığın yüksek olması

Dikkat sorunları Geçmiş olaylara takılmak Geleceğe dikkati yöneltmek Düşünce akışını serbest bırakamamak Baskı altında donakalmak Beden mekaniğini aşırı analiz etmek Aşırı yorulmak Yetersiz güdülenmek Olumsuz sonuca odaklanmak

Konsantrasyonu arttırmak için Simulasyon İpucu sözcükler kullanmak Rutin setler uygulamak Hareketlerde otomatikleşmek

Etkili iç konuşma Kısa ve özgün ifadeler kullanmak Birinci tekil şahıs ve şimdiki zaman ifadeleri kullanmak Olumlu yapıcı ifadeler kullanmak İfadeleri anlam yükleyerek ve dikkat ederek kullanmak Nezaketle ifade etme İfadeleri sık sık tekrarlamak

Hedef koyma Kendine gerçekleşebilir hedefler koyma “Zihindeki sonuçla başlamak” Gün, hafta, ay, maç, sezon için hedefi olma “Başarı süreci”ne odaklanma

Uygun hedef koyma Özgün Ölçülebilir Kabul edilebilir Gerçekleştirilebilir Zamanlanmış Harekete geçirici Kaydedilmiş hedefler

Hedef tipleri Sonuç hedefleri– Sonuca, zamana, madalyaya, ulaşılacak yere odaklanmak Performans hedefleri– Daha önceki sonuçlarla karşılaştırarak şimdiki performansa odaklanmak Süreç hedefleri – Fiziksel hareketlere ve oyun stratejilerine odaklanmak