Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

KUVVET MAKSİMAL %100-1TEKRAR %90 - 2TEKRAR %80- 3TEKRAR %70- 4TEKRAR

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "KUVVET MAKSİMAL %100-1TEKRAR %90 - 2TEKRAR %80- 3TEKRAR %70- 4TEKRAR"— Sunum transkripti:

1 KUVVET MAKSİMAL %100-1TEKRAR %90 - 2TEKRAR %80- 3TEKRAR %70- 4TEKRAR
ÇABUK KUVVET KUVVETTE DEVAMLILIK TEKRAR METODU İNTERSİVİNTERVAL İNTERSİVİNTERVAL EXTENSİVİNTERVAL YÜK=%30-50 TEKRAR=10-30 SERİ = 4-6 UYGULAMA=SÜRATLİ DİNLENME=45-90sn PRAMİDAL TEKRAR METODU İNTERSİVİNTERVAL %100-1TEKRAR %90 - 2TEKRAR %80- 3TEKRAR %70- 4TEKRAR %60- 5TEKRAR YÜK=%80-100 TEKRAR=2-5 SERİ=2-5 UYGULAMA=TEM-SÜRATLİ DİNLENME ARALIĞI=TAM YÜK=%50-80- TEKRAR=5-10 SERİ=4-6 UYGULAMA=TEM-SÜREKLİPATLAYICI DİNLENME ARALIĞI=2-5 DAKİKA NOT:ÖNCE MAKSİMAL KUVVET DAHA SONRA ÇABUK KUVVET VE KUVVETTE DEVAMLILIK ÇALIŞILMASI LAZIM ÖĞ.GÖR.SUAT CERİT

2 GENEL ANTRENMAN Kondüsyon,teknik,taktik,psikoiojik özellikleri geliştirmek için yaptığımız işe antrenman diyoruz ÖĞ.GÖR.SUAT CERİT

3 ANTRENMANIN TEMEL GÖREVLERİ
Antrenmanla sporcunun kişiliğini ve karakterini geliştirmeyihedeflemek Teknik ve koordineleri geliştirmek Genel ve özel kondüsyonel yeteneklerin geliştirilmesi Zihinsel yeteneğin geliştirilmesi Bireysel taktik yeteneğinin geliştirilmesi Kolektif taktik yeteneğinin geliştirilmesi ÖĞ.GÖR.SUAT CERİT

4 UZUN DONEMDE VOLEYBOL 3 DEVREDE İNCELENİR
l.DEVRE ( TEMEL EĞİTİM DEVRESİ 9-12 yaş Süre 2-3 yıl Haftada 2-4 antrenman şartlara göre 3-5 antrenman Aynı kapasiteye sahip takımlarla maç Genel kondüsyonel yetenekler, çeşitli spor disiplinleri ( basketbol, futbol, atletizm, yüzme gibi) kullanılarak geliştirilmesi Teknik eğitimde, pas, servis, servis karşılama, ön cepheden hücum, blok üstü oyunlar Küçük oyun alanı içerisinde (1-1, 2-2, 3-3,4-4) temel teknik davranışların öğretilmesi Oyuncu tipleri daha belirlenmemiştir Maçlarda amaç kazanmak önemli değildir Esas amaç öğretilen tekniklerin maç içinde doğru ve rahat şekilde uygulanmasıdır ÖĞ.GÖR.SUAT CERİT

5 2. DEVRE ( GELİŞİM DEVRESİ )
12-15 yaş Süresi 2-3 yıl Maçlara katılma maç Genel kondüsyonel yeteneklerin geliştirilmesi devam ediyor. Bu devrede kuvvet ve dayanıklılığı yerleştiriyoruz Özel kondüsyonel yetenekleri amaca yönelik şekilde geliştirilmesi Tekniğin değişik şekilde uygulanması Oyuncu tipleri belirginleşiyor Oyuncu sportif yaşantının ne olduğunu anlıyor ÖĞ.GÖR.SUAT CERİT

6 3. DEVRE ( PERFORMANSIN ÜST DÜZEYE GELMESİ )
Genel ve özel kondüsyonel yeteneklerin uzun süren maçlarda herhangi bir eksikliğe neden olmayacak şekilde geliştirilmesi Tekniğin mükemmel şekilde uygulanması Taktik davranışların tekniğin içerisine yerleştirilmesi Taktik olarak oyuncunun oyun alanının genişletilmesi Amaç kazanmak ve başarılı olmak ÖĞ.GÖR.SUAT CERİT

7 ANTRENMANDA YÜKLENME 2 ŞEKİLDE OLUR
1-Süre ve tekrarın arttırılması ile yüklenme Özellikle teknik eğitimi ele alıyoruz. Doğru tekniğin öğretilmesinde önemli 2- Tamamen psikolojik özelliklere dayalı yükün derecesini arttırarak yüklenme Bu yüklenmelerde antrenör sporcusunu tanır. Sporcusunun hangi yükü kaldırıp kaldıramayacağını bilir ÖĞ.GÖR.SUAT CERİT

8 KUVVET A-MAKSİMUM KUVVET
1- TEKRAR METODU Yüklenme : % Tekrar : 2-5 Seri : 2-5 Hareket uygulama temposu : süratli Dinlenme aralığı : tam ÖĞ.GÖR.SUAT CERİT

9 2- İNTENSİV İNTERVAL METODU
Yüklenme : % 50-80 Tekrar : 5-10 Seri : 4-6 Hareket uygulama temposu : Sürekli patlayıcı ÖĞ.GÖR.SUAT CERİT

10 3 PİRAMİDAL METOD % 100 - 1 Tekrar % 90 - 2 Tekrar % 80 - 3 Tekrar
ÖĞ.GÖR.SUAT CERİT

11 B-ÇABUK KUVVET Tekrar metodu İntensif interval metodu
ÖĞ.GÖR.SUAT CERİT

12 C-KUVVETTE DAYANIKLILIK
İntensif interval metodu Ekstensif interval metodu Yüklenme : % 30-50 Tekrar : 10-30 seri : 4-6 Hareket uygulama temposu : Süratli Dinlenme aralığı : Saniye ÖĞ.GÖR.SUAT CERİT

13 YÜKLENME SINIRI Her antrenmanda yorucu bir şekilde yüklenilmeli fakat bu yüklenme sporcuyu bitkin veya tamamen tükenmiş durumu getirmemelidir Antrenman içinde aşırı yüklenme süresinin uzun tutulması bitkinliğe ve dolayısıyla aşırı yorgunluğa neden olduğu için zihinsel ve fiziksel hastalık belirtilerinin ortaya çıkmasına neden olur.(sürmenaj gibi) ÖĞ.GÖR.SUAT CERİT

14 BİR ANTRENMAN 3 BÖLÜMDEN OLUŞ MAKTADIR
Ön hazırlık, konuşma ,ısınma ve daha sonra gelecek yüklenmeye hazırlanma ÖĞ.GÖR.SUAT CERİT

15 2. BÖLÜM Teknik, taktik ve kondüsyonun geliştirilmesi ve sağlamlaştırılması. Genel prensip olarak kondüsyon çalışmasından önce (koordinasyon, teknik çalışmalar, kuvvet ve dayanıklılık yüklenmelerinden önce ) sürat çalışmaları gibi ÖĞ.GÖR.SUAT CERİT

16 3. BÖLÜM Vücudun dinlenmesi, organizmanın toparlanması. Antrenmanın sonuna aerobik konabilir Süratlilik, sıçrama kuvveti ve oyunda devamlılık çalışması 2. bölümün sonunda konabilir ÖĞ.GÖR.SUAT CERİT

17 Reaksiyonda süratlilik Koordinasyon Teknik taktik
ANTRENMANDA YER ALACAK ÇALIŞMALARIN ŞU ŞEKİLDE SIRALANMASINA DİKKAT EDİLMELİDİR. Konsantrasyon Reaksiyonda süratlilik Koordinasyon Teknik taktik Maksimum ve çabuk kuvvet Süratlilikte devamlılık Çabuk kuvvet sıçrama kuvvetinde devamlılık Aerobik devamlılık Koşunun bitmesi Dinlenme Streching ÖĞ.GÖR.SUAT CERİT

18 SPORTİF FORM Oyuncular maç içinde çok iyi bir fiziksel psikolojik davranış içinde bulunup yüksek bir başarı elde ettiklerinde bu oyunculardan yüksek formda, aksi takdirde ise düşük formda olduğundan bahsedilir. Form düşüklüğü anlaşılırsa yüklenmenin azaltılarak değiştirilmesi gerekmektedir. Ayrıca yeterli uyku, iyi beslenme boş zamanları iyi değerlendirmede iyi bir formun elde edilmesinde etkili olmaktadır. ÖĞ.GÖR.SUAT CERİT

19 ANTRENMAN ORGANİZASYON SEKLİ
Birbirinden farklı 3 tane organizasyon sekli bulunmaktadır. 1- TAKIM ANTRENMANI 2- GRUP ANTRENMANI 3- BİREYSEL ANTRENMAN ÖĞ.GÖR.SUAT CERİT

20 1- TAKIM ANTRENMANI Bütün oyuncuların aynı süre içinde aynı görevi yapmaları demektir. En önemli görevi oyuncuların takım taktiğini öğrenebilmelerini sağlamaktır. ÖĞ.GÖR.SUAT CERİT

21 2- GRUP ANTRENMANI Bu antrenman şeklinde her oyuncu grubu değişik bir antrenman görevini yerine getirmektedir. Grupların aynı anda antrenmana başlamaları uygun olmaktadır. Gruplardaki görev şu şekilde olabilir. Aynı görevi içine alan alıştırmalar, farklı fakat birbirine bağlı görevleri içine alan alıştırmalar. ÖĞ.GÖR.SUAT CERİT

22 3- BİREYSEL ANTRENMAN Bu antrenman şekli, teknik ve taktik açıdan, kondüsyonel açıdan oyuncunun eğitimini amaçlamaktadır. Bireysel antrenman özel bir antrenman şeklini ortaya çıkartır. ÖĞ.GÖR.SUAT CERİT


"KUVVET MAKSİMAL %100-1TEKRAR %90 - 2TEKRAR %80- 3TEKRAR %70- 4TEKRAR" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları