6.SINIF 8.ÜNİTE DÜNYA’MIZ AY VE YAŞAM KAYNAĞIMIZ GÜNEŞ AY’IN EVRELERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Hoş Geldiniz FEYAZ BİLGİ COĞRAFYA ÖĞRETMENİ SULTANBEYLİ KIZ ANADOLU İMAM-HATİP LİSESİ.
Advertisements

Dünya’ya uzaklığı: km. En yakın zamanı: km. En uzak zamanı km Hacmi (büyüklüğü) Dünya’nın 1/50 si kadardır. Yüzölçümü:
2-A SINIFI BİLGİ YARIŞMASINA HOŞ GELDİNİZ Yarışmada; Hayat Bilgisi 5 soru Türkçe 6 soru Matematik 5 soru ve Genel kültür 4 soru olmak üzere Toplam 20 soru.
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
SPORLA İLGİLİ HAREKETLER DÖNEMİ (7-12 yaş)
DERS : HAYAT BİLGİSİ 2. SINIF
BİLGİ YARIŞMASI 5. SINIF Hazırlayan: Mustafa AKKAŞ 5-A Sınıf Öğretmeni Hazırlayan: Mustafa AKKAŞ 5-A Sınıf Öğretmeni Başarılar dilerim.
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
SOLUNUM VE GEVŞEME EGZERSİZLERİ İLE ETKİLİ MÜZİK EĞİTİMİ AYŞEN ÜMİT İSTANBUL BİLİM VE SANAT MERKEZİ Müzik Mentoru.
GEOMETRİK CİSİMLER VE HACİM ÖLÇÜLERİ
GÜNEŞ SİSTEMİ VE ÖTESİ: UZAY BİLMECESİ. GÖK CİSİMLERİNİ TANIYALIM Bulutsuz bir gecede gökyüzünü gözlemlediğimizde irili ufaklı pek çok cisim görürüz.
ZAMAN VE ÇATIŞMA YÖNETİMİ. ZAMAN YÖNETİMİ Zamanı Verimli Kullanmak Ufak zaman kazanımları Hatalı bir şeyi daha kuvvetli yapmanın bir faydası yoktur.
Sözsüz İletişimin Özellikleri
%68 % 32 ANADOLU İMAM HATİP LİSELERİ İMAM HATİP ORTAOKULLARI EĞİTİM İÇERİĞİ.
ZAMANLARINA GÖRE FİİLLER. Sınava dün girdik. Biz film başlamadan gelmiştik. At dört nala koşuyordu. Senin geldiğini önce o görmüş. Yukarıdaki cümleleri.
GÖRÜŞ GELİŞTİRME TEKNİĞİ
Kuvvet nedir?. Kuvvetin etkilerini hayatımızın her yerinde gözlemleyebiliriz. Çantamızı taşırken,sıramızı çekerken, meyveleri soyarken, kapıyı açarken,
DÜNYAMIZ , AY VE YAŞAM KAYNAĞIMIZ GÜNEŞ
HİPOTEZ TESTLERİ VE Kİ-KARE ANALİZİ
Dünya’mızın Hareketleri
Proje Oluşturma ve Yönetimi Bilişim Teknolojileri Öğretmeni
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 3
Bölüm 1: Temeller. Bölüm 1: Temeller Kavramlar Nicel Araçlar 1.1 Bilimsel yöntem 1.2 Simetri 1.3 Madde ve evren 1.4 Zaman ve değişim 1.5 Temsiller.
Proje Oluşturma ve Yönetimi
Öğretimin Uyarlanması
GEZEGENLER bilgidagi.com.
Bugün neler öğreneceğiz?
Hazırlayan: Safiye Çakır Mat.2-A
AY.
BEYAZ BULUT YAĞMUR OLMAK İSTEDİ
Değirmendere Hacı Halit Erkut Anadolu Lisesi
KONU DEĞERLENDİRME TESTİ
PPT 6 Kapsayıcı bir eğitim için nasıl bir sınıf yönetimi yaklaşımı benimsemeliyim? Sınıfında Yabancı Uyruklu Öğrenci Bulunan Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmenlerinin.
İNSANHAKLARI YURTTAŞLIK VE DEMOKRASİ
YÖNETİM- ÖRGÜT TEORİLERİ MODERN EKOL- SİSTEM TEORİSİ
RASYONALİZM (AKILSALCILIK)
PROJENİN AMACI Milli Eğitimin Temel Amaçlarında ifadesini bulan; beden, zihin, ahlâk, ruh ve duygu bakımlarından dengeli ve sağlıklı şekilde gelişmiş bir.
BÖLÜM 7 SIVILAR VE GAZLAR. BÖLÜM 7 SIVILAR VE GAZLAR.
Proje Oluşturma ve Yönetimi
EMPATİK İLETİŞİM 1.
GELİŞİM VE ÖĞRENME Algı - II Prof.Dr. Mustafa Ergün.
Gözde Görüntü Oluşumu ve Göz Kusurları
Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi
SES NEDİR? Titreşen maddelerin bulunduğu ortama yaydığı enerjiye ses denir.
Paralel Yüzeylerden Kırılma Görünür Uzaklık
10. SINIF: 3. ÜNİTE: DALGALAR-1
Arş. Gör. Dilber DEMİRTAŞ Arş.Gör. Belkıs GARİP
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME 1.DERS
VERİTABANI YÖNETİM SİSTEMLERİ 3-Normalizasyon
Rastgele Nesneler Dersi
Öğretmenlik Meslek Etiği
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - II
Veri ve Türleri Araştırma amacına uygun gözlenen ve kaydedilen değişken ya da değişkenlere veri denir. Olgusal Veriler Yargısal Veriler.
GÖRÜNEN HAREKETLER I. GÜNLÜK HAREKET II. GÜNEŞİN GÖRÜNEN HAREKETİ
Adınız | Öğretmeninizin adı | Okulunuz
GÜNEŞ SİSTEMİ ve TUTULMALAR
Ünite Konuları için tıklayınız
3. Bir Peygamber Tanıyorum: Hz. Yusuf (a.s.)
6.HAFTA: ARAŞTIRMALARDA ÖLÇME VE ÖLÇEKLERDE GÜVENİLİRLİK
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI II DERS XI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Öğretmenlik Meslek Etiği
GÜNEŞ VE AY TUTULMASI.
Nitel Araştırmalar.
İŞ SAĞLIĞI ve GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ
ПРИЛОЗИ.
Proje başlığı Adınız | Öğretmeninizin adı | Okulunuz
MEVSİMLER VE İKLİM Son Tekrar Tarık ÖLMEZ LGS’de MASTER olma zamanı
5. SINIF 1. ÜNİTE ALLAH İNANCI.
Sunum transkripti:

6.SINIF 8.ÜNİTE DÜNYA’MIZ AY VE YAŞAM KAYNAĞIMIZ GÜNEŞ AY’IN EVRELERİ Ders planı KÜBRA YILMAZ 4\C 140513096 6.SINIF 8.ÜNİTE DÜNYA’MIZ AY VE YAŞAM KAYNAĞIMIZ GÜNEŞ AY’IN EVRELERİ

GİRİŞ(1.AŞAMA)

Tuna, küçüklüğünden beri gökyüzünü seyrediyordu Tuna, küçüklüğünden beri gökyüzünü seyrediyordu. Ay’ın şekilleri, gece ve gündüz gökyüzünün değişimi onun çok ilgisini çekiyordu. Bir gün Ay’ın ve Dünya’nın aynı büyüklükte olduğunu yoksa nasıl böyle görüneceğini merak etti. Gökyüzüne baktı baktı, gündüz ve gece ayrı gözlem yaptı. Sonunda bir karara vardı güneş ve Ay aynı büyüklükte değildi, Ay küçücük görünüyor ama Güneş bütün Dünya’yı ısıtıyordu. Fakat o zaman Dünya bunlara göre nasıldı? Eski bilgilerini kullanarak bir sonuca ulaşmaya çalıştı.

KEŞFETME( 2. AŞAMA) ETKİNLİK 1 Dünya Güneş ve Ay’ın büyüklükleri • Bu etkinlikte ne olmasını bekliyorsunuz? • Bu etkinlikte gerçekleşen olaya ilişkin tahminleriniz neler? • Etkinliğe ilişkin gözlemleriniz neler? DENEYİMİN Araştırma Sorusu Dünya Güneş ve Ay’ın büyüklükleri nasıldır? Hipotezi   Araç ve Gereci Çeşitli büyüklükte toplar

Etkinlik 2 görünen büyüklük

Açiklama(3.aşama) Güneş’le Ay’ı aynı büyüklükte algılamamızın nedeni bu cisimlerin dünyamıza farklı uzaklıkta olmalarıdır.

https://www.youtube.com/watch?v=Pl9DE123twA

ETKİNLİK 3 Ay’ın hareketlerini modelliyorum • Bu etkinlikte ne olmasını bekliyorsunuz? • Bu etkinlikte gerçekleşen olaya ilişkin tahminleriniz neler? • Etkinliğe ilişkin gözlemleriniz neler? DENEYİMİN Araştırma Sorusu Ay’ın hep aynı yüzünü mü görürüz? Hipotezi   Araç ve Gereci 2 öğrenci, Dünya ve Ay resimleri

ETKİNLİK 4 Ay’ın evrelerini gözlemliyorum • Bu etkinlikte ne olmasını bekliyorsunuz? • Bu etkinlikte gerçekleşen olaya ilişkin tahminleriniz neler? • Etkinliğe ilişkin gözlemleriniz neler? http://www.fenci.gen.tr/Moduller/Animasyon/Goster.asp?acikmi=0&id=1485 DENEYİMİN Araştırma Sorusu Ay’ın görüntüsü nasıl değişir ? Hipotezi   Bağımlı Değişken Bağımsız Değişken Kontrol Edilen Değişken Araç ve Gereci Dünya Güneş ve Ay modeli

Yeni ay İlk dördün Ay’ın Dünya’ya bakan yüzünün ışık almadığı evredir. Ay’ın sağ tarafının aydınlandığı evredir.

Dolunay Son dördün Ay’ın görünen yüzünün tamamen ışık aldığı evredir. Ay’ın sol tarafının aydınlandığı evredir.

Etkinlik 5 Ay evreleri takvimi 30 gün içerisinde Ay hangi evrede kaç gün göründü? Ay’ın büyüklüğü hangi evrede değişti?

Derinleştirme(4.aşama) https://www.youtube.com/watch?v=fF1b386IpQ0

Güneşe çıplak gözle neden bakmamalıyız ? Güneş’e çıplak gözle bakmaya başladığımız andan itibaren göz küremizde bir anlamda güneş yanığı oluşmaya başlar. Gözümüzün dışını kaplayan saydam tabakada bulunan hücreler morötesi ışınlar nedeniyle şişer ve çatlar. Gözlerimizin sulanması, yanması, sanki gözümüze bir şey sürtülüyormuş gibi hissetmemizin nedeni saydam tabakadaki hücrelerin zarar görmesidir. Bu durumu, flaşlı fotoğraf çekildikten sonra bir an için gözümüzün kararması gibi düşünebilirsiniz. Gözlerimizi korumak için Güneş’e güneş gözlükleriyle dahi bakmamamız, bunun için yalnızca özel filtreli gözlükler kullanmamız gerekir.

Ay olmasaydi ne olurdu ? https://www.youtube.com/watch?v=hIY1W45HUwA

ETKİNLİK 6 Performans Ödevi • Bu etkinlikte ne olmasını bekliyorsunuz? • Bu etkinlikte gerçekleşen olaya ilişkin tahminleriniz neler? • Etkinliğe ilişkin gözlemleriniz neler?

Ay’ın görüntüsü nasıl değişir ? ETKİNLİK 7 Ay’ın evrelerini yiyorum • Bu etkinlikte ne olmasını bekliyorsunuz? • Bu etkinlikte gerçekleşen olaya ilişkin tahminleriniz neler? • Etkinliğe ilişkin gözlemleriniz neler? DENEYİMİN Araştırma Sorusu Ay’ın görüntüsü nasıl değişir ? Hipotezi   Bağımlı Değişken Bağımsız Değişken Kontrol Edilen Değişken Araç ve Gereci Kremalı bisküvi

Değerlendirme (5.aşama)

Öncülleri doğru seçenekle eşleştirelim .

Verilen bilgilerin altına doğru yada yanlış yazalım, yanlışların doğru cevaplarını da yazalım

Dünya bizim yuvamız Aşağıdaki şiirleri tamamlayalım ……….…………………………………………………………………………………………………………… …………………………………………………………………………………………………………………… Güneş bizi ısıtır …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….………………………………………………….. Ay Dünya’nın uydusu ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

a) Yukarıdakilerden hangisi veya hangileri ayın evreleridir? ……………………………………………………………………………………………………… ……………. b)Yukarılardan hangisi veya hangileri dünya ile ilgilidir? c)Yukarılardan hangisi veya hangileri birbiri etrafında dolanır? d) Yukarıdakilerden hangisi dünyanın ısı ve ışık kaynağıdır? e) Yukarıdaki yapıların arasında hangilerinde ayın ilk ve son evresidir?   

Doğru çıkışı bulalım

Müzik dinleyelim  https://www.youtube.com/watch?v=OUmQHNW0oHk