Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

GELİŞİM VE ÖĞRENME Algı - II 21.09.2018 Prof.Dr. Mustafa Ergün.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "GELİŞİM VE ÖĞRENME Algı - II 21.09.2018 Prof.Dr. Mustafa Ergün."— Sunum transkripti:

1 GELİŞİM VE ÖĞRENME Algı - II Prof.Dr. Mustafa Ergün

2 Uyaran faktörleri Uzayda ve zamanda yakınlık Burada iki grup görülür.
Kelimeler, cümleler XX XX Prof.Dr. Mustafa Ergün

3 Prof.Dr. Mustafa Ergün

4 Prof.Dr. Mustafa Ergün

5 Benzerlik Avusturalya koaloları çoğumuz tarafından ayı olarak algılanır, çünkü bizim kafamızdaki ayılara benzerler. Prof.Dr. Mustafa Ergün

6 Süreklilik Her zaman çok başarılı olan bir öğrenci, birdenbire zayıf bir not aldığı zaman dikkat çeker. Prof.Dr. Mustafa Ergün

7 Boşlukları kapatma, tamamlama
Ayrı görüntüleri bir bütün halinde tamamlamaya eğilimliyiz. Prof.Dr. Mustafa Ergün

8 Prof.Dr. Mustafa Ergün

9 Gerçekte orada olmayan şekilleri algılarız.
Subjektif sınırlar Gerçekte orada olmayan şekilleri algılarız. Prof.Dr. Mustafa Ergün

10 Motivasyon, beklentiler, geçmiş deneyimler
Kişisel faktörler Motivasyon, beklentiler, geçmiş deneyimler Prof.Dr. Mustafa Ergün

11 Zehiri altın tasta sunarlar. En zehirli yılanlar en renkli olanlardır.
Başta güzel duran saç, köftede nasıl durur? Prof.Dr. Mustafa Ergün

12 Prof.Dr. Mustafa Ergün

13 İçinde yaşadığımız dünyayı üç boyutlu olarak görürüz..
Bir görsel uyaranı yorumlama sadece ne gördüğümüze değil, nerede gördüğümüze de bağlıdır. İçinde yaşadığımız dünyayı üç boyutlu olarak görürüz.. Derinlik ve uzaklık bizim doğrudan duyumla aldığımız değil, algıladığımız bir şeydir. Prof.Dr. Mustafa Ergün

14 Prof.Dr. Mustafa Ergün

15 Çizgisel perspektif Yolun kenarları paralel olarak gitmesine rağmen belli bir uzaklıkta yol tek noktaya dönüşür. Çocuk resimlerinde ve Osmanlı minyatürlerinde bu yok. Prof.Dr. Mustafa Ergün

16 Öndeki nesneler arkadakileri örtünce, biz zihnimizde bunları tamamlarız.
Göreceli büyüklük. Balonlarla dolu bir havada, uzaktaki balonlar daha küçük görünür. Prof.Dr. Mustafa Ergün

17 Bir alanda herhangi bir nesneden çok sayıda varsa, öndekiler daha ayrıntılı gözükür; geridekileri de ona göre yorumlarız. Ayçiçeği tarlası, miting kalabalığı Işık ve gölge kalıpları, bize çevremizdeki objelerin üç boyutluluğu hakkında bilgi sağlar. Prof.Dr. Mustafa Ergün

18 Yolda otobüsle giderken, yakındaki neslerin çok hızlı geçtiğini, uzaktaki nesnelerin hareketinin ise daha yavaş olduğunu görürüz (motion parallax). Prof.Dr. Mustafa Ergün

19 Hareket illüzyonu (phi phenomenon)
Hareket algılaması Hareket illüzyonu (phi phenomenon) Işıklar belli bir sıraya göre yanıp sönünce, aslında olmayan bir hareketi algılarız . Prof.Dr. Mustafa Ergün

20 Işıklar arasındaki boşlukları doldurur ve bir bütün olarak algılarız.
Aslında duvara belli aralıklarla sabitlenmiş bu ışıkları sırayla yakarsak, oklar park yerini hareketli olarak gösteriyor gibidir. Işıklar arasındaki boşlukları doldurur ve bir bütün olarak algılarız. Gemi - iskele Filmlerde tekerlekler Prof.Dr. Mustafa Ergün

21 Algı kararlılığı Büyüklük sabitliği, objelerin retinadaki ölçüsüne bakmadan, beynimiz onu gerçek büyüklüğüne uygun olarak algılar. Prof.Dr. Mustafa Ergün

22 Şekil sabitliği, retinadaki şekiller değişmesine rağmen (kapının değişik açılardan görünmesi), beynimiz o nesneyi gerçek şekline uygun olarak tamamlar ve öyle algılar. Prof.Dr. Mustafa Ergün

23 Aynı şey, renk algısı için de doğrudur.
Parlaklık ve renk sabitliği, gözdeki değişik görünmesine rağmen nesnelerin gerçekte olduğu gibi algılanmasıdır. Beyaz gömlek gölgede veya farklı ışıklar altında farklı gözükmesine rağmen beyaz olarak algılanır. Aynı şey, renk algısı için de doğrudur. Prof.Dr. Mustafa Ergün

24 Geometrik İllüzyonlar
Prof.Dr. Mustafa Ergün

25 Prof.Dr. Mustafa Ergün


"GELİŞİM VE ÖĞRENME Algı - II 21.09.2018 Prof.Dr. Mustafa Ergün." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları