Bir Bilenle Bilge Nesil projesi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EĞİTİM YÖNETİMİNE KATILIM
Advertisements

Konu: Ordu İli Genelindeki Anaokulları, İlkokullar, Ortaokullar ve Ortaöğretim Okulları arası “Bir Kitap da Sen Anlat” yarışması. Amaç: Türk Milli Eğitiminin.
AB ÖYKÜ YARIŞMASI AB BİLGİ AĞI 2012
GÖNÜL KÖPRÜSÜ PROJESİ.
2014 YILINDA BAŞLAYAN YATIRIMLARIMIZ
T.C. GÜNEY EGE KALKINMA AJANSI
Çankaya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
İlçemizde tüm okullarda ödül yönergesi Eğitim – Öğretim yılında uygulanmaya başlanmıştır.Tüm okullar her iki dönemde de ziyaret edilerek önce.
ORTAK 9. SINIF DURUMU Tüm Ortaöğretim kurumları 9. sınıflarında okutulan dersler ortaktır. 9. sınıf öğrencileri Eğitim Öğretim yılı sonunda başarı durumuna.
CUMHURİYET ORTAOKULU BENCHMARKİNG 4.ALT GRUP. 1-OKUMA SAATLERİ Okullarımızda okuma saatleri planlanarak başlatıldı.. Dönerli ve 7.ve 8 sınıflarda 7.saatte.
K. K. T. C MİLLİ EĞİTİM, GENÇLİK VE SPOR BAKANLIĞI EYLÜL 2010.
Öğretmen e-okul’da ne yapar?
SİBEL KURNAZ SERAP ARIMAN YAKUP ARSLAN
İLKÖĞRETİM KURUMLARI STANDARTLARI YAZILIMI
YILI MUŞ B İ L İ M VE SANAT MERKEZ İ NDE TANILAMA VE YERLEŞT İ RME SÜREC İ NDE İ ŞLEM BASAMAKLARI.
AYDIN DALAMA ÇOK PROGRAMLI LİSESİ 2014
Patlangıç Ortaokulu Tanıtım Sunusu.
KEŞFET KENDİNİ PROJESİ
BİLİM Sanat Merkezine Öğrenci Seçimi
ÖLÇME, DEĞERLENDİRME ve SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
STAJ ÇALIŞMASI VE ESASLARI Mesleki Ve Teknik Eğitim Yönetmeliği Md 58
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
KISA DÖNEMLİ HEDEFLER.
OKULUMUZLA İLGİLİ BASINDAN HABERLER
2014 YILI KUTLU DOĞUM HAFTASI KAPSAMINDA -SAKARYA İL MÜFTÜLÜĞÜ VE – SAKARYA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ İŞBİRLİĞİ İLE ORTAOKUL, İMAM HATİP ORTAOKULU, LİSE.
KAYSERİ İLE OKUMAK PROJESİ
MEB TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
BEP GELİŞTİRME BİRİMİNİN GÖREVLERİ
KALEMLERİNİZİ YARIŞTIRMAYA VAR MISINIZ? DEĞERLER EĞİTİMİ KAPSAMINDA BİRLİK BEREBERİLİK VE KARDEŞLİK KONULU KOMPOZİSYON YARIŞMAMIZA.
Projeler için okulda 3 defa öğretmenler kurulu toplanmıştır. 1. Kurulda stratejik eylem planı ve projeler ana hatlarıyla değerlendirilmiştir. 2. Kurulda.
Değeri Olmayan İnsan Yoktur; Kötü Değerlerle Donanmış İnsan Olabilir…
EDS462 Okul Deneyimi Dersi
SINIF REHBER ÖĞRETMENİYİM
YUSUFELİ DEREİÇİ İLKÖĞRETİM KURUMU 29/05/2013. GÜNDEM MADDELERİ 1-Okulumuz hakkında genel bilgiler 2-Okulumuzun ve çevresinin fiziki durumu hakkında bilgiler.
ÖĞRENCİ TAKİP SİSTEMİ BTS HAZIRLAYAN ABDURRAHMAN ÇİÇEK 75
SERTİFİKASYONA İLİŞKİN İKİNCİ DANIŞMAN GÖRÜŞMESİ EEE PRATİKTE KULLANIM FAALİYETLERİNİN EVALÜASYONU Eğitimde Etniklerarası Entegrasyon Projesi.
“BEYAZ BAYRAK” KASTAMONU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ 03/08/2015.
PROJENİN HEDEFİ İstanbul’da faaliyet gösteren, eğitilebilir öğretilebilir düzeyde zihin engeline sahip çocuk ve gençlerin öğrenim gördüğü 2 İş Okulu’nda.
MEİS MODÜLÜ BİLGİ GİRİŞİ
Kurullar, Meslekî Çalışmalar ve Komisyonlar
Mehmet ŞAHİN Toprak Sanayi İ.Ö.O./ÇORUM
ADANA MÜFTÜLÜĞÜ CAMİ DIŞI HİZMETLER PROJESİ SUNUMU
Okumayı Sevmeyen Çocuklar OCAK 2016 İZMİT REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
ANNE-KIZ BABA-OĞUL KÜTÜPHANEDEYİZ
ÖĞRETMEN ATAMA VE YER DEĞİŞTİRME YÖNETMELİĞİ
AMAÇ, İÇERİK VE AKADEMİK YAKLAŞIM UYGULAMA SÜRECİ BEKLENEN SONUÇLAR.
 Staj süresi, toplam 50 işgünüdür. Bu sürenin 25 işgünü ENT 200 fabrika stajını, 25 işgünü de ENT 300 büro stajını kapsar. Öğrenci, bölümde geçirdiği.
BÖLÜM 11 DEĞERLENDİRME. BÖLÜM 11 DEĞERLENDİRME.
TEMEL EĞİTİM SONRASI ORTAÖĞRETİM EĞİTİM SEÇENEKLERİ BURSA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BURSA TEMEL EĞİTİM SONRASI KARİYER DANIŞMANLIĞI PROJESİ MODÜL 2 ORTAÖĞRETİM.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Bağcılar Rehberlik ve Araştırma Merkezi. Değerli Velimiz, Teog sürecinin en önemli aşamalarından biri olan Lise Tercih aşamasına gelmiş bulunmaktayız.
Giriş Yapıldıktan sonra gelen EBA Ana sayfasından kullanıcı ismine tıklanıldığında açılan menüden öğrenci şifre seçilir Tablet aktivasyon İşlemleri Öğretmenlerin.
Hayırsever Fahrettin YAHŞİ tarafından 12 derslikli okul inşaatı 31/05/2012 tarihinde başlamış olup, binanın dış cephe boya çalışmaları tamamlanmıştır.
İdari ve Mali İşler Daire Başkanlığı
ÖDÜLLÜ KİTAP OKUMA YARIŞMASI
GÖLCÜK ADNAN MENDERES ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ 2015
EDS462/OMB504 Okul Deneyimi Dersi
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
YÜREĞİR KAYMAKAMLIĞI İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ PLAN HAZIRLAMA
Kitap Okuma Projesi “KİTAP OKU[YORUM]”
«Annem Varsa Ben De Varım»
BURHANİYE HMFK ANADOLU İMAM-HATİP LİSESİ
Çevre Görevlisi Eğitimi
ANNEM OKUYOR BİZ DİNLİYORUZ
T.C. SELÇUK ÜNİVERSİTESİ TEKNOLOJİ FAKÜLTESİ BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ STAJ İŞLEMLERİ
Hanife ÇAKIR Uzman Öğretmen
Ben Temizim Okulum Temiz Projesi
AFYONKARAHİSAR İL HAKEM KURULU
ABİDE 2016 AKADEMİK BECERİLERİN İZLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ (ABİDE) ARAŞTIRMASI.
Sunum transkripti:

Bir Bilenle Bilge Nesil projesi

Amaç Projenin amacı; orta öğretim kurumlarında kitap okuma ve kitap kritiği faaliyetleri ile öğrencilerimize, kitap okuma alışkanlığı kazandırmak, okuduğu kitapla ilgili kompozisyon yazma yolu ile düşüncesini kendine has bir dille ifade edebilme yeteneği kazandırmaktır.

Tanımlar Danışman öğretmen: Gençlere ilgi alanlarına göre destek, yol gösterici ve rehber olabilecek, Yönerge kapsamındaki iş ve işlemleri gönüllü olarak yürütecek öğretmenleri, Kompozisyon değerlendirme komisyonu: Okunan kitaplar ile ilgili yazılan kompozisyonları değerlendirecek, alanında uzman öğretmenlerden seçilen, öğretmen topluluğunu, Proje Koordinasyon Kurulu: Bir Bilenle Bilge Nesil projesinin il kapsamında uygulanmasından sorumlu kurulu ifade eder.  

Projenin uygulanmasına yönelik esaslar Genç Memur-Sen il başkanı ve Eğitim-Bir-Sen şubesi tarafından görevlendirilecek bir başkan yardımcısından oluşacak il proje koordinasyon kurulu kurulur.

İl proje koordinasyon kurulu tarafından projenin uygulanacağı okullar belirlenir Belirlenen okullarda Eğitim-Bir-Sen işyeri temsilcisi aracılığı ile projeyi yürütecek gönüllü danışman öğretmenler tespit edilir.

Gönüllü danışman öğretmenler 10 öğrenciyi geçmeyecek şekilde okuma grubunu oluşturur. Oluşturulacak olan gruplar erkek ve kız öğrencilere yönelik ayrı ayrı oluşturulur. Bir okulda birden fazla okuma grubu oluşturulabilmektedir.

Oluşan grup ve öğrenci sayıları il proje koordinasyon kurulu tarafından tespit edilir ve bu bilgiler arşivlenir.

İl proje koordinasyon kurulu tarafından projenin Yönerge ekindeki kitap listesinden okutulacak kitaplar belirlenir. Kitaplar yerel imkanlarla öğrenci sayısına göre Eğitim-Bir-Sen şubesi tarafından temin edilir.

Okuma programının uygulanma aşamaları 1.Dönem 3 kitap, 2.dönem 3 kitap olacak şekilde toplamda altı kitapla okuma faaliyetleri gerçekleştirilir. Temin edilen kitapların ilki dönem başında öğrencilere dağıtılır. 25 gün okuma ve kitap kritiği faaliyetleri danışman öğretmen eşliğinde gerçekleşir.

Takip eden 5 gün içerisinde okunan kitapla ilgili kompozisyon danışman öğretmen nezaretinde yazılır ve proje koordinasyon kuruluna ulaştırılır. Böylece bir kitapla ilgili faaliyet 1 ayda tamamlanmış olur. Kompozisyonlar yönerge ekinde bulunan yazım kağıdına arkalı önlü bir sayfayı geçmeyecek şekilde yazılır.

Kompozisyonların proje koordinasyon kuruluna teslimini takiben 2 Kompozisyonların proje koordinasyon kuruluna teslimini takiben 2.ayın kitabı öğrencilere ulaştırılır. Bu süreç 2. ve 3. kitapta tekrar edilir.

Kompozisyonların değerlendirilmesi İl Proje koordinasyon kurulu tarafından, ilk kitabın okunması aşamasında, 5 kişilik gruplar halinde, alanında yetkin öğretmenlerden kompozisyon okuma komisyonu teşkil edilir. Kompozisyon okuma komisyonu grup sayısı ihtiyaca göre artırılabilir.

Kitap okuma süreci sonunda her ay ; Gelen kompozisyonlara daha önceden belirlenen kurum kodları yazılır. Kompozisyon kağıdındaki sayı kısmı kompozisyon sırasına göre numaralandırılır. Kompozisyon değerlendirme formu oluşturulur. Kompozisyonlar öğrenci bilgileri kapalı olacak şekilde değerlendirme yapacak öğretmen sayısı kadar çoğaltılır ve asıl nüshalar proje koordinasyon kurulunda kalır.

Fotokopi işleminin ardından tüm çıktılara yönerge ekinde bulunan kompozisyon değerlendirme çizelgesi zımbalanır. Zımbalama işlemi sonucunda elde edilen çıktılar değerlendirmeyi yapacak öğretmen sayısı adedince dosyalanır ve değerlendirmeyi yapacak öğretmenlere ulaştırılır. Kompozisyonların değerlendirilmesi işlemi bir haftada tamamlanır ve veriler değerlendirme formuna işlenir.

Kompozisyon değerlendirmesi Örnek olay Öğrencinin adı soyadı: Metin KARA Danışman öğretmen: Mehmet Enes İNCE İl: Trabzon Okul: Akçaabat İmam Hatip Lisesi Kompozisyon değerlendirme komisyonu : Alanında uzman 5 öğretmenden oluşuyor.

Bir bilenle bilge nesil projesi 2017-2018 eğitim öğretim yılı ikinci dönem faaliyetleri kapsamında Trabzon’da il genelinde okutulmak üzere üç kitap belirlenmiştir. İlk okunacak olan eser Necip Fazıl KISAKÜREK’İN aynadaki yalan kitabıdır. Trabzon’da projenin uygulandığı okullar arasında; Akçaabat İHL de vardır. Bu okulda danışman öğretmeni Mehmet Enes İNCE olan, öğrencilerinin arasında Metin KARA’nın bulunduğu bir okuma grubu oluşturulmuştur.

İl Proje koordinasyon kurulu tarafından ilk kitap olan Aynadaki Yalan kitabı danışman öğretmene ulaştırılır. Danışman öğretmen 25 gün içerisinde bu kitabın okunmasını sağlar ve bu süre içerisinde öğrencilerle kitap kritiği yapar. Danışman öğretmenin gözetiminde 5 gün içerisinde okunan kitaba yönelik kompozisyon yazılır ve il proje koordinasyon kuruluna ulaştırılır. Böylece bir kitapla ilgili faaliyet bir ayda tamamlanmış olur. Kompozisyonlar yönerge ekinde bulunan kompozisyon yazım kağıdına yazdırılır. Kompozisyonların proje koordinasyon kuruluna ulaşması akabinde ikinci kitap danışman öğretmene ulaştırılır ve aynı süreç 2. ve 3. kitapta tekrarlanır.

Yazılan kompozisyonlar proje koordinasyon kuruluna ulaştığında ilk olarak projeye katılan okullar listelenir ve her okula sırayla kurum kodu verilir.

Kurum kodları oluşturulduktan sonra gelen kompozisyon kağıtları üzerindeki korum kodu kısımları doldurulur. Kompozisyon kağıtları gelişi güzel üst üste koyulur ve sırayla hepsine elle sayı numarası verilir.(En üste metin karanın kağıdı gelmiştir.)

Kompozisyon kağıdındaki ilgili kısımlar doldurulduktan sonra aşağıda örnek olarak verilen değerlendirme formu oluşturulur.

Değerlendirme formu oluşturulduktan sonra öğrenci bilgileri kısmı kapalı olacak şekilde, kompozisyonlar kompozisyonları değerlendirecek öğretmen sayısı kadar fotokopi ile çoğaltılır. Tüm çıktılara yönerge ekindeki değerlendirme kriterleri kağıdı zımbalanır. Zımbalama işlemi sonucunda elde edilen çıktılar değerlendirmeyi yapacak öğretmen sayısı adedince dosyalanır(5 adet dosya) ve değerlendirmeyi yapacak öğretmenlere ulaştırılır. Böylece bir öğrencinin kağıdını 5 öğretmen birden değerlendirmiş, öğrenci bilgileri ve okulu okuyan kişi tarafından bilinmediği için objektiflik sağlanmış olur.

Okunan kompozisyonlar sonuçları ile beraber proje koordinasyon kuruluna ulaştırılır ve sonuçlar daha önceden oluşturulan değerlendirme formuna girilir ve dereceye giren öğrenciler tespit edilmiş olur

Bu süreç sonunda okunan eserlerle ilgili yazılan kompozisyonlarda dereceye giren 1.,2.,ve 3. öğrenciler belirlenir. Bir dönemde 3 kitap okunduğu için toplamda 9 öğrenci dereceye girmiş olur.

Yıl sonu il buluşması İl Proje koordinasyon kurulu tarafından, Proje kapsamında dereceye giren öğrencilere hediyelerini takdim etmek amacıyla projeye katılan öğrencilerin, öğretmenlerin ve öğrenci velilerinin katılımı ile bir salon programı tertip edilir.