görüşlerden Avrupa Komisyonu sorumlu tutulamaz.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İŞ KURMA SÜREÇLERİ.
Advertisements

DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Learning to learn network for low skilled senior learners ÖĞRENMEYİ İSTİYORUM, FAKAT... BENİM STİLİM NE? Öğrenmeyi öğrenme Her yerde ve her zaman kendi.
Çalışma Sermayesi Yönetimi Bir Önceki Haftadan (ProForma Tablolar ile) Devam...  Dynastatic Corporation bugüne kadar büyüme göstermemesine.
Türk Müşavir Mühendisler ve Mimarlar Birliği 11. Teknik Müşavirlik Kongresi Etkili Süreç Yönetimi ve Teknoloji Yönetim Yeteneği Dr. Ahmet Tunçay 28 Nisan.
İŞLE 524 – İŞLE 531 Yönetim Muhasebesi
Stratejik Pazarlama 4. Hafta
F.Dilvin Taşkın.  Nakit akışı tahminlerinde kavramsal konular.
Yaparak yaşayarak öğrenme. Motivasyon ve yöneltme Learning to Learn Training Amaç ve yetenek Developed with the support of the EU Leonardo da Vinci Programme.
Yrd. Doç Dr. M. İsmail Bağdatlı UYGULAMALI GİRİŞİMCİLİK 8 UYGULAMALI GİRİŞİMCİLİK 8.
Endüstriyel Pazarlar ve Endüstriyel Tüketici
Learning to learn network for low skilled senior learners ÖĞRENCİ Mİ? EVET, O BENİM! Learning to Learn Training Bilinçsiz zihnimiz Developed with the support.
Fiyat ve Fiyatlandırma
Sevgili 8.sınıf öğrencisi; Kendi yeteneklerin, ilgilerin, değerlerin hakkında bilgi sahibi olmak ve daha doğru lise tercihi yapabilmek için lütfen öncesinde.
Araştırma ve Strateji BBY256 Bilgi Mimarisi.
KYS KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ. 2 İçerik Kalite Nedir? ISO 9001:2000 Hakkında Genel Bilgi Kalite Politikamız Kalite Hedefimiz KYS nin Şirketimizde.
KKTC’DE GİRİŞİMCİLİK PROJESİ Girişimcinin Adı Soyadı, Başvuru Kodu İş Fikri Adı Sunum Tarihi NOT: NOT: Sunumda yer alan başlıklar değiştirilmeden, tablolar.
KKTC’DE GİRİŞİMCİLİK PROJESİ Girişimcinin Adı Soyadı, Başvuru Kodu İş Fikri Adı Sunum Tarihi.
ARA Ş TIRMA YÖNTEM ve TEKN İ KLER İ Ö ğ r. Gör. Dr. O. İ nanç GÜNEY ADANA MYO.
Doç. Dr. Sait Y. KAYGUSUZ. SEMİNER İÇERİĞİ Pazarlama 1.FİNANSAL ANALİZDE KULLANILAN YÖNTEMLER 2.ANALİZ KAPSAMINDA İNCELENECEK KONULAR.
MODERN PAZARLAMA SİSTEMİ ve PAZARLAMA ÇEVRESİ
Pazarlama İlkeleri.
Sanayi ve ticaret limiteD şirketi
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
Tedarik Zincirinde Satın Alma ve Örgütsel İlişkiler
ERP YAZILIMLARI ERKAN KARATAŞ
Uluslararası Pazarlama Araştırması
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
PAZARLAMA KARARLARINI ETKİLEYEN ÇEVRESEL FAKTÖRLER
İç Kontrol Standartlarına Uyum Eylem Planı Toplantısı
PROF. DR. ORHAN TORKUL ARŞ. GÖR. M. RAŞİT CESUR
Bulut Bilişim Olmadan Digital Dönüşüm Mümkün mü?
PAZAR ARAŞTIRMASI ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
Proje Oluşturma ve Yönetimi Bilişim Teknolojileri Öğretmeni
ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
Şirket Adı İş planı sunusu.
GENEL MUHASEBE.
Proje Oluşturma ve Yönetimi
ÜNİTE 1: FİNANS YÖNETİMİ.
Şirket Adı İş Planı.
Pazarlama Yönetimi Doç. Dr. Hayrettin ZENGİN.
İŞLETMELERİN KURULUŞU
Ürün veya Hizmet Satışı
FİNANSAL PLANLAMA.
Uçak Bileti Değiştirme
FİNANSÇI OLMAYANLAR İÇİN FİNANS
VELİLER İÇİN ANKET GİRİŞİ
Bölüm 9 İş Yönetim Stratejileri : Rekabet Stratejileri
İŞLETME TÜRLERİ BÖLÜM 3.
Üretim ve Üretim Yönetimi Temel Bilgileri
WEB PROJE YÖNETİMİ Ahmet TAŞTAN.
PAZARLAMADA FİYATLAMA
Hayvancılık İşletmelerinde Yönetim Prensipleri
Tedarik Zinciri Yönetimi:
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
Uygulama Ortamına İlişkin Etik Sorumluluklar
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İÇİNDEKİLER FİNANSAL ANALİZ VE KONTROL, FİNANSAL YAPIYI GÜÇLENDİRİCİ ÖNLEMLER Finansal Tabloların Analizinin Önemi Oran (Rasyo) Analizi Finansal Oranların.
Yaratıcı Strateji: Planlama ve Geliştirme
Satış Eğitimi Veren Kişi [Ad].
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Bölüm 1 Giriş. Bölüm 1 Giriş Teknolojik Yeniliğin Önemi Teknolojik yenilik günümüzde birçok endüstrideki rekabet başarısının en önemli tek itici gücüdür.
YBS 4004 Sistem Güvenliği.
Ticari Alacaklar Risk Yönetim
YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME ve ÜRÜN YAŞAM SÜRECİ STRATEJİLERİ
İnsan Kaynakları Yönetiminin
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

görüşlerden Avrupa Komisyonu sorumlu tutulamaz. 6. BÖLÜM: Proje yönetimi Bu bölümde, işinizi geliştirmeyi sağlayabilmek için sizin tarafınızdan tasarlanacak ‘büyük’ projenizi tanımlayacağız. Bu tanım, önümüzdeki dönemde proje planınız için bir temel oluşturacak. (Ör. 6-18 ay) Bu doküman Avrupa Komisyonu için hazırlanmıştır ancak yalnızca yazarların görüşlerini içerir ve burada yer alan görüşlerden Avrupa Komisyonu sorumlu tutulamaz.

Değerlendirme Başlamadan önce… Proje yönetiminin bir parçası olarak birbirimize sunmak için 1-5. çalışma kitaplarından bir sayfalık özet çıkaralım. Önceki modüllerde öğrendiklerimize dayanarak stratejik örümcek diyagramımızı gözden geçirelim.

Değerlendirilecek Temel Maddeler 2/3 Temel başarı faktörleri 2/3 Stratejik faaliyetler – Ne kadar ilerleme kaydettiniz? Henüz başlamadıysanız, neden? Planlar ve eylemler Stratejik Örümcek – Hangi eylemler gerçekleştirildi? Kimlerin sürece dahil edilmesi gerekiyor? Migrapreneurs programının sizin ve işinizin üzerindeki etkileri

Topluluğumuzu bir araya getirelim… Bugün lütfen aşağıdaki soruları düşünelim; Karşılıklı yarar sağlayabilmek için ne yapabiliriz? İşinizi geliştirmede Migrapreneurs programı size nasıl yardımcı olabilir? İşinizi geliştirmede üniversite size nasıl yardımcı olabilir?

İş Planı İş planınız kimin için? Bankalar Dış Yatırımcılar – Bu bir arkadaş, bir girişim şirketi veya melek yatırımcı olabilir. Hibe Kuruluşları İşinize yatırım yapmakla ilgilenen herkes Kitlesel fonlama yatırımcıları Potansiyel ortaklar Kendiniz!

İşletmeniz ve Ürün/Hizmetleriniz Girişim serüveninizi yakaladığınızdan emin olun… Örneğin, nerden başladığınız, doğrulamak için kullandığınız veriler, gelecek 3 yıl…

Bir İş Planının Temel Unsurları Bunu en sona bırakın! Yönetici Özeti Temel ürün/hizmetleriniz Genel Değerlendirme Eşsiz Satış Vaadi (USP) ve pazardaki konumunuz Pazar ve Rakipler Konumlandırma, Fiyatlandırma, Satış Yöntemleri Satış - Pazarlama Ekibiniz, Beceriler ve Kaynaklar Kaynak ve Kapasite Sistemler ve Prosedürler Operasyonlar Öngörüler ve Planlama Finansman İşinizi etkileyebilecek riskler Risk Analizi

Yönetici Özeti Tüm planın genel bir değerlendirmesi 2 sayfadan fazla olmamalı Okunacak tek bölüm bu olabilir, o yüzden ilgi çekici olmalı! Planın geri kalanının her bölümünden önemli noktaları ekleyin – iş fikrinin temel özelliklerinden finansal tahminlere kadar. Amacı, işinizin temel unsurlarını okuyucuyu bilgilendirecek ve ilgisini çekecek bir şekilde açıklamaktır. Önemli olan tüm noktalara değindiğinizden emin olmak için bu bölümü en son yazın.

Genel Değerlendirme İşinizin ne olduğunu net olarak tanımlayın: Ticarete ne zaman başladınız / başlayama karar verdiniz ve bugüne kadar nasıl bir ilerleme kaydettiniz? İşletmenin türü ve bulunduğunuz sektör İşletmenin geçmişi – örneğin, firmayı satın aldıysanız daha önceki sahibi ve başarıları Mevcut yasal yapınız Gelecek vizyonunuz Temel ürün / hizmetleriniz: Onu farklı yapan nedir Hangi faydaları sağlıyor Müşteriler onu neden satın almalı Ürün veya hizmetlerinizi nasıl geliştirmeyi planlıyorsunuz Varsa sahip olduğunuz patent, marka veya tasarım hakları Endüstri veya sektörünüzün temel özellikleri

Pazar ve Rakipler Pazarı, pazardaki konumunuzu ve rakiplerinizi tanımlayın: Onu farklı yapan nedir? Hangi faydaları sağlıyor? Müşteriler onu neden satın almalı? Ürün veya hizmetlerinizi nasıl geliştirmeyi planlıyorsunuz? Sahip olduğunuz patent, marka veya tasarım hakları var mı? Endüstri veya sektörünüzün temel özellikleri neler?

Satış ve Pazarlama Ürün veya hizmetlerinizi tanıtmak ve satmak için kullanmayı düşündüğünüz spesifik faaliyetleri açıklayın: Ürün veya hizmetinizi pazarda nasıl konumlandırmayı planlıyorsunuz? Müşterileriniz kimler? Fiyatlandırma politikanız nedir? Temel satış yöntemleriniz neler? Örneğin, direkt pazarlama, reklam, halkla ilişkiler, e-ticaret? Müşterilerinize nasıl ulaşacaksınız? Hangi kanalları kullanacaksınız? Dağıtım kanallarında hangi ortaklara ihtiyaç duyacaksınız? Satış faaliyetlerinizi kim yürütecek?

Kaynak ve Kapasite Kendi özgeçmişiniz ve becerilerinizi ve işletmenizde sizinle birlikte çalışanların temel becerilerini (buna zayıf yönleri de dahil olmak üzere) tanımlayın. Yönetim ekibi, danışmanlar ve birlikte çalışacağınız herkesi dahil edin. Beceriler ve yöntemler Kullanıma hazır kaynaklar: Para, stoklar, hammaddeler vb.

Operasyonlar Operasyonel yeteneklerinizi ve planlanan iyileştirmeleri belirleyin. Konum – Sahip olduğunuz veya kiraladığınız mülkler, uzun vadeli taahhütleriniz. Mevcut konumunuzun avantaj ve dezavantajları Ürün ve hizmetlerinizi nasıl üreteceksiniz? Mevcut ve öngörülen talep ile kapasitenin karşılaştırılması. Yatırım gerekecek mi? Tedarikçileriniz kimler olacak? Yönetim Bilgi Sistemleri Stok kontrolü, yönetim hesapları ve kalite kontrolü için belirlenmiş prosedürleriniz var mı? Bilgi Teknolojisi (IT) –Çoğu işletme için önemli bir unsurdur, bu alandaki güçlü ve zayıf yönlerinizi belirleyin. Süreçlerin güvenilirliğini, planlanan gelişimini ve teknoloji sistemlerinin bunları nasıl destekleyeceğini özetleyin.

Finansman İşletmeniz hakkında söylediklerinizi rakamlara çevirecek finansal projeksiyonlar belirleyin. Dış finansman arıyorsanız ne kadar sermayeye ihtiyacınız var? Alacaklılara sunduğunuz güvenlik nedir? Borçlarınızı nasıl geri ödemeyi planlıyorsunuz? Gelir ve kar kaynaklarınız neler? Tüm tahminlerin doğrulandığından emin olun Hesap tablolarına ihtiyacınız olabilir!

Finansal Planlama En az 3 yıllık plan yapın. Satış tahminleri - Satışlardan kazanmayı beklediğiniz para miktarı. Nakit akış tabloları – Mümkünse en azından ilk 12 ila 18 aylık nakit bakiyeniz ve aylık nakit akış modelleriniz. Amaç, işletmenizin hayatta kalabilmesi için yeterli işletme sermayesine sahip olduğunu göstermektir; bu nedenle, satışların ve maaşların zamanlaması gibi temel faktörleri düşündüğünüzden emin olun.

Risk Analizi İşletmenizin karşılaşabileceği riskleri anladığınızı ve bunlara karşı öngörülmeyen harcamaları ve sigortaları göz önünde bulundurduğunuzu gösterin. Olası riskler: Rakiplerin eylemleri Ticari durumlar – Satışlar, fiyatlar, teslimatlar Operasyonlar – IT, teknoloji veya üretim hatası Personel – Beceriler, iş gücü kaybı ve maliyetler Doğal afetler – Yangın veya sel

Planınızın Sunumu Kısa ve profesyonel olmalı Kapak ve içerik sayfası ekleyin Yönetici özetiyle başlayın (unutmayın, bunu en son yazacaksınız!) Okunaklı olmalı Planı dikkatli bir şekilde düzenleyin – en az iki kişiye okutun ve mantıklı olduğundan emin olun Planı uzman danışmanlara gösterin – muhasebeciniz gibi- ve geribildirim isteyin Argodan kaçının! Pazar araştırması verileri ve bilançolar gibi detaylı bilgiler ekleyin – sondaki ekler bölümüne

Sıra Sizde… İş planınızı her bölüme dahil etmek istediğiniz temel noktalarla birlikte oluşturun. Planınızı beyin takımınızla paylaşın ve birbirinize geribildirimlerde bulunun. Migrapreneurs programı boyunca her bölümde yaptığınız çalışmalar iş planınızı tamamlamanıza yardımcı olacaktır.

Topluluğumuzu bir araya getirelim… Lütfen aşağıdaki soruları cevaplayın: Bir veya daha fazla topluluk üyesi tarafından sizin için yapılmasını istediğiniz bir şey; Sizin topluluğun bir üyesi için yapmaya hazır olduğunuz bir şey; Bağlantılarınızdan biri veya daha fazlası topluluğun üyelerinden birine nasıl yardımcı olabilir? İşinizi geliştirmenize yardımcı olabilmek için biz ne yapabiliriz?

İLETİŞİM Merve Gül Barut: merve@makroconsult.com.tr @migrapreneurs migrapreneurs.eu This document has been prepared for the European Commission however it reflects the views only of the authors, and the Commission cannot be held responsible for any use which may be made of the information contained therein.