Dilek YURTSEVEN Ezgi Arzu GÜNEŞ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EBA BİLİŞİM AĞI TANITIMI VE KULLANIMI. EBA v2 EBAv2 : Eğitimde FATİH Projesinin içerik bileşeni olarak 2012 yılında yayın hayatına başlayan Eğitim Bilişim.
Advertisements

DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
IFMB202: FEN VE TEKNOLOJİ PROGRAMI VE PLANLAMA 2016-Bahar Dönemi 2. HAFTA Yrd. Doç. Dr. Bahadır Namdar Fen Bilgisi Eğitimi ABD.
Eğitim Teknolojisi ve Kullanımı Yrd. Doç. Dr. Gonca KIZILKAYA CUMAOĞLU Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü T. C. İstanbul.
EĞİTİM BİLİŞİM AĞI (EBA)
UZAKTAN EĞİTİM Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 231.
SUNUCU İŞLETİM SİSTEMİ Öğr. Gör. Ümit ATİLA.  1980’li yıllardan günümüze geldikçe, bilgi toplumuna yönelişte teknolojik rota, telekomünikasyon ve iletişim.
Grundtvig Öğrenme Ortaklığı “A Step Towards Elderly People (STEP)” “Yaşlılara Doğru Bir Adım Projesi” Dr. Halis YEŞİL Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
Weblog! Eğitimde Günlük Uygulaması. İçerik »Weblog »Kavramsal Tanımlama »Sınıflandırma »Eğitimde Weblog Uygulaması »Eğitim Sisteminde Yaygınlaşmamasının.
BBY469 Öğretim Yönetim Sistemleri Turgay Baş 1.
UZAKTAN E Ğİ T İ M – 2 “Internet’e Dayalı UE” “E-Ö Ğ RENME”  E-Ö ğ renme  Temel Kavramlar  Tanımı  E-ö ğ renme Ortamları  Ö ğ renme Yönetim Sistemi.
E-YEDEKLEME.
Etkin Öğretim Sistemi Etkin Öğretim Sistemi Ders Anlatım Föyleri
Etkin Öğretim Sistemi Etkin Öğretim Sistemi Ders Anlatım Föyleri
İnternet Nedir Bilgisayar Ağları Ağ Çeşitleri
İnternet Nedir Bilgisayar Ağları Ağ Çeşitleri
WEB TABANLI ÖĞRENME.
Ömer halİsdemir üniversitesİ Bilgi İşlem Daire BAŞKANLIĞI’na Hoşgeldiniz.. Arzu YILMAZ.
Bilgiye Ulaşma ve Biçimlendirme
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
YAZILIM KURULUMU VE YÖNETİMİ
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
İç Hastalıkları Klinik Stajı GİRİŞ DERSİ
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ
Erasmus+ KA1 Projesi: Gelişim İçin Hareketlilik
NOT VERME VE MEZUNİYET.
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
MUHASEBE YEDEKLEME.
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
HAZIRLAYAN SEDA KALKANDELEN
Ağ İşletim Sistemleri Öğr. Gör. Arif DAŞ.
Bilgi ve İletişim Teknolojileri
EBA Nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
İŞLETİM SİSTEMLERİ Bilişim Teknolojileri Araçlarında
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi
Eğitsel Rehberlik.

Düşük Maliyetli Web Tabanlı Uzaktan Eğitim Sistemi Uygulaması
Nazan Duran Ege Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü
UZEM KULLANIM KILAVUZU
ÖĞRETİM ARAÇ-GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
Osman ÖZKARACA Gazi Üniversitesi, Elektronik-Bilgisayar Eğitimi Bölümü
SUNUM PLANI Neden Dinamik Bölüm Web Sitesi ? Sistemin Özellikleri Akademisyen Modülü Ders Modülü Öğrenci Modülü İçerik Modülü Takvim Modülü Duyuru Modülü.
DÖNEMİ FAALİYET RAPORU Sunucu: Yrd. Doç. Dr. Fevzi HANSU
Bu konudaki her şeyi okuyun Microsoft SharePoint Haberler
Bora UZUN Bilgi Teknolojisi
Akreditasyon ve Yeterlilikler Çerçevesinde
UZAKTAN EĞİTİM.
Intel® Öğretmen Programı Çevrimiçi Temel Kursu
PROGRAM DEĞERLENDİRME
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
Temel Bilgisayar Bilimleri Dersinde Online Sınav Uygulaması
Geçerlik ve Kullanışlılık
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
Bilgi Teknolojileri Hafta 01
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Filiz KUŞKAYA MUMCU Tülin HAŞLAMAN Yasemin KOÇAK USLUEL
Dünya Üzerine Yayılmış Çok-Kullanıcılı Çevrim-İçi Eğitsel
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
E-TWINNING BİLGİLENDİRME SUNUSU
Bilgehan Arslan, Süreyya Gülnar
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
İŞ ZEKASI UYGULAMALARI İLE ÜST YÖNETİM GRAFİK RAPORLAMA
Sunum transkripti:

Dilek YURTSEVEN Ezgi Arzu GÜNEŞ ATutor Dilek YURTSEVEN Ezgi Arzu GÜNEŞ

AÇIK KAYNAK KODLU ÇEVRİMİÇİ EĞİTİM YAZILIMLARI LEARNING MANAGEMENT SYSTEM Çevrimiçi derslere kaydolan öğrenci sayısı gittikçe artmaktadır. Eğitim ve öğretimde mevcut yazılım araçlarının ve teknolojinin kullanımı önem kazanmaktadır. Okullar kendi akademik standartlarına, müfredatlarına ve değerlendirme araçlarına uygun entegre eğitim yazılımlarına ihtiyacı duymaktadır.

Şimdi Açık kaynak kodlu olan ATutor yazılımını inceleyelim…

Tanım… Tutor kelime anlamı olarak özel öğretmen demektir. Atutor bir bilgi içerik yönetim sistemidir. Atutor şartlara ve çevreye uyma ve bilgiyi kolay bulma gibi özellikler göz önünde bulundurularak tasarlanmıştır.

Çıkış Amacı…. Atutor web tabanlı e-öğrenmenin çeşitli özelliklerini içererek tasarlanmıştır. Potansiyel kullanıcıların,yavaş internet bağlantısı olanların,yardımcı teknolojilere sahip olmayanların rahatlıkla web üzerinden ulaşılmasını sağlar.

Yaratılışı…. ATutor’un yaratılmasındaki ilk nedeni tüm online learning çevresinin erişebilmesindeki sıkıntıyı gidermektir. ATutor başka hiçbir web tabanlı öğretim sisteminde bulunmayan bir yazılım özelliği sunmaktadır.

Özellikleri Çünkü Atutor tüm sistem yöneticilerini,öğretmeni ve öğrencilerini içine alan bir yazılımdır. Diğer LMS türlerinde kullanıcılar neredeyse bu yazılımı geliştirenler kadar uğraşır ve ulaşabilmek için çok çaba harcarlar.Ancak Atutor hazır bir modeldir.

ATutor Açık kaynak kodlu bir öğrenim sistemidir. Modüler bir yapısı vardır ve güncelleme (update), yama (patching) işlemleri son derece kolaydır. Öğrenciler öğrenim ortamlarını mevcut şablonlara (template) göre değiştirebilir.

Yeterlilikler Php ile geliştirilmiştir. MySQL 3.23.x, 4.0.12 daha üst sürümleriyle çalışabilir. Php tabanlı bir server gerektirir. Çoklu dil desteği vardır (Türkçe dil desteği var.). XHTML 1.0 desteği sunar.

Yeterlilikler SCORM desteği vardır. SCORM uyumlu diğer sistemlerden bilgi akışını destekler. IMS/SCORM desteği sayesinde oluşturulan içerikler başka sistemlere de yüklenebilir. UTF-8 ve ISO desteği sunar. Kendi içinde chart, forum desteği vardır.

Özellikleri Güvenlik: Şifreleme Kimlik Doğrulama Erişim: Bireysel/Grup Erişim Şifresi Ayrıcalık Atama Desteklenen web Browser’lar Ders yetkilendirme Kayıt işlemleri Öğrenci takibi

Özellikleri Ders Tasarımı,Geliştirme Entegrasyonu Kişiselleştirme Sanal Sınıf Desteği Ders Şablonları Ders Oluşturma Desteklenen Çokluortam yapıları Eğitsel tasarım araçları Müfredat yönetimi Geliştirilebilir Mimari Stil destekleme

Özellikleri Ders Denetleme Alıştırma ve Değerlendirme Ders Listesi Ders Açıklamaları Ders Erişilebilirlik Durumu Alıştırma ve Değerlendirme Test soruları hazırlama ve yönetimi Otomatik test etme ve puanlama Öğrenci profil yönetimi Kişisel Durum değerlendirme Çevrim-içi sınav Öğrenci eğitim süreci takibi

Özellikleri Çevrimiçi İletişim ve Grup çalışması E-posta Sistemi Mesajlaşma E-posta Sistemi Sohbet aracı İlan Tahtası Haber Grupları Çevrimiçi destek / yardım Dosya paylaşımı Not ekleme Beyaz tahta Tartışma Forumları Grup çalışması

Özellikleri Verimlilik Araçları Yer imleri Takvim Yardım ve yönlendime Arama / tarama Çevrimdışı çalışma ve eşleme

Özellikleri Teknik Özellikler Donanım / yazılım gereksinimleri Kullanılan teknoloji Desteklenen E-Learning standartları Sunulan dil seçenekleri Performans Desteklenen İşletim sistemleri Sistem kurulumu

Açık Kaynak Kodlu Yazılımların Analiz Tablosu

SONUÇ Bu tür uygulamalarda başarının en önemli kriterleri, geniş bilgiye hızlı, kolay ve düzenli olarak erişebilmesidir.

SONUÇ Kullanıcı ve sistem arasındaki etkileşimin yüksek düzeyde olması, kullanıcının sorularına cevap verilebilmesi, çoklu ortam desteği ve internetin sağladığı olanaklardan yararlanarak daha etkin bir eğitim hizmeti sunulabilmesi önemli bir kıstas oluşturmaktadır.

SONUÇ Öğretmeler ve öğrencilerin birbirlerinde uzak olmalarına rağmen uygulamanın içerdiği araçlarla birbirlerine yakın olmalarının sağlanması, çoklu dil desteği ve diller arasında geçiş imkanı ile değişik ülkelerden katılan öğrencilerin aynı dersi alabilmeleri sağlanabilmektedir.

SONUÇ Upload imkanı ile kullanıcıların dokümanlarını sisteme iletebilmeleri gibi özellikler yazılımların tercih edilmelerinde önemli yer tutmaktadır.

SONUÇ Tartışma formu ile bilgi paylaşılabilmeli, Canlı sohbet ortamı ve soru sormak isteyen öğrencilere anında yanıt verilebilmelidir.

SONUÇ ATutor da ve Moodle ile Dokeos yazılım araçlarında çoklu dil desteği yanında Türkçe dil desteği de bulunmaktadır.

Kaynakça www.atutor.ca http://www.atutor.ca/atutor/demo/index.php demo sayfası için. Ata ÖNAL- Ahmet KAYA - Seymen Ersen DIRAMAN, Açık Kaynak Kodlu Çevrimiçi Eğitim Yazılımları ,Ege Üniversitesi.

Bizi Dinlediğiniz İçin Teşekkür Ederiz…