BÜTÜNLEŞİK KAMU MALİ YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMİ - Yeni Devlet Muhasebesi Bilişim Sistemi - Yeni Harcama Yönetim Bilişim Sistemi Mehmet ERTAŞ Strateji Geliştirme Daire Bşk.
Bütünleşik Kamu Mali Yönetim Bilişim Sistemi Projenin Temel Amacı; Bütçe kanunu hazırlıklarının başlatılmasından kesin hesabın TBMM’de kanunlaşmasına kadar geçen mali işlemlere ilişkin süreçlerde kullanılan otomasyon sistemlerinin, elektronik belge, elektronik imza, otomatik muhasebe gibi yeni teknolojik imkanlara kavuşturulması ve mali yönetim sistemimiz için süreç odaklı bütünleşik bir bilişim sistemi altyapısının oluşturulmasıdır. Nihai hedef olarak, E-Belgeye dayalı yeni devlet muhasebe sistemi veya tam elektronik devlet muhasebesi
Maliye Bakanlığı (Muhasebat Genel Müdürlüğü) koordinasyonunda yürütülen, 2017/7 sayılı Başbakanlık Genelgesi kapsamında, Bütünleşik Kamu Mali Yönetim Bilişim Sistemi Projesinin ilk adımını teşkil eden; entegrasyona açık, süreç yaklaşımını esas alan ve elektronik belge altyapısına uygun Yeni Devlet Muhasebesi Bilişim Sistemi ve Yeni Harcama Yönetim Bilişim Sistemi, temel fonksiyonları itibariyle kullanıma hazır hale geldiği ve Kurumumuzun 04.12.2017 tarihi itibariyle yeni sisteme geçiş yapılacağı bildirilmiştir. 2017/7 Sayılı Başbakanlık Genelgesi (16 Mayıs 2017 Tarihli ve 30068 Sayılı Resmî Gazete) BKMYBS Politika Belgesi-Eylem Planı (2017-2020) http://bkmybs.maliye.gov.tr
Beklenen Faydalar Kamu kaynaklarının etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde elde edilmesi ve kullanılması, Harcama süreçlerindeki kontrol düzeyinin artması, Kamuda finansal raporlama imkanlarının geliştirilmesi, Karar alma süreçlerinde istatistiksel analiz yöntemlerinin etkin ve yaygın kullanılması, Mali süreçlerdeki iş ve işlemlerin daha hızlı ve doğru bir şekilde yerine getirilmesi, Elektronik belgenin yaygınlaşmasıyla birlikte, kağıt kullanımının en aza indirilmesi ve kağıda dayalı süreçlerden dolayı oluşan sorunların giderilmesi, Otomasyon düzeyindeki artışa bağlı olarak insan kaynağının verimli alanlarda değerlendirilmesi, İç ve dış denetim faaliyetlerinde bilgisayar destekli tekniklerin kullanım imkanının artması, Ülkemizin içinde bulunduğu e-Dönüşüm sürecinin hızlanması.
Test Modülü http://test-kimlik.muhasebat.gov.tr http://test-mys.muhasebat.gov.tr http://test-muhasebe.muhasebat.gov.tr
Bütünleşik Kamu Mali Yönetim Bilişim Sistemi Projesi (Yeni Devlet Muhasebesi Bilişim Sistemi ve Yeni Harcama Yönetim Bilişim Sistemi) ile ilgili hazırlanan eğitim videolarına Muhasebat Genel Müdürlüğünün web sayfasında EĞİTİM (Uygulama Eğitimleri) menüsü altında yer alan linkten (http://egitim.muhasebat.gov.tr/) veya Strateji Geliştirme Daire Başkanlığımızın sayfasından ki Dokümanlar menüsünden eğitim videolarına ulaşılabilir.
Yeni Harcama Yönetim Bilişim Sistemi
A. Harcama Yönetim Sistemi Nedir? Harcama Yönetim Sistemi (HYS), “Harcama Talimatı Onay Belgesi” ile “Ödeme Emri Belgesi’nin e-belge standartlarına uygun olarak elektronik ortamda hazırlamasına ve harcama işlemlerini yürütebilmesine imkan tanıyan bilişim sistemidir.
Harcama Yönetim Sistemi aşağıdaki modülerden oluşmaktadır; Harcamalar Ödeme Emirleri Tanımlamalar Abonelikler e-Fatura Yolluk İşlemleri Denetim Görevi Listesi Denetim Avans Listesi Yolluk Bilgi Girişi Referanslar Harcama Birimi Sorgula Ödeme Kalemi Türü Sorgula Taşınır Yönetimi Taşınır İşlemle
B. Harcama Yönetim Sistemi Giriş Harcama Birimleri, https://mys.muhasebat.gov.tr/ adresinden Harcama Yönetim Sistemine ulaşabilir.
Gerçekleştirme Görevlisi, Harcama Yetkilisi Strateji Kullanıcısı C- Roller Sistemde; Veri Giriş Görevlisi, Gerçekleştirme Görevlisi, Harcama Yetkilisi Strateji Kullanıcısı olarak dört farklı rol bulunmaktadır.
1. Veri Giriş Görevlisi; “Harcama Talimatı Onay Belgesi” ile “Ödeme Emri Belgesini sistem üzerinden hazırlayarak Gerçekleştirme Görevlisine göndermektedir. Belgeler üzerinde imzası bulunmamakta ancak yaptığı işlemlerin kaydı sistem üzerinde tutulmaktadır.
2. Gerçekleştirme Görevlisi; Veri Giriş Görevlisi tarafından hazırlanan belgeleri kontrol ederek onaylamakta veya belgeleri kendisi hazırlayarak sistem üzerinden Harcama Yetkilisine göndermektedir. Gerçekleştirme Görevlisinin Harcama Talimatı Onay Belgesinde “Düzenleyen”, Ödeme Emri Belgesinde ise “Gerçekleştirme Görevlisi” sıfatıyla imzası bulunmaktadır.
3. Harcama Yetkilisi; Gerçekleştirme Görevlisi tarafından sistem üzerinden gönderilen Harcama Talimatı Onay Belgesi veya Ödeme Emri Belgesini onaylayarak imzalamakta ve elektronik ortamda muhasebe sistemine göndermektedir.
4. Strateji Kullanıcısı; harcama sürecine ilişkin ön mali kontrol işlemlerini yapmakta ve sistem üzerinden gerçekleştirdiği kontrollere ilişkin görüş yazısı düzenleyerek Harcama Yetkilisi veya Gerçekleştirme Görevlisine göndermektedir.
Harcama Yönetim Sistemi Giriş Ekranı Sisteme giriş yapıldığında aşağıdaki, Kurumsal Kod ve Rol Seçim Ekranına ulaşılır.
İlginiz İçin Teşekkürler.