SS-013 Sanat Terapileri İçin Bir Sağlık Projesi: MUSA project MUSic, performing and creative Arts professions involved in healthcare Hülya Erbaba, Yıldırım.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ERASMUS+ GENEL TANITIMI
Advertisements

FAIRstart FAIRstart KRONOLOJİK GÖRÜNÜM T.C KOCAELİ VALİLİĞİ AB PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ.
Kalite Koordinasyon Grubu, Genel Bilgilendirme Toplantıları
Stratejik planlama sürecinde dikkat edilecek hususlar
 Doç.Dr. Şirin Karadeniz. Hedefler, görev analizine dayanır.
SERIO Avrupa'da inşaat çalışanlarının iş güvenliği amacıyla çağdaş cihazların kullanımıyla çalışma esnasında meydana gelen olaylara dayalı multimedya eğitimin.
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ BAŞKANLIĞI
Özürlü ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü
Türk Oda ve Borsaları Akreditasyon Projesi 2009 John Lockett.
TÜRK TORAKS DERNEĞİ 1.
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
Kültür Bilgi-Günü 2011 Kültür Programı Avrupa kültür festivallerine destek Dizin
Öğretmen Yetkinlikleri
“Kümelenme ve Uluslararasılaşma”
SAĞLIKTA DÖNÜŞÜM; AKILCI İLAÇ KULLANIMI Doç. Dr. Hanefi Özbek
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
GRUNDTVIG PROJECT BASIC SKILLS AT THE WORK PLACE (İŞ YERİNDE TEMEL BECERİLERİN GELİŞTİRİLMESİ) PROJESİ "Bu proje T.C. Avrupa Birliği Bakanlığı, AB Eğitim.
Bulut bilişim için Üniversitelerimizde bilişim personeli yeterlikleri 18 Aralık 2013 – Aksaray Üniversitesi Bilişim Teknik Personeli Yeterlik Ölçeği Toplantısı.
Mardin’de Sürdürülebilir Turizmin Geliştirilmesi için Teknik Yardım Otel Temsilcileri Odak Grup Toplantısı No: Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye.
THE LINKING EASTERN ANATOLIA TO PROGRESS PROGRAMME(TUR/98/002) (DOĞU ANADOLU KALKINMA PROGRAMI) Erol Çakmak Programme Manager Ankara/ Eylül 2006 BİRLEŞMİŞ.
ULUSAL İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ BİLGİ AĞI TOPLANTISI
T. C. ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI ÇED VE PLANLAMA GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Y
Yetişkin Öğrenimi İçin Avrupa Uygulamaları YETİŞKİN ÖĞRENME GÜNDEMİ-2
ERASMUS+ GENEL TANITIMI Celil YAMAN Erasmus+ LdV Programı Koordinatörü 20 Ocak 2014.
GİRİŞ Program İyileştirme Çalışmaları Kapsamında Gerçekleştirilen İşlemler Fakülte / Bölüm Amaçlarının Belirlenmesi Bölüm / Program Yeterliklerinin Belirlenmesi.
Strateji Geliştirme Başkanlığı PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIKLARI VE İZLEME SÜRECİ 25 Kasım 2014 Antalya Coşkun KARAKOÇ İl Planlama Uzmanı.
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
Türkiye’de Hayat Boyu Öğrenmenin Geliştirilmesi Projesi Paul Weide Ekip Lideri.
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Farmakoloji Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
ULUSAL MESLEK STANDARDI Ulusal Meslek Standardı (UMS) bir mesleğin başarı ile icra edilebilmesi için Mesleki Yeterlilik Kurumu tarafından kabul edilen.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
4. GELENEKSEL BAHAR TOPLANTIMIZA HOŞGELDİNİZ AKDENİZ SAĞLIK İDARECİLERİ DERNEĞİ.
AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ BAŞKANLIĞI Hayatboyu Öğrenme Programı COMENIUS
İÇERİK Akademik Birimler Bazında Stratejik Plan’da Yer Alan Amaçlara Yönelik Eylemler Devlet Konservatuvarı Fakülteler Meslek Yüksekokulları Enstitüler.
Bilgilendirme Toplantısı
PROJE TABANLI ÖĞRENME SCIENTIX PORTAL Proje Tabanlı Öğrenme Sorgulamaya Dayalı Öğrenme.
İnsan Bilgisayar Etkileşimi Alanında Yılları Arasında Türkiye Kökenli Bilim İnsanları Tarafından Yapılan Çalışmalar Üzerine Bir İçerik Analizi.
Bölgesel Yatırım Ortamı Değerlendirme Projesi 14 Temmuz, 2015 İstanbul.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Metaveri ve Standartlar Daire Başkanlığı Sınıflamalar Grubu ISCED 2011 (Uluslararası Standart E ğ itim Sınıflaması)
Neler Öğreneceğiz ? eTwinning projeleri nedir ?
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
Yönetim Kurulu Toplantısı 16 Aralık 2009 MEBGEP FAALİYETLERİNİN UYGULAMAYA YÖNELİK İLERLEMELERİ Yönetim Kurulu Toplantısı 16 Aralık 2009 MEBGEP FAALİYETLERİNİN.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
TÜRKİYE TEKNİK OPERASYONLAR İNSAN KAYNAKLARI BE THE BEST STAJ PROGRAMI YAZ DÖNEMİ 2016 SANDOZ İLE EN İYİ STAJIN OLSUN, STAJYERİN EN İYİSİ OL!
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
Örgütsel Kariyer Planlaması
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
Erasmus + Programı Erasmus + Programı. Erasmus + Programı Avrupa’nın hem şimdi karşılaştığı hem de gelecek on yılda karşılaşacağı temel sorunların üstesinden.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
EKONOMİK DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ
İSTANBUL VALİLİĞİ İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü CULTOUR PROJE ÇALIŞTAYI.
BİZ KİMİZ 2000 Yılından bu yana farklı organizasyonlarda aktif olarak görev almış; alanında uzman ve akademik anlamda ciddi projelere imza atmış bir ekibiz.
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI HAYAT BOYU ÖĞRENME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
STRATEGIC PARTNERSHIPS IN THE FIELD OF EDUCATION, TRAINING AND YOUTH
STRATEGIC PARTNERSHIPS IN THE FIELD OF EDUCATION, TRAINING AND YOUTH
İTÜ AB MERKEZİ ARAŞTIRMA OFİSİ
EBA Nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
MÜFREDAT NEDİR, NEDEN GÜNCELLENMEKTEDİR?
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Kanıta Dayalı Tıp Prof Dr Süheyla Ünal.
Madde Bağımlılığı Politikası
EBA Nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
EBA Nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
SOSYAL BİLGİLER AMACINA ULAŞMAK İÇİN NELER YAPMIŞTIR
Türkiye Bankalar Birliği Eğitim Merkezi İktisadi İşletmesi Eğitimleri
ORTAÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ORTAÖĞRETİM ALMANCA DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI TANITIM SEMİNERİ
Tarımsal Gıda Endüstrisinde Yeni Girişimcilerin Uluslararasılaşması
Eurocert European Academy
Sunum transkripti:

SS-013 Sanat Terapileri İçin Bir Sağlık Projesi: MUSA project MUSic, performing and creative Arts professions involved in healthcare Hülya Erbaba, Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Hemşirelik Bölümü Doktora Öğrencisi Roberto Penna, Azienda Ospedaliero University Ospedali Riuniti Ancona Project Manager Amaç: Sağlık hizmetleri multidisipliner bir çalışma alanıdır. Uzmanlık alanları ve seviyeleri arttıkça hizmet kalitesi yükselmektedir. Bu durum hastanın yaşam kalitesini ve beklenen yaşam süresini etkilemektedir. Hizmetteki çeşitlilik nedeni ile bu alan sürekli yeni profesyonellere kucak açmaktadır. Sağlık sektörüne son yüzyılın ikinci yarısında katılan mesleklerden biriside sanat/yaratıcı sanatlar terapistliğidir. Yaratıcı ve sahne sanatları, Avrupa'daki sağlık hizmetlerinde kullanımlarını her geçen gün genişletmektedir. Bu faaliyetlerin etkinliği (müzik terapi, evde beslenen hayvan terapisi, palyaço terapisi ve benzeri gibi) bilimsel olarak kanıtlanmıştır. Bu terapiler hem yetişkinler hem de çocuklar için iyileşme süreci boyunca destekleyici, stres azaltıcı olarak ön plana çıkmakta ve hastaların kendilerini klinik tedavilere daha çok dahil olmuş hissetmelerini sağlamaktadır. Yine de bilinmesi gereken şey, bu faaliyetlerle ilgili tüm mesleklerin ortak bir tanımlaması bulunmamakta ve çoğu gönüllü olarak değerlendirilmekte ve çıkarlarının temsil edildiği uluslararası platform eksikliği çekmektedir. Projenin genel hedefi, sanat terapistlerinin eğitim yeterliliklerini, yeteneklerini, ihtiyaçlarını ve sağlık alanına dahil olma yetkinliklerini kapsamlı olarak incelemek ve bu bilgileri online bir platformda paylaşarak sağlık sektörünün onlara ulaşımını, onlarında uluslararası tanınırlıklarını sağlamak amacı ile profillerini, bireysel öğrenme yollarını desteklemek için dijital bir platform oluşturmaktır. Bu çalışma, sağlığı geliştirme alanında sağlık çalışanları ve akademisyenleri tarafından hazırlanabilecek uluslararası projeler için bir örnek olarak hazırlanmıştır. Bu makale, Avrupa Birliği tarafından Mesleki Eğitim Araştırma ile ilgili yeniliklerin aktarımı için finanse edilen bir projenin bulgularını rapor etmektedir. "MUSA" projesinin asıl amacı, modern ve geleneksel klinik sağlık hizmetlerini desteklemek için önemli terapileri teşkil eden sanat terapileri ile ilişkili profesyonel profilleri tanımlamak, tanınırlıklarını sağlamaktır. Yöntem: Bu çalışma sağlığı geliştirmek için bir proje hazırlama ve projenin fikir aşamasından sonuç aşamasına kadar tüm proseslerinin nasıl ilerlediğini açıklamak üzere planlanmıştır. MUSA projesi Avrupa Birliği "Eğitim, Görsel ve İşitsel Kültür Ajansı, Avrupa Komisyonu tarafından" finansmanı ve katılan kuruluşlarının eş finansmanı ile gerçekleştirilmiş bir projedir. Çalışmada problemin tespiti dahil olmak üzere literatür araştırması, sorunsalların belirlenmesi, ihtiyaç analizi, mantıksal çerçeve, proje yönetimi gibi aşamalar bilimsel yöntemler ile hazırlanmış ve ifade edilmiştir. Proje çalışmasına beş ülkeden yedi ilgili organizasyon katılmıştır. Proje yedi İş Paketi'ne (WP: work package) ayrılmıştır: üç çapraz WP ve dört özel WP, her biri projenin nihai hedeflerine ulaşmak için gerekli spesifik aktivitelere hitap etmektedir. MUSA projesi 1 Ocak 2014'te başlamış ve 31 Temmuz 2016'da bitmiştir.   Bulgular: Profesyonellik seviyesinin bu kadar yüksek olduğu bir çalışma alanında bu terapileri uygulayabilen yeterli sayıda kalifiye eleman bulmak oldukça zordur. Terapist sayısı dünya genelinde olduğu gibi avrupa genelinde de azdır ve var olanların da mesleki yeterliliklerinin tanınırlıkları yeterli değildir. Sorunun nedenleri ise müzik ve sanat eğitimi almış ancak terapist olmak isteyenler bu mesleğin eğitim standartlarını bilmiyor, tıp ve sağlık eğitimi almış sanat terapileri ile ilgilenenler de hangi yolu izleyecekleri konusunda bir rehbere sahip değillerdir. Ayrıca bu meslekler ile ilgili kanıta dayalı çalışmaların görselliği ve yaygınlığı yeterli olmadığından toplumsal farkındalık ta yeterli değildir. Böylece terapistlere yönelik arz talep dengesi de oluşmamaktadır. Farmakolojik tedavi eğilimlerinin güçlü olması Sektörün henüz bu terapilere lüks olarak bakmasına neden olmaktadır. Ayrıca sosyal güvenlik kurumları tarafından terapist/ terapi ödemeleri kanıta dayalı çalışmaların yetersizliği ve bazı sağlık politikaları nedeni ile henüz gündeme gelmemektedir. Bu sorunun altını çizmek ve terapistleri bir platformda buluşturarak onların sorunlarını dile getirmelerini sağlamak amacı ile başlatılan MUSA projesi süreci kıtalararası bir soruna multidisipliner bir proje yaklaşımı ile gerçekleştirilmiştir. Sonuç: Bu çalışmanın sonunda yazılı ve online kaynaklar, raporlar elde edilmiştir. Elde edilen sonuçlar; MUSA Projesi Tanımlama Haritası, Online Sanat Terapilerinin Durumu Raporu, Yaratıcı Ve Performans Sanatları Profesyonellerinin Sağlık Alanında Tanınırlığına Dair Bilgi Raporu, Müzik Terapisti Profesyonel Profiline Odaklanmış Bilgi Raporu, Online MUSA Portal Geliştirme Strateji Kitapçığı, Musaproject2014.Eu Web Sitesi, MUSA Poster, Broşür Ve Dokümanları, Uluslararası Ko-Terapiler Konferansı, Avrupa Birliği Genel Merkeze Sunulmak Üzere Hazırlanan Politika Yapıcılara Yönelik “Green Paper” raporu olarak sıralanabilir. Bu bilgi platformundan yeteneklerini değerlendirmek isteyen sanat/yaratıcı sanatlar terapistleri ve daha da önemlisi onların terapilerine ihtiyacı olan hastalar ve sağlık kurumları da yararlanabilecektir. Anahtar Kelimeler: Sanat, Bakım, Sağlık, Geliştirme