Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Toplumsal Cinsiyet Etki Değerlendirmesi
Advertisements

Finlandiya Ulusal Denetim Kurumu Mali Denetimi Visa Paajanen.
Türkiye’de Yürütülen Kamu Kesimi Reformlarının Güçlükleri ve Vadettikleri Andrew N. Vorkink Ülke Direktörü 10 Ocak, 2005.
MESLEKİ EĞİTİM.
Örgütsel Güven ve Adalet
Bölgesel Konferans n°1 25 Haziran 2014 İzmir
İŞ GÜVENLİĞİ VE SAĞLIĞI. Yürürlükteki Mevzuat  22 Mayıs 2003 tarihinde kabul edilen 4857 sayılı İş Kanunu 77 ila 90 arasındaki 13 madde, iş güvenliğini.
“Genel DEA Eğitimi” EuropeAid/125317/D/SER/TR Oturum 4 Politika Sürecinde DEA Organize Edilmesi: Kurumsal Stratejiler.
Kamu personel rejımı Öğr. Gör. A. Çağlar ERKAN.
ŞEHİRCİLİĞE GİRİŞ PLANLAMA SÜRECİNDE FONKSİYONLAR
PPP ÜLKE RAPORU DANİMARKA
Bilişim Sistemleri Mühendisliği nedir? Neden ihtiyaç vardır?
Sağlık Hizmetlerinin Finansman Yöntemleri
Çok Kültürlü Bir Bakış Açısına Göre Çocuklar
KAMU İSTİHDAM POLİTİKALARI-1
Kurumsal Yönetimde İç Denetimin Geleceği Esra Aydın
EĞİTİM SÜRECİ Yönetim ve Denetim PDR ve diğer öğrenci kişilik hizmetleri Akademik:Öğretim ve araştırma.
DİŞ DOSTU KLİNİK.
Toplumsal Sorumluluk Tüm bireylerin, içinde yaşadıkları toplumun yaşam kalitesini iyileştirmek için bütün toplumla birlikte ekonomik, çevresel, kültürel.
İDARE HUKUKU BİRİNCİ BÖLÜM Öğr. Gör. A. Çağlar ERKAN.
Yrd. Doç. Dr. Özdem Nurluöz
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
ŞEKİL 13.1 “Temel Dönüşüm” “İmalat Şirketine Yönelik Süreç”
Kamuda İnsan Kaynakları Yönetimine Giriş
SAĞLIK HİZMET SEKTÖRLERİ Sağlık hizmetleri dediğimiz sağlık bakım sistemleri incelendiğinde, dünyanın hemen her ülkesinde başlıca üç sektörün sağlık hizmeti.
Öğretmenlik Mesleğinin Özellikleri ve İlkeleri
GİRİŞ Ülkenizde ya da coğrafi bölgenizde turizm ne kadar önemlidir? Şehrinizde ya da kasabanızdaki mevcut istihdamın ne kadarlık kısmı turizm ile.
Yöneti ş im(governance),küresel le ş menin etkisi ile ortaya çıkmı ş ve birçok ülkede son yılların moda kavramı haline gelmi ş tir.
Türkiye’de Sağlık Eğitimi ve Sağlık İnsan Gücü Durumu Adem ÖZER Şube Müdürü.
SAĞLIK YÖNETİMİ TOPLULUĞU Yönetim, en geniş anlamda ortak bir amacı gerçekleştirmek için işbirliği içinde çaba gösteren birey ya da grupların.
Yrd.Doç.Dr. Volkan Unutmaz. Sporda yönetimi meydana getiren unsurların kuruluş ve işleyiş biçimini inceleyen, bu unsurların en iyi şekilde sevk ve idaresi.
YONT221 KAMU YÖNETİMİ DÜŞÜNCESİNİ GELİŞİMİ VE DEVLETİN ETKİNLEŞTİRİLMESİ YÖNETİŞİM.
Yönlendirme Komitesi Çalıştayı Şubat 2015, Ankara Plaza Hotel AB İç Pazarına ilişkin genel resimde 2 direktif arasındaki ilişkiler ve yakınsak.
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Sefa Şahin Konu: Yönetişim
KTÜ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SAĞLIK YÖNETİMİ BÖLÜMÜ
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
SHB-425 Sosyal Politika ve Planlama Türkiye'de Öncelik Esasına Dayalı Sosyal Politika Uygulamaları Doç.Dr.Filiz YILDIRIM.
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
Mutfak Hizmetleri Yönetimi
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
SAĞLIK KURUMLARINDA KARAR VERME YÖNTEMLERİ
SAĞLIK KURUMLARINDA KARAR VERME YÖNTEMLERİ
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
SAĞLIK KURUMLARINDA KARAR VERME YÖNTEMLERİ
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
SAĞLIK KURUMLARINDA KARAR VERME YÖNTEMLERİ
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
SAĞLIK KURUMLARINDA KARAR VERME YÖNTEMLERİ
SAĞLIK KURUMLARINDA KARAR VERME YÖNTEMLERİ
SAĞLIK KURUMLARINDA KARAR VERME YÖNTEMLERİ
SKY 423 Avrupa Birliği ve Sağlık Politikaları
ÖZEL BÖLGE HASTANELERİ
SAĞLIK KURUMLARINDA KARAR VERME YÖNTEMLERİ
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
SOSYAL GÜVENLİK KURUMU
Farmakovijilans Sorumlusu
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ
SAĞLIK KURUMLARINDA KARAR VERME YÖNTEMLERİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
DÜZGÜN İŞ (DECENT WORK)
BÖLÜM1 :ULUSLARARASI İŞLETMECİLİĞE GİRİŞ
Sunum transkripti:

Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK Sağlık Yönetimi Bölümü SKY 308 Sağlık Planlaması Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK

Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK Sağlık İçin Planlama Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK

Sağlık Hizmetleri Sektörü İçin Planlama Sağlık hizmetleri içerisindeki örgütler beş grup altında sınıflandırılmaktadır. Bunlar: Devlet: Devlet bakanlıkları ve devletçe yürütülen sosyal güvenlik kuruluşları gibi yarı devlet örgütleri kapsar. Doğrudan sağlık hizmetleri sunabilecek devlet bakanlıkları arasında sağlık bakanlığı, adalet bakanlığı ve silahlı kuvvetler sayılmaktadır. Sonuncusu bağımsız mesleki bir sağlık hizmeti sunum sistemi olarak da sınıflandırılabilir. Devlet dışı örgütler: Bu terim çoğunlukla kâr amacı gütmeyen, devlet bünyesi dışındaki belirli örgütler için kullanılmaktadır. Sağlık sektöründe en iyi bilinen rolleri sağlık hizmeti sunumu ve belirli politikaların savunulmasıdır. Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK

Sağlık Hizmetleri Sektörü İçin Planlama Kâr amaçlı özel sektör: Bu grup tipik olarak kendi kliniklerinde, bulundukları şehir ölçeğinde hizmet veren sunuculardan oluşmaktadır fakat bazı ülkelerde bu grubun ölçeği çok daha geniştir. Bu sektör ayrıca özel eczacıları hatta yasa dışı sokak satıcılarını dahi kapsamaktadır. Mesleki sağlık hizmeti sunucuları: Kendi çalışanlarına ve bazı durumlarda çalışanlarının bakmakla yükümlü oldukları kişilere de sağlık hizmeti sunan kuruluşları kapsamaktadır. Geleneksel uygulayıcılar: Alternatif tıp ve geleneksel doğum yöntemleri gibi bir takım becerileri uygulayan geleneksel uygulayıcıları kapsamaktadır. Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK

Kar Amaçlı Özel Sektör Buradaki hizmet sunucularının temel kaygısı ve amacı kârdır. Bu tip örgütler çok büyük hastane zincirlerinden ufak çaplı muayenehanelere kadar değişmektedir. Bazı ülkelerde sağlık profesyonellerinin kamudaki mesailerinin yanında özel sektörde de çalışmalarına izin verilmektedir. Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK

Mesleki Sağlık Hizmeti Sunucuları Orta ve büyük çaplı işverenler, çalışanlarına sağlık hizmeti sunma sorumluluğunu kendileri de üstlenebilir. Gönüllülük esasına göre sunulan bir hizmet olsa da altındaki amaç ticari niteliktedir. Çünkü işgücünün üretkenliği sağlık durumlarından önemli ölçüde etkilenmektedir. Ayrıca kaybedilen sağlığın geri kazanımı ciddi anlamda zaman kaybettiren bir durumdur. Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK

Geleneksel Uygulayıcılar Bu grup bazı ülkelerde çoğunlukla sağlık hizmeti ile temas noktasını oluşturmaktadır. “Geleneksel uygulayıcılar” kavramı geniş çaplı olarak benimsenmekte ve kullanılmaktadır. Ancak, bu yanıltıcı olabilir. Herhangi bir sağlık sisteminde, alternatif tıp, tamamlayıcı tıp, alopatik ve ayurvedik tıp gibi sağlık hizmeti paradigmaları ve ilişkileri adlandırmak için farklı terimler kullanılabilir. Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK

Devletin Görevi Bu bağlamda devletin sektöre yönelik iki temel sorumluluğu vardır: Öncelikle devlet, toplumun sağlığının koruyucusu rolüne bağlı olarak, herhangi bir sağlık hizmetinin kalitesinin asgari standartları karşılamasını sağlamalıdır. Bu düzenleyici rol genellikle planlama fonksiyonu olarak değil denetim fonksiyonu olarak görülmektedir. Bu bağlamda devletin gücü: Sosyo – politik ve yasal koşullara, Kural koyma ideolojisine, Tahsis edilecek kaynak düzeyine bağlıdır. Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK