Yeni Turist • daha sık ve kısa süreli tatile çıkıyor,

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Mobil Reklamcılıkile hareket halindeki insanlara ulaşın Mobil Reklamcılık ile hareket halindeki insanlara ulaşın.
Advertisements

HERKESE KAZANDIRAN ACENTE SİSTEMİ
DÖVİZ KAZANDIRICI HİZMET TİCARETİNİN DESTEKLENMESİ HAKKINDA TEBLİĞ
TURİZM DAĞITIM PLATFORMU
2009. Logaritma 2009 Logaritma 2002’de internet reklam satış şirketi olarak Ekin İlyasoğlu ve Fatih Muslu ortaklığı ile kuruldu. Ortaklar eğitimleri ile.
PAZAR RAPORLARI_2013.
TÜRKİYE’DEKİ TURİZM SORUNLARI
Hazırlayan Yard.Doç.Dr. Cihan SEÇİLMİŞ
Bazı Ekonomilere İlişkin Büyüme Tahminleri
ELEKTRONİK ORTAMLARDA PAZARLAMA
Pazarlama Karma Elemanları: DAĞITIM
KONGRE VE FUAR ORGANİZASYONU
TURİZMİN GELİŞMESİNE ETKİ EDEN UNSURLAR
METROPOL HABERLEŞME LTD ŞTİ
PAZAR RAPORLARI_2013.
HAVAYOLU PAZARLAMASI, YOLCU TALEBİNİN ÖNEMİ VE TALEP TAHMİNİ
TANITMA NEDİR Turizmde tanıtma; yurt içinde veya yurt dışında insanların ilgilerini bir ülkenin bölgenin ya da turistik bir yerin turistik ürünleri üzerine.
Öğrenci Adı Soyadı/Numarası
Web 3.0 Konferansı, İstanbul 16 Nisan 2013 ‘‘KİMİN NAKİTE İHTİYACI VAR?’’ twitter.com/SonerCanko.
Lider yapan pazarlama gerçekleri
İKİNCİ HAFTA SEYAHAT ACENTACILIĞI
7. büyük tekstil ve hammaddeleri 6. büyük hazır giyim ve konfeksiyon
 ADI SOYADI :AYCAN ERKAYA  NUMARASI:  ÖDEV KONUSU: TURİZMDE MOBİL UYGULAMALAR.
DÜNYA’DA YÜKSELEN DEĞER
YURTDIŞI MÜTEAHHİTLİK VE TEKNİK MÜŞAVİRLİK HİZMETLERİ
TELEKOMÜNİKASYON SEKTÖRÜ
Seyahatix.com “Türkiye’nin Seyahat Arama Motoru”.
20 yılı aşkın süredir yazılım sektöründe teknoloji geliştiriyoruz…
GİRİŞ İnsanlar seyahat ederken çok geniş bir yelpazede turizm hizmetlerine ihtiyaç duyarlar. Bu hizmetler uçak biletlerini, araç kiralamayı, konaklama.
“Tüm hayatım boyunca dolaştım, seyahat de ettim
Türkiye Turizmi EKONOMİ KOORDİNASYON KURULU 22 Temmuz 2009.
Turizm Sektöründe Bilişim ve İnternet 1. Oturum.
İHRACATA YÖNELİK DEVLET DESTEKLERİ ULUSLARARASI REKABETÇİLİĞİN GELİŞTİRİLMESİ 2010/8 sayılı Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi.
Yrd.Doç.Dr. Volkan Unutmaz
TERME MESLEK YÜKSEKOKULU PAZARLAMA PROGRAMI 2
KONAKLAMA İŞLETMECİLİĞİ
KÜRESEL TİCARET.
SAĞLIK TURİZMİNDE ÖNEMLİ TIBBİ DESTİNASYONLAR 1. Sağlık Turizminde Öne Çıkan Destinasyonlar Global ölçekte değerlendirildiğinde son yılda bazı ülkelerin.
Küresel Ticaretin Üç Elemanı
Alibaba.com Marka Hikayesi
1947 yılında İsveçli girişimci Erling Persson tarafından kurulmuştur.
YAĞLI TOHUMLU BİTKİLER VE BİTKİSEL YAĞLAR KONFERANSI
Sam Walton tarafından 1962 yılında kurulmuş Amerikan perakende satış yapan mağazalar zinciridir yılında Walmart büyük kazandıracak olan borsaya.
TEB Tarım Bankacılığı.
Marka Hikayesi Betül GÜLER
ALİBABA GROUP FULYA KARAYAZI
HAZIRLAYAN VE SUNAN DOĞANCAN DEMİR
HAZIRLAYAN VE SUNAN DOĞANCAN DEMİR HAZIRLAYAN VE SUNAN DOĞANCAN DEMİR
ALİBABA`NIN KURULUŞU Merkezi Çin’de bulunan Alibaba.cominternet sektöründe oldukça uzun zamandır hizmet veren şirketler arasında. İçinde bulunduğumuz yıl.
Hazırlayan MELODİ TAŞDEMİR
KONGRE TURİZMİNİN DİĞER TURİZM TÜRLERİ İLE İLİŞKİLERİ
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
THOMAS COOK-2.
Haber verme: Acenta sahipleri ya da yöneticiler işletme belgelerinde yaptıkları değişiklikleri 30 gün içerisinde Kültür ve Turizm Bakanlığı’na bildirmek.
Online seyahat ya da e-turizm
TUI-2.
ONLINE SEYAHAT PAZARI.
Diana Tour.
Yaşlı Bakımı Turizminde
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
Medicaltourism.com.tr Nedir ?
Öğr. Gör. Dr. Dİdar sarI çallI
TEB Tarım Bankacılığı.
Sunum transkripti:

Yeni Turist • daha sık ve kısa süreli tatile çıkıyor, • tatil kararını daha geç veriyor, lead time (tüketiciyi satın almaya tesvik için gerekli zaman) kısalıyor, • marka bilinci daha yüksek ancak markaya sadakati daha az, • en iyi tercihi yapmak için çevresi ile sürekli etkilesim halinde buluyor, • teknoloji kullanımında daha bilgili, • paket tatil turlarını tercih etmiyor, daha esnek, kendi segmentine uygun, kisisellestirilmis teklifler arıyor, • tatili artık egitim ve profesyonel gelisimin bir parçası olarak algılıyor, • uluslararası seyahatler konusunda daha bilgili, • çevreye daha duyarlı, • tatil kararı öncesi bilgi alma ve rezervasyon için interneti öncelikli kaynak olarak görüyor, • düsük maliyetli havayolu sirketlerini tercih ediyor.

Yeni turistin bu özellikleri bütün bir sekilde incelendiginde, günümüzde seyahat eden kisilerin internet ve bilgi iletisim teknolojilerini her geçen gün daha fazla kullandıkları görülmektedir. Bu sayede seyahat ve turizm sektöründe bilgiye daha kolay ulasıldıgı, kalite ve fiyat rekabetinin arttıgı söylenebilir.

AVRUPA ONLINE SEYAHAT PAZARI UNWTO 2006 Edition ve European Online Travel, Forrester Research Raporuna göre; • Avrupa’da “outgoing” turist sayısı 462,5 milyon, • Seyahat edenler arasında internet erisimi olanlar 308 milyon, • İnternette seyahat kararı veren ve satın alanlar 123 milyon (%41), • İnternette seyahat kararı veren fakat baska kanallardan satın alanlar 81 milyon (%27), • Avrupa’da internette seyahate kararı veren insan sayısı 204 milyondur. Avrupa online seyahat pazarı 2000 yılından sonra olaganüstü bir gelisim kaydetmis ve yalnızca Batı Avrupa’da 1998 yılında 225 Milyon Avro olan pazar hacmi, 2006 yılında 26,9 milyar Avro’ ya ulasmıstır.

Gözler Çin’de Asya'nın online seyahatte daha çok öne çıkacağı görülürken, burada Çin'e de özellikle dikkat etmek gerekiyor. Yapılan tahminlere göre, Çin'de online rezervasyonlar 5 yıl öncesinin 20 katına çıkacak. Çin, aynı zamanda uluslararası konaklama yatırımların merkezi konumundaki avantajını da kullanarak yeni teknolojilerin de odağı konumunda. Asya'da online seyahat pazarı yüzde 90 büyüyecek Asya bölgesinde Faaliyette olan şirketlerin yönetici ve uzmanlarına göre, online seyahat pazarı gelecek 10 yıl içinde yüzde 90 büyüyecek. Büyümede; Çin, Hindistan, Endonezya, Hong Kong ve Vietnam'ın başı çekeceği belirtiliyor.

ABD'de online sistemle satılan paket tur miktarı artıyor ABD'de online satışlar tatil paketlerine ve daha kompleks seyahat türlerine yöneliyor. Yapılan araştırmalara göre, online tatil alıcılarının yüzde 40'1 kombinasyon oluştururken, yüzde 26'sı paket tur alıyor. Portallarda yapılan kampanyalarda "birlikte rezervasyon yapın ve kazanın" gibi sloganların etkili olduğu da belirtiliyor.  

Rusya da online seyahat pazarında yerini alıyor Güçlenen ekonomi ve sosyal refah ile turizmin daha fazla içine giren Rusya'da online seyahat pazarı da büyüyor. Online pazarın yüzde 3- 5 dolayında payaldığı Rusya'da, başta havayolu şirketleri olmak üzere acenta ve operatörler hızlı biçimde kendi satış sistemlerini sitelerine adapte etmeye başladı. Online seyahat satışlarında hızlanan bir diger alan da konaklama kesimi. Yapılan tahminlere göre, Rusya gelecek 5 yıl içinde online pazarın en hızlı büyüyen ve hacim olarak da en çok paranın döndüğü ilk 5 ülke içine girecek. Bu süreçte konaklamada online satışların yüzde 2'lerden yüzde 15'lere, uçak bileti satışlarının da yüzde 3'lerden yüzde 20'Iere çıkacağı öngörülüyor. Pazardaki hesaplamalar, Rusya'daki online satış pazarının 1,5- 2 milyar dolar seviyesinde olduğunu ortaya koyuyor. Bu satışlardan seyahat kesiminin aldıgı pay ise yüzde 2-3 aralığında.

KAYNAK http://www.turizmdebusabah.com/images/0242008_ONLiNE_SEYAHAT_PAZARi.pdf