Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Alibaba.com Marka Hikayesi

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Alibaba.com Marka Hikayesi"— Sunum transkripti:

1 Alibaba.com Marka Hikayesi
Erdem OKTAY

2 Hikayesi Merkezi Çin’de bulunan Alibaba.com internet sektöründe oldukça uzun zamandır hizmet veren şirketler arasında. 2015 yılı itibarıyla ’e yakın kişinin çalıştığı Alibaba Group’un merkezi Çin’in Hangzhou kentinde yer alıyor. Şirketler arası e-ticaret hizmeti sağlayan Alibaba’nın kuruluşu 1999 yılına dayanıyor. Jack Ma tarafından kurulan şirket, Alibaba Group’un da merkezi olarak faaliyet gösteriyor.

3 Alibaba.com'un ihracatçıların başka ülkelerdeki alıcılarıyla iletişime geçebilmeleri için gereken önemli bilgileri yönetebilmelerini sağlayan birçok sanal ürünü bulunmaktadır. Ayrıca müşteriler ürünlerini fotoğraflar ve açıklamalarla birlikte kategorilere göre sıralanabildiği, her müşterinin şirket profilini oluşturabileceği, iletişim bilgilerinin bulunduğu bir çeşit sanal showroom şeklinde mini-site sahibi olabilmektedir.

4 Yedi şirketi bir çatı altında toplayan Alibaba Group, Temmuz 2012’de şirketlerin içinde daha iyi bir yönetimin sağlanabilmesi için yediye ayrıldı. Alibaba International Business Operations Alibaba Small Business Operations (1688.com) Taobao Marketplace Tmall.com Juhuasuan eTao Alibaba Cloud Computing Alibaba‘nın amacı, Çinli üreticileri dünyanın diğer yerlerinde tedarikçilerle buluşturmaktı. Şirket, tedarikçi ve üreticiler arasındaki bu bağı kurarak şirketler arası alım satım işlerini kolaylaştırarak internet üzerinden bu işi yapmayı başardı.

5 İsmi neden Ali Baba? San Fransisco'da bir kafede yeni e-ticaret sitesinin ismini düşünen Jack Ma’nın çıkış noktası dünyanın her yerinde bilinen bir isim bulmaktı. Bu sırada aklına Ali Baba geldi. Etrafındakilere "Alibaba nedir biliyor musunuz?" diye sordu. O anı bir röportajında şöyle anlatmıştı Ma: “Bir gün San Francisco'da bir kafede otururken alibaba'nın çok güzel bir isim olabileceğini düşünüyordum. Bir garson geldi, ona ‘Alibaba'yı biliyor musun?’ dedim. ‘Evet’ dedi. Alibaba hakkında ne bildiğini sordum, ‘Açıl susam açıl (open sesame).’ dedi. İşte o an ‘Evet! İsmi bu olmalı!’ dedim.

6 Geçtiğimiz yıl New York Borsası’nda işlem görmeye başladı
Dünya tarihinin en büyük halka arzını gerçekleştiren Alibaba’nın değeri 227 milyar dolara çıktı ve Facebook’u bile geride bıraktı. 2001 yılında Amerikalı Yatırım sermayelerinden 5 milyon dolar istediğinde reddedilen Jack Ma, bu halka arzda 21,8 milyar dolar gelir sağladı. Siteye günde 100 milyon kişi birşeyler almak için giriyor Çin’de direk ve indirekt olmak üzere 14 milyon kişiye iş imkanı sağlıyor Jack Ma’nın apartmanında 18 kişi olarak başlayan ekip bugün 4 büyük kampüste 30 bin kişi olarak yoluna devam ediyor Jack Ma, Çin’in en zengin adamı, dünyanın ise 18. en zengin adamı Jack Ma, Forbes’a kapak olmuş ilk Çinli iş adamı

7 2010-2014 arası yıllık gelirleri

8 Yıllık gelirin segmentlere göre dağılımı

9 Alibaba, Çin’deki pazarı önceliği olarak görse de, uluslararası pazarlarda da varlığını gösteriyor. Alibaba, üç ana B2B pazarına hizmet etmekte. Bunlardan biri, 240 farklı ülkede İngilizce olarak hizmet veren Alibaba.com, ikincisi Çin pazarına yönelik olan 1688.com ve bunlara ek olarak da daha küçük çapta daha hızlı satın alma işlemi yapmak isteyen alıcılara yönelik olan AliExpress.com yılında hizmet vermeye başlayan bu sitede sadece Çinli şirketler ürün satabiliyor. Visa ve MasterCard ya da bankadan para transferiyle işlem gerçekleştirebilen şirketler, eskiden isterlerse PayPal’ı da kullanabiliyordu; fakat 2011 yılında PayPal, Alibaba ile anlaşmasını sonlandırdı.

10 Alibaba ve Aliexpress arasında fark nedir?
Alibaba, ithalat ihracat firmalarının ticaret yapması için açılmış bir site, sadece alıcı ve satıcı firmaları bir araya getirmek üzerine kurulu. Aliexpress ise perakende satış yapan satıcılar ile müşteriler arasında ticaret için açılmış bir site. Yani bir kişi gidip Aliexpress'ten ürün alabilirsin, ancak Alibaba'dan birşeyler almak için şirket sahibi olunmalı evraklarının gösterilmesi gerekiyor.

11 1999 yılında Alibaba’nın sadece Hong Kong ve Amerika’da ofisleri bulunuyordu. Buradaki ofislerden kullanıcıları siteye çekme ve sitenin pazarlaması gibi işler yürütülüyordu. Bu ofislere ek olarak 2008 yılında şirket Tayvan ve İsviçre‘de de ofisler açarak, buradaki pazarlardan da kullanıcı kazanmak için çalışmalara başladı. Alibaba’nın Çin, Tayvan, Hong Kong, Hindistan, Japonya, Kore, İngiltere ve Amerika’da 70’den fazla şehirde ofisi bulunmakta. Ali Baba bu 'nın başarısının ardından Yahoo ve Softbank gibi dünya devleri Alibaba'ya ortak oldu.

12 DVB group’un Ali Baba sayesindeki büyümesi

13 -Teşekkürler- Erdem OKTAY


"Alibaba.com Marka Hikayesi" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları