Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Özürlüler Destek Programı Hibe Programının Konusu:
Advertisements

Kalite Koordinasyon Grubu, Genel Bilgilendirme Toplantıları
İLERİ YAŞ ve REHABİLİTASYON TURİZMİ POLİTİKALARI
MESLEKİ EĞİTİM.
Kolluğun Parlamenter Gözetimi
Türk Oda ve Borsaları Akreditasyon Projesi 2009 John Lockett.
E Y L E M 5. 1 Gençlerin ve Gençlik Politikalarından Sorumlu Olanların Toplantıları PROGRAMI.
TAYYAR KUZ Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü
Yerel Yönetim Reform Programına Destek Projesi Bratislava Regional Center 1 MİB’nin temsil (lobi) rolü: Üyelerinin çıkarlarını korumak ve temsil etmek;
Bakanlar Kurulu Eylem Planı Alkol ile ilişkili zararların azaltılması amacına yönelik kapsamlı bir Topluluk stratejisinin geliştirilmesi İlgili tüm politika.
TÜRK TORAKS DERNEĞİ 1.
KAMUDA İÇ KONTROL SİSTEMLERİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
Mathieu Zagrodzki UNDP. Güvenlik Stratejileri ve İç Güvenlik Kuvvetleri’nin Örgütlenmesi Fransa Örneği.
“Kümelenme ve Uluslararasılaşma”
AVRUPA BİRLİĞİ VE TÜRKİYE’DE MEVZUAT İYİLEŞTİRME ÇABALARI Dr. Recep KIZILCIK BAŞBAKANLIK KANUNLAR VE KARARLAR GENEL MÜDÜR YARDIMCISI.
Finlandiya yönetiminde hesap verebilirliğe giriş Visa Paajanen,
ULUSAL İSTİHDAM STRATEJİSİ EYLEM PLANLARI ( ) Özel Politika Gerektiren Grupların İstihdamının Artırılması 24 Aralık 2014.
ULUSAL İSTİHDAM STRATEJİSİ EYLEM PLANLARI ( ) Turizm Sektörü Raporu 24 Aralık 2014.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM İÇ DENETİM VE İÇ KONTROL SİSTEMİ
15 Ekim 2012 Afyonkarahisar ENGELLİLERİN HAKLARINA İLİŞKİN SÖZLEŞMENİN UYGULANMASININ TEŞVİK EDİLMESİ VE İZLENMESİNE İLİŞKİN ULUSLARARASI VE ULUSAL MEKANİZMALAR.
Verimlilik Programı Visa Paajanen Finlandiya Ulusal Denetim Ofisi
20 Aralık ANKARA Erasmus+ ta Okul Eğitimi Destekleri.
T. C. ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI ÇED VE PLANLAMA GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Y
EŞGÜDÜMLEME FONKSİYONU
GENEL MAKRO EKONOMİK DEĞERLENDİRME VE 2008 YILI BÜTÇESİ HASAN BASRİ AKTAN MALİYE MÜSTEŞARI 3 Ocak 2008 – İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
İsveç Yerel Yönetiminden Stratejik Planlama ve Performans Bütçeleme Örnekleri Per Molander Ankara, 11 Ocak 2005.
1. İnsan kaynakları yönetimine giriş
IPA II Dönemi Hazırlıkları
KURUMSAL AÇIDAN iKS Kurumsal Amaçlar Öz Değerlendirme ve Teknik Özellikler.
Bir REPARIS Sekreteryası Oluşturma Önerisi Viyana Mart 16, 2006.
İL YATIRIM PROGRAMI HAZIRLIK VE İZLEME SÜRECİ
İŞLETME İLKELERİ Küresel Ortamda İşletmecilik ve Rekabet
Geçmişten günümüze pek çok tanım ile açıklanan bilgi politikası bilginin üretilmesine, yönetilmesine, işaretlenmesine ve kullanılmasına öncülük eden; birbiri.
ISO ÇEVRE YÖNETİM SİSTEMİ TEMEL EĞİTİMİ
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin çevrelerindeki değişimleri nasıl değerlendirmeleri gerektiği ve bu değişimlere nasıl yanıt verebilecekleri.
EĞİTİM-YAYIM İHTİYAÇ ANALİZİ ARAŞTIRMASI PROJESİ
NORM KADRO UYGULAMALARI
Toplu pazarlık gücü.
YÖNETİM SÜRECİ VE ÖZELLİKLERİ
Onurlu, güçlü ve görünür. KA (Kişisel Asistanlık) nedir? ve kendi ülkenizde gerçek olmasını nasıl sağlarsınız?
1 T.C. GÜMRÜK VE TİCARET BAKANLIĞI ESNAF VE SANATKÂRLAR GENEL MÜDÜRLÜĞÜ 14 Ocak 2016.
YASAMA FAALİYETLERİNDE İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ ENERJİ SEKTÖRÜ
AİLE ŞİRKETLERİ Yapısı, Sorunlar ve Çözüm Yolları
Chapter 8 Vollmann, Berry, Whybark, Jacobs
DÜNYADA TÜKETİCİ HAKLARI ve UYGULAMALARI
Yrd.Doç.Dr. Volkan Unutmaz. Sporda yönetimi meydana getiren unsurların kuruluş ve işleyiş biçimini inceleyen, bu unsurların en iyi şekilde sevk ve idaresi.
1 Türkiye’de Yatırım Ortamının İyileştirilmesi Reform Programı.
Yrd Doç Dr Turhan ŞALVA İş Sağlığı ve Güvenliği
KIRSAL ALANDA YENİLİKÇİ HİZMET SUNUMU
AÇIK OTURUM: SGK UYGULAMALARI
IOSCO (International Organization of Securities Commissions)
Konu 3 Kalite kontrolünün amaçları
Tarımsal Üretici Örgütlerin Rekabet Gücünün Geliştirilmesi Projesi Kasım 2015-Şubat 2023 İzmir, Adana.
Türkiye’de Afet Yönetim Sistemi
1. İnsan kaynakları yönetimine giriş
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
Madde Bağımlılığı Politikası
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
SAĞLIK KURUMLARINDA KARAR VERME YÖNTEMLERİ
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
Bu Sunu En İyi Ofis 2010 Yüklü Bilgisayarlarda Görüntülenir
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ
TÜTÜN – ALKOL DAİRESİ BAŞKANLIĞI. VİZYON: * Türkiye’de üretilen tütünlerin yurt içi ve dünya tütün kullanımı içindeki payının artırılmasına ve ülkemizin.
Çevre ve Şehircilik Bakanlığından: SIFIR ATIK YÖNETMELİĞİ
Sunum transkripti:

Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK Sağlık Yönetimi Bölümü SKY 308 Sağlık Planlaması Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK

Politika Değerlendirme

Politika Araçları Devlet dışı sektöre yönelik bir politika ya da politika seti oluşturulmasının ardından, son adım bir plan aracılığıyla politikanın hayata geçirilmesinde başvurulabilecek politika araçlarının belirlenmesidir. Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK

Politika Araçları Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK Bahsedilen politika araçları şunları kapsamaktadır: Sağlık hizmeti sunucuları ve profesyonellerine yönelik lisanslandırma ve düzenleme faaliyetleri, Tesislerin teftiş edilmesi, Bakım norm ve standartlarının geliştirilmesi, Kayıt tutma ve raporlama ile ilgili gerekliliklerin konulması, Devlet dışı örgütlerin koordinasyonuna yönelik mekanizmalar, Hibe, bağış ve sübvansiyonların kullanılması, Kaynak veya personel sağlama, Sermaye bağışlarının kullanımı, Vergi imtiyazı sağlama, Devlet eliyle sunulan eğitim, Resmi yönetim kurullarına üyelik, Devlet dışı sektör yöneticilerine, devlet politika komitelerinde üyelik hakkı tanınması, Devlet ve devlet dışı sektör arasında personelin birleştirilmesi, Sağlık bakanlığı ve diğer hizmet sunucuları arasında sözleşmeleri yapılması, Yabancı döviz kontrolü. Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK

İngiltere’de Alkol Konusunda Farklı Hükümet Bağlantılı Örgütlerin Bakış Açıları Alkol Konusundaki Görüşü Sağlık Bakanlığı Alkolizm ve alkole bağlı ölümlerin azaltılması İçişleri Bakanlığı Sarhoşluğa bağlı adli vakaların azaltılması Ulaştırma Bakanlığı Alkol kullanımından kaynaklanan trafik kazalarının azaltılması Hazine Alkollü içki satışına bağlı vergi gelirleri GSMH’ya olan katkısı: %77 alkole yönelik tüketici harcaması, çalışan nüfusun % 3,4’ü içki sektöründe istihdam ediliyor. Ticaret Bakanlığı Uluslar arası alkollü içki ticaretinden elde edilen gelir Muhafazakar Parti Alkollü içki sektöründen alacağı bağışlar Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK

Sadece laf değil icraat için… Birincisi ve en önemli olanı: planlayıcılar planlama eyleminin politik gerçeklerini benimsemelidir ve profesyonel gruplar, devlet organları veya özel örgütler gibi farklı çıkar gruplarının amaçlarını analiz etmelidir. İkincisi, sağlık bakanlığının arkasında çok güçlü bir politik destek olsa da, ulusal düzeyde devletin diğer organlarını etkileme gücünün zayıf olduğu planlayıcılar tarafından kabul edilmelidir. Bu nedenle belirli sağlık hedeflerine yönelik müttefiklere gereksinimi vardır ve mümkün olan noktalarda diğer önemli politik güçlerin sağlığa dikkatlerini çekebilmek önemlidir. Planlayıcılar çok sektörlü işbirliğinin bölgesel düzeyde, ulusal düzeye göre çoğunlukla daha kolay sağlandığını fark etmeye başlamışlardır. Bu durum da desantralizasyon lehinde önemli bir kanıttır. Üçüncüsü, planlayıcılar planın hayata geçirmesi gereken değişimin pek çok şekilde ortaya çıkabileceğini kabul etmelidir. Çoğu sağlık planlayıcısının odaklandığı yol, sağlık hizmetleri ile ilgili değişimleri etkilemenin devlet kontrolü altında gerçekleştirilebileceğidir. Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK

Sadece laf değil icraat için… Birincisi ve en önemli olanı: planlayıcılar planlama eyleminin politik gerçeklerini benimsemelidir ve profesyonel gruplar, devlet organları veya özel örgütler gibi farklı çıkar gruplarının amaçlarını analiz etmelidir. İkincisi, sağlık bakanlığının arkasında çok güçlü bir politik destek olsa da, ulusal düzeyde devletin diğer organlarını etkileme gücünün zayıf olduğu planlayıcılar tarafından kabul edilmelidir. Bu nedenle belirli sağlık hedeflerine yönelik müttefiklere gereksinimi vardır ve mümkün olan noktalarda diğer önemli politik güçlerin sağlığa dikkatlerini çekebilmek önemlidir. Planlayıcılar çok sektörlü işbirliğinin bölgesel düzeyde, ulusal düzeye göre çoğunlukla daha kolay sağlandığını fark etmeye başlamışlardır. Bu durum da desantralizasyon lehinde önemli bir kanıttır. Üçüncüsü, planlayıcılar planın hayata geçirmesi gereken değişimin pek çok şekilde ortaya çıkabileceğini kabul etmelidir. Çoğu sağlık planlayıcısının odaklandığı yol, sağlık hizmetleri ile ilgili değişimleri etkilemenin devlet kontrolü altında gerçekleştirilebileceğidir. Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK

Önerilen Yaklaşımlar Düzenleyici yaklaşım, yasama gücünün kullanılması anlamına gelmektedir – sağlık bakanlıkları tarafından çoğunlukla gerektiği gibi kullanılmayan bir politika aracıdır. İkna edici yaklaşım, örgütleri belirli bir doğrultuda hareket etmeye ikna etmeye çalışmayı içermektedir. Açıkça mümkün olduğu durumlarda en iyi yaklaşımdır, bir örgütün baskı altında değil doğrudan bağlılık göstererek eyleme geçmesiyle sonuçlanmaktadır. Sağlık planlayıcıları, kitle iletişim araçlarının kullanılması dâhil olmak üzere savunma ve iletişim becerilerini geliştirmeli, savunma araçları olarak kanıtları ve araştırmaları kullanmayı öğrenmelidir. Son yaklaşım, finansal olanlar da dahil çeşitli teşviklerden faydalanılmasını kapsamaktadır. Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK