Pazarlama Planlaması.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı Operasyonel Planlama Stratejik Yönetim Dairesi.
Advertisements

Girişimcilik Öğr. Gör. Seda AKIN GÜRDAL. PAZARLAMA İŞLEVİ Temel Pazarlama Kavramları.
Stratejik Pazarlama 4. Hafta
Girişimcilik Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL. Ders Akışı İşletmenin Amaçları İşletme Çevre İlişkisi.
DAVRANIŞ BİLİMLERİNE GİRİŞ
İşletme Yönetimi Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü.
Pazarlama Çevresi.
MODERN PAZARLAMA SİSTEMİ ve PAZARLAMA ÇEVRESİ
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Tedarik Zincirinde Satın Alma ve Örgütsel İlişkiler
Uluslararası Pazarlama Araştırması
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
PAZARLAMA KARARLARINI ETKİLEYEN ÇEVRESEL FAKTÖRLER
PAZAR ARAŞTIRMASI ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
ÖRGÜTSEL DEĞERLER VE VARSAYIMLARDAKİ DEĞİŞİM
Pazarlama Yönetimi Doç. Dr. Hayrettin ZENGİN.
İŞLETMELERİN KURULUŞU
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
Aşağıdaki kavramları açıklayınız
İŞLETMELERİN BÜYÜMESİ
Sağlık Hizmetlerinde Tutundurma Politikaları
Sağlık Hizmetlerinde Tutundurma Politikaları
SAĞLIK HİZMETLERİNDE DAĞITIM ve DAĞITIM POLİTİKALARI
Sağlık Kurumlarında Kurum İmajı
SAĞLIK HİZMETLERİNDE FİYATLANDIRMA
PAZARLAMA KARMASI ELEMANLARI
SAĞLIK SEKTÖRÜNDE SOSYAL PAZARLAMA
Ürün ve Ürün Geliştirme Stratejileri
PAZARLAMA ARAŞTIRMASI
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
Altıncı Bölüm: Pazar Bölümlendirme, Hedefleme,Konumlandırma
Bölüm 1 Stratejik Yönetim İlgili Terim ve Kavramlar
SKY 405 Sağlık Kurumlarında Pazarlama
SKY 405 Sağlık Kurumlarında Pazarlama
Bölüm 9 İş Yönetim Stratejileri : Rekabet Stratejileri
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
İŞ YÖNETİM STRATEJİLERİ
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
Pazarlama tanımları 1970’li yıllardan önce, pazarlama, hemen hemen tüm pazarlama teorisyenleri tarafından, kar amaçlı işletmelerin, ürünleri ve hizmetleri.
Tedarik Zinciri Yönetimi:
Bölüm 8. Hedef Pazar Seçimi
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
Örgütlerde STRATEJİK PLANLAMA
Ürün Farklılaştırma, Konumlandırma ve Yeniden Konumlandırma
Bir Kurumda Öğrenme Merkezi (ÖMer) Nasıl Oluşturulur?
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
KÜRESEL GİRİŞİMCİLİK VE İNOVASYON YÖNETİMİ
Pazarlama anlayışındaki gelişmeler-1
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Pazar Bölümlendirme, Hedefleme, Konumlandırma
İŞLETMEDE ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME (AR-GE) İŞLEVİ
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
6.2.3.PAZAR BÖLÜMLENDİRMESİ VE HEDEF PAZAR SEÇİMİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sanal ve Şebeke Örgütleri
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME ve ÜRÜN YAŞAM SÜRECİ STRATEJİLERİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İnsan Kaynakları Yönetiminin
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

Pazarlama Planlaması

Planlama Plan: Bir amaca ulaşmak için yapılacak işleri gösteren önceden hazırlanmış tasarıdır. Planlama: Neyin, nerede, ne zaman, nasıl ve kim tarafından yapılacağının önceden kararlaştırılması sürecidir. Pazarlama planlaması uygulanacak aktivitelerin tümünü kapsamaktadır.

Stratejik plan İşletmenin amaç ve hedeflerine ulaşması için gerekli olan politika ve planların belirlendiği hareket planıdır.

Stratejik Pazarlama Planlaması: Pazarlama kaynaklarını, belirli bir gelecek süreye dönük olarak, pazarlama amaç ve hedefleri doğrultusunda pazarlama fırsatlarına tahsisini öngören bilinçli ve örgütsel bir karar ve seçim sürecidir.

Durum Analizi (İç Çevre, Müşteri, Dış Çevre) Stratejik pazarlama planı açısından süreçteki diğer basamaklarda doğru bir şekilde ilerleyebilmek durum analizi ile elde edilip yorumlanacak olan veri ve bilgilere bağlı olduğundan önemlidir.

Stratejik yönetimin araçları SWOT ANALİZİ

Misyon, işletmenin kendisi için tanımladığı rol ve görevlerdir. işletmeleri birbirinden ayırır ve farklılaştırır. Vizyon, mevcut gerçekler ile gelecekte beklenen koşulları birleştirerek, işletme için arzu edilen gelecek imajı yaratmaktadır.

Amaçlar, işletme kaynaklarını gelecekte erişilen durumu gerçekleştirmek üzere düzenlemesine, yani strateji oluşumuna temel oluşturur. Hedefler, pazarlama amaçlarına ne derece ulaşıldığını ölçmede kullanılan spesifik ve sayısal işaretler sağlar.

Pazarlama Stratejisi İşletmenin amaç ve hedeflerine ulaşmasını sağlayacak olan hedef pazarını belirlemesi ve bu hedef pazarda amaç ve hedeflerini yakalamasını sağlayacak olan pazarlama karması elemanlarını uyumlu şekilde bir araya getirmesidir.

Pazarlama Stratejisi=Hedef Pazar+Pazarlama Bileşimi

Pazar Bölümlendirmesi

Bir pazar bölümü, pazarın içerisindeki istek ve ihtiyaçları satın alma gücü, coğrafi bölge, satın alma tutumları ve davranışları birbirine benzeyen büyük bir belirli gruptan oluşur

Pazar Bölümlendirmesi Pazarın aynı özellikler taşıyan tüketici alt gruplarına göre kümelere ayrılmasıdır.

Pazar Bölümlendirmesinde Başarılı Olmanın Koşulları Anlamlılık Ulaşılabilirlik Büyüklük

Pazar Bölümlendirmenin Yararları Tüketici ihtiyaçları daha iyi karşılanabilir Odaklanmanın avantajlarından yararlanılabilir Faaliyetlerde etkinlik ve verimlilik sağlanabilir Rekabetin düşük olduğu bölümler belirlenebilir Uzmanlık sağlanabilir Pazardaki değişmeler daha iyi izlenebilir

Pazar Bölümlendirmenin Sakıncaları Masraflı olabilir Yanlış seçildiği zaman yeterli gelir sağlanamayabilir Odaklanılan bölüm dışındaki bölümlerdeki fırsatlar kaçabilir Tüketicilerin farklı bölümlere kaymaları söz konusu olabilir Her pazar bölümü için ayrı reklam aracı kullanma gereği ek maliyet getirebilir

Pazar Bölümlendirmenin Gerekmeyeceği Durumlar Pazar homojense ve bir tek pazarlama karması yeterliyse İstek ve ihtiyaçlar türdeş özellikler gösteriyorsa Değişkenler ölçülemiyorsa Karlılık açısından fark yoksa Pazar bölümleri arasındaki farklar net bir şekilde ortaya konulamıyorsa

HEDEF PAZAR STRATEJİLERİ Hedef pazar, işletmenin faaliyetlerini yönelttiği homojen tüketici grubudur Belli bir amaç için pazar bölümlerinin seçilmesi sürecine pazar hedefleme denir

Hedef Pazar Stratejileri Farklılaştırılmamış Pazarlama Stratejisi Farklılaştırılmış Pazarlama Stratejisi Yoğunlaştırılmış Pazarlama Stratejisi

Kaynaklar Karafakioğlu, M. (1998), Sağlık Hizmetleri Pazarlaması, İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Yayını, İstanbul. Tengilimoğlu, Dilaver (2012), Sağlık Hizmetleri Pazarlaması, Siyasal Kitabevi, Ankara. Korkmaz, S., Eser, Z., Öztürk, A.S., Işın, F. B., (2009). Pazarlama Kavramlar-İlkeler-Kararlar. Siyasal Kitabevi, Ankara. Eser, Z., (2007), Hizmetlerde Pazarlama İletişimi Siyasal Kitabevi, Ankara. Kotler, P. (2011), A’dan Z’ye Pazarlama Çeviren: Aslı Kalem Bakkal. Mediacat Kotler, P., Clarke, N. R. (1987), Marketing for Health Care Organization, Prentice-Hall Inc. Berkowitz, N.E. (1996), Essentials of Health Care Marketing, An Aspen Publication. Kotler, Philip (2011), Kamu Sektöründe Pazarlama Çeviren: Zeynep Kökkaya Chalar Mediacat Mucuk, İ. (2012), Pazarlama İlkeleri, Türkmen Kitabevi, İstanbul. Eser, Z., Özdoğan, F.B. (2006), Sosyal Pazarlama, Siyasal Kitabevi, Ankara. Tuncer, D., Ayhan, D. Y., Varoğlu, D. (2013) Genel İşletmecilik Bilgileri, Siyasal Kitabevi Şahin, B., Çelik, Y.,Tengilimoğlu, D. (2013), Sağlık Hizmetleri Pazarlaması T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını N: 2858, Açıköğretim Fakültesi Yayını No: 1815