Geometrik Dönem M.Ö.900-700.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Kiklad kadın heykelciği
Advertisements

ÜNİTE : 8 HEPİMİZİN DÜNYASI. ÇOCUKLARIN ORTAK YÖNLERİ VE İLGİ ALANLARI Çocuklar; Sevmeye,Sevmeye, Korunmaya,Korunmaya, Bakılıp büyütülmeye muhtaçtır.Bakılıp.
Geneleos Grubu.
Değerli Arkadaşlar, aşağıdaki sorular 7. ve 8. sınıflar için özel hazırlanmış dil bilgisi kitabımızdan yararlanılarak oluşturulmuştur. Kendi okulumuzda.
1.TROIA MODA HAFTASI 1.TROIA MODA HAFTASI TANITIM DOSYASI.
Figürinler Çağı.
İLK HEYKELLER.
Mısır danatında resim ve heykel
PLATON NAMI DİĞER: EFLATUN
SPORLA İLGİLİ HAREKETLER DÖNEMİ (7-12 yaş)
E R G E N L İ K ERGENLİK DÖNEMİ FİZİKSEL GELİŞİM
ERZURUM KONGRESİ (23 Temmuz-7 Ağustos 1919) TOPLANIŞ AMACI
Türkiyedeki iklim çeşitleri Doğa Sever 10/F Coğrafya Performans.
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Öğretmeye bağlı, gerçekçi anlatım türlerinden biri olan günlükler, bir kişinin önemli ve kayda değer bulduğu olayları, gözlem, izlenim,duygu-düşünce.
1. Ders Bir, İki ve Üç Yazarlı Eserlerin Kataloglanması Prof. Dr. Bülent Yılmaz Arş. Gör. Tolga Çakmak.
Boşaltım sistemi.
Tarihin En Büyük 10 Devleti
DİYARBAKIR 2008.
ŞEKER(DİABETES MELLİTUS DM) HASTALARININ YAŞAM KALİTESİNİ ARTIRMAK İÇİN YAPILMASI GEREKENLER Şeker ya da diyabet denilen hastalık genellikle kalıtsal ve.
Gitmek İ stedi ğ im BirÜlke FRANSA. KENDİMİ TANITIYORUM KENDİMİ TANITIYORUM Adı:İncilay Soyadı:Baş Sınıfı:4/c No:1121 Okul:Tezer Taşkıran İ.Ö.O. Ders:Bilişim.
Turizm Herhangi bir amaç izlemek üzere insanların kendi konaklama yerleri dışında seyahat ve konaklamalarından meydana gelen olaylar,ilişkiler bütünüdür.
ANTROPOMETRİK AÇIDAN ÇALIŞMA YERİ DÜZENLENMESİ VE UYGULANMA ÖRNEĞİ.
S. R. Ranganathan ve Bilgi Hizmetlerinin Geleneksel İlkeleri
SOLUNUM VE GEVŞEME EGZERSİZLERİ İLE ETKİLİ MÜZİK EĞİTİMİ AYŞEN ÜMİT İSTANBUL BİLİM VE SANAT MERKEZİ Müzik Mentoru.
GEOMETRİK CİSİMLER VE HACİM ÖLÇÜLERİ
SAĞLIK TURİZMİNDE ÖNEMLİ TIBBİ DESTİNASYONLAR 1. Sağlık Turizminde Öne Çıkan Destinasyonlar Global ölçekte değerlendirildiğinde son yılda bazı ülkelerin.
Sözsüz İletişimin Özellikleri
XV. ULUSLARARASI SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ SEMPOZYUMU
Çağdaş Türk sanatını konu alan birçok kaynakta, ulusal ve yöresel Türk resminin kurucusu ve öncüsü olarak nitelendirilen Turgut Zaim, 1906 yılında İstanbul`da.
ÖZEL TANIMLI FONKSİYONLAR
Mustafa Süreyya SEZGİN Mustafa Süreyya SEZGİN HAT SANATI Arap harfleri çevresinde oluşmuş güzel yazı yazma sanatıdır. Bu sanat Arap harflerinin 6. yüzyıl.
ATLETİZM.
OYUNUN TARİHÇESİ Doç. Dr. Ender DURUALP.
Makinede düz dikiş.
SEVİYE: 11. SINIF 1. ÜNİTE KAZANIMLAR: Mantık ve Doğru Düşünme arasındaki ilişkiyi değerlendirir. Akıl ilkelerinin önemini değerlendirir. ÖĞRENME – ÖĞRETME.
II.BALKAN SAVAŞI (29-30 HAZİRAN 1913).
 Mısır, Nil Nehri'nin akış yönüne göre Aşağı ve Yukarı Mısır olmak üzere ikiye ayrılmıştır.
GÖKTÜRK KİTABELERİ.
Işık Işık kaynakları Işık ve madde Işığın yayılması Işığın yansıması
ELLE TAŞIMA İŞLERİ YÖNETMELİĞİ
Bölüm 2: Bir Boyutta Hareket. Bölüm 2: Bir Boyutta Hareket.
MOZAİK HAZIRLAYAN SELVA KENAVLI DANIŞMAN PROF. DR. ÜMRAN BULUT T.C.
İLETİŞİM.
TREATMENT/TRETMAN.
GÖRSEL SANATLAR ÜÇ BOYUTLU ÇALIŞMA HEYKEL
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
EKİP ÇALIŞMASI Ekip çalışmasının önemini gözeterek meslekler arası işbirliği yapabileceksiniz.
Karşılaştırmalı Eğitim
KELİME-SÖZCÜK NEDİR? Cümlenin anlamlı en küçük birimlerine ya da tek başına anlamı olmadığı hâlde cümle içinde anlam kazanan anlatım birimlerine kelime.
TEKNİK RESİM GÖRÜNÜŞ (12. HAFTA).
VOLEYBOLDA MANŞET, PAS VE SMAÇ TEKNİĞİ ÖĞRENİMİ
C) BÜROKRATİK YÖNETİM YAKLAŞIMI
DÜNYANIIN YEDİ HARİKASI HAZIRLAYAN:EDANUR CERİTLİ NUMARA:
ROYAL ONTARIO YAPININ TARİHÇESİ: MİMARİ YAKLAŞIMI: DANIEL LIBESKIND
BÖLÜM 7 SIVILAR VE GAZLAR. BÖLÜM 7 SIVILAR VE GAZLAR.
ROMAN NEDİR? Yaşanmış ya da yaşanabilecek olayların, insanlar arasındaki ilişkilerin, insan psikolojisinin uzun bir şekilde yer ve zaman bağlamında anlatıldığı.
Bilgi? Öğrenme, araştırma veya gözlem yolu ile elde edilen gerçek,
Üst Düzey Zihinsel Özelliklerin Ölçülmesi
ŞEKİLLER.
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
Olgun Arkaik Çağ Kourosları
İŞ ve Meslek Sosyolojisi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Gelişim ve Temel Kavramlar
2. Isının Işıma Yoluyla Yayılması
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

Geometrik Dönem M.Ö.900-700

Geometrik Dönem M.Ö. 900-700 Yük.:0.36 m., pişmiş toprak, çarkta şekillendirilmiş Euboia adası (K.Yunanistan’da) M.Ö.900 , mezar buluntusu Kentauros biçimli

Geometrik Dönem M.Ö. 900-700 Yük.:0.11 m., bronz, Olympia (K.Yunanistan’da) M.Ö.750-700 Kentauros ile döğüşen kahraman heykel grubu Herakles ile Nessos’un mücadelesi, (Eurymanthos Yaban Domuzu)

Geometrik Dönem M.Ö. 900-700 Yük.:0.16 m., bronz, M.Ö.750-700 At figürü

Metal Döküm Heykel Yapımı

Metal Döküm Heykel Yapımı

Geometrik Dönem M.Ö. 900-700 Yük.:0.20 m., bronz, Thebes (K.Yunanistan’da) M.Ö.700 Erkek figürü Bacağında yazıt var :“Mantiklos beni gümüş oklu tanrıya sundu.Phoibos! Dönüşte bana güzel bir iyilik yap!”

Orientalizan Dönem M.Ö.700-650

Orientalizan Dönem M.Ö. 700-650 Yük.:0.24 m., fildişi Atina (K.Yunanistan’da) M.Ö.700 Genç kız figürü Polos başlık üzerinde maender bezeği

Orientalizan Dönem M.Ö. 700-650 Yük.:0.14 m., fildişi Samos (Ege Adaları) M.Ö.700-650 Genç erkek figürü Lyranın iki kolunda aplik olarak kullanılmıştır

Arkaik dönem M.Ö.650-480 Kuros (Erkek) Heykelleri

Attika’da (K.Yunanistan’da bölge) M.Ö.610 New York Kuros’u Yükseklik:1.84 m, mermer Attika’da (K.Yunanistan’da bölge) M.Ö.610 Mısır grid sistemine bağlı, frontalite duruş Gerçek anatomik özellikleri yansıtmıyor

New York Kuros’u

Duruşlar, Hareketler Saçlar, Anatomik Özellikler Mısır (doğu) etkileri

BÜYÜK BOYDAKİ TAŞ HEYKELLERİN YAPIMI İÇİN YAPILAN ÇALIŞMALAR

Taş Heykel Yapımı

Athens, National Museum Yük.: 3,05m. (restore edildikten sonra) Sunion Kuros’u Athens, National Museum Yük.: 3,05m. (restore edildikten sonra) Poseidon Kutsal Alanı (Sounion), M.Ö. 600 Denizkabuğu şeklinde saç kıvrımları, yuvarlak kaslar İonik volüt kulak

Sunion Kuros’u

Kleobis ve Biton

Kleobis ve Biton Delphi Müzesi Yük.: 1.97 m (restore edildikten sonraki durumu) M.Ö. 590 Yazıt var kaidede

Anavysos Kuros’u Anavysos (Attika-Kıta Yunanistan) Yük.: 1.94 m Yazıt var kaidede: “Ön saflarda çarpışırken Savaş tanrısının gazabına uğrayan Kroisos’un ölümü üzerine yapılmış bu antın önünde dur ve kederlen”

Aristodikos Kuros’u National Museum, Athens M.Ö. 510 - 500 Yük. : 1.95 m

Kritios Kuros’u Akropolis Müzesi, (Atina) Yük: 0.86 m M.ö.490 - 480 Klasik Dönem heykeltraşlığına öncü bir eserdir.

Arkaik dönem M.Ö.650-480 Kore (Genç Kız) Heykelleri

Athens, National Museum Delos M.Ö. 640 - 625 Yük.:1.75 m Nikandre Kore’si Athens, National Museum Delos M.Ö. 640 - 625 Yük.:1.75 m En erken normal insan boyutundaki kadın heykeli Kalınlığı hiçbir noktada 20 cm.’yi geçmiyor.

Nikandria Kore’si

Nikandria Kore’si Naksos’lu Deinodikes’in kızı, Deinomines’in kızkardeşi, Phraksos’un karısı Nikandria, okları uzağa atabilen tanrıçaya beni sundu.

Louvre Müzesi (Fransa) Girit Yük.:0.65 m. M.Ö. : 640 - 630 Auxerre Kore’si Louvre Müzesi (Fransa) Girit Yük.:0.65 m. M.Ö. : 640 - 630 Daedalik stil

Duruşlar, Hareketler Saçlar, Anatomik Özellikler Mısır (doğu) etkileri

Auxerre Kore’si

Berlin Kore’si Berlin Antikensammulungen. Yük.: 1.93 m M.Ö. 580 - 570

Akropolis Müzesi, Atina Yük. : 1.17 m M.Ö.530 Peplos’lu Kore Akropolis Müzesi, Atina Yük. : 1.17 m M.Ö.530

Peplos’lu Kore

Peplos’lu Kore

Atina Akropolis’inde bulunmuş koreler M.Ö. 530-500

Thaliarkhos’un oğlu Euthydikos adadı beni.. Euthydikos Kore’si Atina Akropolis’inde M.Ö. 490 Thaliarkhos’un oğlu Euthydikos adadı beni..

Kore Heykellerinde Görülen Kıyafetler Khiton Peplos Manto

Korelerin Gelişimi Kurosların Gelişimi

Arkaik Dönem Heykeltraşlık Özellikleri Frontalite duruş Heykelin tüm yükünün iki bacak üzerinde toplanması Hareket yok, sadece ve genellikle sol ayağın biraz önde yapılıyor (kuroslar) Hareket yok, bazen bir kol dirsekten bükülerek göğüs hizasına birleştiriliyor (koreler) Yumruk yapılmış eller vücuda bitişik Saçlar peruk şeklinde Anatomik detaylar özensiz İlk örneklerde doğu etkisi görülüyor. Yüzde ilk örneklerde donuk bir ifade var, dönemin ortalarında hafif bir gülümseme görülüyor (arkaik gülüş) Genelde mermer ve büyük heykeller tercih ediliyor Adak olarak yapılıyorlar Kurosların büyük bir çoğunluğu çıplak, Koreler ise giysili olarak betimleniyor

Arkeoloji Heykel

M.Ö. 500-400 PERS EGEMENLİĞİNDEKİ ANADOLU VE KITA YUNANİSTAN 499-494 İonia İhtilali 490 Marathon savaşı, Persler Atinalılar tarafından bozguna uğratılıyor 480 Thermopylai Persler Atinalıları yeniyor. 480 Salamis Deniz Savaşı Atinalılar Persleri yok ediyorlar. 478/477 Attika-Delos Deniz Birliğinin Kurulması 478-431 Atinalıların Ege’deki üstünlük dönemi

( III. Alexander – Makedonya Kralı) Seferleri 334-323 Büyük İskender ’in ( III. Alexander – Makedonya Kralı) Seferleri

Geç Arkaik-Erken Klasik Dönem Mimari Plastik Eserler Pediment (Alınlık) Heykel Grupları ve Metop Kabartmaları

Aigina Aphaia Tapınağı M.Ö. 500-480

Aigina Aphaia Tapınağı M.Ö. 500-480

Aigina Aphaia Tapınağı M.Ö. 500-480

M.Ö. 490-480 Erken Klasik Heykelleri Euthydikos Kore’si Kritios Kuros’u Sarışın Oğlan

Delphili Arabacı Yük.: 1.80 m. M.Ö. 478-474 Gözler, saç bandı ve dizginler akrolit (bakır-cam) Khiton giymiş Dönem özellikleri: Vücuttaki çok hafif dönüş ve elbise kıvrımlarının tamamen dik inmesi

Delphi’li Arabacı

Olympia Zeus Tapınağı M.Ö. 470-456

Olympia Zeus Tapınağı Batı Alınlık Lapith-Kentauros Mücadelesi

Olympia Zeus Tapınağı Doğu Alınlık Araba Yarışı

Herakles’in Oniki İşi (dodekathlos) Olympia Zeus Tapınağı Metop Kabartmaları Herakles’in Oniki İşi (dodekathlos)

Myron M.Ö. 460-440 En önemli özellikleri Hareketi ve hareketliliği getirmiştir Eserlerinde insan hareketlerinin çok kısa bir anını betimlemeye çalışmıştır Eserlerinde sürekli hareket ve hareket öncesi gerginliği yansıtmıştır Eserleri: Diskobol (disk atan atlet), Athena ve Marsyas

Polykleitos M.Ö. 450-420 Eserleri Bronz Döküm tekniğinde yapılmış Konu olarak daha çok çıplak atletleri seçmiş En önemli özellikleri Eserlerinde yarattığı derinlik Vücut uzuvları arasındaki uyum Zıt hareketlerin dengesi Heykeltraş Polykleitos’un insan vücudu ve heykeltraşlık eserlerindeki simetriye ilişkin bir kitap yazmış (Kanon) Günümüze hiçbir orijinal eseri ulaşmamış

Praxiteles M.Ö. 370-320 Eserleri Bronz Döküm tekniğinde yapılmış Konu olarak daha çok çıplak atletleri seçmiş En önemli özellikleri Vücuttaki “s” hareketi Tanrıları insanlaştırma ve oldukça doğal betimleme Eserleri: Hermes ve Bebek Dionysos Apollon Sauroktonos Dinlenen Satyr Knidos Aphrodite’si

Klasik Dönemi Arkaik'ten ayıran en önemli özellikler   Frontalitenin / Tek cepheliliğin kırılması ( Kritios Oğlanı ile 480/470) 2.Heykellere genel olarak ciddi stil / ya da Almanca'dan çevirisi ile strengen-gergin stilin gelmesi ( duruşlarda, ifade de bu durum gözlenir) 3. İdealizim yakalanması. Özellikle vücut yapılışlarında ideal ölçülerin kullanılmaya başlanması. 4.Geç dönemde sakin ifadelerin belirmesi MÖ 4. yy sessizliği dediğimiz durum. Gerginlikten uzak. Sakin ve temiz ifadelerin yüzlere yerleşmesi. 5. Polyleitos'un Kanonu gibi heykel şekillendirilişindeki yeni prensiplerin çıkması. Bu oranlama sistemi etkisini Roma heykellerine dek uzanacak biçimde göstermiştir.

Uyuyan Satyr M.Ö. 200 civarına ait orjinalin Kopyası Barok üslup

Hellenistik Dönemi Klasikten ayıran en önemli özellikler:   Tanrı ve tanrıçaların betimlenişindeki cesaret. Tanrıçanın çıplak betimlenmeye başlaması Klasikte pek görülen bir uygulama değildir. 2. Barok ifade, özellikle vücut hatlarının, detaylarının, ve hareketlerin abartılı bir biçimde verilmeye başlanması 3. Pathetik ifade, iç dünyanın, ruh halinin, çekilen acı ve sıkıntıların dışa vurulması. Yüz ifadelerinde ve vücut hareketlerinde bu durumun yansıması. 4.Realist/ gerçekçi anlayışın ortaya çıkması. Yaşanan olaya ve gerçekleştirilen eyleme bağlı olarak bu durumun heykel vücutlarında pozlarında giysilerinde ve tanımlanan mekanda ortaya çıkmasıdır. 5. Realizme bağlı olarak sadece tanrı ve tanrıçaların değil sıradan insanların ve günlük hayattan alınan sahnelerin de betimlenen konular kapsamına dahil edilmesi. Klasikte neredeyse yalnızca filozoflar, tiranlar gibi toplumda önemli statüye sahip insanlar ya da kahramanlar idealize bir biçimde betimlenirken Hellenistik'te herkes konu olabilmektedir.

Hellenistik Arkaik Klasik