Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

İLETİŞİM.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "İLETİŞİM."— Sunum transkripti:

1 İLETİŞİM

2 İLETİŞİM NEDİR? Duygu, düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her yolla başkalarına aktarılmasıdır. Bu sürecin amacı anlaşılmaktır. Bizim başkalarını,başkalarının da bizi anlamasına yarayan bir süreçtir.

3 İLETİŞİM SÜRECİ MODELİ

4

5 İLETİŞİM SÜRECİ Düşündüğünüz Söylemek istediğiniz
Söylediğinizi sandığınız Söylediğiniz Duymak istediği Duyduğu Anladığını sandığı Anladığı

6 İLETİŞİM TÜRLERİ Sözsüz İletişim Sözlü İletişim Yazılı İletişim
Elektronik İletişim

7 KİŞİLER ARASI İLETİŞİM

8 SÖZEL OLMAYAN İLETİŞİM

9 SESE DAYALI İLETİŞİM

10 SES DIŞINDAKİ İLETİŞİM TEKNİKLERİ

11 İLETİŞİMİ ETKİLEYEN TEPSİ TÜRLERİ

12 “SEN” DİLİ Suçlayıcıdır.
Kusur bulur, yargılayıcı, aşağılayıcı mesajlar taşır. İşbirliğinden uzaklaştırır. Savunucu ve düşmanca tavırlara neden olur. Olumsuzlukları pekiştirir (inandırır). İnsanlar kendilerini kızgın, incinmiş ve değersiz görür Değişmeye direnç olur. Kişi önemsenmediğini düşünür. Kızgınlığı kışkırtır. Öç almaya hakkım var düşüncesini doğurur.

13

14 “BEN” DİLİ Hissedilenleri ifade eder.
iyi niyetle işbirliği çağrısıdır. Çözüm getirmez, durumu açıklar. Güven geliştirir. Suçlamaz, yargılamaz. Savunmaya itmez. Paylaşmaya çağrıdır. Karşıdaki kişide düşünme ve empati yaratır. Hisler ve kaygılar açıkça dile getirilir. Hislerin sorumluluğu yüklenilir. Durum, davranış ve olumsuz duygu belirtilir. "KİŞİLİĞE SALDIRI YOKTUR.

15

16 İLETİŞİM HATALARI Emretme Tehdit Alaycılık Muğlak dil
Dili iyi kullanamama, Ses tonunu ayarlayamama Beden dilini yanlış, yetersiz ya da abartılı kullanma Bilgileri gizleme Konudan kaçınma

17 DİNLEME Dinleme bir sanattır, gerçek dinleme konuşmaktan daha zordur, gayret ve disiplin gerektirir

18 İYİ BİR DİNLEYİCİNİN ÖZELLİKLERİ

19 FİZİKSEL DİNLEMENİN ÖZELLİKLERİ

20 EMPATİ NEDİR? Kişinin kendisini diğerinin yerine koyarak ne hissettiğini anlamaya çalışmasıdır. Kişinin, diğerinin duygularının yoğunluğunu ve anlatımını algılama ve anlama yeteneğidir.

21 BEDEN DİLİ Beden dili duygu ve düşüncelerimizin yansımasıdır.
İnsanların yüz yüze kurdukları ilişkide, kelimeler %10, ses tonu %30, beden dili %60 önem taşır.

22 BEDEN DİLİNDE İLETİŞİM

23 BEDEN DİLİNDE İLETİŞİM

24 Her pozisyon kendine özgü vücut duruşu ile ayırt edilebilir:
İLGÎLÎ: Öne eğilmiş, vücut, kollar ve eller açık İSTEKLİ: Bacaklar açık, ayaklar sandalyenin altında, parmak uçlarında, öne eğilmiş ANLAŞMAYA HAZIR: Toparlanır, eller düz olarak masada DİNLEME: Baş eğik, göz teması, kafa sallama ve sık göz kırpma var DEĞERLENDİRME: Kalem ısırma, çene elleme, yukarı ve sağa bakma, bacaklar çaprazlanmış

25 Her pozisyon kendine özgü vücut duruşu ile ayırt edilebilir:
DİKKATLİ: (ayakta) Eller arkada, gülümseme, ayaklar açık SIKILMIŞ: Boşluğa bakmak, yerine yığılmış, çiziktirmek, ayak ya da bacak sallamak BIRAK GİDEYİM: Ayaklar kapıya doğru, etrafına bakmak, ceketini düğmelemek DEFANSİF: (ayakta) Ayaklar içeriye dönük, eller kenetlenmiş

26 Her pozisyon kendine özgü vücut duruşu ile ayırt edilebilir:
REDDEDİCİ: Oturmuş, arkaya kaymış, kollar ve bacaklar çapraz, baş önde, kaşlar çatık BIRAK KONUŞAYIM: Parmakla vurmak, ayak sallamak, dik dik bakmak AGRESİF: Öne eğik, parmakla göstermek, yumruk sıkmak MEYDAN OKUMA: (ayakta) Eller kalçalarda, kaşlar çatık


"İLETİŞİM." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları