Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ROYAL ONTARIO YAPININ TARİHÇESİ: MİMARİ YAKLAŞIMI: DANIEL LIBESKIND

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ROYAL ONTARIO YAPININ TARİHÇESİ: MİMARİ YAKLAŞIMI: DANIEL LIBESKIND"— Sunum transkripti:

1 ROYAL ONTARIO YAPININ TARİHÇESİ: MİMARİ YAKLAŞIMI: DANIEL LIBESKIND
Royal Ontorio Müzesi (ROM) kapılarını ziyaretçilerine 1914’te açmıştır. Bu tarihi bina Arkeoloji, Paleontoloji, Mineraloji, Zooloji ve Jeoloji müzelerini barındırmaktadır. 1933’te Chapman and Oxley’in tasarımıyla genişletilen müzeden, yerel gazeteler tarafından “mimarlık harikası” şeklinde bahsedilmiştir. Beaux-Arts üslubundaki ön cephe, H şeklindeki kat planını tamamlayan önemli bir unsurdur. MİMARİ YAKLAŞIMI: Libeskind ’in mimari felsefesinin temel taşını yapıların somut ve algılanabilen insan enerjisi ile ortaya çıkarıldığı ve inşa edildiği yerin kültürel bağlamında ele alınmaları gerektiği oluşturuyor. “Bu bina, ROM’un (Royal Ontario Müzesi) programatik içeriğini ve alanın tekilliğini kristalize eden tek ve özel bir hikaye anlatıyor. Kristal, ROM’un karakterini, Müze’yi Toronto’nun dinamik merkezi olarak yeniden ortaya çıkarmaya adanmış bir atmosfere dönüştürüyor.” Daniel Libeskind Libeskind bu dinamik merkezi oluşturmayı düşünerek Neo-Romanesk bir yaklaşımı olan ana binaya , Dekonstrüktivizm yaklaşımıyla bir kristal ekliyor . ANA BİNANIN STRÜKTÜR ANALİZİ: Alandaki diğer yapılar gibi geleneksel betonarme sistemle yapılmıştır. EK BİNANIN STRÜKTÜR ANALİZİ: Libeskind’ın yapıları genel olarak değişik biçimleriyle bilinir. Yapıda yeni konstrüksiyonu orijinal binanın formuyla doğru bir şekilde birleştirme problemi bulunmaktaydı. Özellikle ek binanın sismik tasarımı sebebiyle bu iki yapının ilişkisi çok önemlidir. Mevcut yapının strüktürüne yatay yüklerin taşınmasında artış olmaması gerekmekteydi. Bu da kolonların ve kirişlerin konumlandırılmasında çok daha dikkatli olunmasını gerektirmiştir. ANA BİNANIN CEPHE ANALİZİ: Orijinal binanın mimari tarzı olan Neo-Romanesk 1870lerde kadar Kuzey Amerika’da sıkça kullanılırdı. Yapının ağır bir kütlesi vardır. Kemerli pencereler, dekoratif saçaklar ve kornişler bulunmaktadır. Sarı tuğla kaplama yapılmıştır. EK BİNANIN CEPHE ANALİZİ: Alüminyum Giydirme Cephe, cephede % 25 cam % 75 katlanmış alüminyum kullanılmıştır. DANIEL LIBESKIND 12 mayıs 1946 yılında doğan Daniel LIBESKIND mimar, sanatçı ve sahne tasarımcısıdır. 1989 yılında Daniel LIBESKIND Stüdyosu'nu kurmuştur. Tasarımını yaptığı önemli projeler arasında Berlin Yahudi Müzesi ve 11 Eylül Saldırılarında New York’ta yıkılan Dünya Ticaret Merkezi yerine inşa edilecek olan Özgürlük Kulesi de vardır. CEPHE DETAYLARI: Mevsime bağlı sıcaklığın 50 C dereceden fazla olduğu zorlu Toronto iklimi, yapı örtüsüne belirli seviyede sorumluluk yüklemektedir. Yapının yüksek seviyedeki yalıtımı ve cephede çok alan kaplamayan cam yüzeyleri, termal kayıpları azaltarak enerji verimliliğini artırır. Yüksek performanslı yapı örtüsü, iç aydınlatma miktarını optimize ederek eserleri korumayı sağlar. Güneş alımının kontrol edilebilmesi, kullanım giderlerini düşürür ve eserleri direkt güneş ışığından korur. HAZIRLAYANLAR: SENA YILDIZ, BÜŞRA ÖZTÜRK, 413 – 001 YASEMİN DUYGU DİNARLI, EKİN FIRAT KESİMALİOĞLU


"ROYAL ONTARIO YAPININ TARİHÇESİ: MİMARİ YAKLAŞIMI: DANIEL LIBESKIND" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları