Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TÜRKİYE’DE LOJİSTİK: MEVCUT DURUM VE STRATEJİLER Prof. Dr. Okan TUNA
Advertisements

TANITIM OTURUMU Nuri A Başoğlu, Prof.Dr. İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü.
Kalite Koordinasyon Grubu, Genel Bilgilendirme Toplantıları
TEMEL LOJİSTİK Doç. Dr. Murat ERDAL muraterdal.com.
Bodrum’da turizm Yakın zamana kadar Bodrum Turizminin referans unsurları; Deniz, kum ve güneş, Balık ve yöresel yemekler Bodrum Kalesi, Antik Tiyatro,
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
Hazırlayan Yard.Doç.Dr. Cihan SEÇİLMİŞ
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
Uluslararası Taşımacılık Yönetimi
Türkiye’nin Ekonomik Güvenliği: Fırsatlar ve Tehditler
TURİZMİN GELİŞMESİNE ETKİ EDEN UNSURLAR
Enerji Sektöründe Lojistiğin Yeri ve Önemi
TÜRKİYE’DE BORU TAŞIMACILIĞI VE PROJELER
Ulaşım Türleri ve Ulaşım Araçları
YÖN339 Ders - IX Taşımacılık Yönetimine Giriş
HAVAYOLU PAZARLAMASI, YOLCU TALEBİNİN ÖNEMİ VE TALEP TAHMİNİ
Kamu Yararına Sunulan Hizmetlerin Özelleştirilmesi ve Serbestleştirilmesi Michael Schmidt ICCR Viyana 5 Eylül 2007 Türkiye’ye Köprü Projesi 4. Atölye Çalışması.
Ankara Sağlıkta Yenilikçilik Hareketi İlke Eren SEİS Araştırma Uzmanı
YÖN339 Ders - III Taşımacılık Yönetimine Giriş
BİRİNCİ HAFTA DERS NOTLARI
YÖN339 Ders - II Taşımacılık Yönetimine Giriş
Karma Personel Taşıma Organizasyonu Günaydın Turizm
Yrd. Doç. Dr. A. Özgür KARAGÜLLE Arş. Grv. Gültekin ALTUNTAŞ
Öğrenci Adı Soyadı/Numarası
Coğrafi Bölgeler.
Makro İktisat İktisadi Analiz
BÖLÜM 8 BAŞABAŞ VE KALDIRAÇ ANALİZİ
TÜRKİYE EKONOMİSİNİN SEKTÖREL DAĞILIMI
Uluslararası İnsan Kaynakları Yönetimi YONT414
İşletmeyi neden kurarız ?
Öğr. Gör. Elif ÜNALAN ÖZÇELİK
İŞLETMELERİN KURULUŞU
AB MALİ İŞBİRLİĞİ ULAŞTIRMA OPERASYONEL PROGRAMI
ENM 307 YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ Dersin Koordinatörü:. Prof. Dr
Bölümün Amacı Bu bölüm, yöneticilerin uluslararası çevre için örgütleri nasıl tasarladığını keşfediyor. Bölüme, öncelikle, küresel büyümeyi harekete.
TUR İ ZM PAZARLAMASI ÇEVRES İ. Turizm işletmesi 1. MAKRO ÇEVRE 3. FAALİYET ÇEVRESİ 2.SEKTÖR ÇEVRESİ TURİZM PAZARLAMASINDA DİKKATE ALINMASI GEREKEN ÇEVRE.
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
Ulaşım Sorunları.
TURİZM ULAŞTIRMASINDA YAŞANAN SORUNLAR
GİRİŞ Etkili ve verimli bir ulaşım sistemi (bu sistemin daha belirgin parçalarından sadece birkaçı olan trenler, otomobiller ve uçaklar) olmadan turizm.
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
TERME MESLEK YÜKSEKOKULU PAZARLAMA PROGRAMI 2
KOBİLERDE AR-GE ve İNOVASYON
KÜRESEL TİCARET.
Uluslararası Örgütler
Üretim Yönetimi 1.Bölüm.
İSVEÇ KRALLIĞI (2017 YILI SUNUMU)
KONU BAŞLIKLARI BİLGİ EKONOMİSİ GELİŞİMİ BİLGİ EKONOMİSİ ÖZELLİKLERİ
LOJİSTİKTE KURULUŞ YERİ SEÇİMİ
Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatlarının İzlenmesi
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
Lojistik Merkez Yer Seçimi
Yeni Turist • daha sık ve kısa süreli tatile çıkıyor,
MEHMET AKİF MTAL. ULAŞTIRMA HİZMETLERİ ALANI SUNUMU
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
TÜRKİYE’DE ULAŞIM SİSTEMLERİ. A.DOĞAL FAKTÖRLER 1.COĞRAFİ KONUM  Ülkemiz konumu itibariyle üç kıta arasında köprü konumundadır.  Bu özelliği ile Kafkaslar,
Lojistik, ürün, hizmet ve insan gibi kaynakların, ihtiyaç duyulan yerde ve istenen zamanda temin edilmesi için bir araç olarak tanımlanmaktadır.
Türkiye’nin uluslararası lojistik sistemi ve değerlendirilmesi
Öğr. Gör. Dr. Dİdar sarI çallI
1960lardan 1980lere kadar işletme stratejileri genel olarak ürün-pazar seçimi konuları ile ilişkili idi. Ama bu durum pazarlama akademisyenlerinden kaynaklanmıyordu.
Tarım sektörünün önemi
Sunum transkripti:

Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri

TAŞIYICI ÜNİTE (ARAÇ) Taşıyıcı birim, ulaştırma aracıdır. Araç, hareketi, seyahati kolaylaştırır. Kullanılan yol ulaştırma aracını belirler. Seyahat talebi, teknoloji ve harekete geçirici güç gibi çok sayıda faktör ulaştırma aracının yapısını, özelliklerini belirlemektedir.

TAŞIYICI ÜNİTE (ARAÇ) Turizm talebini oluşturan insanların beklentilerinde meydana gelen değişime paralel olarak, taşıyıcılar artan bir şekilde hızlı, esnek ve fiyat bakımından ulaşılabilir olmak durumundadırlar.

HAREKETE GEÇİRİCİ GÜÇ Harekete geçirici gücün, gelişen ulaştırma hizmetleri içerisinde çok önemli bir faktör olduğu söylenebilir. Bu kapsamda, buharlı motorların kullanılmaya başlanması, demiryolu ve denizyolu taşımacılığında devrim niteliğinde bir gelişme olarak ifade edilebilir.

HAREKETE GEÇİRİCİ GÜÇ Yine bu kapsamda değerlendirildiğinde, jet motorlarının kullanılmaya başlanması havayolu ulaştırması için fiyat ve hız bakımından avantaj sağlamıştır. Harekete geçirici güç taşıyıcı birimin kapasitesini, hızını ve menzilini yakından etkilemektedir.

Ulaştırma modelleri büyük sermeye yatırımlarına ihtiyaç duymaktadırlar Ulaştırma modelleri büyük sermeye yatırımlarına ihtiyaç duymaktadırlar. Yatırımları gerçekleştirebilmek içinde kamu sektöründen finansal destek sağlamak gerekmektedir. Ulaştırmada fiyatlar ciddi miktarlarda düşürüldüğü zaman, ölçek ekonomileri için önemli fırsatlar ortaya çıkmaktadır. Sabit maliyetler zaman zaman yüksek olabilir, havayollarının havaalanlarında karşılaştıkları maliyetler için bu durum geçerlidir.

Turistler tarafından ulaştırma modeli ve aracı belirlenirken, aşağıdaki hususlar etkin olmaktadır; Uzaklık ve zaman, Statü ve konfor, Güvenlik, Ulaştırma hizmetlerinin fiyatı, Coğrafi konum, Sunulan hizmetlerin sınıflandırılması ve Rekabetin düzeyi.

Karayollarının Tarihsel Gelişimi Bilindiği gibi Türkiye, tarih öncesinden bu yana, çok ve çeşitli uygarlıkların oluştuğu bir yerdir. Günümüze dek bu özelliğini koruyarak gelmiş, doğu-batı arasında “köprü” olmuştur. Bunun bir sonucu olarak da, uzak geçmişten bu yana, değişik doğrultu ve karakterde yol ağlarına sahip olmuştur.

Karayollarının Tarihsel Gelişimi “İpek yolu”, “Baharat yolu”, “Kral yolu” en çok bilinen tarihi yollardır. Türkiye Avrupa, Asya ve Afrika arasındaki önemli konumundan dolayı kendi ulaşım hatlarını ve taşıma filolarını geliştirmek için büyük çaba göstermiştir.

Karayollarının Tarihsel Gelişimi Dünyada karayolu ulaştırmasının yapısındaki yeniliklere İngilizler öncülük etmiştir, daha sonra bu yenilikler Dünyaya yayılmıştır. Karayollarının yapısındaki ilerleme devam etmektedir ve karayolları tüm gelişmiş ülkelerde ulaştırma sistemleri içerisinde merkezi bir rol oynamaktadırlar.