Autocad.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Bilgilerimi sunuyorum
Advertisements

Not Sosyal Bilgiler Öğretmenliği
3.4. Şekiller Üzerinde Değişiklik Yapmak
DREAMWEAVER TABLO OLUŞTURMA VE TABLO ÖZELLİKLERİ
Power Point’a Resim Nesneleri Ekleme ve Kullanma
TEKNİK RESİM 1. HAFTA.
BİLGİSAYAR İŞLETMENLİĞİ
WINDOWS ÖZET Klasöre girmek için veya dosya çalıştırmak için;
BİLGİ ve İletİŞİM TeknolojİSİ
Layer (katman)larla Çalışmak
TEKNİK RESİM 2. HAFTA.
Template ve Macro Yaratma
Dr. Ahmet KÜÇÜKER Sakarya Üniversitesi Mühendislik Fakültesi
AFTER AFFECTS Temel Animasyon. File > Open > New Project ile yeni proje açın.
KLAVYE EĞİTİMİ.
EXCEL 2003 Ders 1.
ÖĞRENME FAALİYETİ 3. PARAGRAF DÜZENLEME.
BDEM105 Ünite 5: Word
Dr. Ahmet KÜÇÜKER Sakarya Üniversitesi Mühendislik Fakültesi
Bilgisayar Uygulamaları II
WINDOWS TEMEL İŞLEMLER
Üniversitemiz Öğrenci Bilgi Sistemine Kullanıcı Adı (Öğrenci Numarası ) ve tarafınızdan belirlenen Şifre ile giriş yapılır; You can have access to Student.
KLAVYEDE TUŞLAR İMLEÇ NEDİR?
Bilgisayarda Ofis Programları
Dr. Ahmet KÜÇÜKER Sakarya Üniversitesi Mühendislik Fakültesi
Temel Bilgisayar Bilimleri Dersi
KONU POWERPO İ NT 2010’DA AN İ MASYON HAZILAYAN Melek YILMAZ.
EXCEL 2003 Ders 2.
HESAP TABLOSU PROGRAMLARI
TEMEL NESNE VE TABLO İŞLEMLERİ
4. LİSTE OLUŞTURMA VE BİÇİMLENDİRME
BTEP105 Ünite 2: Excel 2010.
Hafta Rapor Hazırlamak Form aracılığı ile tablolara veri girişi yapıldıktan sonra, ekran çıktısı veya yazıcı çıktısı almak amacı ile rapor hazırlanmaktadır.
KLAVYEDE TUŞLAR İMLEÇ NEDİR?
Adım 1 adresine gidin.
WORD WORD UYGULAMA.
Cabri projesi 1985 yılında Fransa da başladı. Bugün 100 milyondan fazla kullanıcısı var. Farklı ülkelerde farklı isimlerde benzerleri var.
Bilgisayar Entegre Ofis Programları-I
COSTUMES KILIKLAR (KOSTÜMLER)
FARE VE KLAVYE ÖĞR. GÖR. A. ÇAĞLAR ERKAN.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ
KIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ
S ÜLEYMAN Ş AH ÜN İ VERS İ TES İ DERS KAYIT İŞ LEMLER İ / COURSE REGISTRATION PROCESS.
ELEKTRONİK TABLOLAMA PROGRAMI: EXCEL
BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM 3. HAFTA. Bu Derste Öğrenilecek Komutlar Mirror: Aynalama Move: Taşıma Offset: Öteleme Fillet: Yuvarlama Rotate: Döndürme.
KBUZEM Karabük Üniversitesi Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi ENM 108 Bilgisayar Destekli Teknik Resim Yrd.Doç.Dr. İnan KESKİN
BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM 4. HAFTA. ÖĞRENİLECEK KOMUTLAR ARRAY: (AR): Dizi halinde kopyalama SCALE: (SC): Büyütme küçültme ALIGN: (AL): Hizalama EXTEND:
KBUZEM Karabük Üniversitesi Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi ENM 108 Bilgisayar Destekli Teknik Resim Yrd.Doç.Dr. İnan KESKİN
DOSYA MENÜSÜ.
Autocad Nedir? Autocad, standartlara ve teknik resim kurallarına göre çizim yapabilen gelişmiş bir bilgisayar destekli tasarım programıdır
ITEC186 Bilgi Teknolojilerine Giriş
ITEC186 Bilgi Teknolojilerine Giriş
DESEN PROGRAMINDAKİ SEÇİM ARAÇLARI İLE ÇALIŞMA
Bu Hafta Öğreneceklerimiz
KLAVYE TUŞLARI VE ÖZELLİKLERİ
Word Programı.
Tayfun KOÇ , Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitmeni
BİLGİ ve İletİŞİM TeknolojİSİ
BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM
taşınabilir Akilli Tahta Kullanım kılavuzu
Döngüler ve Shift Register
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM DERSİ
Tayfun KOÇ , Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitmeni
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM
TWINSPACE Anthony RIOU Coşku AKER TR Teacher Multilateral Contact Seminar, İ zmir, April 2019.
Sunum transkripti:

Autocad

İÇERİK Çalışma alanı Çizim Değişiklik Katmanlar Notlar

Çalışma alanı Araçlar Sekmeler Eğer eski versiyonlardan çalışma alanı kullanmışsanız, “AutoCAD Classic” ği seçebilirsiniz Araçlar Sekmeler Çizim ve diğer fonksiyonlar için komutlar buraya girilir (Çizim için tercih edilen yol Çünki tıklayarak yapmaktan daha hızlı oluyor) ve de bu çizgi araçlarla ilgili seçenekleri gösterir. Sürekli olarak komut satırını kontrol etmeyi alışkanlık haline getiriniz ki seçmiş alduğunuz araçla neler yapabileceğinizi göresiniz.

Zaman zaman sekme veya panel gizlenebilir , Menü barı üzerindeki gri kısma , sağ butonla tıklayarak onları bulabilirsiniz.

KAYIT AutoCAD‘i açtığınız zaman, Burada mevcut çizim diye şunu görürsünüz. “Drawing1.dwg”. Bu sayfa üzerinde çalışabilir ve aşağıda görmüş olduğunuz iki farklı yol ile kayıt edebilirsiniz. Bir kez kaydettikten sonra bu butona basarak tekrar kayıt edebilirsiniz veya kısa yol Ctrl +S kullanabilirsiniz . Belirli aralıklarda kayıt etmeyi alışkanlık hakine getirmeniz oluşacak hata veya elektrik kesintielrinden fazla etkilenmemenize yarayacaktır. Çizim varsayılan olarak AutoCAD 2010 Drawing diye kayıt edilir. Eğer başka yazılımla da açmak isterseniz (mesela Sketch Up, Rhino)veya daha eski versiyonlarda AutoCAD, in düşük versiyonlarında kayıt etmelisiniz.

Yeni Sayfa Ayarlama İki farklı yöntem ile yeni sayfa ayarlamak mümkündür. Varsayılan format “acad.dwt” dir. Çalışma alanı olarak , tercihen şablon kullanmalısınız.

Çizim Birimleri(birimler) Çizim birimlerini ayarlamak için şu yolu takip edebilirsiniz.Tools > Units. Varsayılan olarak , Başlangıçta çizimler birim sizdir. ,Örneğin , “10” uzunluğunda bir çizgi çizdiğiniz zaman , AutoCAD Bunun 10 mil mi yoksa 10 mili metre mi bilemiyor, ta ki siz birimi belirleyesiniz. Çizime başlamadan bunu ayarlamayı unutmayınız, veya eğer mevcut çizimin skalasını değiştirmişseniz buna göre de çizdiğiniz objenin ölçü birimini belirtiniz. Mimari (i.e. 1’-3 1/2”) ve mühendislik (i.e. 1’-3.50”) genellikle birimler bu şekilde kullanılır. Ondalığa ayarlanmış olduğunda birim tipini yerlestirme seçenekleri sekmesinde ayarlamalısınız, scientific, or fractional units. Örneğin, Eğer milimetre kullanmak iterseniz “Type” in Length window to Decimal > set Insertion Scale to Millimeter

Cursors (imleç) Komut satırında olmadığınızda , İmleç ortada bir kare ile bir haç gibi görünüyor. Ne zaman ki çizimle ilgili komuttasınız , kare kaybolur. Komutu değiştirdiğiniz zaman, sadece artı kaybolur . Esc tuşuna basarak seçmiş olduğunuz komutu iptal edebilirsiniz.

Select / Deselect (Seçme /Bırakma) Objeleri seçmek için üzerlerine tıklayabilir ve ya pencere içine alabilirsiniz. Soldan sağa pencere çizdiğinizde pencerenin çapraz olarak tamamen içine almış olduğu her şeyi seçmiş oluyor.. Sağdan sola doğru pencere çizdiğinizde de pencerenin temas ettiği her şeyi seçmiş olursunuz. Şift butonunu basılı tutarak aynı işlemi gerçekleştirir seniz bu kez de seçmiş olduklarınızı bırakırsınız. Veya , Esc tuşuna basarak seçilmiş her şeyi iptal edebilirsiniz.

Genel Kısa yollar (General Shortcuts) AutoCAD. De bir çok kısa yol kullanılır. Örneğin: < Ctrl+S > dwg dosyasını kayıt eder. (qsave) < Ctrl+Z > Bir öceki işlemi iptal eder (u) and <Ctrl +Y > iptal edilmiş işlemi geri getirir. (redo) < Ctrl+C > Kopyalar ve < Ctrl+V > yapıştırır. < Ctrl+P > Çıktı alma penceresini açar .(plot)

Snap & Tracking (Kenetleme ve İzleme) Doğru ve düzgün çizim yapmanıza yardımcı olacak bir takım ayarlar vardır. Lütfen aşağıda komut satırı altındaki sekmelere dikkat edin ve açıp/kapamak için üzerlerine tıklayın.

Snap & Tracking (Kenetleme ve İzleme) Snap Mode: Grid çizgileri dediğimiz çizgilerin düğüm noktasına kenetlenme. Grid Display: Belirtilmiş alanda grid çizgilerinin görülmesini sağlar. Ortho Mode: Dikey ve yatay yönde hareketleri sınırlar. Polar Tracking: Belirtilen açı değerinin katlarının takibini sağlar. (Ör. Eğer 30 derce ayarlanmışsa , İzleyeceği 30,60,90,120 dereceler vS.) Object Snap: Ekranda bulunan nesneleri kenetler. İsterseniz çizim/sorgulama esnasında da belirli obje kenetlemelerini sağ tıklama ve «snap overrides» seçerek aktifleştirebilirsiniz. Show/Hide Lineweight: Çizgi kalınlığının ekranda açılıp/kapanmasını sağlar .Çıktı alımında çizgi kalınlığını etkilemez. Quick Properties: Seçilmiş obje (lerin) özelliklerini gösterir. Özellikleri göstermenin diğer bir yolu: Obje/objeleri seçtikten sonra sağ tıklanır ve “Quick Properties” seçilir. Obje özelliklerini burada değiştirebilirsiniz.. (layers,color and linetype.)

Snap & Tracking (Kenetleme ve İzleme)

Draw (Çiz) Çizmek için iki farlı yol takip edilebilir. 1. Komut satırına uzun veya kısa ismini yazabilirsiniz.(Bu yöntemle daha hızlı çalışılır.) 2. Simgelerden: Home/Draw

Draw (Çiz) LINE (l): Bir noktadan diğer birnoktaya, düz çizgi çizer . polyline POLYLINE (pl): Çok noktalı çizgi/eğri çizer. Komut satırında POLYLINE aracını kullanırken dikkatli olun, Kullanabileceginiz değişik seçenekler karşınıza çıkacak. Devamda örnekler mevcuttur. “ Polyline çizerken Esc” tuşuna basarsanız tıkladığınız son noktada çizim durur. drawing a polyline hitting Esc

Draw (Çiz) Polyline çizerken, eğer komut satırına «cl» yzarsanız otomatik olarak başlangıç noktası ile son tıkladığınız yeri birleştirir ve bir sekment oluşturur. (Çizgi kapalı bir şekil haline gelir. Polyline araçlarını kullanarak arc ile de nesne çizebilirsiniz. Polyline çizerken komut satırına «a» yazarsanız bir sonraki adımda çizeceğiniz yay olur. Çizime devam ederseniz önceki yay’ a teğet çizmeye devam eder.

RECTANGLE (rec): Tanımlanmış iki nokta arasında dikdörtgen çizer. Dikdörtgeni yerleştirmek istediğiniz ilk noktaya tıklayınız. Veya X,Y koordinatlarının kesin girişini yapın. Birinci köşeyi belirttikten sonra “@” işaretini koyarsanız, ikinci köşe için X,Y koordinat ‘ını da verebilirsiniz. Örnek, @ yazıp 36,24 .36” x 24” bir kutu oluşturabilirsiniz.. Birinci köşeyi belirledikten sonra “d” yazar ve, ikinci köşe için X ve Y aralıklarını belirileriz yine aynı işlemi yapmış oluruz. Örneğin, “d” yazıp > boşluk > 36 > boşluk > 24 yazarsak 36” x 24” bir kutu çizmiş oluruz. POLYGON: Belirli sayıda kenarlara sahip poligon çizer. If you choose to inscribe in circle, it draws a polygon inside the ? circle with the radius you specify. If you choose to circumscribe about circle, it draws a polygon that ? contains the circle with the radius you specify.

CIRCLE (c): Daire çizer. Birinci tıklama dairenin merkezini belirler . Sonra da açıyı yazarak ve ya tıklayarak belirleyebilirsiniz. Birinci tıklamadan sonra “d” yazarsanız , Belirlediğiniz açıda daire çizersiniz. Merkezi tıklamadan önce “2p” veya “3p” before yazarsanız, belirlediğiniz noktalar arasında bir daire çizilir.

SPLINE (spline): Bir çok noktayı birleştiren bir çizgidir. Tıklayarak geçtiği noktaları Yiv olarak tanımlar. Esc tuşuna basarak aracı durdurabilirsiniz. Esc (tuşu basıldığında son tıklanan noktada çizim durur. Veya “cl” (yazılırsa başlangıç noktasına bir eğri çizilir.) Spline kullanıldığında dosya büyüklüğünün arması olasıdı ve de daha sonra düzenlenecekse karışıklık yaratır. Spline ‘ın sıklıkla kullanılması tercih edilmez, özellikle dosya başkaları ile paylaşılacaksa

HATCH(h): Seçilmiş nesneyi veya içini model ile doldurulması. Type (Tip): usually predefined. Pattern: Aşağıya dpğru açılan pencereden istenilen model seçilir. Aşağıdaki pencerelerde bir takım modeller görülüyor. Önceden belirlenmiş ortak kullanılan diğer modeller gösteriliyor, örneğin BRICK, EARTH, GRAVEL, CONC, SAND... Skala ve modellerin açılarını değiştirebilirsiniz Belirlenmiş farklı objelerin boşluklarını taramak istediğiniz zaman ,örneğin kesişen iki çemberin ortak alanları gibi, “Add Pick points” seçilir. Daha karmaşık alanları hesaplamak daha uzun sürebilir. Alanın hesaplanması çok karmaşık olursa , hata mesajı alırsınız. Taranacak bölgeyi küçültüp büyütmek bazen işe yarayabilir. Aynı zamanda aşağıdaki butonları kullanarak manuel olarak ta alanı seçmemiz mümkündür . Sınırları kaldır .“remove boundaries” and yeniden sınır koy “recreate boundaries” Check “Associative” if burda işaret varsa taranmış bölge sınırlarının değişmesi dürümünda alan güncellenir. Buraya tıklayarak mevcut taramadan kesin tarama özelliklerini kopyalayıp/yapıştırabilirsiniz. Bir objenin tümünü tarayacaksanız , örneğin çember, dikdörtgen, üçgen veya poligon. “Add select object”. Butonunu seçiniz. Eğer isterseniz , Birden çok objeyi aynı anda seçebilirsiniz.

DIVIDE(div)(Böl): Objejeyi veya permiter segmenti belli bir yerden böler. Noktadan itibaren çizebilir veya noktalar boyunca objeleri yerleştirebilirsiniz. MEASURE (me), (Ölç) Objelerde ölçülmüş aralıklara obje üzerinde nokta veya bloklar koyar. Örnek. Eğer her 50 m de bir ağaç koymak isterseniz. Varsayılan olarak çapraz noktalar görünmezler, ancak siz «pdmode» yazarsanız ve değeri 2 veya 3 yaparsınız o zaman görebilirsiniz. Gösterilmeleri de gerekmez aslında. Düğümlere tıklayabilirsiniz «Object Snapé ayarlarından «Node» seçtiğiniz zaman. Eğer noktaları tıklamak istemiyorsanız «pdmod» değerin geri 0 sıfıra almalısınız , işaretlemeye başlamadan.

You can directly place blocks by specifying a block instead of #s. İsterseniz doğudan blok koyabilirsiniz blok belirleyerek, «#s» kullanmak yerine. Seçilmiş objeyi böl veya ölç bloklamak için, blokun ismini yaz (kesin bir isim olsun), Eğriyi hizalayıp bloklayıp, bloklamak isteyip istemediğinizi belirleyin. Sonlara blok koymayı unutmayınız. Bitki, ışık gibi şeyleri yerleştirmekte faydalı olabilir. Divide or measure, select the object, (b) for block, type the name of block (must be exact name), define if you want the block to align the curves or not, enter # of segments or length of segments. Do not forget to place blocks at the ends. This may be useful for placing plants, light, etc...

Modify (Değişiklik) İki dfarklı yöntemle değişiklik yapılabilir 1. Komut satırına ismi tam veya kısaltma olarak yazabilirsiniz .(Verimliliği artırır) 2. Icon (Simge) : Home/Modify ERASE (e): Seçilmiş objeleri siler. Objeleri seçip Delet tuşuna basarak ta aynın işlemi yapabilirsiniz. COPY (cp): Seçilmiş objeleri bir yerden bir yere kopyalar. Objeleri seçmek için, tıkla veya kopyalanacak objelerin başlangıç ve bitiş noktasını belirle Objelerin kopyalamak için ,seçip sonra da üzerinde sağ tık yapıp kopyala yapıştır yapabilirsiniz. Objeleri «clipboard» a kaydeder ve istediğiniz yere veya dosyaya kopyalama yapabilirsiniz. “copy with basepoint”’ i seçerek bazı seyleri dosyalar arası belli bir yere kopyalayabilirsiniz..

MIRROR (mi): mirrors objects along the line that you define. It will ask you whether you want to keep the original object or not after defining the mirror line. type “y” for yes or “n” for no. OFFSET(o): offsets objects to the distance you specify. It will ask you the distance to offset objects first. you can specify it by typing the distance in or clicking two points on screen. After entering the distance, grab an object to offset and click on the side that you want to offset it to. You can offset an object multiple times in the same distance by repeating click.

MOVE (m): moves the selected objects from one place to another. Select objects, click/type a base point and the second point that you want to move objects to. SCALE (sc): scale objects by the ratio you specify. select objects, click/type a base point and click/type the scale numerically. you can also scale objects by the relative distances using “Reference” points. select objects, click/type a base point, then type “r” for Reference. click the base point again, then click the second point to define the original distance. click the third point at where you wish the previous point to be after scaling objects. In this way, it will scale the objects by the distance ratio of base point to the second point : base point to the third point. Position of the base point needs to be constant.

TRIM (tr): trim objects along specified objects. Create objects that you want to use as trim edges. Click on Trim tool, select the trim edges and hit enter, click on the objects to trim on the side that you want to erase. You can trim multiple objects at once by using selection window or “fence” tool. To use selection window, draw a window after selecting trim edges instead of directly clicking on objects to trim. To use fence, type “f” after selecting trim edges and draw a line. It will trim everything that the line crosses.

EXTEND (ex): extend objects to reach specified objects. Basic operation is similar to “trim”. Select objects that you want to use as extend edges and hit enter, click on the objects that you want to extend. You can also extend multiple objects at once by using selection window or “fence” tool. For direc- tions, please see “trim” section. EXPLODE (x): break selected complex objects such as blocks and polylines down to lines and arcs.

POLYLINE EDIT (pe): There are extensive options to edit polyline POLYLINE EDIT (pe): There are extensive options to edit polyline. Please pay attention to the command line for the available options and directions. Useful options are: Close: adds a line to close an open polyline. Join: joins touching multiple polylines into one object AutoCAD does not join vertexes when overlapped. Make sure that the lines/arcs that you want to join are touch- ing at an exact point. If you are unsure, move one of the vertexes away and put it back together using “end point” snap. Edit Vertex: modifies control points. After you select Edit Vertex, a little X appears at the end of a polyline. It will move to the next control point every time you hit Enter. You should navigate this X to the con- trol point that you want to modify.

Adding a control point: Navigate X to the control point right before the segment that you waht to add a point. Type “i” to insert a vertex. click where you want to add a new point. Hit Esc to exit the option. Dividing a polyline at a control point: Navigate X to the point that you want to divide. Type “b” for break. Type “g”. Hit Esc to exit the option.