Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM"— Sunum transkripti:

1 BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM
4. HAFTA

2 Bu Derste Öğrenilecek Komutlar
Offset: Öteleme Fillet: Yuvarlama Rotate: Döndürme Stretch: Sündürme Chamfer: Şev verme

3 O: OFFSET: Öteleme AutoCAD'in temel düzenleme komutlarından biri olan OFFSET ile öteleme işlemi yapılır. OFFSET herhangi bir LINE, ARC, CIRCLE, SPLINE ya da PLINE nesnesini kendinden istenen bir birimde uzağa ötelenmiş kopyasını alma işlemidir. Nesne kapalı bir PLINE ise öteleme işlemi nesnenin içine ya da dışına, açık bir LINE ya da diğer objelerden ise taraf seçerek öteleme yapılır

4 Komut ilk girdiğinizde, komut satırında OFFSET işlemi ile ilgili mevcut ayarları gösterir ve sizden bir ötemele miktarı girmenizi ya da "Through" seçeneğini kullanmanızı bekler.

5 "Through" seçeneği ile OFFSET
Bu seçeneği kullanmak için varsayılan değerini ENTER ile kabul edebilir ya da daha önceden mesafe girdiyseniz "T" seçeneğini kullanarak "through" moduna geçebilirsiniz. Select object to offset or [Exit/Undo] : [ötelenecek nesneyi seçin] Specify through point or [Exit/Multiple/Undo]: [öteleme noktasını seçin] Mesafe girerek OFFSET Mesafe girerek OFFSET yapmak için öteleme yapmak istediğimiz mesafeyi bilmemiz gereklidir. Örneğimizde 18 birim öteleme yapıyoruz. Mesafe girerek öteleme yaptığımızda nesneyi seçip, ötelemek istediğimiz tarafta bir nokta belirtmemiz yeterli olacaktır.

6 Kapalı Nesneleri OFFSET yapmak
CIRCLE ve PLINE gibi nesneleri ötelemek daha kolaydır. Nesneyi gösterip, içinde veya dışında bir taraf belirtmeniz yeterli olacaktır.

7 Komutun Seçenekleri Through: Öteleme noktası bilindiğinde nesnenin belirtilen öteleme noktasına kadar ötelenmesi için. Erase: Ötelenen nesnenin silinip silinmeyeceğini belirtir. Layer: Öteleme yoluyla yeni yaratılacak nesnenin katmanını seçmenize izin verir. Multiple: Sürekli öteleme modunda kalmak için kullanılır. Exit: Öteleme komutundan çıkmak için kullanılır. ESC tuşu da iş görür. Undo: En son yaptığınız ötelemeyi geri alır.

8 F: FILLET: Köşeleri Yuvarlama
FILLET komutu temelde köşeleri yuvarlamak için kullanılır

9 Şekilde gördüğünüz gibi FILLET komutu nesnelerin seçtiğiniz taraflarını bırakarak verdiğiniz yarıçap ile yuvarlıyor

10

11

12

13

14 CHA: CHAMFER: ŞEV VERME
Çizim nesnelerinin köşelerine eğim (şev) verir. İki köşe arasındaki eğimi verirken aralarındaki uzaklığı (Distance) belirtmeniz gereklidir. Eğer uzaklık 0 ise köşeler 90˚ olacaktır. Kullanım şekli: Komut satırında “Cha” yazarak Chamfer komutu başlatılır. Polyline: Bütün olarak çizilen şeklin bütün köşelerine şev verir. Distance: 1. ve 2. köşe için şev verilecek mesafe girilir. Angle: 1. ve 2. köşe için şev verilecek açı girilir. Trim: Şekilde kalan uzantıların budanıp budanmayacağını seçer. Method: Şev verme opsiyonunu seçer. (Mesafe girerek veya açı girerek.)

15

16 Ro: ROTATE: Döndürme

17 Rotation Angle: Nesneyi döndürme merkezi etrafında kaç derece döndürmek istiyorsanız açı olarak girin. Metrik sistemde saat yönünün tersinde 360 derecelik dönüş tam bir turdur. Copy: Döndüreceğiniz nesnenin bir kopyasını almak için kullanabilirsiniz.

18 Str: STRETCH: Sündürmek

19

20 Gördüğünüz gibi STRETCH, belirlediğiniz çit çerçevenin içine tam giren nesneleri hareket ettiriyor, yarısı içinde kalan nesnelerin ise içinde kalan noktalarını sündürüyor.

21

22 ÖRNEK (Circle, Divide veya Measure, Mirror)

23 Örnek: (Rectangle veya Polyline, Copy (Array), Offset, Trim)

24


"BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları