HAYAT BİLGİSİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
IFMB202: FEN VE TEKNOLOJİ PROGRAMI VE PLANLAMA 2016-Bahar Dönemi 2. HAFTA Yrd. Doç. Dr. Bahadır Namdar Fen Bilgisi Eğitimi ABD.
ETKİLİ ÖĞRETİM İÇİN YÖNTEM VE TEKNİKLER
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM © TemplatesWise.com 1.
YOL HARİTASI Okul Çevre İşbirliği Etkinliklerine İlişkin Temel Kavramlar Okul Çevre İş Birliği Etkinliklerinin Temel Özellikleri Okul Çevre İş Birliği.
Program Geliştirme Modelleri
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
Fen tutum. Fen eğitimi ve fene karşı tutum ile ilgili araştırmalar incelendiğinde öğrencilerin, öğretmen adaylarının ve öğretmenlerin fene karşı tutumları,
KONYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI.
Program Tasarım Modelleri
Prof. Dr. İnayet Aydın Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi
%68 % 32 ANADOLU İMAM HATİP LİSELERİ İMAM HATİP ORTAOKULLARI EĞİTİM İÇERİĞİ.
İLETİŞİM VE EĞİTİM Bölüm 5 1. İletişim nedir?
Öğretim İlke ve Yöntemleri: Öğrenme Stratejileri
04/02/2011İhsan DEMİREL1. GELİŞTİRİLEN OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMININ ÖZELLİKLERİ aylık çocuklara yöneliktir. Çocuk merkezlidir. 04/02/2011İhsan.
EĞİTİMDE DRAMA.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
Hedef-Kazanım Belli bir alanda eğitilecek bireylere kazandırılmak istenen özellikler ya da yeterliklerdir. Kazanımın eğitim yoluyla kazandırılabilecek.
ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Araştırma ve Uygulama Merkezi Stratejik Planı Yrd. Doç. Dr. Günver GÜNEŞ Merkez.
OKUL- ÇEVRE İLİŞKİLERİ
KOHLBERG ve AHLAK GELİŞİMİ Yrd. Doç. Dr. Aysel TOPAN
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
Kişisel-Sosyal Rehberlik
ÇAĞDAŞ EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRENCİ KİŞİLİK HİZMETLERİ VE REHBERLİK
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ
Öğretimin Uyarlanması
ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ VE ÖĞELERİ
Drama ile İlgili Terimler / Eğitim Öğretim Sürecinde Drama
NOT VERME VE MEZUNİYET.
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
Bütünleştirme uygulamaları
ZAFER İLKOKULU BENGİ FAALİYETLERİ
BIÇAKÇI BEDRİYE BAYKAŞ ORTAOKULU OKUL KÜLTÜRÜ
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
BİLSEM NEDİR? “Bilim ve Sanat Merkezi, okul öncesi eğitim, ilkokul, ortaokul ve lise çağındaki özel yetenekli öğrencilerin bireysel yeteneklerinin farkında.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
Teknolojİ ve tasarIm dersİ
SarIyer beledİyesİ gençlİk eğİtİm merkezİ Aİle-eğİtmen buluŞmasI
Program Tasarım Modelleri
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
BÖLÜM 4 ÖTMG’de ÖĞRETMEN NİTELİKLERİ VE ÖĞRETMEN YETİŞTİRME
Medya okuryazarlığı eğitimi dersi
OKUL-AİLE-ÇEVRE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
OSMANİYE BİLİM VE SANAT MERKEZİ
Eğitsel Rehberlik.
ÖĞRETİM ARAÇ-GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
ÖĞRENME STİLLERİ.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta V Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
Bireyi Tanıma Süreci Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
Sunum transkripti:

HAYAT BİLGİSİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI Prof. Dr. Mehmet GÜLTEKİN

HAYAT BİLGİSİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI Hayat bilgisi dersi toplu öğretim yaklaşımına dayalı olarak oluşturulmuş bir derstir. Çocukların hem kendilerini hem de içinde yaşadıkları toplumu ve dünyayı tanımaları için tasarlanan bu ders , 1924, 1936, 1948,1968,1998 ilköğretim programlarında yer almıştır. 2005 yılı programında da aynı adla yer almaktadır.

TANIM VE KAPSAM Hayat Bilgisi dersi, toplu öğretim yaklaşımına dayalı olarak oluşturulmuş, çocuklara, gelişim özelliklerine uygun biçimde yaşamla ilgili temel beceri ve alışkanlıklar kazandıran, çocukların kendilerini ve çevresini tanımasına yardım eden ve çocuğun çok yönlü gelişmesini sağlayan bir yaşam dersidir. Hayat Bilgisi bir yandan mihver ders olarak diğer derslerin kendisi etrafında ve ekseninde işlenmesine katkıda bulunurken, diğer yandan Fen Bilimleri ve Sosyal Bilgiler derslerine temel oluşturmaktadır.

HAYAT BİLGİSİ DERSİNİN SOSYAL BİLİMLER İÇİNDEKİ YERİ VE ÖNEMİ Birey Hayat bilgisi dersi doğal ve toplumsal olgu ve olayları bir arada ele alan bir ders niteliği taşımaktadır. Örneğin; okul, okulda yaşam, aile, Cumhuriyet Bayramı gibi olgu ve olaylara toplumsal olgu ve olaylar denmektedir. Sonbahar, kış, çevremizde yaşam gibi olgu ve olaylar ise doğal olgu ve olaylardır. Birey içerisinde yaşadığı doğal ve toplumsal olgu ve olayları bilmek, bu olgu ve olayların sebep ve sonuçlarını anlamak, bu sebep-sonuçları kendine göre yorumlamak, sonuçlarını kestirmek, bildiği ilke, genelleme ve yöntemleri yeni olgularda kullanmak ve tüm bunları analiz etmek isteyebilir ve sonunda bu durumlara yeni çözümler üretmek isteyebilir, bu çözümlemelerle değerlendirme yapmak isteyebilir. Bireyin tüm bu istekleri bütün yaşamı ile ilgilidir. Bu sebepten ötürü, hayat bilgisi dersi doğal ve toplumsal bilim alanlarını bünyesinde barındırdığı gibi düşünsel ve sanatsal alanları da bünyesinde barındırabilir. Tüm bu anlatılan yargılar şu tabloda özetlenebilmektedir (Sönmez, 2010).

HAYAT BİLGİSİ DERSİNİN SOSYAL BİLİMLER İÇİNDEKİ YERİ VE ÖNEMİ TOPLUMSAL BİLİMLER DOĞA BİLİMLERİ HAYAT BİLGİSİ SANAT DÜŞÜNCE VE DEĞERLER

HAYAT BİLGİSİ DERSİNİN SOSYAL BİLİMLER İÇİNDEKİ YERİ VE ÖNEMİ İyi bir vatandaş Çevresiyle uyumlu Hızla değişen günümüz dünyasında eğitim bireysel özellikleri ön plana çıkarmıştır. Bireyleri iyi bir vatandaş, çevresi ile uyumlu ve mutlu bir birey olarak yetiştirmeyi amaç edinen hayat bilgisi dersi, bireyleri sürekli değişim içinde olan toplum yaşamına hazır hale getirmekte, bilginin ve eğitimin birey ve toplum için öneminin arttığı bu zamanda, zamanın gereksinimlerini karşılayabilecek uygun davranışları kazandırmada birey için ilk temelleri hayat bilgisi dersi atmaktadır (Belet, 1999). Mutlu

2016 HAYAT BİLGİSİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI Vizyon Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programı'nın vizyonu; temel yaşam becerilerine sahip, kendini tanıyan, sağlıklı ve güvenli bir yaşam süren, doğaya ve çevreye duyarlı, araştıran, öz güveni yüksek, çevresi ve kendisiyle barışık, millî ve manevi değerleri içselleştirmiş bireyler yetiştirmektir.

2016 HAYAT BİLGİSİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI Amaçlar

2016 HAYAT BİLGİSİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI

2016 HAYAT BİLGİSİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI

2016 HAYAT BİLGİSİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI

2016 HAYAT BİLGİSİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI Beceri ve Değerler BECERİLER DEĞERLER Araştırma Bilgi ve İletişim Teknolojilerini Kullanma Değişim ve Sürekliliği Algılama Dengeli Beslenme Doğayı Koruma Girişimcilik Gözlem İletişim İş Birliği Karar Verme Kaynakların Kullanımı Kendini Koruma Kendini Tanıma Kişisel Bakım Kurallara Uyma Mekânı Algılama Millî ve Kültürel Değerleri Tanıma Öz Yönetim Sağlığını Koruma Sorun Çözme Sosyal Katılım Zaman Yönetimi Adalet Bilimsellik Çalışkanlık Dayanışma Doğa Sevgisi Doğruluk Dürüstlük Estetik Güven Hoşgörü Merhamet Misafirperverlik Öz Güven Paylaşma Sabır Saygı Sevgi Sorumluluk Vatanseverlik Yardımlaşma

2016 HAYAT BİLGİSİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI Organizasyon Yapısı Dersin öğretim programının içeriği, ilkokul 1 ve 2. sınıflarda haftada dörder ders saati, 3. sınıfta ise haftada üç ders saati olarak tasarlanmıştır. Ünite temelli yaklaşım esas alınarak geliştirilen programda her üç sınıf düzeyinde aynı isimle altı ünite yer almaktadır. Ünite isimleri; “Ben ve Okulum”, “Ailem ve Evim”, “Sağlıklı Hayat”, “Güvenli Hayat”, “Ülkemi Seviyorum” ile “Doğa ve Çevre”dir. Kazanımlar; sınıf düzeyi, ünite numarası ve kazanım numarası esas alınarak numaralandırılmıştır. Kazanımlarla ilgili sınırlamalar, açıklamalar veya uyarılar kazanımı izleyen satırda italik yazı karakteriyle ifade edilmiştir.

6. 2005 Yılı Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programı ile 2016 Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programı arasındaki Farklılıklar 2005 yılı Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programı 209 sayfa ile ifade edilmişken 2015 yılı Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programı 25 sayfa ile ifade edilmiştir. 2005 yılında belirlenen «Okul Heyecanım», «Benim Eşşiz Yuvam», «Dün, Bugün, Yarın» temaları kaldırılmış ve ünite temelli yaklaşım kabul edilmiştir. Bu kapsamda belirlenen üniteler şunlardır: ÜNİTELER Ben ve Okulum Ailem ve Evim Sağlıklı Hayat Güvenli Hayat Ülkemi Seviyorum Doğa ve Çevre

ÖNERİLER Öğretim sürecinde okul yönetimi ve öğretmenler aile ile iletişim halinde olmalı ve süreç işbirliği ile gerçekleştirilmelidir. Öğretim yöntem ve teknikleri konusunda öğretmenlerin gelişimi için hizmet içi eğitim faaliyetleri düzenlenmeli, kaynak ve materyaller sunularak öğretmenlerin gelişimine olanak sağlanmalıdır Her okul öğrencilerle birlikte yaşamsal bir müze haline getirilmelidir. Okullarda öğrencilerin uygulama yapabileceği uygulama alanları oluşturulmalıdır. Toplumsal olguları, olayları ve bireyin yakın çevresini tanımasında önemli bir işlevi olan Hayat Bilgisi dersinin amacına ulaşmasında, bu dersin özelliğine uygun yöntemlerin seçilmesi ve dersin içeriğine uygun etkili bir öğrenme ortamının oluşturulması oldukça önemlidir. Bu konuda öğretmenlere rehber olunmalıdır (Aykaç, 2011).

Teşekkürler...