7th International Congress of Research in Education

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Derslere Etkin Teknoloji Entegrasyonu
Advertisements

MATERYAL VE ETKİNLİK HAZIRLAMA
BİLGİ TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİNDE BDÖ YAZILIMI KULLANMA VE UYGULAMA SONUÇLARINA YÖNELİK BİR ÇALIŞMA Okut. Halit KARALAR (Muğla Üniv.Enf.Bölümü) Dr. Yaşar.
EĞİTİM SETİ TANITIMI.
Eğitimde Bilişim Teknolojisi Kullanımı ve Temel Kavramlar
İLKÖĞRETİMDE ÖĞRETMENLERİN TEKNOLOJİYE YÖNLENDİRMEDEKİ BAKIŞ AÇILARI
EĞİTSEL YAZILIMLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SEÇİMİ
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
Bilgisayar Destekli Öğretim Yazılımları
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİMDE EĞİTİCİNİN ROLÜ BİLGİSAYAR NEDİR? Bilgisayar, verileri belirli bir program mantığı içinde okuyarak, onları kendi anlayabileceği.
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
İlköğretim Okul Müdürlerinin Teknoloji Liderliği Davranışları Bu çalışmanın amacı, ilköğretim okul müdürlerinin okullarında eğitim teknolojilerinin sağlanması.
MERHABA.
Öğretim Tasarımı
Bilişim Sistemleri Mühendisliği nedir? Neden ihtiyaç vardır?
  İLKÖĞRETİM BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ DEĞERLENDİRİLMESİ Hasan KARAL a*; İlknur REİSOĞLU b; Ebru GÜNAYDIN a a Karadeniz Teknik Üniversitesi,
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
UZAKTAN EĞİTİMDE YAZILI-BASILI ORTAMLAR
Eğitimde Bilgisayar Uygulamaları
EĞİTSEL YAZILIMLAR GİRİŞ Sibel SOMYÜREK.
Öğretimde Teknoloji Kullanımı Bilgisayar ve İnternet
Bilgisayar Destekli Eğitim
PEDAGOJİK ALAN BİLGİSİ
UYGULAMALARI EĞİTİMDE BİLGİSAYAR.
KLASİK DÖNEM BESTECİLERİ
Hazırlayanlar : Elmas SOFU Müjde BALBAROS
Öğretmen Yeterlikleri
OKULLARIN INTERNETE TAŞINMASINDA BÖTEB’ LERİN (BİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ) ROLÜ.
Melek YILMAZ.   Bilgi ve teknoloji çağını yaşadığımız günümüzde öğrencilerin bilgiye ulaşma ve problem çözme becerilerini kazanmaları önemlidir.  Bunun.
ÖĞRETİMDE STRATEJİ Ali ÇELiK (Biyoloji).
PORTFOLYO DEĞERLENDİRME
KAVRAM ÖĞRETİMİNDE ÇALIŞMA YAPRAKLARININ KULLANILMASI
PROJE TABANLI ÖĞRENME SCIENTIX PORTAL Proje Tabanlı Öğrenme Sorgulamaya Dayalı Öğrenme.
UZAKTAN ve AÇIK EĞİTİMDE ÜSTBİLİŞSEL ETKİNLİKLER
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
GİRİŞ Hayat bilgisi dersinde eğitim-öğretim sürecinin başarılı bir biçimde gerçekleşmesi ve kazanımların öğrencilere kazandırılması için önemli.
Bu bölümün sonunda şu amaçlara ulaşmanız beklenmektedir: Hayat bilgisi dersinde öğrencilerin özelliklerini tanıyabilme,
Çalışma Yaprağı.
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
ARCS Modeli.
KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 15 Fen Bilimlerinde Bilişsel Yaklaşımlar.
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
EĞİTİM TEKNOLOJİSİ.
İÇERİK ÖZEL DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ PUAN DERS KİTABI 1.Kazanımların tümünün doğrudan veya dolaylı yer almaması 2.İçerikte bilimsel hata bulunmaması.
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi
“Ders Kitabı İnceleme” … Yayınları Numara İsim Soyisim.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
4 .BÖLÜM Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Geliştirmede Öğretmen Nitelikleri Ve Öğretmen Yetiştirme Ahmet ATAÇ- Cihan ÇAKMAK – Gülenaz SELÇUK – İhsan.
Öğretim Yazılımları Hiper metin Hiper ortam Zeki Öğretim Sistemleri Yapay ZekaBenzetişim Sanal Gerçeklik.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi
ARAÇ - GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
Materyal Geliştirme Aracı Olarak Bilgisayarlar
BÜTÜNLEŞİK ÖĞRETİM MARETYAL TASARIMI
Pedagojİk formasyon sertİfİka programI ÖğreTİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI Hafta I Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
EĞİTİMDE BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ KULLANIMI
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
Deney Bilimsel bir gerçeği kanıtlamak için yapılan deneyler, bilimsel olayların çocuklar tarafından somut bir şekilde yapılmasını sağlamakta ve çocukların.
Doç. Dr. Berna Aslan ÖĞRETİM İLKELERİ Doç. Dr. Berna Aslan
FEN BİLİMLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Türk Eğitim Sistemi ve PISA Sonuçları
EĞİTİMDE BİLGİSAYAR KULLANIMI
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR.
Sunum transkripti:

7th International Congress of Research in Education ULEAD 2017 ANNUAL CONGRESS 7th International Congress of Research in Education Besinlerin Sindirimi Konusunda Bilgisayar Destekli Öğretim Materyalinin Tasarlanması ve Değerlendirilmesi Ufuk ÇORUH, Alpaslan ÜLKEN, Cansu ALAKAŞ, Ayşenur ELEVLİ Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü 55200 –Atakum/SAMSUN ÖZET Bu çalışmada, beşinci sınıf Fen Bilimleri Dersi kapsamındaki “Vücudumuzun Bilmecesini Çözelim” ünitesinde yer alan Besinlerin Sindirimi konusunda bilgisayar destekli öğretim (BDÖ) materyali tasarlanmıştır. Tasarlanan materyal 35 Fen Bilgisi öğretmeni adayı tarafından, literatür taraması sonucu elde edilen Öğretim Materyali Değerlendirme Formu kullanılarak değerlendirilmiştir. Öğretim materyali değerlendirme formu ile nicel veriler elde edilmiştir. Formla elde edilen verilerin ortalamaları alınarak tablolar halinde sunulmuştur. Elde edilen bulgular ışığında tasarlanan öğretim materyalinin, Fen Bilgisi eğitimi için uygun olduğu görülmüştür. Günümüzde bilişim teknolojilerinin süratli gelişmesiyle eğitim ve teknoloji günlük yaşamımızın vazgeçilmezi olmuştur. Günlük yaşamın her alanında teknolojiden faydalanılması sonucunda eğitim sistemi içinde teknoloji yerini almıştır. Bilişim teknolojilerinin eğitim-öğretimde kullanımının artması ile uzaktan öğrenme, bilgisayar destekli öğretim, elektronik öğrenme ve daha farklı yaklaşımları ortaya çıkarmıştır. Bu yaklaşımlardan biri olan bilgisayar destekli öğretim, öğrenme faaliyetlerini kolaylaştırmakta ve kalıcı öğrenmeler sağlamaktadır (Derviş ve Tezel, 2009). Eğitim-öğretim ortamlarındaki bütün faaliyetlerde bilgisayarların kullanılmasına “Bilgisayar Destekli Öğretim” kısa adıyla (BDÖ) denir. Farklı öğrenme hızına sahip öğrencilerin kendi öğrenme hızında öğrenmesine olanak verir, öğrencileri derse güdüleyerek motivasyonlarını arttırır ve kalıcı öğrenmeler sağlar. Öğretmen ve öğrenciye bir nevi yardımcı kaynaktır (Demircioğlu ve Geban, 1996). Fen Bilimleri eğitimi kapsamında yer alan biyoloji alanındaki kavramların soyut ve karmaşık olması nedeniyle öğrencilerin öğrenmesi zorlaşmaktadır. Yapılan araştırmalara göre böyle konuların öğretilmesinde görsellere yer verilmesi gerektiği belirtilmiştir (Karal, Erümit ve Çimer, 2010). Bu gibi sebeplere dayanılarak Fen Bilimleri dersi kapsamındaki “Vücudumuzun Bilmecesini Çözelim” ünitesinde yer alan Besinlerin Sindirimi konusunda bilgisayar destekli öğretim (BDÖ) materyali geliştirilmiştir. BDÖ Materyali Değerlendirme Formu ile nicel veriler elde edilmiştir. Nicel veriler materyalin “öğretimsel uygunluk”, “programlama uygunluğu”, “öğretim programına uygunluk” ve “materyalin biçimsel uygunluğu” kategorileri altında incelenmiştir. MATERYALİN BİÇİMSEL UYGUNLUĞU PROGRAMLAMA UYGUNLUĞU ÖĞRETİMSEL UYGUNLUK ÖĞRETİM PROGRAMINA UYGUNLUK BULGULAR GİRİŞ ÖLÇÜTLER 1 2 3 4 5 Ort. f Renk ve grafiklerin kullanımı 12 21  4,54 Yazılımda görsel öğelerin kullanımı 6 10 19  4,37 Ekran yoğunluğu 14 17  4,20 Ekran okunabilirliği 8 27  4,77 Ekran alanının kullanımı 23  4,60 Genel Ortalama  4,49 ÖLÇÜTLER 1 2 3 4 5 Ort. f Hatalardan arınık olması 12 20  4,48 Düzgün çalışması 6 26  4,65 Öğrenci girdisinin hatasız görüntülenmesi 16 17  4,42 Çalışma hızı 10 25  4,71 Genel Ortalama  4,56 ÖLÇÜTLER 1 2 3 4 5 Ort. f Bilgilerin doğruluğu ve güncelliği 11 24 4,68 İçerik ve etkinliklerin uyumu 12 22 4,60 Yönergelerin açık ve anlaşılır olması 10 4,65 Geribildirim ve dönüt özellikleri 16 18 4,48 Bireysel veya işbirlikçi öğrenmeye uygunluğu 21 İçeriğin kavrana bilirlik düzeyi 19 4.54 Aktif katılımı ve etkileşimi sağlama 17 14 4,28 Yaratıcılığı teşvik etme, mantıksal düşünmeyi geliştirme 13 4,00 İçeriğin uygun bölümlere ayrılması ve mantıklı bir sırayla sunulması 4,45 Dikkat çekici olma 4,51 Motivasyonu artırma/güdüleme 6 15 4,20 Kullanım kolaylığı 23 4,54 Öğrenci özellikleriyle ve gelişimiyle uyumu 4,42 Genel Ortalama 4,46 ÖLÇÜTLER 1 2 3 4 5 Ort. f Çalışma süresinin uzunluğu 7 15 13  4,17 Dersin hedeflerine ve kazanımlarına uygunluğu 18  4,45 Konu bütünlüğünü sağlama 12 23  4,65 Yazılımın kullanım esnekliği ve geliştirebilirlik 11 20  4,42 Etkinliklerin bilgiyi inşa ettirme özellikleri 6 14  4,25 Genel Ortalama  4,38 MATERYAL TASARIM SENARYO Şekil 1. Sindirim Sistemi ile ilgili sürükle bırak oyununun taslak ve senaryosu. Şekil 2. Diş Çeşitleri ile ilgili sürükle bırak oyununun taslak ve senaryosu. TASARIM Fen Bilimleri Dersi kapsamındaki Vücudumuzun Bilmecesini Çözelim ünitesinde yer alan Besinlerin Sindirimi konusunda BDÖ materyali tasarlandıktan sonra öğretmen adayları tarafından materyal değerlendirme formunda yer alan ölçütler baz alınarak materyal değerlendirilmiştir. Materyal değerlendirme formunda yer alan biçimsel uygunluk kategorisine göre genel ortalama 4,34 değer almıştır. Biçimsel uygunluğun bu değeri alması materyalin öğrenci dikkatini çekmede ve motivasyon sağlamada iyi olduğunu gösterir. Materyalin programlama uygunluk kategorisine göre 4,56 değer alması teknik açıdan hatalardan arınık olduğu ve materyalin kullanım kolaylığı sağladığını gösterir. Materyal öğretimsel uygunluk kategorisinde yer alan ölçütler bazında değerlendirildiğinde 4,45 değer alması materyalin içerik açısından güncel bilgileri barındırdığı, ders içeriği ile uyumlu olduğu, konuyu kavramada yeterli düzeyde olduğu, öğrenci gelişimi ile uyumlu olması ve aktif katılımı sağlaması açısından iyi bulunmuştur. Öğretim programına uygunluk kategorisine göre incelendiğinde 4,38 değer alması materyalin dersin hedef ve kazanımlarına uygun olduğunu göstermiştir. Ayrıca her bir maddenin 3,40 üzerinde değer alması materyalin fen öğretiminde kullanılmasının öğrenci başarısı üzerinde etkili olabileceğini göstermiştir. SONUÇ Şekil 1. Sindirim Sistemi ile ilgili sürükle bırak oyununun ekran görüntüsü Şekil 2. Diş çeşitleri ile ilgili sürükle bırak oyununun ekran görüntüsü KAYNAKLAR Derviş, N., Tezel, Ö., (2009). Fen Ve Teknoloji Dersinde Bilgisayar Destekli Öğretimin Öğrencilerin Başarılarına ve Bilimsel Düşünme Becerilerine Etkisi. 10 Mart 2017, http://www.eab.org.tr/eab/2009/pdf/154.pdf Demircioğlu, H., Geban, Ö., (1996). Fen Bilgisi Öğretiminde Bilgisayar Destekli Öğretim ve Geleneksel Problem Çözme Etkinliklerinin Ders Başarısı Bakımından Karşılaştırılması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12, 183-185. Karal, H., Fiş Erümit, S. ve Çimer, A., (2010). Bitkilerde Üreme Konusunda Bilgisayar Destekli Öğretim Materyalinin Tasarlanması ve Değerlendirilmesi. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 2.