HADİS MEKTEBİ DERSLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
VAHİY Allah’ın peygamberlerine gönderdiği bilgilere ve mesajlara vahiy denir. Vahiy meleği Cebrail’dir.
Advertisements

PEYGAMBERLERE İMAN.
Peygamber ve Peygamberlere İman
Kur'an Aklımızı Kullanmamızı İster. Konuyla ilgili ayetler: 1- "Acaba onlar herhangi bir yaratıcı olmadan mı yaratıldılar? Yoksa kendileri mi yaratıcıdırlar?
PEYGAMBERLER TARİHİ.
Özgürlük nedir? Nasıl anlaşılmalıdır?
MATTA 17. İSA’NIN GÖRÜNÜMÜ DEĞIŞIYOR Altı gün sonra İsa, yanına yalnız Petrus, Yakup ve Yakup'un kardeşi Yuhanna'yı alarak yüksek bir dağa çıktı. Onların.
Hemen hemen her toplumda önem verilen İnsanların davranışlarına yön veren Dini ve ahlaki ilkelerdir.
Peygamberlere İman “Peygamber kendisine Rabbi tarafından indirilene iman etti, müminler de. Her biri Allah’a, meleklerine, kitaplarına, peygamberlerine.
Aile Hayatı. “Ey insanlar! Sizi bir özden yaratan ve ondan da eşini yaratan; ikisinden birçok erkek ve kadın (meydana geti- rip) yayan Rabbinize karşı.
MED İ NEL İ LERLE GÖRÜ Ş ME VE AKABE ANLA Ş MALARI.
İNSAN BİLGİSAYAR ETKİLEŞİMİ: BİLİŞSEL BOYUT III. İBE alanında etkileşimi anlamaya çalışan uzmanlar, özellikle şema ve zihinsel modeller üzerinde yoğunlaşırlar.
DERSİN ADI:Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi
GÜNLÜK HAYATTA HZ. MUHAMMED 2. ÜNİTE: GİYİM KUŞAM 1
KURBAN “Rabbin için namaz kıl ve kurban kes.” (Kevser Suresi /2)
Kur’an-ı Kerim’i Anlama Yolları
PEYGAMBERİMİZ HZ.MUHAMMED (sav)’İN HAYATI BİLGİ YARIŞMASI
PAYLAŞMA VE YARDIMLAŞMA İBADETİ OLARAK ZEKAT
Sözsüz İletişimin Özellikleri
RAMAZAN. ÖYLE BİR AY Kİ O !!! RAMAZAN.
ASR SURESİ MEALİ VE TEFSİRİ
M Ü ŞRİKLERİN BOYKOT İLÂNI. Mekke m ü şrikleri, İslâm n û runun s ö nmesi i ç in, ellerinden gelen her şeyi yaptılar. Alay, hakaret ve işkencenin her.
Matta'nın asıl adı Levi idi önce GÜMRÜKÇÜ idi insanlar onlardan nefret etti, çünkü kendi halkını Romalılara satardı İsa onu çağırdı, öğrencisi olsun (skandal)
TANRISI PEYGAMBERİ MERKEZİ ORTAYA ÇIKIŞI KİTABI Yehova Hz.Musa Tevrat M.Ö civarında Kudüs Yahudilik-Musevilik.
HAZIRLAYAN : SAD İ YE D İŞ BİR İNSAN VE PEYGAMBER OLARAK HZ. MUHAMMED.
Bugün neler öğreneceğiz?
İbrahim SUCUOĞLU MUHAMMEDİYE CAMİİ İMAM-HATİBİ ERZİNCAN MÜFTÜLÜĞÜ
MALIN VE CANIN BEREKETİ ZEKAT
Bugün neler öğreneceğiz?
Değerlendirme Soruları Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni
İLK EMRİ ‘OKU’ OLAN BİR DİNİN MENSUPLARIYIZ
Hz. İsa Prof. Dr. Şadi Eren.
Son İlahi Kitap Kur’an-ı Kerim
Sabreden Zafere Ulaşır
Aile Okulu Dersleri-1 Hoş geldiniz.
ZAMANIMIZIN ALTI HASTALIĞI
10 EMİR Prof. Dr. Şadi Eren.
Selman ÇAKIR / DKAB Öğretmeni
Bu Slayt gösterisi www. varolmak. com sitesi tarafından hazırlanmıştır
Peygamber Efendimizden
NAMAZ NAMAZ NEDİR? Namaz dinin direği, ibadetlerin en üstünüdür. Yüce Allah'a karşı en önemli ibadet görevimiz günde beş defa kıldığımız namazlarımızdır.
Bireysel Konularda İstişare
Bugün neler öğreneceğiz?
Bugün neler öğreneceğiz?
Din Dersi Paylaşım Portalı
ÇAĞRI KİTAPLARI (TOMARLARI)
DERS: ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE METARYAL TASARIMI KONU: NUH’UN GEMİSİ DERSİN HOCASI:YRD.DOÇ.DR. MUSTAFA İSMAİL BAĞDATLI.
Hz. Muhammed’in Sözleri
Güdücülerin işine 3 bakış
6. Sınıf 2. Ünite: Namaz ÜNİTE KONULARI Namaz İbadeti ve Önemi
İNSAN NE İÇİN YARATILDI ?
DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİGİSİ Peygamber ve Peygamberlere İman
Peygamber ve İlahi Kitap İnancı
TASAVVUF FELSEFESİ Tasavvuf, İslam inancında Allah'a ulaşmanın yollarından biridir. Başka bir deyişle, insanın akıl yoluyla erişemediği ilahî hakikatlere.
ENİSE ERKOÇ- AYDIN İL MÜFTÜ YARDIMCISI
DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ DERSİ 7.SINIFLAR SINAVA HAZIRLIK SORULARI
KUR’AN VE SÜNNETULLAH(TARİH YASALARI)
7. SINIF 1. ÜNİTE Melek ve Ahiret İnancı.
7. Sınıf 2. Ünite: HAC VE KURBAN
7. SINIF 1. ÜNİTE Melek ve Ahiret İnancı.
6. Sınıf 3. Ünite: ZARARLI ALIŞKANLIKLAR
Ünite Konuları için tıklayınız
3. Bir Peygamber Tanıyorum: Hz. Yusuf (a.s.)
Bir Peygamber Tanıyorum: Hz. Salih (a. s.)
Hicret Olayı.
HZ. MUHAMMED VE AİLE HAYATI
Ara parçası – ve kalabalık
MALIN VE CANIN BEREKETİ ZEKAT
2 - DEDELER ZAMANI İBRAHİM'in hayatı Yaratılış bölüm
Peygamber ve İlahi Kitap İnancı 6. SINIF 1. ÜNİTE Ünite Konuları için tıklayınız.
Sunum transkripti:

HADİS MEKTEBİ DERSLERİ KUR’AN DA RESUL VE NEBİ KAVRAMLARI VE BUNLARLA BAĞLANTILI İTAAT, İTTİBA VE KİTAB KAVRAMLARI HADİS MEKTEBİ DERSLERİ

HADİS MEKTEBİ DERSLERİ RESUL VE NEBİ NE DEMEK Resul kelimesinin kök harfleri ر س ل) ) Ve Kur’an da değişik formlarda 513 kez geçmektedir. 130 kez أَرْسَلَ)) fiil formunda 6 kez رِسَٰلَٰت)) / 4 kez رِسَالَة)) / 332 kez رَسُول)) / 4 kez مُرْسِل)) 1 kez مُرْسِلَة)) / 35 kez مُرْسَل)) / 1 kez de مُرْسَلَٰت)) isim formlarında geçmektedir. Resul ve mürsel kelimeleri de “gönderilmiş kişi” mânasındadır  Nebi kelimesinin kök harfleri  ن ب أ) ) Ve Kur’an da değişik formlarda 160 kez geçmektedir. 46 kez نَبَّأَ)) / 4 kez أَنۢبَأَ)) / 1 kez يَسْتَنۢبِـُٔ)) fiil formunda 29 kez نَبَأ)) / 5 kez نُّبُوَّة)) / 75 kez نَّبِىّ)) isim formlarında geçmektedir. Nebî sözlükte “haber veren; mertebesi yüksek olan” anlamlarına gelir.  HADİS MEKTEBİ DERSLERİ

HADİS MEKTEBİ DERSLERİ FARKLI TARİFLER Resul ve Nebi ne demektir? Nebî resulden daha genel bir anlam taşır. Nebî Allah’ın belli bir konuya ilişkin bilgileri vahiy yoluyla bildirdiği insandır ve aldığı vahiyleri başkalarına tebliğ etmekle yükümlü değildir. Bu tür vahiyler alan kadın nebîler de vardır. Resul ise daha özel bir anlam taşır, buna göre her resul nebîdir, fakat her nebî resul değildir. Nebî Allah’ın kendisine kitap ve şeriat göndermediği elçisidir. İnsanları, önceki dönemde veya yaşadığı çağda kitap ve şeriat verilen bir resulün dinine davet etmekle yükümlüdür. Resul ise Allah’ın yeni bir kitap ve şeriat gönderdiği kişi olup önceki resullerin kitap ve şeriatını tamamen veya kısmen geçersiz kılabilir. Nebî Allah’ın sadece müminlere gönderdiği elçi iken resul kâfirleri hak dine davet etmek üzere görevlendirilen kimsedir. Nebî Allah’ın yalnız insanlardan seçtiği elçiyi ifade eder, resul ise meleklerden seçilen elçiler için de kullanılır. (Mâtürîdî, II, 79; İbn Fûrek, s. 174; Abdülkāhir el-Bağdâdî, s. 154; Fahreddin er-Râzî, XXIII, 49; Teftâzânî, II, 173) HADİS MEKTEBİ DERSLERİ

HADİS MEKTEBİ DERSLERİ ALLAH SEÇER اَللّٰهُ يَصْطَف۪ي مِنَ الْمَلٰٓئِكَةِ رُسُلاً وَمِنَ النَّاسِۜ اِنَّ اللّٰهَ سَم۪يعٌ بَص۪يرٌۚ "Allah meleklerden de resüller seçer, insanlardan da. Şüphesiz Allah hakkıyla işitendir, hakkıyla görendir." (Hac; 75) HADİS MEKTEBİ DERSLERİ قُلْ لَوْ كَانَ فِي الْاَرْضِ مَلٰٓئِكَةٌ يَمْشُونَ مُطْمَئِنّ۪ينَ لَنَزَّلْنَا عَلَيْهِمْ مِنَ السَّمَٓاءِ مَلَكاً رَسُولاً "De ki: "Eğer yeryüzünde, (insanlar yerine), yerleşip dolaşan melekler olsaydı, elbette onlara gökten bir melek resul indirirdik."" (İsrâ; 95) وَمَا مَنَعَ النَّاسَ اَنْ يُؤْمِنُٓوا اِذْ جَٓاءَهُمُ الْهُدٰٓى اِلَّٓا اَنْ قَالُٓوا اَبَعَثَ اللّٰهُ بَشَراً رَسُولاً "İnsanlara hidayet (Kur'an) geldikten sonra onların iman etmelerine ancak, "Allah bir beşer resul mü gönderdi?" demeleri engel olmuştur." (İsrâ; 94) يَا مَعْشَرَ الْجِنِّ وَالْاِنْسِ اَلَمْ يَأْتِكُمْ رُسُلٌ مِنْكُمْ يَقُصُّونَ عَلَيْكُمْ اٰيَات۪ي O gün Allah şöyle diyecektir:) "Ey cin ve insan topluluğu! İçinizden size âyetlerimi anlatan ve bu gününüzün gelip çatacağı hakkında sizi uyaran resuller gelmedi mi?" (En'âm; 130)

HADİS MEKTEBİ DERSLERİ ALLAH RESULLER SEÇER MELEKLER İNSANLAR HADİS MEKTEBİ DERSLERİ RESULLER RESULLER NEBİ اَلَّذ۪ينَ يَتَّبِعُونَ الرَّسُولَ النَّبِيَّ الْاُمِّيَّ الَّذ۪ي يَجِدُونَهُ مَكْتُوباً عِنْدَهُمْ فِي التَّوْرٰيةِ وَالْاِنْج۪يلِۘ «Onlar, yanlarındaki Tevrat'ta ve İncil'de yazılı buldukları ümmi nebi resule uyan kimselerdir. ….» (A'râf; 157)

HADİS MEKTEBİ DERSLERİ BAŞKA RESUL GELECEK Mİ? مَا كَانَ مُحَمَّدٌ اَبَٓا اَحَدٍ مِنْ رِجَالِكُمْ وَلٰكِنْ رَسُولَ اللّٰهِ وَخَاتَمَ النَّبِيّ۪نَۜ وَكَانَ اللّٰهُ بِكُلِّ شَيْءٍ عَل۪يماً۟ Muhammed, sizin erkeklerinizden hiçbirinin babası değildir. Fakat o, Allah'ın Resülü ve nebilerin sonuncusudur. Allah her şeyi hakkıyla bilendir." (Ahzâb; 40) HADİS MEKTEBİ DERSLERİ SON NEBİ SON BEŞER/İNSAN RESUL DEMEKTİR. YANİ BUNDAN SONRA NEBİLİK SONA ERDİĞİNDEN BİR İNSAN/BEŞER RESULLUK İDDİASINDA BULUNAMAZ

HADİS MEKTEBİ DERSLERİ KUR’AN DA RESUL DİYE GEÇENLER ADI AYET NUH قَالَ يَا قَوْمِ لَيْسَ ب۪ي ضَلَالَةٌ وَلٰكِنّ۪ي رَسُولٌ مِنْ رَبِّ الْعَالَم۪ينَ (Nûh onlara) şöyle dedi: "Ey kavmim! Bende herhangi bir sapıklık yok. Aksine ben, Âlemlerin Rabbi tarafından gönderilmiş bir RESULUM."" (A'râf; 61) HUD قَالَ يَا قَوْمِ لَيْسَ ب۪ي سَفَاهَةٌ وَلٰكِنّ۪ي رَسُولٌ مِنْ رَبِّ الْعَالَم۪ينَ Hûd şöyle dedi: "Ey kavmim! Bende akıl kıtlığı yok. Aksine ben âlemlerin Rabbi tarafından gönderilmiş bir RESULUM."" (A'râf; 67) SALİH اِذْ قَالَ لَهُمْ اَخُوهُمْ صَالِحٌ اَلَا تَتَّقُونَۚ / اِنّ۪ي لَكُمْ رَسُولٌ اَم۪ينٌۙ Hani kardeşleri Salih onlara şöyle demişti: "Allah'a karşı gelmekten sakınmaz mısınız?"" (Şuarâ; 142) Ben size gönderilmiş güvenilir bir RESULUM."" (Şuarâ; 143) ŞUAYB اِذْ قَالَ لَهُمْ شُعَيْبٌ اَلَا تَتَّقُونَۚ/ اِنّ۪ي لَكُمْ رَسُولٌ اَم۪ينٌۙ Hani Şuayb onlara şöyle demişti: "Allah'a karşı gelmekten sakınmaz mısınız?"" (Şuarâ; 177) Şüphesiz ben size gönderilmiş güvenilir bir RESULUM."" (Şuarâ; 178) İBRAHİM وَاِنْ تُكَذِّبُوا فَقَدْ كَذَّبَ اُمَمٌ مِنْ قَبْلِكُمْۜ وَمَا عَلَى الرَّسُولِ اِلَّا الْبَلَاغُ الْمُب۪ين Eğer siz yalanlarsanız bilin ki, sizden önce geçen birtakım ümmetler de yalanlamışlardı. RESULE düşen apaçık tebliğden başka bir şey değildir."" (Ankebût; 18) LUT اِذْ قَالَ لَهُمْ اَخُوهُمْ لُوطٌ اَلَا تَتَّقُونَۚ/ اِنّ۪ي لَكُمْ رَسُولٌ اَم۪ينٌۙ Hani kardeşleri Lût onlara şöyle demişti: "Allah'a karşı gelmekten sakınmaz mısınız?"" (Şuarâ; 161) Şüphesiz ben size gönderilmiş güvenilir bir RESULUM."" (Şuarâ; 162) İSMAİL وَاذْكُرْ فِي الْكِتَابِ اِسْمٰع۪يلَۘ اِنَّهُ كَانَ صَادِقَ الْوَعْدِ وَكَانَ رَسُولاً نَبِياًّۚ Kitap'ta İsmail'i de an. Şüphesiz o sözünde duran bir kimse idi. Bir nebi RESUL idi." (Meryem; 54) İLYAS وَاِنَّ اِلْيَاسَ لَمِنَ الْمُرْسَل۪ينَۜ Şüphesiz İlyas da RESULLERDEN idi." (Sâffât; 123) HADİS MEKTEBİ DERSLERİ

HADİS MEKTEBİ DERSLERİ KUR’AN DA RESUL DİYE GEÇENLER ADI AYET YUNUS وَاِنَّ يُونُسَ لَمِنَ الْمُرْسَل۪ينَۜ Şüphesiz Yûnus da RESULLERDEN idi." (Sâffât; 139) YUSUF وَلَقَدْ جَٓاءَكُمْ يُوسُفُ مِنْ قَبْلُ بِالْبَيِّنَاتِ فَمَا زِلْتُمْ ف۪ي شَكٍّ مِمَّا جَٓاءَكُمْ بِه۪ۜ حَتّٰٓى اِذَا هَلَكَ قُلْتُمْ لَنْ يَبْعَثَ اللّٰهُ مِنْ بَعْدِه۪ رَسُولاًۜ كَذٰلِكَ يُضِلُّ اللّٰهُ مَنْ هُوَ مُسْرِفٌ مُرْتَابٌۚ Andolsun, daha önce Yûsuf da size apaçık deliller getirmişti de, onun size getirdikleri hakkında şüphe edip durmuştunuz. Daha sonra o ölünce de, "Allah ondan sonra aslâ RESUL göndermez" demiştiniz. İşte Allah aşırı giden şüpheci kimseleri böyle saptırır." (Mü'min; 34) MUSA وَاذْكُرْ فِي الْكِتَابِ مُوسٰىۘ اِنَّهُ كَانَ مُخْلَصاً وَكَانَ رَسُولاً نَبِياًّ Kitapta, Mûsâ'yı da an. Şüphesiz o seçkin bir insan idi. Bir nebi RESUL idi." (Meryem; 51) HARUN فَأْتِيَا فِرْعَوْنَ فَقُولَٓا اِنَّا رَسُولُ رَبِّ الْعَالَم۪ينَۙ Firavun'a gidin ve deyin: "Şüphesiz biz âlemlerin Rabbinin RESULLERİYİZ"," (Şuarâ; 16) İSA مَا الْمَس۪يحُ ابْنُ مَرْيَمَ اِلَّا رَسُولٌۚ Meryem oğlu Mesih sadece bir peygamberdir. ….(Mâide; 75) MUHAMMED مَا كَانَ مُحَمَّدٌ اَبَٓا اَحَدٍ مِنْ رِجَالِكُمْ وَلٰكِنْ رَسُولَ اللّٰهِ وَخَاتَمَ النَّبِيّ۪نَۜ وَكَانَ اللّٰهُ بِكُلِّ شَيْءٍ عَل۪يماً۟ Muhammed, sizin erkeklerinizden hiçbirinin babası değildir. Fakat o, RESULULLAH ve nebilerin sonuncusudur. Allah her şeyi hakkıyla bilendir." (Ahzâb; 40) TOPLAM 14 HADİS MEKTEBİ DERSLERİ

HADİS MEKTEBİ DERSLERİ KUR’AN DA RESUL DİYE GEÇENLER ADI AYET İSHAK YAKUB DAVUD SÜLEYMAN EYYUB ZEKERİYYA YAHYA ELYESA وَوَهَبْنَا لَهُٓ اِسْحٰقَ وَيَعْقُوبَۜ كُلاًّ هَدَيْنَاۚ وَنُوحاً هَدَيْنَا مِنْ قَبْلُ وَمِنْ ذُرِّيَّتِه۪ دَاوُ۫دَ وَسُلَيْمٰنَ وَاَيُّوبَ وَيُوسُفَ وَمُوسٰى وَهٰرُونَۜ وَكَذٰلِكَ نَجْزِي الْمُحْسِن۪ينَۙ ﴿٨٤﴾ وَزَكَرِيَّا وَيَحْيٰى وَع۪يسٰى وَاِلْيَاسَۜ كُلٌّ مِنَ الصَّالِح۪ينَۙ ﴿٨٥﴾ وَاِسْمٰع۪يلَ وَالْيَسَعَ وَيُونُسَ وَلُوطاًۜ وَكُلاًّ فَضَّلْنَا عَلَى الْعَالَم۪ينَۙ ﴿٨٦﴾ وَمِنْ اٰبَٓائِهِمْ وَذُرِّيَّاتِهِمْ وَاِخْوَانِهِمْۚ وَاجْتَبَيْنَاهُمْ وَهَدَيْنَاهُمْ اِلٰى صِرَاطٍ مُسْتَق۪يمٍ ﴿٨٧﴾ Biz ona(İbrahime) İshak'ı ve Yakub'u armağan ettik. Hepsini hidayete erdirdik. Daha önce Nûh'u da hidayete erdirmiştik. Zürriyetinden Dâvud'u, Süleyman'ı, Eyyub'u, Yûsuf'u, Mûsâ'yı ve Hârûn'u da. İyilik yapanları işte böyle mükafatlandırırız. (84) Zekeriya'yı, Yahya'yı, İsa'yı, İlyas'ı doğru yola erdirmiştik. Bunların hepsi salih kimselerden idi. (85) İsmail'i, Elyasa'ı, Yûnus'u ve Lût'u da hidayete erdirmiştik. Her birini âlemlere üstün kılmıştık. (86) Babalarından, çocuklarından ve kardeşlerinden bir kısmını da. Bütün bunları seçtik ve bunları dosdoğru bir yola ilettik. (87) İDRİS ZÜLKİFL وَاِسْمٰع۪يلَ وَاِدْر۪يسَ وَذَا الْكِفْلِۜ كُلٌّ مِنَ الصَّابِر۪ينَۚ İsmail'i, İdris'i ve Zülkifl'i de hatırla. Bunların hepsi sabredenlerdendi." (Enbiyâ; 85) ADEM اِنَّ اللّٰهَ اصْطَفٰٓى اٰدَمَ وَنُوحاً وَاٰلَ اِبْرٰه۪يمَ وَاٰلَ عِمْرٰنَ عَلَى الْعَالَم۪ينَۙ Şüphesiz, Allah, Adem'i, Nûh'u, İbrahim ailesini (soyunu) ve İmran ailesini (soyunu) seçip âlemlere üstün kıldı. (Âl-i İmrân; 33) TOPLAM 11 VE 14=25 RESUL HADİS MEKTEBİ DERSLERİ

HADİS MEKTEBİ DERSLERİ KUR’AN DA NEBİ DİYE GEÇENLER ADI AYET ADEM NUH İBRAHİM YAKUB اُو۬لٰٓئِكَ الَّذ۪ينَ اَنْعَمَ اللّٰهُ عَلَيْهِمْ مِنَ النَّبِيّ۪نَ مِنْ ذُرِّيَّةِ اٰدَمَ وَمِمَّنْ حَمَلْنَا مَعَ نُوحٍۘ وَمِنْ ذُرِّيَّةِ اِبْرٰه۪يمَ وَاِسْرَٓائ۪لَ وَمِمَّنْ هَدَيْنَا وَاجْتَبَيْنَاۜ اِذَا تُتْلٰى عَلَيْهِمْ اٰيَاتُ الرَّحْمٰنِ خَرُّوا سُجَّداً وَبُكِياًّ İşte bunlar, Adem'in ve Nûh ile beraber (gemiye) bindirdiklerimizin soyundan, İbrahim'in, Yakub'un ve doğru yola iletip seçtiklerimizin soyundan kendilerine nimet verdiğimiz nebîlerdir. Kendilerine Rahmân'ın âyetleri okunduğu zaman ağlayarak secdeye kapanırlardı." (Meryem; 58) İDRİS وَاذْكُرْ فِي الْكِتَابِ اِدْر۪يسَۘ اِنَّهُ كَانَ صِدّ۪يقاً نَبِياًّۗ Kitap'ta İdris'i de an. Şüphesiz o doğru sözlü bir kimse, bir nebi idi." (Meryem; 56) MUSA İSA MUHAMMED وَاِذْ اَخَذْنَا مِنَ النَّبِيّ۪نَ م۪يثَاقَهُمْ وَمِنْكَ وَمِنْ نُوحٍ وَاِبْرٰه۪يمَ وَمُوسٰى وَع۪يسَى ابْنِ مَرْيَمَۖ وَاَخَذْنَا مِنْهُمْ م۪يثَاقاً غَل۪يظاًۙ Hani biz peygamberlerden sağlam söz almıştık. Senden, Nûh'tan, İbrahim, Mûsâ ve Meryem oğlu İsa'dan da. Evet biz onlardan sapa sağlam bir söz almıştık." (Ahzâb; 7) ŞUAYB وَمَٓا اَرْسَلْنَا ف۪ي قَرْيَةٍ مِنْ نَبِيٍّ اِلَّٓا اَخَذْنَٓا اَهْلَهَا بِالْبَأْسَٓاءِ وَالضَّرَّٓاءِ لَعَلَّهُمْ يَضَّرَّعُونَ Biz hiçbir memlekete bir peygamber göndermedik ki (karşı çıkmaktan vazgeçip) yalvarıp yakarsınlar diye ora halkını yoksulluk ve sıkıntıya uğratmış olmayalım." (A'râf; 94) İSMAİL وَاذْكُرْ فِي الْكِتَابِ اِسْمٰع۪يلَۘ اِنَّهُ كَانَ صَادِقَ الْوَعْدِ وَكَانَ رَسُولاً نَبِياًّۚ Kitap'ta İsmail'i de an. Şüphesiz o sözünde duran bir kimse idi. Bir NEBİ resul idi." (Meryem; 54) İSHAK EYYUB YUNUS HARUN SÜLEYMAN DAVUD اِنَّٓا اَوْحَيْنَٓا اِلَيْكَ كَمَٓا اَوْحَيْنَٓا اِلٰى نُوحٍ وَالنَّبِيّ۪نَ مِنْ بَعْدِه۪ۚ وَاَوْحَيْنَٓا اِلٰٓى اِبْرٰه۪يمَ وَاِسْمٰع۪يلَ وَاِسْحٰقَ وَيَعْقُوبَ وَالْاَسْبَاطِ وَع۪يسٰى وَاَيُّوبَ وَيُونُسَ وَهٰرُونَ وَسُلَيْمٰنَۚ وَاٰتَيْنَا دَاوُ۫دَ زَبُوراًۚ Biz Nûh'a ve ondan sonra gelen NEBİLERE vahyettiğimiz gibi, sana da vahyettik. İbrahim'e, İsmail'e, İshak'a, Yakub'a, torunlarına, İsa'ya, Eyyüb'e, Yûnus'a, Hârûn'a ve Süleyman'a da vahyetmiştik. Davûd'a da Zebûr vermiştik." (Nisâ; 163) HADİS MEKTEBİ DERSLERİ

HADİS MEKTEBİ DERSLERİ KUR’AN DA NEBİ DİYE GEÇENLER ADI AYET YUSUF ZEKERİYYA İLYAS ELYESA YAHYA LUT ااُو۬لٰٓئِكَ الَّذ۪ينَ اٰتَيْنَاهُمُ الْكِتَابَ وَالْحُكْمَ وَالنُّبُوَّةَۚ فَاِنْ يَكْفُرْ بِهَا هٰٓؤُ۬لَٓاءِ فَقَدْ وَكَّلْنَا بِهَا قَوْماً لَيْسُوا بِهَا بِكَافِر۪ينَ Onlar kendilerine kitap, hikmet ve peygamberlik verdiğimiz kimselerdir. Eğer şunlar (inanmayanlar) bunları tanımayıp inkar ederlerse, biz onları inkar etmeyecek olan bir kavmi, onlara vekil kılmışızdır." (En'âm; 89) TOPLAM 22 NUH’UN SOYUNDA HUD SALİH ُو۬لٰٓئِكَ الَّذ۪ينَ اَنْعَمَ اللّٰهُ عَلَيْهِمْ مِنَ النَّبِيّ۪نَ مِنْ ذُرِّيَّةِ اٰدَمَ وَمِمَّنْ حَمَلْنَا مَعَ نُوحٍۘ وَمِنْ ذُرِّيَّةِ اِبْرٰه۪يمَ وَاِسْرَٓائ۪لَ وَمِمَّنْ هَدَيْنَا وَاجْتَبَيْنَاۜ اِذَا تُتْلٰى عَلَيْهِمْ اٰيَاتُ الرَّحْمٰنِ خَرُّوا سُجَّداً وَبُكِياًّ İşte bunlar, Adem'in ve Nûh ile beraber (gemiye) bindirdiklerimizin soyundan, İbrahim'in, Yakub'un ve doğru yola iletip seçtiklerimizin soyundan kendilerine nimet verdiğimiz nebîlerdir. Kendilerine Rahmân'ın âyetleri okunduğu zaman ağlayarak secdeye kapanırlardı." (Meryem; 58) ZÜLKİFL وَاذْكُرْ اِسْمٰع۪يلَ وَالْيَسَعَ وَذَا الْـكِفْلِۜ وَكُلٌّ مِنَ الْاَخْيَارِۜ (Ey Muhammed!) İsmail, el-Yesa' ve Zülkifl'i de an. Onların her biri iyi kimselerdi." (Sâd; 48) 25 HADİS MEKTEBİ DERSLERİ

HADİS MEKTEBİ DERSLERİ RESUL İLE NEBİ ORTAK YANLAR RESUL NEBİ EL-KİTAB VERİLMİŞ/İNDİRİLMİŞ EL-KİTAB VERİLMİŞ/İNDİRİLMİŞ(2/213) FAZİLET FARKI (2/253) FAZİLET FARKI(17/55) RESULE İMAN NEBİYE İMAN(2/177) RESULE İTTİBA NEBİYE İTTİBA GÖNDERİLEN KİŞİLER ŞAHİT, MÜBEŞŞİR, MÜNZİR, HAK OLAN KİTAB İLE HÜKMETMEK ŞAHİT, MÜBEŞŞİR, MÜNZİR(33/45) HAK OLAN KİTABLA HÜKMETMEK(2/213) SEÇİLMİŞ KİŞİLER YALANLAMA, ÖLDÜRME EZA VERMEK, ALAY HADİS MEKTEBİ DERSLERİ

HADİS MEKTEBİ DERSLERİ RESUL İLE NEBİ FARKLILIKLAR RESUL NEBİ RESULE İTAAT VAR NEBİYE İTAAT YOK RESULE İRADESİ YOK NEBİNİN İRADESİ VAR RESULE İKAZ/UYARI YOK NEBİYE İKAZ/UYARI VAR RESULUN EŞLERİ/KIZLARI İFADESİ YOK NEBİNİN EŞLERİ/KIZLARI İFADESİ VAR RESULUN EVLERİ İFADESİ YOK NEBİNİN EVLERİ İFADESİ VAR RESULDEN İZİN İSTEMEK YOK NEBİDEN İZİN İSTEMEK VAR HADİS MEKTEBİ DERSLERİ O ZAMAN NEBİ VE RESUL FARKLILIKLAR NERDEN KAYNAKLANMAKTADIR. CEVAP: NEBİ, İNSAN RESUL DEMEKTİR. YANİ NEBİ DE İKİ VASIF VARDIR. BEŞER/İNSAN VE RESUL VASFI. İNSAN VASFI TAŞIYAN HALLERDE NEBİ ÖZELLİKLE KULLANILMIŞ EŞ/BABA NEBİAhzab suresinde yer alan Ey nebi eşleri ve kızları ifadeleri DEVLET BAŞKANI NEBİTevbe suresinde zekat dağıtımı ve Mümtehine biat KOMUTAN NEBİEnfal 67’de esir almak yakışmaz, Ahzab 13’de izin almak EV SAHİBİ NEBİAhzab 53’de Nebinin evleri

HADİS MEKTEBİ DERSLERİ Önemli not وَمَٓا اَرْسَلْنَا مِنْ قَبْلِكَ مِنْ رَسُولٍ وَلَا نَبِيٍّ اِلَّٓا اِذَا تَمَنّٰٓى اَلْقَى الشَّيْطَانُ ف۪ٓي اُمْنِيَّتِه۪ۚ فَيَنْسَخُ اللّٰهُ مَا يُلْقِي الشَّيْطَانُ ثُمَّ يُحْكِمُ اللّٰهُ اٰيَاتِه۪ۜ وَاللّٰهُ عَل۪يمٌ حَك۪يمٌۙ« Senden önce hiçbir resül ve nebi göndermedik ki, bir şey temenni ettiği zaman, şeytan onun bu temennisine dair vesvese vermiş olmasın. Ama Allah şeytanın vesvesesini giderir. Sonra Allah âyetlerini sağlamlaştırır. Allah hakkıyla bilendir, hüküm ve hikmet sahibidir." (Hac; 52) HADİS MEKTEBİ DERSLERİ

HADİS MEKTEBİ DERSLERİ SONUÇ RESULU GENEL ALIRSAK HER NEBİ RESULDUR AMA HER RESUL NEBİ DEĞİLDİR. RESULU ÖZEL ALIRSAK HER NEBİ RESULDUR VE HER RESUL NEBİDİR. NEBİ, İNSAN RESULDUR VE AYNI KİŞİDİR NEBİ, BEŞER RESULUN ÜNVANIDIR. HADİS MEKTEBİ DERSLERİ