İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İŞBİRLİKÇİ ÖĞRENME.
Advertisements

İŞ BİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME
Öğretimde Kullanılan Teknikler (3)
Etkin ve İşbirliğine Dayalı Öğrenme S
İşbirliğine Dayalı Öğrenme
Sınıf; paylaşma, uzlaşma, yarışma, rekabet gibi olumlu ve olumsuz ilişki yapılarının görülebileceği bir yaşam alanıdır. Rekabetçi, bireyselci ve işbirlikçi.
İşbirliğine Dayalı Öğrenme
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI. İşbirliğine dayalı öğrenme; öğrencilerin sınıf ortamında küçük karma guruplar oluşturarak (cinsiyet, başarı durumu,
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
ÖĞRENCİ MERKEZLİ EĞİTİM
ROL OYNAMA.
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
Sinan KESKİN Murat ERGEN 1 Gazi ÜNİVERSİTESİ 2008.
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI
Örnek Olay Öğretim Yöntemi
Basamaklı Öğretim Modeli (Layered Curriculum Model)
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
EGIT 450 Öğrenci Merkezli Eğitim
PROGRAM TASARIMI
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
ÖDEV VERME VE DEĞERLENDİRME Meral KOCABAY
Akran destekli öğrenme
İŞBİRLİĞİYLE ÖĞRENME.
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME
İçerik Öğrenme Öğrenme Teorileri
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
Hazırlayanlar : Elmas SOFU Müjde BALBAROS
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ EĞİTİMDE YENİ YÖNELİMLER Prof. Dr. Özcan DEMİREL 27 Kasım – 1 Aralık 2006 Mersin.
Öğretim İlke ve Yöntemleri
16 - ÖĞRENCİ DEĞERLENDİRMELERİNİN ÖLÇME DEĞERLENDİRME SÜRECİNE KATILMASI
Ölçme ve Değerlendirme Semineri
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
GÜNÜMÜZDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
Probleme Dayalı Öğrenme
Probleme Dayalı Öğrenme
ÖLÇME DEĞERLENDİRME Yard. Doç.Dr. Deniz Özcan.
ÖĞRETİM STRATEJİSİ, YÖNTEM ve TEKNİKLER
Öğretim Modelleri Anlamlı (Okulda) Öğrenme, Tam Öğrenme, Çoklu Zeka, Yapılandırmacılık, Dr. Kerim Karabacak.
BASAMAKLI ÖĞRETİM MODELİ
MODELLER.
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
SERCAN ERTÜRK GÜNÜMÜZDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME. Ölçme ve Değerlendirmenin İlkeleri Amaçlar ilkesi Devamlılık ilkesi Genişlik – kapsamlılık ilkesi Kendi.
BASAMAKLI ÖĞRETİM PLANI
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
Yrd. Doç. Dr. Süleyman AKYÜREK
Program Geliştirmenin Felsefi Temelleri
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI HAZIRLAYANLAR HAVVA KESKİN
Deney Bilimsel bir gerçeği kanıtlamak için yapılan deneyler, bilimsel olayların çocuklar tarafından somut bir şekilde yapılmasını sağlamakta ve çocukların.
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
İşbirliğine Dayalı Öğrenme Yaklaşımı
Öğretimin Planlanması
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
Programdan Sorular.
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
TEST 1.
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME

TEMSİLCİLERİ: ÖZELLİKLERİ Dewey, Slavin, Vygotsky. Piaget, Bandura, Sharan, Johonson ÖZELLİKLERİ Olumlu bağlılık, önemlidir. Yardırmalaşma, Hoşgörü, dayanışma, iletişim, empati sorumluk, ve işbirliğini kazandırır. Ortak hedefler, ortak amaçlar, amaç birlikteliği esastır. Üst düzey beceriler kazandırılır. Gruplar heterojen - karma gruplardır. Ya birlikte yüzeriz ya birlikte batarız anlayışı vardır. Öğretmen rehberlik yapar. Öğrenme güçlüğü çeken öğrencilerde sürece dahil olur. Değerlendirme grup değerlendirmesi ve öğrenci değerlendirmesi şeklindedir. Öğretmen ve öğrenci değerlendirmeyi beraber yapar. Geleneksel rekabetçi yaklaşıma alternatiftir.

Heterojen gruplar oluşturulur İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME ÖĞRENCİ TİMLERİ TARTIŞMA GRUBU AYRILIP BİRLEŞME BİRLİKTE ÖĞRENME TAKIM OYUNU Heterojen gruplar oluşturulur Öğrenme ünitesi gruba verilir Hangi grup çalışmasının yapılacağı belirlenir Her öğrenciye test verilir Puana göre başarı sırasıyla öğrenciler sıralanır Bireysel başarılara göre grupların aldığı puanlar hesaplanır ve ödüllendirilir Tartışma konusu seçilir Öğrenme ünitesi incelenir Kaynaklardan yararlanılır Grup raporu hazırlanır Grup çalışması sınıf tartışmasına açılır ve değerlendirilir Grupların içinde daha küçük gruplar oluşturulur. Konular parçalanarak küçük gruplara dağıtılır Her küçük grup araştırdığı konuyu bir diğerine öğretir Sonuçlar bireysel çalışmalara göre değerlendirilir. Her bir grup üyesinin ilgi duyduğu konu üzerinde çalışması sağlanır böylelikle güçlü yönler üst düzeye getirilir. Grup üyeleri topladığı bilgileri ve materyali diğer grup üyeleri ile paylaşır. Böylelikle paylaşma ve arkadaşlık duyguları gelişir. Grup değerlendirilir ve gruptaki her bir öğrenci aynı notu alır. Turnuvalar yapılır Her öğrenci turnuvaya grubu temsilen katılır. En çok puan alan grup turnuvayı kazanır

İşbirlikli Öğrenmede Öğretmenin Görevleri Öğretimin hedeflerini (öğrenci kazanımlarını) belirlemek ve açıklamak Öğretim öncesi düzenlemeyi yapmak Grubun büyüklüğüne ve üye sayısına karar verme Öğrenci gruplarını oluşturma Sınıfın düzenlenmesi öğretim materyalinin seçimi ve düzenlenmesi Görev ve rollerin dağılımı Değerlendirme süreci için ölçütleri belirleme Etkinlikleri başlatma ve etkili olarak yürütülmesini sağlama Süreci ve ürünü birlikte değerlendirme

Yapılan Araştırmalar İşbirlikli öğrenme üzerinde en fazla araştırma yapılmış öğretim yaklaşımlarından biridir. Yapılan tüm çalışmalar da, işbirlikli öğrenmenin diğerlerine oranla kişisel başarıyı yükselttiğini göstermiştir. Örneğin okul notu 50 olan bir öğrenci işbirlikli öğrenme sonucunda bu notu 69’a yükseltmiştir. Farklı kültür, ırk, dil ya da sosyal sınıflarda olmalarına rağmen öğrenciler arası nitelikli ilişkilerin gelişmiş olduğu görülmüştür. İşbirlikli çalışmanın psikolojik sağlıkla da ilişkisi görülmüştür. İşbirlikli grup üyelerinin, bireysel ya da rekabetle çalışan öğrencilere göre sosyal becerileri daha fazla gelişmiştir. İşbirliği üzerindeki laboratuar araştırmaları, işbirlikli öğrenen insanların grup içindeki diğerlerinden hoşlandığını göstermektedir. İşbirlikli öğrenmenin geleneksel öğrenmeye göre daha etkili olduğu görülmüştür.

ÖRNEK SORU Âşağıdakilerden hangisi, işbirlikli öğrenmenin kullanılmasını gerekli kılan nedenlerden biri olamaz? A) Öğrencide kaygı düzeyini düşürür. B) Sosyal becerileri geliştirmede zayıf olduğundan öğretimi bireyselleştirir. C) Öğrencileri motive eder. D) Öğrencilerin okul ve öğrenme ile ilgili tutumlarını olumlu yönde etkiler. E)Öğrenciye kendi bilgisini ortaya koyması için cesaret verir.

ÖRNEK SORU Öğrencilerin ortak bir amacı doğrultusunda, küçük gruplar halinde, birbirinin öğrenmesine yardım ederek çalışması aşağıdaki öğretme -öğrenme yaklaşımlarından hangisiyle açıklanır? A) Programlandırılmış öğretim B) Tam öğrenme C) İşbirlikli öğrenme D) Yapılandırmacılık E) Çoklu zeka

2012 KPSS Sosyal bilgiler öğretmeni, dersinde öğrencilerin proje ödevlerini hazırlamalarına yönelik olarak iş birliğine dayalı öğrenme yaklaşımını uygulamak istemektedir. Öğretmenin, grup üyeleri arasında olumlu bağ oluşturmak amacıyla aşağıdakilerden hangisini yapması yanlıştır? Proje ödevi olarak verilen konunun tüm grup üyeleri tarafından öğrenilmesini istemesi Grup başarılı olursa grup üyelerinin birlikte aynı ödülü alabileceğini belirtmesi Her grup üyesinin farklı kaynaklardan birini seçerek o alanda ulaştıklarını grupla paylaşmaları gerektiğini söylemesi Öğrencilerden, kendilerine yakın ve sevdikleri arkadaşlarıyla aynı grupta yer almalarını istemesi Her bir grup üyesinin gerçekleştireceği görev ve rol tanımlaması yapılarak birlikte çalışmalarının gerektiğini belirtmesi

GLASSER’İN TEMEL ÖĞRETME MODELİ Öğretme işinin en iyi okulda sınıfta öğretmen tarafından yapılacağını savunur. iç ve dış pekiştireçler kullanılır Dört öğesi vardır. 1. Öğretim Hedefleri Hedefler öğretim süreci sonunda öğrenciye kazandırılmak istenen davranışlardır. Diğer öğeler hedefe göre belirlenir.

2. Giriş davranışları 3. Öğretim işlemleri 4. Değerlendirme Öğrencinin öğrenme sürecinin başında sahip oldukları davranışlarıdır Öğrencinin gelişim özellikleri, eğitim ihtiyaçları, özgeçmişi, ilgileri, yetenekleri, gibi öğrenme için gerekli olan faktörlerdir. 3. Öğretim işlemleri Öğretim etkinlikleri, araçları, ilke, yöntem, ve yaklaşımlar belirlenir. 4. Değerlendirme Öğretimin ne düzeyde gerçekleştiğini ifade eder. Yanlışları varsa düzeltilir

ÖRNEK SORU Bir öğretmen, öğrenme konularına geçmeden önce; öğrencilerinin var olan bilgi düzeylerini belirleyerek dersine başlamaktadır. Bu öğretmenin temel öğretim modeline göre hangi aşamayı gerçekleştirdiği söylenebilir? A) Hedeflerin saptanması B) Giriş davranışlarının tespit edilmesi C) Ortamın düzenlenmesi D) Değerlendirmenin yapılması E)Başarı standardının belirlenmesi

İŞLENİŞİ Modelin uygulanmasında Öğretmen rehberlik yapar. Öğretmen ders başında kısa bir sunum yapar. Öğretmen basamaklarda yer alan kazanımları tanıtır. Öğretmen öğrencilerin kapasitelerine ve ilgilerine göre etkinlikleri seçmeleri için zaman tanır. Öğrenciler seçtikleri etkinlikleri uygularlar. Öğrencilerin bilgi paylaşımı ve üretimi için çalışma ortamları sağlanır

NUNLEY’İN BASAMAKLI ÖĞRETİM MODELİ A basamağı Değerlendirme Sentez Analiz B basamağı Uygulama C basamağı Kavrama Bilgi A basamağı: En üst düzey kazanımlar bu basamaktadır. Eleştirel düşünme, analiz etme, senteze varma gibi üst ve karmaşık bilgi ve beceri içerir. B basamağı: C basamağında edinilen bilgilerin yeni durulmada kullanıldığı basamaktır. Problem çözme ve keşfetme kazanımlarını içerir. C basamağı: Konuyla ilgili en temel bilgilerin verildiği basamaktır. Kavramları, ilkeleri, olguları, ölçütleri, evresel ölçekli doğruları ve sınıflamaları içerir.

ÖRNEK SORU Öğrenciler arasındaki ilgi, istek, yetenek ve zekâ boyutları gibi bireysel farklılıkların dikkate alındığı bu yaklaşımda; öğrencilerin belirledikleri görevleri gerçekleştirerek bilgiyi edinmeleri, edindikleri bilgileri problemlerin çözümünde kullanmaları ve analiz etmeleri, yaratıcı ve eleştirel düşünme gibi üst düzey zihinsel becerilerini kullanarak değerlendirme yapmaları sağlanır. Yukarıda açıklaması verilen öğretim yaklaşımı aşağıdakilerden hangisidir? A) Çoklu zekâ B) Basamaklı öğretim C) Tam öğrenme D) Okulda öğrenme E) işbirlikli öğrenme

ÖRNEK SORU Basamaklı öğretim uygulamalarına göre düzenlenen bir öğretim programında aşağıda verilen öğrenci etkinliklerinden hangisinin daha üst düzeyde gerçekleşmesi beklenir? A) Konuya ilişkin temel kavramların açıklamalarını yapma B) Belirlenen konuyla ilgili örnekler verme C) Konuyla ilgili temel bilgileri edinme D) Edinilen bilgileri farklı problem durumlarında kullanma E) Analiz ve sentez yapabilme