Programın Karşılaştırılması Sunusu

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
1/20 Yazı Türleri “Seçilmiş bir konu üzerinde, yapılan araştırma ve incelemelerin sonucunu bildiren yazılara denir.” Yukarıda hangi türün tanımı yapılmıştır.
Advertisements

TOPLUMDA HIZLA YAYILAN ŞİDDETE KARŞI ALINAN ÖNLEMLER
ÜST DÜZEY DÜŞÜNME BECERİLERİNE GÖRE TÜRKÇE DERSİ
YAZILI ANLATIM ÜRÜNLERİ
ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
METİNLERİN SINIFLANDIRILMASI
DEĞERLER EĞİTİMİ Prof. Dr. Emin Karip Milli Eğitim Bakanlığı
ÖĞRETİM PROGRAMLARI VE KAZANIMLARI. ÖĞRETİM PROGRAMLARI VE KAZANIMLARI.
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
Doç.Dr. Şirin Karadeniz ÖĞRETİM MESAJI TASARIMI. ÖĞRETİM TASARIMI MODELİ.
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
HALİL DEMİRSOY SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ
POZANTI ATATÜRK ORTAOKULU
ÖĞRENME YÖNTEMLERİ.
4+4+4 Kesintili Eğitim Yasasının yürürlüğe girmesiyle birlikte , Eğitim ve Öğretim yılından itibaren, ilköğretim kurumlarında okutulacak haftalık.
İLKÖĞRETİMDE EĞİTİM PROGRAMLARI
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
TASARRUF NE GÜZELDİR.
SEVGİ ÜNİTE TANITIM SUNUSU
ÖĞRETİM PROGRAMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ
CUMHURİYET DÖNEMİ TÜRK EDEBİYATI
İLETİŞİM - DİL VE KÜLTÜR İLİŞKİSİ
GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLARIN ÖNEMİ VE KULLANIMI
Yrd. Doç Dr. Özcan PALAVAN
21 ŞUBAT DÜNYA ANADİLİ GÜNÜ
TÜRKÇE DERSİ İLE HEDEFLENENLER.
Tanzimat dönemi öğretici metinler
2014 – 2015 Eğitim Öğretim Yılı AKYURT İLKOKULU TANITIM SUNUSU.
Hazırlayan:Görkem TOPAL Hazırlık-B
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
Yazdırma: Yazıcınız bizim yazıcılarımız gibi yazdırmayabilir; bu nedenle birkaç deneme baskısı yaptığınızdan emin olun. Hizalama yeterince doğru olmuyorsa,
HATİCE TUNCER Eğitsel İçerikli Siteler.
“Ders Kitabı İnceleme” … Yayınları Numara İsim Soyisim.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
İSTANBUL VALİLİĞİ «İSTANBUL’UN ÇOCUK YAZARLARI» PROJESİ
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
KOMPOZİSYON TANIMI:  Farklı parçaları, uyumlu ve düzenli şekilde bir araya getirmeye Kompozisyon denir.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Talim veTerbiye Kurulu Başkanlığı
YENİLENEN ÖĞRETİM PROGRAMLARI
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
Temel Eğitim Genel Müdürlüğü
MÜFREDAT NEDİR, NEDEN GÜNCELLENMEKTEDİR?
TÜRKÇE DERSİ İlkokul ve Ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
TANITIM - KARŞILAŞTIRMA
SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Teknoloji ve tasarım dersi
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ
Öğretmenin eğitim felsefesi
İSTATİSTİĞE GİRİŞ.
YENİLENEN ÖĞRETİM PROGRAMLARI
ÖĞRETİM PROGRAMI TANITIM SUNUSU
TÜRKÇE DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
GÖRSEL SANATLAR DERSİ.
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ
Öğretim Programı (1-4) Kazanımları Sunusu
SOSYAL BİLGİLER AMACINA ULAŞMAK İÇİN NELER YAPMIŞTIR
ÖĞRETİM PROGRAMI’NIN TEMEL FELSEFESİ
Fabl metinleri.
Programdan Sorular.
Resimli Başlık Düzeni Alt Başlık
Resimli Başlık Düzeni Alt Başlık
Başlık Düzeni Alt Başlık
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ
Programlar ve Öğretim Materyalleri Daire Başkanlığı
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
ORTAÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ORTAÖĞRETİM ALMANCA DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI TANITIM SEMİNERİ
Sunum transkripti:

Programın Karşılaştırılması Sunusu TÜRKÇE dersİ NOT: Bu slayttabaşka bir resim ister misiniz? Resmi seçin ve silin. Şimdi yer tutucuda Resimler simgesini tıklatarak kendi resminizi ekleyin. Programın Karşılaştırılması Sunusu İlkokul ve Ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar

1) Programın Yapısındaki Değişiklikler Sunu Akışı 1) Programın Yapısındaki Değişiklikler 2) Öğrenme Alanlarında Yapılan Değişiklikler 3) Kazanımlar ve Açıklamalarda Yapılan Değişiklikler Ünite, Kazanım Sayı ve Süre Tablosu

Programın Yapısındaki Değişiklikler 2015 Programında Yer Alan Başlıklar 2017 Programında Yer Alan Başlıklar TÜRKÇE DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI PROGRAMIN TEMEL YAKLAŞIMI PROGRAMIN GENEL AMACI PROGRAMIN YAPISI ÖĞRENME ALANLARI DERS VE ÖĞRETMEN KILAVUZ KİTABINA ALINACAK METİNLERİN NİTELİKLERİ İLK OKUMA YAZMA SÜRECİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME TÜRKÇE DERSİ 1. SINIF KAZANIMLARI TÜRKÇE DERSİ 2. SINIF KAZANIMLARI TÜRKÇE DERSİ 3. SINIF KAZANIMLARI TÜRKÇE DERSİ 4. SINIF KAZANIMLARI TÜRKÇE DERSİ 5. SINIF KAZANIMLARI TÜRKÇE DERSİ 6. SINIF KAZANIMLARI TÜRKÇE DERSİ 7. SINIF KAZANIMLARI TÜRKÇE DERSİ 8. SINIF KAZANIMLARI TÜRKÇE DERSİ 1-8.SINIFLAR KAZANIMLAR TABLOSU 1.GİRİŞ 2.TÜRKÇE DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ UYGULANMASI 2.1 TÜRKÇE DERSİ ÖĞRTİM PROGRAMININ GENEL AMAÇLARI 2.2. ÖĞRENME ÖĞRETME YAKLAŞIMI 2.3. ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YAKLAŞIMI 2.4.UYGULAMADA DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR 3.TÜRKÇE DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ YAPISI 3.1. KAZANIMLARIN YAPISI 3.2. KAZANIMLAR VE AÇIKLAMALARI 1. SINIF KAZANIM VE AÇIKLAMALARI 2. SINIF KAZANIM VE AÇIKLAMALARI 3. SINIF KAZANIM VE AÇIKLAMALARI 4. SINIF KAZANIM VE AÇIKLAMALARI 5. SINIF KAZANIM VE AÇIKLAMALARI 6. SINIF KAZANIM VE AÇIKLAMALARI 7. SINIF KAZANIM VE AÇIKLAMALARI 8. SINIF KAZANIM VE AÇIKLAMALARI Programın Yapısındaki Değişiklikler

1)Programın Yapısındaki Değişiklikler Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi Değerler Eğitimi

Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi Programda Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi’nde belirtilen 7 anahtar beceriye yer verilmiştir. Ana Dilde İletişim Yabancı Dilde İletişim Dijital Yetkinlik Öğrenmeyi Öğrenme Sosyal ve Vatandaşlıkla İlgili Yeterlilik İnisiyatif Alma ve Girişimcilik Algısı Kültürel Farkındalık ve İfade

Değerler Eğitimi dürüstlük Programda değerler eğitimine önem verilmiştir. Değerler temalara ilişkin metinler yoluyla aktarılacaktır. Bu değerlere Tablo 3’te yer verilmiştir. Programda temalarla ilişkilendirilen şu değerlere yer verilmiştir. Tablo 3 dürüstlük yardımlaşma merhamet paylaşma sevgi cömertlik sorumluluk öz güven sabır

2) Öğrenme Alanlarında Yapılan Değişiklikler ’Türkçe Dersi Öğretim Programında öğrenme alanları ifadesi beceriler olarak düzenlenmiştir. Önceki programda 3 dil becerisi bulunmaktadır. Sözlü iletişim, okuma ve yazma Yenilenen programda 4 dil becerisi vardır. Dinleme/izleme, konuşma, okuma ve yazma

Örneğin; 1.sınıf T1.1.Dinleme/izleme T.1.2.Konuşma T.1.3.Okuma T.1.4.Yazma

Değişikliğe bir örnek T4.1.2. Akranlarıyla ve yetişkinlerle bir konuyu konuşur/tartışır. T4.1.2.1. Göz teması kurarak, işitilebilir bir ses tonuyla konuşur. T4.1.2.2. Tonlama ve vurgulara dikkat ederek, akıcı ve anlaşılır bir dille konuşur. T4.1.2.3. Konu dışına çıkmadan, önceden belirlenmiş kurallara uyarak konuşur/tartışır. Başkalarını dinleme, konuşmasında uygun hitap ifadeleri kullanma, başkalarının sözünü kesmeme, konuşmanın bitmesini bekleme, akış içinde söz alarak konuşmaya katılma vb. 4.2.4. Konuşma stratejilerini uygular. a) Nezaket kurallarına uygun konuşulması gerektiği hatırlatılır. b) Beden dilini etkin kullanmanın önemi vurgulanır.

Kazanım Yapısı Kazanımları isimlendirmede ilkokul ve ortaokul programlarında standart bir gösterim benimsenmiştir. Eski programda var olan alt kazanımlar, yeni programda açıklama olarak verilmiştir.

Temalara İlişkin Yapılan Değişiklikler Önceki programda tema sayısı 8 iken yenilenen programda 16 temaya yer verilmiştir.

Temalar Programda 3’ü zorunlu, 13’ü seçmeli olmak üzere toplam on altı tema yer almaktadır. Zorunlu Temalar 1)Erdemler 2)Millî Kültürümüz 3)Millî Mücadele ve Atatürk

Temalar 10)Sağlık ve Spor 4)Birey ve Toplum 5)Okuma Kültürü Seçmeli Temalar 10)Sağlık ve Spor 11)Zaman ve Mekân 12)Duygular 13)Doğa ve Evren 14)Sanat 15)Vatandaşlık 16)Çocuk Dünyası Seçmeli Temalar 4)Birey ve Toplum 5)Okuma Kültürü 6)İletişim 7)Hak ve Özgürlükler 8)Kişisel Gelişim 9)Bilim ve Teknoloji

Metin Türleri Metin türleri üç ana biçim altında toplanmıştır. Bilgilendirici, hikâye edici, şiir Programda her sınıf düzeyine göre metin türleri belirlenmiştir. Bunlar Sınıf Düzeylerine Göre Metin Türleri Dağılımı tablosunda programda gösterilmektedir. Bu tablo her sınıf düzeyinde kitaba alınması gereken metin türlerini göstermektedir.

Metin Türlerinin öğretimi Programda Tablo 4’te yer alan sınıf düzeyine göre türlerde, 1-4.sınıflarda metin türü öğretimi yok 5-8.sınıflarda ders kitabına alınan metinler aracılığıyla tür öğretimi gerçekleştirilecektir. Metin türlerinin öğretiminde ayrıntıya girilmez. Türün belirleyici özellikleri etkinlikler yoluyla kavratılır.

Metin Türlerinin Öğretimi 5.Sınıf hikâye, fabl, masal, haber metni 6.sınıf anı, mektup, tiyatro, gezi yazısı 7.sınıf söyleşi, biyografi, otobiyografi, günlük 8.sınıf Fıkra (köşe yazısı), makale, deneme, roman, destan

3) Kazanımlar ve Açıklamalarda Yapılan Değişiklikler Sınıf 1.sınıf 2. sınıf 3.sınıf 4. sınıf Kazanım sayısı (2015 programı) 41 43 47 49 Kazanım Sayısı (2017 programı) 66 78

Kazanımlar ve Açıklamalarda Yapılan Değişiklikler Sınıf 5.sınıf 6. sınıf 7.sınıf 8. sınıf Kazanım sayısı (2015 programı) 48 53 51 54 Kazanım Sayısı (2017 programı) 68 67 75

KAZANIMLAR 1-4.Sınıflarda Türkçe Dersi Öğretim Programı Kazanım Değişiklikler 1-4.Sınıflarda Türkçe Dersi Öğretim Programı Kazanım Eklemeleri