Nakit Yönetimi Projesi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Finansal Yönetim I (FNSY 301)
Advertisements

“ UFRS İLE UYUMLU FİNANSAL RAPORLAMA ÜZERİNE BAZI GÖZLEMLER: TÜRK VE AVRUPA SİGORTA ŞİRKETLERİ ” Dr. Can Öztürk 1 Ankara, 6-7 Haziran.
Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı Operasyonel Planlama Stratejik Yönetim Dairesi.
621- S.T.M.M. HS T.M. HS Satılan malların maliyeti kaydı. 2)Satışlar = (-)Satışların Maliyeti =( ) =Brüt satış karı.
Deniz ÇAVUŞOĞLU Özel İstihdam Büroları Şube Müdürü Deniz ÇAVUŞOĞLU Özel İstihdam Büroları Şube Müdürü TÜRKİYE İŞ KURUMU.
ÖNCÜ SALÇA yılında Gaziantep'in yerli halkından rahmetli İbrahim Halil Kozlu ve 5 oğlunun (Fahrettin, Hasan, Mustafa, M. Hanifi ve Bilal Kozlu)
Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Türkiye Cumhuriyeti VERİMLİLİK YÖNETİMİ BECERİLERİ Ali DOĞAN ST Uzmanı 2016 Yılı Verimlilik Projeleri Değerlendirme.
GÖREVİ KÖTÜYE KULLANMA SUÇU (TCK 257. MADDE).
KESİN HESAP KANUNU VE ÖZELLİKLERİ
LİKİDİTE DURUMU ANALİZİ Likidite değerlendirmesi ile işletmenin dönen varlıkları ve kısa vadeli yabancı kaynakları arasındaki ilişkileri analiz edilir.
MERKEZI YÖNETIM BÜTÇESINDE YARGI DENETIMI. ■ Yargı denetimi yüksek hesap mahkemesi niteliğindeki Sayıştay tarafından yerine getirilmektedir. Sayıştay,
DENGELEME VE UZLAŞTIRMA YÖNETMELİĞİ KAPSAMINDA NAKİT TAKASI VE TEMİNAT YÖNETİMİ Ağustos 2010 AYSUN KOÇAK ELEKTRİK PİYASA HİZMETLERİ VE MALİ UZLAŞTIRMA.
İŞLE 524 – İŞLE 531 Yönetim Muhasebesi
TÜRKİYE ODALAR VE BORSALAR BİRLİĞİ. TOBB nedir ? Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (kısa TOBB) Ticaret Odaları, Sanayi Odaları, Ticaret ve Sanayi Odaları,
Bağımsız Denetim ile Vergi Denetimi Arasındaki Geçişler
. Bologna Sürecinde İç Denetçilerin Rolü (YÖK Düzeyinde) Hazırlayan: Süreyya SÜZEN Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı İç Denetçisi.
GENEL MUHASEBE ıı YRD. DOÇ. DR. SERHAN GÜRKAN Karabük Üniversitesi İşletme Fakültesi
1 KAMU İHALE KANUNU KİK YAVUZ ATEŞ MALİ HİZMETLER UZMANI.
Uluslararası Pazarlama Araştırması Metodolojisi
FAALİYET RAPORLARI BİLGİLENDİRME TOPLANTISI ANKARA 2007.
KAMU ZARARI. Kamu zararı tanımı Türk mali sistemine köklü değişiklikler getiren “5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu” ve bu çerçevede oluşturulan.
1 Şubat 2014 Başbakanlık Müsteşarlık Makamına ORMAN VE SU İŞLERİ BAKANLIĞI SU YÖNETİMİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
Ar-Ge Ödeneği Talep Edilen Araştırma ve Geliştirme Projeleri Hakkında Genelge.
6.Sizce çözüm sürecini kim bitirdi ?. 7.Sizce çatışmalı sürecin yeniden başlamasında başlıca sorumlu kim?
İFM – Vergi Tekniği Alt Çalışma Grubu Ön raporu Genel stratejik ilkeler 18 Mart 2009 Osman Özen, Umurcan Gago, Berna Bayındır, Ateş Konca.
5651 Sayılı Kanun Hazırlayan: Adı - Soyadı: Mehmet Ali ULUCAN Numara:
4734 SAYILI KANUN Musa GÜNDEN İDB Uzmanı.
Hazırlayan: Atabey doğan
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI YASAL DÜZENLEMELER
HARCAMA YÖNETİM SİSTEMİ
YIL SONU YEDEK ÖDENEK ÖDENEĞİ E-BÜTÇE UYGULAMASI.
Ceyhun yılmaz Mali hizmetler uzmanı.
VARLIKLARIN İZLENMESİ Menkul Kıymetler
Öğr.gör.özgür ince 5.hafta
Devlet Muhasebe Standartları
İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ İç Denetim Başkanlığı
İç Kontrol Standartlarına Uyum Eylem Planı Toplantısı
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI
İhracat Genel Müdürlüğü
Prof Dr. Hakan Kahyaoğlu
Kurumsal Yönetimde İç Denetimin Geleceği Esra Aydın
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM KAR DAĞITIM KARARLARI.
Madde 102 (5510).
ÇOCUK KORUMA HİZMETLERİNDE KOORDİNASYON STRATEJİ BELGESİ
TEBLİGATIN İŞLEVİ Tebligatın adil yargılama hakkının sağlanması ve adaletin gerçekleştirilmesi açılarından ÖNEMLİDİR.
ULUSLARARASI FİNANS Dış Ödemeler Dengesi.
SOSYAL GÜVENLİK KURUMU
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI İLAÇ VE TIBBİ CİHAZ KURUMU
Ortak Piyasa Düzeni (OPD) Gerekliliklerine Uyum için Strateji Geliştirilmesi Teknik Yardım Projesi TR2014/AG/10-A1-01/001 Bu proje, Avrupa Birliği ve Türkiye.
Türkiye HBÖ Eylem Planı ( )
İşletme Finansı Doç.Dr. G. Cenk AKKAYA.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
TÜRKİYE NOTERLER BİRLİĞİ
HUKUKUN DALLARI Doç. Dr. Mustafa ÇEKER.
III.Kısa Vadeli Yabancı Kaynaklar ( ) nolu hesaplar)
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
T.C. BAŞBAKANLIK Hazine Müsteşarlığı
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Ürün ve Hizmetler İçin Kapasite Planlaması
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
KONKORDATO TALEBİNE EKLENECEK BELGELER İİK
ÖN ÖDEME İŞLEMLERİ (AVANS VE KREDİ) Kasım 2012
KİMLİK YÖNETİM SİSTEMİ
Yurtiçi Fuar için devlet destekleri
SİGORTA SEKTÖRÜ DÜZENLEME VE DENETLEME İŞLEMİ
Muhasebe ve raporlama sistemi
(Merkezi Yönetim) Bütçenin Hazırlanması
Sunum transkripti:

Nakit Yönetimi Projesi Kısaca Nakit Yönetimi Sistemi Nedir? İşleyişte yapılacak birkaç değişiklik ile yetki ve sorumluluklarda değişiklik yapılmaksızın, sahada ve merkezde bekleyen atıl nakdin; zamanında ve belirlenen amaçlar doğrultusunda kullanılabilir hale getirilmesini sağlayan bir süreçtir.

Nakit Yönetimi Projesi Nakit Yönetimi Sisteminin Ne Sağlaması Hedefleniyor? İlaç ve Tıbbi Malzeme Temin Eden Firmalar ile Diğer Alacaklılar Açısından: Gelir üretemeyen hastanelere/ genel sekreterliklere mal veya hizmet satan firmaların cezalandırılmaması Sağlık Bakanlığı / Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu ve Diğer Birimler: Borç sürelerinin kısaltılması Nakit akış durumunun tespit edilmesi Kurum "marka değerinin" yükseltilmesi Tekliflerde düşük fiyat Operasyonel rahatlık sağlaması (Hastaneler / işletmeler / bankalar arasındaki havale / EFT işlemleri) Kamu Açısından: Atıl duran nakit kadar Hazine Müsteşarlığınca daha az borçlanma yapılması ve gereksiz faiz ödemesinin önüne geçilmesi Kamu Haznedarlığı genel tebliğince Kamu bankalarınca değerlendirilmesi zorunlu olan nakit için Bankalarca faiz ödenmemesi

Nakit Yönetimi Projesi Benzer Uygulamalar Genel Bütçe kapsamındaki kamu idarelerinin nakit yönetimi (Kamu Elektronik Ödeme Sistemi (KEÖS), benzerlik oranı %75) Ülke geneline yaygın büyük şirketler Bankalar

Nakit Yönetimi Projesi Nakit Yönetimi Sistemi Ne Değildir? Sorumlulukları değiştiren bir süreç değildir. (Harcama sürecindeki tüm sorumluların; mevzuat çerçevesinde iş ve işlemleri ile sorumlulukları devam etmektedir). Döner sermaye işletmelerine ve muhasebe birimlerine yeni bir iş yükü getirmemektedir. Raporlama sistemi değildir. Doğrudan uygulamaya yönelik bir sistemdir. Mevcut muhasebe yazılımı (Tek Düzen Muhasebe Sistemi – TDMS) haricinde ayrıca bir yazılıma ihtiyaç duymamaktadır. Nakit kullanımı haricindeki uygulamalara etki etmemektedir (ek ödeme, verimlilik değerlendirmesi vb).

Nakit Yönetimi Projesi İhtiyaçlar Bazı hukuksal (yönetmelik, yönerge, genel yazı, görüş) düzenlemeler Mevcut muhasebe yazılımı sisteminde bazı değişiklikler Ödeme yapacak finans kurumlarının (banka) uyumu Siyasi ve bürokratik destek Entegrasyon süresi

Nakit Yönetimi Projesi

Nakit Yönetimi Projesi