Kurumsal Kültür Yapılandırma Projesi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
28 Ekip çalışması.
Advertisements

Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
STRATEJİK YÖNETİM STRATEJİK PLANLAMA
MODÜL 4 Organizasyon.
TAKIM RUHU.
TAKIM KURMA VE GELİŞTİRME
OKUL KÜLTÜRÜ.
ÖRGÜT KÜLTÜRÜ İ.
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
ŞİRKET KÜLTÜRÜ.
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
Yeni alınan deneyimsiz personelin yetiştirilmesi veya
GRUP DAVRANIŞLARININ TEMELLERİ
Lider ve Liderlik Liderlik, grubu etkileyebilme ve peşinden sürükleyebilme gücüdür. Lider, Grubu etkileyen ve arkasından sürükleyen kişidir. Yönetici,
İSTANBUL ESNAF VE SANATKARLAR ODALARI BİRLİĞİ
Lider ve Liderlik Liderlik, grubu etkileyebilme ve peşinden sürükleyebilme gücüdür. Lider, Grubu etkileyen ve arkasından sürükleyen kişidir. Yönetici,
ŞİRKET KÜLTÜRÜ 1.
Bölüm 1 Örgütsel Davranış Nedir?
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
MEHMET TAŞ KIRIKKALE MEM SPE. İlkeler-Değerler Vizyon Yol gösterici olarak çalışanları; kurumun düzeni, güvenliği ve gelişimine uygun davranışlara teşvik.
Yedinci Bölüm İşletme YÖNETİMİNİN FONKSİYONLARI.
ETİK LİDERLİK SEMİNERİ
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
Bölüm 12 Stratejilerinin Uygulanması-1 İşletme Yapıları ve Sistemler
KURUM KÜLTÜRÜ VE SÜREÇ YÖNETİMİ EĞİTİMİ
VE KURUMSAL AİDİYET KAYSERİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ KURUM KÜLTÜRÜ
İNOVASYON.
ÖNCE HUZUR Gelecek Elimizde.... VİZYON İÇİN SLOGANIMIZ: GELECEK ELİMİZDE... HAYAT İÇİN SLOGANIMIZ: MANAS ÜNİVERSİTESİ. HUZUR İKLİMİ. Önce Huzur.
PROJE GELİŞTİRME yorum, araş.gör.levent yılmaz gençlik grubu KOLAY SİSTEM YÖNTEMİ.
İdris Düzcan Maarif Müfettişi VI. Grup Sorumlusu İzmir
Örgütsel Davranış Prof. Dr. Cem Tanova.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
STRATEJİK PLANI Silivri İlçe MEM Stratejik Planı
TAKIM RUHU NEDİR? 12-h.
KURUM KÜLTÜRÜ VE KURUM İÇİ İLETİŞİM
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
Öğretim Yılı Bahar Dönemi
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı
KURUMSAL SİSTEM MÜHENDİSLİĞİ
Topluluk İnovasyon Girişimi Süreç Açıklaması ve Yol Haritası Dokümanı 26 Mayıs
GİRİŞİMCİLİK VE LİDERLİK
Toplam Kalite Yönetimi
X- Strateji İçin Kültür ve Liderlik
İŞ VE İŞLETME AHLAKI.
Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü
KURUM KÜLTÜRÜ VE KURUMSAL AİDİYET ARİF DEDE EĞİTİM UZMANI
Kurum Kültürü ve Geliştirilmesi
EKİP ÇALIŞMASI Ekip çalışmasının önemini gözeterek meslekler arası işbirliği yapabileceksiniz.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
Okul Yöneticilerinin Denetim ve Değerlendirme Rolü
Stratejik İKY ve Örgüt Performansı İlişkisi
DERSİN AKIŞI VE TEMEL KAVRAMLAR: ÖRGÜT
KÖY MANTALİTESİ = KÖY DÜŞÜNÜ
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Lider ve Liderlik Liderlik, grubu etkileyebilme ve peşinden sürükleyebilme gücüdür. Lider, Grubu etkileyen ve arkasından sürükleyen kişidir. Yönetici,
Yaratıcı Drama.
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
KURUM KÜLTÜRÜ.
KURUMSAL İLETİŞİM.
KURUM KÜLTÜRÜ VE İKLİMİ
VİZYON MİSYON AMAÇ-4 AMAÇ-3 AMAÇ-2 AMAÇ-1 AMAÇ-5 HEDEF-1 HEDEF-2 HEDEF-3.
İKNA SÜRECİ.
Uzm. Dr. Kenan TAŞTAN YÖNETİMDE BAŞARI Uzm. Dr. Kenan TAŞTAN
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

Kurumsal Kültür Yapılandırma Projesi Betül YILMAZ

Kurum Kültürü, kurumda paylaşılan temel değerlerin ve inançların bütünüdür. Kurumun ruhudur. Tüm çalışanlar tarafından paylaşılan alışılagelmiş tutum ve davranış kalıplarından oluşur.

İnsanların; giyim tarzları, birbirlerine ve diğer insanlara hitap tarzları ve davranışları, sloganları, törenleri, öyküleri telefon konuşmaları, fedakarlıkları, İşyerindeki; toplantı düzeni, fiziksel ortam, yeni fikir geliştirme, öğrenme ve öğretme, araştırma alışkanlıkları, Kurum Kültürünün parçalarıdır.

Kurum Kültürü; Çalışanlar arasında birlik ve beraberlik sağlar, motivasyonu ve verimliliği artırır. Kişilerin birbirleriyle olan ilişki, iletişim ve etkileşim biçimini belirler. Çalışanlara organizasyonda aidiyet hissi verir. İnanç ve değerlere bağımlılık yaratır. Çalışanlar arasında sinerji oluşturur.

KURUM KÜLTÜRÜNÜ OLUŞTURAN KAVRAMLAR • Yazılı olmayan uygulama, alışkanlık, gelenekler • Yöneticilerin sorumluluklarını yerine getiriş biçimleri • Çalışanların bağlılığı, morali, birbirlerine olan güveni • Eleştiri ve yapılan eleştiriye yaklaşım tarzları • Kurumun iş sonuçları ve çalışanların bu sonuçlara sahip çıkma dereceleri • Misyon, vizyon, ilke ve değerler • Politika ve prosedürler

LİDERLİK – KURUM KÜLTÜRÜ ETKİLEŞİMİ Kurumlarda çalışanlar tarafından benimsenen, onlara yol gösteren, kalıcı ve geçerliliği kolay kolay ortadan kalkmayacak değerler sisteminin oluşturması, bu değerleri somutlaştıracak ve çalışanlara rol modeli oluşturacak, onları motive edebilecek liderlerin varlığına bağlıdır.

Kurumsal kültürün öğrenileceği ilk kişi, kurum hiyerarşisinin en başındaki kişidir. Bir kurum yöneticisinin veya çalışanının sözleri başlangıçta düşünceye, düşüncesi tutumlara, tutumları davranışa, davranışları alışkanlıklara, alışkanlıkları karaktere ve karakteri kültürüne dönüşür. Bu kültür aynı zamanda kurumsal kültürün oluşumunu etkiler.

Kurum kültürünün oluşturulması kadar diğer önemli bir konu da, kültürün kurumun yeni üyelerine aktarılması veya kazandırılmasıdır. Kurumdaki insan kaynakları uygulamaları ve oryantasyon faaliyetleri, kültürün hem geliştirilmesinde, hem de pekiştirilmesinde büyük önem taşır. 

NORM İNANÇ VARSAYIM KÜLTÜR Temel inançlar, Varsayımlar Normlar Değerler Sembolik özellikler Görünen özellikler Kurumlarda herhangi bir davranış motifi sık aralıklarla tekrarlanırsa, önce norm, normlar  inanç ve daha sonra da varsayım haline gelir. Varsayımlar ise, kurumsal kültürü oluşturan önemli unsurlardan biridir. NORM İNANÇ VARSAYIM KÜLTÜR

Kurum Kültürünün Kanıtı Belirlenmiş şirket misyon ve değerlerinin varlığı Organizasyon Şemasının Varlığı Çalışma Prensipleri Bilgilendirme Toplantıları Görev Tanımları Politika ve Stratejilerin çalışanlarla paylaşılması

Projenin Aşamaları

Yönetim, organizasyon ve iş süreçlerinin incelenmesi. Yapılandırma yol haritasının hazırlanması. Kurumsal ihtiyaçları içeren bilgilerin raporlaştırılması. 1-Kurumsal Analiz

2-Ortak Akıl Toplantıları Ortak Akıl Toplantı tekniğinde kullanılan belli başlı yöntem grup çalışması temeline dayanan “beyin fırtınası” tekniğidir. Beyin fırtınalarında, tartışma ve yorum konuları genelden özele doğru yürür. Tüm düşünce ve görüşler ifade edilir, değerlendirilir ve önceliklendirilir. 2-Ortak Akıl Toplantıları

Öncelikle ele alınacak süreçlerin belirlenmesi 3-Önceliklendirme

Şirket değerlerini belirlemek, bunlara bağlı olarak vizyon ve misyon oluşturmak; tüm süreçleri yeniden dizayn etmek ve çalışanların sahiplenmesini sağlamak 4-Kültür Belirleme

5-Yazılı Hale Getirme Vizyon, Misyon, Değerler, Kurallar, Genelgeler ve Yönetmeliklerin yazılı hale getirilmesi 5-Yazılı Hale Getirme

Proje sonuçlarının paylaşımı 6- Paylaşma

Paylaşım Toplantıları Oyunlar Organizasyonlar Eğlenceler 7- Uygulama

Ortak Akıl Toplantıları PROJE TAKVİMİ   PROJENİN AŞAMALARI 5 Mart 15 6 Mart 15 7 Mart 15 8 Mart 15 9 Mart 15 10 Mart 15 11 Mart 15 12 Mart 15 13 Mart 15 14 Mart 15 15 Mart 15 16 Mart 15 17 Mart 15 18 Mart 15 19 Mart 15 20 Mart 15 21 Mart 15 22 Mart 15 23 Mart 15 24 Mart 15 25 Mart 15 26 Mart 15 27 Mart 15 Kurumsal Analiz Ortak Akıl Toplantıları Önceliklendirme Kültür Belirleme Yazılı Hale Getirme Paylaşma Uygulama