Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Kurum Kültürü ve Geliştirilmesi

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Kurum Kültürü ve Geliştirilmesi"— Sunum transkripti:

1 Kurum Kültürü ve Geliştirilmesi
Halil AGAH Ankara

2 Sunum İçeriği Tanımlar Neden Kurum Kültürü Kurum Kültürü Nedir?
Kurum Kültürünün Özellikleri Kurum Kültürünü Etkileyen Faktörler Kurumsal İmaj Aidiyet Kültürü İletişim Etkili Bir Takım Üyesi Olmak... 2

3 Kurum Nedir ? Ocak bacalarında biriken veya çevrede savrulan “is” anlamını taşır. İsim, hukuk, evlilik, aile, ortaklık, mülkiyet gibi köklü bir yapıyı içeren genellikle devletle ilişkisi olan yapı veya birlik, müessesedir. 3

4 GÜÇLÜ KÜLTÜRE SAHİP OLAN KURUMLARDIR.
Başarılı Kurum BAŞARILI KURUMLAR; GÜÇLÜ KÜLTÜRE SAHİP OLAN KURUMLARDIR. 4

5 Kültür Nedir ? Toplumsal gelişme süreci içinde yaratılan bütün maddi ve manevî değerler ile bunları yaratmada sonraki nesillere iletmede kullanılan insanın doğal ve toplumsal çevresine egemenliğinin ölçüsünü gösteren araçların bütünüdür. 5

6 AİDİYET AİDİYET; Ait olma durumu içinde bulunma, sahip olma demektir.
Bir Kurumun Ruhu; İçinde çalışan insanların meydana getirdikleri Kurum Kimliği ve Kurum Kültürüdür. 6

7 Kurum Kimliği Kurumun kendine özgü inanç ve değerlerinin, kişiliğinin olmasıdır. Bir topluluğun sahip olduğu ve paylaştığı yaşam biçimidir. 7

8 Neden Kurum Kültürü? Kurumların büyümesi ve karmaşıklaşması ile birlikte, mekanik-bürokratik denetim, işgörme ve teşvik mekanizmalarının yetersiz hale gelmesi, Bu yetersizliği gidermeye yönelik yönetim tekniklerinin başarısızlığı, Çalışanların kurumlarına yabancılaşması; maddi getiri ve başarı ötesinde manevi tatmin aramaları, Kurumsal başarıda "kültür" olgusunun önemini anlaşılmalıdır. 8

9 Başarılı Kurumlar Güçlü Kültüre Sahip Olan Kurumlardır
Kurumu başarıya götürecek açık ve seçik bir misyona, Bu misyonu destekleyen ve tüm çalışanların paylaştığı değerlere, Bu değerleri temsil eden ve rol modeli oluşturan kahramanlara, Kurum kültürünü pekiştiren ve yaşatan öykülere, geleneklere ve törenlere, ve Kurum kültürünü yöneten yöneticilere sahiptirler. 9

10 Kurum Kültürü Nedir? Kurumda paylaşılan temel değerlerin ve inançların bütünüdür, Kurumun ruhudur. Tüm çalışanlar tarafından paylaşılan alışkanlıklar, tutum ve davranış kalıplarından oluşur. Bir kurum içinde oluşmuş, paylaşılan ortak inançlar, değerler ve alışılagelmiş davranış kalıplarıdır. 10

11 Kurum Kültürünün Unsurları
Görünür simgeler, törenler, öyküler, sloganlar, davranışlar, giyim, fiziksel ortamlar Temelde yer alan değerler, inançlar, varsayımlar

12 Kurum Kültürünün Unsurları
İnsanların; Giyim tarzları, Birbirlerine ve diğer insanlara hitap tarzları ve davranışları, sloganları, törenleri, öyküleri Telefon konuşmaları, Toplantı düzeni, fiziksel ortamları Yeni fikir geliştirme, Öğrenme ve öğretme, Araştırma, Yaratıcılık, Fedakârlık konuları da Kurum Kültürünün parçalarıdır. 12

13 Kurum Kültürünün Temel özellikleri
Öğrenilir Hem neden hem sonuçtur Hem sürekli hem değişkendir Kısmen bilinçdışıdır Tarihseldir Ortak olarak anlaşılır, paylaşılmayabilir 13

14 Kurum Kültürünün Temel özellikleri
Çalışanlar arasında birlik ve beraberlik sağlar motivasyonu ve verimliliği artırır. İnsan mutlu olduğu yere daha fazla bağlanır. Kişilerin birbirleriyle olan ilişki, iletişim ve etkileşim biçimini belirler. Çalışanlara organizasyonda aidiyet hissi verir. İnanç ve değerlere bağımlılık yaratır. Çalışanlar arasında sinerji yaratır. 14

15 Kurumsal Kültürü Etkileyen Faktörler
Bireysel Kalite Ürün Kalitesi Hizmet Kalitesi Takım Kalitesi Kurum Kalitesi

16 KURUMSAL İMAJ Kurum ile ilgili sahip olunan bilgiler, deneyimler, inanç ve değerler, bunların karşılıklı etkileşimleri sonucunda oluşan ve o kurumun dış görünümünün özünü temsil eden izlenim olarak tanımlanır. Çalışan kişi, kurumun aslî ve en önemli organıdır. 16

17 KURUMSAL İMAJ Kurumun tarihçesi, Kurumun misyon ve vizyonu,
Kurumun hedefleri, ortak inanç ve değerleri, Kurumun ürünleri/verdiği hizmetler, Kuruma bağlı şirketler ve iştirakler, Kurumun ortakları, Şubeler/Genel Müdürlük, Reklâm ve tanıtım faaliyetleri. Çalışan kalitesi, niteliği, davranışları, verdiği mesajlar, Logosu, broşürleri, Sosyal/kültürel etkinlikler, sponsorlukları, Kurumun fiziksel dış görünümü, Kurumun mal varlıkları, tesisleri, Kullandıkları teknoloji.

18 Birey-Kurum kültürü İlişkisi
Kurum çalışanı, kurum kültürünün Eseri Kullanıcısı Taşıyıcısı Yaratıcısıdır. Bu dört boyut yerine gelebildiğinde kurum kültürü güçlü ve dinamik bir yapıya sahip olacaktır. 18

19 Kurum Kültürünü Oluşturan Kavramlar
Yöneticilerin sorumluluklarını yerine getiriş biçimleri, Çalışanların bağlılığı, morali, birbirlerine olan güveni, Yazılı olmayan uygulama, alışkanlık, gelenekler, Eleştiri ve yapılan eleştiriye yaklaşım tarzları, Kurumun iş sonuçları ve çalışanların bu sonuçlara sahip çıkma dereceleri, Misyon, vizyon, ilke ve değerler, Politika ve prosedürler. 19

20 Aidiyet Kültürü Bir yere ait olmak için; diğerlerinden farklılaşan, kendine özgü kültürü ve değerleri olan BİR YER olması gerekir. Tanınma ve takdir, çok önemlidir. 20

21 Aidiyet Kültürü Döngüsü
SAĞLIKLI BİR GELİŞMENİN BAŞLANGIÇ NOKTASI AİDİYET KÜLTÜRÜDÜR. 21

22 1. Güvenli Davranış Eksikliği :
Günümüzün İş Yaşamında Yaşanan 4 Ana Eksiklik: 1. Güvenli Davranış Eksikliği : Sert olmadan kararlı olmak, güler yüzlü ve ciddi olmak, karşımızdakini kırmadan düşüncelerimizi dile getirmek konusunda eksikliklerimiz var. Ya kavgaya giriyoruz yada çekimser kalıyoruz. 22

23 Günümüzün İş Yaşamında Yaşanan 4 Ana Eksiklik:
2. Geri bildirim almaktan hoşlanmamak : Kurumlarda görüşmelerin sağlıklı işlememesine neden olunmakta. 3. Büyük çoğunlukla kontrol odağı dışarıda bir toplumuz : Problem yaşanan durumların sorumlusunu dışarıda aramaya yatkınız. 23

24 Günümüzün İş Yaşamında Yaşanan 4 Ana Eksiklik:
4. Merak duygusu : İnsanların özel hayatlarında yaptıklarına yöneliyor ve kurumlarda dedikodu kültürü oluşuyor.

25 İletişim Becerileri İLETİŞİM NEDİR ?
İki birim arasında birbiriyle ilişkili mesaj alışverişidir. Duygu, düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her yolla başkalarına aktarılabilmesidir. İki ya da daha fazla sayıdaki insan arasındaki sesler, yüz ifadeleri, mimikler ve vücut hareketleri yoluyla iletilen ve anlam taşıyan bir süreçtir. İLETİŞİM SÜRECİ Sağlıklı ve doğru ,iletişimi gerçekleştirmek için öncelikle iletişim sürecini anlamak gerekir. ANLAMAK VE ANLAŞILMAK 25

26 İletişim Sistemleri KİŞİ İÇİ İLETİŞİM
Kendi içimizde ve kendi kendimizle kurduğumuz iletişimdir. 1- DUYMA 2- ALGILAMA 3- DÜŞÜNME 4- YORUMLAMA KİŞİLER ARASI İLETİŞİM Küçük bir topluluğun kendi içindeki iletişimdir. GRUP İÇİ İLETİŞİM Daha geniş bir kitlenin (grubun) kurduğu iletişimdir. KİTLE İLE İLETİŞİM Geniş bir kitleye ulaşan ya da bu kitle tarafından kullanılan, yararlanılan iletişimdir. 26

27 KURUMUMUZDA SİNERJİYE ÖNEM VERELİM!!!!
Sinerjik İletişim Sinerji doğada her yerde vardır. İki bitkiyi yan yana diktiğinizde kökler birbirine karışır ve toprağın niteliği de gelişir. İki tahta parçasını bir araya koyduğunuz zaman ayrı ayrı taşıyabilecekleri ağırlıktan daha fazlasını kaldırırlar. Sinerjiyle iletişim kurduğunuz zaman zihninizi ve yüreğinizi yeni olanaklara ve yeni seçeneklere açmış olursunuz. Sinerji heyecan verir. KURUMUMUZDA SİNERJİYE ÖNEM VERELİM!!!! 27

28 İlk İzlenim Nedir? İnsanlar üzerindeki etkimiz, sözlü ve sözsüz iletişimimize, görüntümüze, tavır ve davranışlarımıza bağlıdır. % 55 Görüntü ve Beden Dilinden oluşur. % 38 Konuşma, ses tonu, akıcılık, tonlama,vurgulamadan oluşur. % 7 Ne söylediğimizdir. KİŞİSEL İMAJ; Başkalarının üzerinde bırakılan ilk iz, ilk izlenimdir. Çok kısa bir sürede oluşur. 28

29 NEZAKET BULAŞICIDIR, KARŞINIZDAKİNE DE GEÇER;
İletişimde Nezaket NEZAKET BULAŞICIDIR, KARŞINIZDAKİNE DE GEÇER; TEŞEKKÜR ETMEK LÜTFEN DEMEK İZİN İSTEMEK ÖZÜR DİLEMEK KİBARCA YÖNLENDİRMEK 29

30 İletişimi Engelleyen Faktörler
ANLATIM HATALARI, ALGI FARKLILIĞI, ALGI SEVİYESİ, ALGIDA SEÇİCİLİK, DUYGULARIN DİKKATE ALINMAMASI, GÜVEN VE ÖZGÜVEN EKSİKLİĞİ, GERİ BİLDİRİM EKSİKLİĞİ, ORTAMIN UYGUN OLMAMASI, YANLIŞ KANAL SEÇİMİ. 30

31 İletişim Güçlüğü DARGINLIK VE GÜCENME, SUÇLULUK VE UTANMA DUYGULARI,
KORKU VE KAYGI DURUMLARI, ODAKLANAN BİR DURUM OLMAMASI, YÖNÜNÜZÜN – DEĞERLERİNİZİN – HEDEFLERİNİZİN AÇIKÇA BELİRLENMEMİŞ OLMASI. 31

32 Etkili Konuşmak İnsanın duygu ve düşüncelerini, çeşitli sesler aracılığıyla karşısındaki kişi ya da kişilere aktarmasıdır. Konuşma, bütün düşüncelerin çeşitli renk ve derinlikler verilerek sesler yoluyla bestelenmesidir. Konuşma bir harekettir. İyi bir konuşmacı kullandığı sözcüklerle, ses tonuyla, vurgulamaları ile beynimizde bir resim çizer. 32

33 İletişim Çatışmaları İş rollerinin gerektirdiği farklılıkları bir fırsat olarak görmek yerine, kendi özelliklerini ve bundan kaynaklanan farklı fikir ve yaklaşımları üstünlük olarak karşısındakine kabul ettirmeye çalışmak, ÇATIŞMA doğurur. ÇATIŞMA; İki ve daha çok insan veya grup arasında yaşanan farklı ihtiyaç ve fikirlere dayanan rekabetçi davranış ve anlaşmazlıklardır. 33

34 Çatışmanın Temel Nedenleri
BİLGİ FARKLILIKLARI ALGILAMA FARKLILIKLARI DEĞER VE İNANÇ FARKLILIKLARI KAYNAKLARIN KISITLI OLUŞU REKABET BEN MERKEZCİLİK GÜVEN EKSİKLİĞİ 34

35 Takım Nedir? TAKIM, BİREYLER TOPLULUĞUDUR.
Meslek, düşünce, duygu, davranış, durum vb. yönlerden birbirine uyan kimselerin oluşturduğu topluluktur. Takım içinde bireyler birbirlerini tamamlayıcı bilgi, beceri ve yeteneklere sahiptirler. Ortak bir amaç için bir arada bulunurlar. Bir araya gelmelerine neden olan konu ile ilgili ortak bir yaklaşım kullanırlar. Hepsinin gerçekleştirmek için uğraştığı performans hedefleri ortaktır. Ortak amaç ve hedeflere ulaşmada her bir birey sorumluluk taşır. 35

36 SORUMLULUK+BAĞLILIK+İNİSİYATİFDİR.
Takım Kalitesi Bir grubun, bir birlikteliğin ortaya koyduğu ortak ve yüksek performansın bir sonucudur. TAKIMDAŞLIK Bir kurumda ne iş yapıyor olursa olsun, hangi kademe de bulunursa bulunsun herkesi kapsar. Çalışanlardan takımdaşlık bakış açısına sahip olmaları ve bunları gerçekleştirmeleri yani takımdaşlık kültürünü yaratmaları beklenir. Bunlar; SORUMLULUK+BAĞLILIK+İNİSİYATİFDİR. 36

37 Takım Kalitesi TAKIMDAŞLIKTA AMAÇ;
Tüm Kurum Çalışan, Yönetici ve Paydaşların enerjisinin, kurumun geleceğini güvence altına almak için devreye sokmaktır. TAKIMDAŞLIK KÜLTÜRÜ; Her bir çalışanın hem kendisinin hem de takımının kazanması için oynamasıdır. 37

38 Etkili Bir Takım Üyesi Olmak
GELİŞTİRİLMESİ GEREKEN BECERİLER 1- İLETİŞİM BECERİLERİ Dinleme, konuşma, kendini ifade etme, okuma, okuduğunu anlama,hafızada tutma, hatırlama, yazma,sözsüz iletişim, beden dili 2- KENDİNİ İDARE ETME BECERİLERİ Kas becerileri, mekânsal farkındalık, organizasyon, zaman yönetimi, güvenlik, sağlıklı yaşam şekilleri,davranış kuralları, bilinçli seçim yapma. 38

39 Etkili Bir Takım Üyesi Olmak:
GELİŞTİRİLMESİ GEREKEN BECERİLER 3- SOSYAL BECERİLER Sorumluluğu kabul etme, başkalarına saygılı olma, başkaları ile beraber çalışabilme, takım çalışması, çatışma yönetimi ve çözümleme şekilleri, farklı rollere uyum sağlayabilme. 4- ARAŞTIRMA BECERİLERİ Soru sorma, soru üretme, gözlem yapabilme, plân yapma, veri toplama, veriyi kaydetme, veriyi organize etme, veriyi yorumlama, araştırma sonuçlarını sunma. 39

40 Etkili Bir Takım Üyesi Olmak:
GELİŞTİRİLMESİ GEREKEN BECERİLER 5- DÜŞÜNME BECERİLERİ Bilgi edinme, anlama, uygulama, analiz etme, sentez yapma, değerlendirme, birden fazla bakış açısını değerlendirme, düşünme, düşünme üzerine düşünme, muhakeme yapma. 40

41 Takımda Engeller... Küçük düşünmek , Uygunsuz davranışlarda bulunmak ,
Dedikodu yapmak , İnatlaşmak , Eleştiriye kapalı olmak, Yalnız bırakmak, Suçlamak... 41

42 Takım Çalışması ve Güven
Takım olmanın temel unsurları: Birbirini dinlemek, Birbirine yeterli zaman ayırmak, Birbirini iyi tanımak, Ortak faaliyetlerde bulunmak, Yaralanmaktan, üzülmekten korkmamak, Birbirine yalan söylememek, dürüst olmak, Yapay birliktelikten kaçınmak, Birbirine dost olmak... 42

43 Teşekkür Ederim....


"Kurum Kültürü ve Geliştirilmesi" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları