Uzamsal Düşünme Mekanda konum Parça-bütün ve Alan ilişkisi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
Advertisements

ADANA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BİLİNÇLİ AİLE UYUMLU ÇOCUK PROJESİ.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
Okul Kademelerine Göre Gelişim Özellikleri YRD.DOÇ.DR. MUSTAFA TOPRAK.
SPORLA İLGİLİ HAREKETLER DÖNEMİ (7-12 yaş)
KISIM 3 Bilişsel Gelişimi Arttırma BÖLÜM 8 Problem Çözme ve Eleştirel Düşünme.
Hazırlayan: Dr. Emine CABI
Uygarlığın Gelişimindeki Matematik
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
Strogami (Storytelling+Origami)
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
Fen tutum. Fen eğitimi ve fene karşı tutum ile ilgili araştırmalar incelendiğinde öğrencilerin, öğretmen adaylarının ve öğretmenlerin fene karşı tutumları,
SOLUNUM VE GEVŞEME EGZERSİZLERİ İLE ETKİLİ MÜZİK EĞİTİMİ AYŞEN ÜMİT İSTANBUL BİLİM VE SANAT MERKEZİ Müzik Mentoru.
Program Tasarım Modelleri
%68 % 32 ANADOLU İMAM HATİP LİSELERİ İMAM HATİP ORTAOKULLARI EĞİTİM İÇERİĞİ.
Leyla İÇERLİ Araş. Gör. Dr. Aksaray Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
İçindekiler Ünitenin Özeti Ünite Kazanımları OHM Kanunu Akımın kollara ayrılması Direncin bağlı olduğu faktörler, eşdeğer direnç Elektrik motoru Kaynaklar.
MONTESSORİ EĞİTİMİ I Günlük Yaşam Beceri Materyalleri ve Çalışmaları
KONULAR BÖLÜM: Kesirler, Ondalık Kesirler, Yüzde
SAYILAR ve RAKAMLAR.
PROJE TABANLI ÖĞRENME ATÖLYESİ
OKUL ÖNCESİNDE KAVRAM KARİKATÜRLERİ
KAVRAM HARİTALAMA Doç.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
KOHLBERG ve AHLAK GELİŞİMİ Yrd. Doç. Dr. Aysel TOPAN
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ
Drama ile İlgili Terimler / Eğitim Öğretim Sürecinde Drama
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
Neden sevilmez.
Program Tasarım Modelleri
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
OKUMA-YAZMA BECERİLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
Proje Oluşturma ve Yönetimi
TARTIŞMA YÖNTEMİ Hazırlayan:Yalçın ÇERMAN.
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
PROBLEM ÇÖZME VE ALGORİTMALAR
Eğitsel Rehberlik.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Matematiksel Kavramların Gelişimi
DÜŞÜNME.
ŞEKİLLER.
KAVRAM HARİTALARI.
Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
BÖLÜM 2 BİLİŞSEL GELİŞİM.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Oyun İçine Gömülü Öğretim
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - I
Gelişim ve Temel Kavramlar
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - II
Cemalettin Işık, Tuğrul Kar
Uzamsal Düşünme Mekanda konum Parça-bütün ve Alan ilişkisi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Yrd. Doç. Dr. Şükrü KEYİFLİ
ÜNİTE 15 ÜSTÜN ZEKALI ÖĞRENCİLER
2. HAFTA BİLİMSEL ARAŞTIRMA YAKLAŞIMLARI
2. HAFTA Bilimsel Araştırma Temel Kavramlar.
BİREYİ TANIMA TEKNİKLERİ
Sunum transkripti:

Uzamsal Düşünme Mekanda konum Parça-bütün ve Alan ilişkisi

Uzamsal Düşünme Uzamsal algı, sözel olarak ifade ettiğimiz nesneleri zihnimizde canlandırabilme, onunla ilgili şemalar oluşturma, yönergelere uyma, verilen bir tablodaki verileri değerlendirme ve yorumlama, rakamlar ve harfleri yazma gibi birçok beceriyi kapsamaktadır. Uzamsal algı dünyamıza doğal olarak değer verme, onu anlama ve yorumlama için gereklidir. Bunun yanı sıra uzamsal yetenek ve matematik başarısı birbiriyle ilişkilidir ve uzamsal yetenek matematiğin birçok öğrenme konusu için önemlidir. Uzamsal algı ve yapı oluşturma, sanat, bilim, sosyal çalışmalar, hareket, müzik ve okuma çalışmalarıyla gelişir.

Uzamsal Düşünme Uzamsal düşünme becerileri ve sosyal çalışmalarda önemli beceriler olan harita okuma ve oluşturma geometride kritik öneme sahip beceriler olarak vurgulanır. Çocuklar her türlü doğal objenin şekillerini fark ederler. Blok oyunlarında şekil ve geometri ile ilgili birçok şeyi keşfederler. Hatta şekil ve pozisyonlarına bakarak alfabeyi ve harfleri de ayırt ederler.

Mekanda Konum Çocukların geometriyi ve şekilleri anlaması ilk olarak bulundukları mekanı fiziksel olarak yaşayabilmeleri ile mümkündür. Yaşadıkları çevreyi gözlemleyerek ya da hareket ederek tanımaya çalışırlar. Öncelikle kendilerini sonra da nesneleri bulundukları mekan içinde incelerler. Keşifleri arttıkça kendileri ve çevrelerindeki nesneler arasındaki ilişkilerin farkına varırlar.

Mekanda Konum NCTM standartlarına göre okul öncesi dönemdeki çocuklar; Bulundukları yere göre konumlarını belirtmeli, konumunu isimlendirmeli, tanımlayabilmeli ve bunları uygulamalı olarak gösterebilmelidir, Gezindiği alanda uzaklığa ve yönüne ilişkin fikirlerini uygulayabilmeli, tanımlayabilmeli ve isimlendirebilmelidir, “Harita” gibi koordinat sistemlerini ve konumunu “yakınında” gibi basit bağlantıları kullanarak isimlendirmeli ve bulmalıdır

Mekanda Konum Çocuklar için geometri, şekil ve mekân çalışmasıdır. Yani şekiller, çizgiler gibi uzamsal nesnelerin, şekillerin döndürülmesi ve kaydırılması sonucu oluşacak dönüşümleri ile “paralel”, “eşit” gibi kavramlar arasındaki ilişkilerin incelenmesidir. Uzamsal akıl yürütme ise bu nesneler arasındaki ilişkilerin ve şekillerin dönüşümlerinin çocukların zihnindeki temsillerini ifade etmektedir.

Piaget okul öncesi dönemde çocukların uzaysal kavramları öğrenmelerini 4 topolojik (şekil-bilim) ilişkiyle açıklamıştır: Yakınlık Ayırma Sıralama Çevreleme

Kazanım 10: Mekânda konumla ilgili yönergeleri uygular Kazanım 10: Mekânda konumla ilgili yönergeleri uygular. Göstergeleri: Nesnenin mekândaki konumunu söyler. Yönergeye uygun olarak nesneyi doğru yere yerleştirir. Mekânda konum alır. Harita ve krokiyi kullanır.

Kazanım 15. Parça-bütün ilişkisini kavrar Göstergeler Bir bütünün parçalarını söyler. Bir bütünü parçalara böler. Bütün ve yarımı gösterir. Parçaları birleştirerek bütün elde eder.