H&M Sunumu Hazırlayan; Elif TEK

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İSTANBUL FİNANS MERKEZİ HAZIRLAYAN MEHMET GÖKÇE. Global sermayenin akış yollarından birinin üzerine kurulan bir dağıtım merkezi olmak. Yatırımcıların.
Advertisements

PERAKENDECİLİK VE TOPTANCILIK
Müşerref Üstek.
RENKLİ VE EĞLENCELİ BİR YOLCULUĞA ÇIKMAYA HAZIR MISINIZ ?
TARİHÇESİ Yataş’ın temelini oluşturan Süntaş A. Ş
Vakko Tekstil ve Hazır Giyim Sanayi A
AR-GE ve Devlet Yardımları Şubesi
Perakendenin Yükselen Değeri.  1991 den Bugüne 1993 te Konya nın ilk hipermarketini açan Adese, zamanla Konya merkez ve ilçelerinin yanı sıra, Ankara,
Kütahya Porselen, 1970 yılında temelleri atılan, 1984 yılında %75’i Güral ailesine geçmiş, %26’sı hissesi de halka açık olarak İMKB de işlem görmekte.
VİTALİ HAKKO ( Aralık 2007) Vitali Hakko,Vakko giyim mağazalarını kuran Yahudi asıllı Türk işadamı ve modacı.
TARİHÇESİ Yataş’ın temelini oluşturan Süntaş A.Ş., 1976 yılında kurulmuş, Anadolu’nun ilk sünger fabrikasıdır yılında tesis yatırımlarını büyüterek.

VAKKO’NUN TARİHÇESİ 1934 yılında Vitali Hakko’nun “Şen Şapka” adlı küçük dükkanıyla ortaya çıkmıştır. Vakko'nun tarihi, bir bakıma, Cumhuriyet sonrasındaki.
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
PAZARLAMADA İNOVASYON
Lezzet, Sağlık ve Güven..
Yavuz Altop:Yönetim Kurulu Başkanı
AHMET SOLAK CANSU ARSLAN SEVCAN EVYAPAN YÜKSEL ERDEM GRUP:İŞİMİZ VAR
İŞ DÜNYASINDA MARKALAŞMA
YARATICI SENARYO KONSEPT SUNUMU Müşteri : Kelebek Tekstil
Red Bull Pazarlama Araştırması
Türkiye’nin dünyaya anlattığı hikayesi imalattaki gücüyle başlıyor, ihracattaki potansiyeli ile devam ediyor..
GİRİŞİMCİ.
Logo.
Fahriye OBUT.
Abdullah Onur DURUK
Hazırlayan: Selim ERDEM
TCHIBO MERVE NUR ÜNER.
PAZARLAMADA YENİ YAKLAŞIMLAR
Ayşegül ARSLAN.
Alibaba.com Marka Hikayesi
1949 yılında Max Herz ve Carl Tchillinghiryan(Çilingiryan) tarafından Hamburg'da kuruldu.
WAL-MART.
HAZIRLAYAN ve SUNAN Muhammed Dündar
TCHIBO MARKA HİKAYESİ Erdem OKTAY
HAZIRLAYAN VE SUNAN DOĞANCAN DEMİR HAZIRLAYAN VE SUNAN DOĞANCAN DEMİR
FAHRİYE OBUT
WALMART HALİDİN SÖNMEZ
PAZARLAMADA YENİ YAKLAŞIMLAR
Hazırlayan ve Sunan Ayşegül ARSLAN
1947 yılında İsveçli girişimci Erling Persson tarafından kurulmuştur.
HAZIRLAYAN ve SUNAN Muhammed Dündar
H&M Hennes & Mauritz AB Hazırlayan: Recep Gürkan TINÇ NO :
HALİDİN SÖNMEZ
TATA MOTORS.
Sam Walton tarafından 1962 yılında kurulmuş Amerikan perakende satış yapan mağazalar zinciridir yılında Walmart büyük kazandıracak olan borsaya.
Pazarlamada Yeni Yaklaşımlar Hazırlayan: Gözde Boz
HAZIRLAYAN ve SUNAN Muhammed DÜNDAR
1947 yılında Erling Persson tarafından Kuruldu.
Fahriye OBUT
HAZIRLAYAN Muhammed YAYLA
Hazırlayan :Mehmet Özdemirler
ALİBABA GROUP FULYA KARAYAZI
Grubun borsaya resmen kote edilmiş 27 şirketi vardır.
HAZIRLAYAN VE SUNAN DOĞANCAN DEMİR
Büşra BARDAK Tchibo Sunumu
H&M İsveç merkezli olan, hazır giyim markası 1947 yılında Erling Persson tarafından kurulmuş olup bugün kadınların en beğendiği on marka içerisindeki yerini.
TCHİBO Ağahan köse
Tchibo Marka Araştırması
ALİBABA`NIN KURULUŞU Merkezi Çin’de bulunan Alibaba.cominternet sektöründe oldukça uzun zamandır hizmet veren şirketler arasında. İçinde bulunduğumuz yıl.
H&M MARKA HİKAYESİ ERDEM OKTAY
Hazırlayan: Hasan ACAR
Hazırlayan MELODİ TAŞDEMİR
LC WAIKIKI.
Merve ÇAKMAK.
Pazarlamada Yeni Yaklaşımlar Hazırlayan: GÖZDE BOZ
ALİBABA Ağahan KÖSE
Muhammet Onur ÖZÇELİKÇİ Reklamcılık 4. Sınıf N.Ö.
Muhammet Onur ÖZÇELİKÇİ N.Ö
Linda Martin Kıdemli Başkan Yardımcısı Dünya Çapında Satış
Sunum transkripti:

H&M Sunumu Hazırlayan; Elif TEK Bir İsveç Devi ; H&M Sunumu Hazırlayan; Elif TEK

Vizyon-Misyon Vizyon;Tüketicilere moda,kalite ve düşük fiyat sunarak alt edilemez değer vermek. Misyon; Yeni moda tasarımları ve konseptleri ile iyi kalite ve kabul edilebilir fiyat teklif etmek.

Kısa Kısa… 1968’de Erling Persson tarafından kuruldu ve ucuz kıyafet trendini başlattı. 1974 yılında H&M borsaya açıldı. 2000’li yıllara gelindiğinde H&M 14 ülkede 800 mağazası olan bir tekstil devine dönüşmüştü. Firmanın dünya genelinde ise 3700-4000 arası mağazası bulunuyor Doğrudan 132 bin kişiye istihdam sağlıyor. 760 milyon dolar kar ile dünyanın en büyük ikinci hazır giyim şirketi.

Onun(Hennes) İçin … 1946 yılında 30 yaşındaki İsveçli girişimci Erling Persson, ABD yolculuğuna çıkıyor. Yaptığı ziyarette büyük perakende mağazalarını gören Persson İsveç’e döner dönmez bunu uygulamak için Vasteras’da Hennes (Onun) adında sadece kadınlara yönelik bir kıyafet mağazası açtı.  

İsveç'in başkenti Stockholm'de ilk mağaza, 1952'de açıldı. 1964’te Hennes ilk kez yurtdışına çıkarak komşu Norveç’e girdi.

1968'de Hennes, Stockholm merkezli avcılık giyim ve balıkçılık ekipmanı satıcısı Mauritz Widforss'ı satın aldı ve ismi Hennes & Mauritz olarak değiştirdi.

1969'a kadar Hennes & Mauritz‘in 42 mağazası bulunuyordu 1969'a kadar Hennes & Mauritz‘in 42 mağazası bulunuyordu. Bu dönemde uluslararası büyüme başladı. Önce Norveç, ardından Danimarka, Birleşik Krallık ve İsviçre’de şubeler açıldı. 1973'te Hennes & Mauritz iç giyim ürünleri satmaya başladı.

1973’te ABBA üyesi Anni-Frid Lyngstad, yeni kozmetik ürün yelpazesini kullanarak şirket için fotoğraf çekilecek ilk "süper model" haline geldi. 1974 yılında Hennes & Mauritz Stockholm Menkul Kıymetler Borsasında işlem görmeye başladı. Aynı yıl mağazalar "H & M" kısaltmasıyla yeniden markalaştırıldı.

1970'lerin sonlarında, modern gençler için, Impuls konsepti piyasaya sürülürken ,ABD denim mağazalarından esinlenerek marka kendi H & M sürümünü ortaya çıkardı.

1980'lerde, önümüzdeki küresel genişleme için temel oluşturuldu 1980'lerde, önümüzdeki küresel genişleme için temel oluşturuldu. Yeni açılımlar, Almanya ve Hollanda'da açılan ilk H & M mağazalarını içeriyordu. E-ticaret dönemi doğmadan çok önce, 1980'de İsveç posta sipariş şirketi Rowells'i satın alarak H & M moda satışı müşterinin evine taşındı.

1990'lı yıllarda, geleneksel gazete reklamcılığı büyük ölçüde büyük şehir reklam panolarıyla değiştirildi. Model seçimi, H & M'nin gerçekten uluslararası bir marka haline geldiğini gösteriyordu. H & M kampanyalarında 1990'lı yıllar boyunca "Büyük Altı" adlı modeller - Elle Macpherson, Cindy Crawford, Naomi Campbell, Claudia Schiffer, Christy Turlington ve Linda Evangelista kullanılıyor.

2000'de H & M’in amiral gemi mağazası New York'un Beşinci Caddesi'nde açıldı. ABD'deki ilk mağazanın açılması Avrupa dışındaki genişlemenin başlangıcını işaret ediyordu.

H&M 2004 yılından beri gıpta edilen ve her yönden alışveriş histerisine yol açan yeni koleksiyonlar yaratmak için dünyanın bazı ünlü tasarımcıları ve markaları ile işbirliği yapıyor. Karl Lagerfeld ile yapılan ilk işbirliği Versace, Roberto Cavalli, Alexander Wang ve Stella McCartney gibi işbirlikleri ile devam etti.

H & M, 2007'de Şangay ve Hong Kong'da ilk mağazalarını açarak uzak doğuya doğru gitti. 2007'de, ilk Hennes mağazasının açılmasından 60 yıl sonra H&M’nin bir üst segment markası COS(Collection of Style ) doğdu. İlk mağazaya ev sahipliği yapma şerefi Londra, İngiltere'ye gitti. 2009'da H & M Home'un piyasaya sürülmesi sayesinde ev stilleri daha eğlenceli hale geliyor.

2010'da H & M, ilk kez sürdürülebilir malzemelerden yapılmış bir moda koleksiyonu başlattı. Giysi toplayıcı kampanya Dünya genelinde 2013 yılında tanıtıldı. 2013 yılından beri, yeniden kullanım ve geri dönüşüm için müşterileri H & M mağazalarına yaklaşık 34.000 ton eski giysi getirdi.

2014 yılında H & M Sport, fonksiyonel kumaşlarda modaya uygun spor kıyafeti üretimine başladı. Aynı yıl, H & M'nin ayakkabı konsepti genişletildi ve güncellendi.

Ürün Stratejisi Kalite temel meseledir. Üretim fabrikası yoktur. Tasarım yapıp üretim ofisleriyle çalışır. 700 tedarikçi firma ile 43 ülkede hizmet vermektedir. Avrupa’daki en büyük üretim ofisi Türkiye’de.

Fiyat Stratejisi Moda ve kaliteyi en iyi fiyatta sunmak. Uygun fiyatlarla modaya ulaşmak.

Dağıtım Stratejisi Know-how H&M ürünleri sadece H&M mağazalarında satılmaktadır.

Türkiye’de … H&M’in ilk Türkiye mağazası 2010 yılında açıldı. Şuan Türkiye’de 44 mağazası ile tüketiciye ulaşıyor.

H&M Sunumu Hazırlayan;Elif TEK Teşekkürler