50.Yıl DPB T.C. BAŞBAKANLIK DEVLET PERSONEL BAŞKANLIĞI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
 Amaç ve kapsam  MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı, kamu kurum ve kuruluşları hariç olmak üzere ondan az çalışanı bulunanlardan, tehlikeli ve çok.
Advertisements

YAPI İŞLERİ VE TEKNİK DAİRE BAŞKANLIĞI
G E L E C E Ğ İ N İ Z M İ R İ N İ Y A R A T I Y O R U Z
SAĞLIK HİZMETLERİNDE YERİNDEN YÖNETİM: DESANTRALİZASYON
Millî Eğitim Bakanlığı Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü
Yerel Yönetimler Maliyesi
AMASYA ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ
KAMUDA İÇ KONTROL SİSTEMLERİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
Mali İstatistik Kavramı ve Ülkemiz Uygulamaları
Strateji Geliştirme Başkanlığı
Be Ş eri Sermaye H İ ZMET YöneT İ M İ Prof.Dr.Kamil Ufuk BILGIN TODAIE ankara VI.YEREL YÖNETİMLERİN MALİ YÖNETİMİ FORUMU.
KAMU KESİMİNİN TASNİFİ
ENGELLİ OLMAK SUÇ DEĞİL
Hayrettin GÜNGÖR TBB Genel Sekreteri
4. Grup Öğretmenlik Mesleği Kariyer Basamakları. 4c Kariyer basmaklarının atama, yerleştirme, terfi ve fırsatlarla ilişkilendirilmesi Öncelik / Tedbir.
Valilikler koordinasyonunda illerde yapılan çalışmaların Türkiye’nin Yeni AB Stratejisi ve AB İletişim Stratejisi’ne katkı sağlaması İçişleri Bakanlığı.
HARCAMA YETKİLİSİ Harcama yetkilisi kimdir?
Kamu personel rejımı Öğr. Gör. A. Çağlar ERKAN.
İL DÜZEYİNDE KAMU KURUM VE KURULUŞLARININ YÜRÜTTÜKLERİ FAALİYETLERİN STRATEJİK PLAN VE PERFORMANS PROGRAMLARINA UYGUNLUĞUNA İLİŞKİN DEĞERLENDİRME RAPORU.
Engellilik ve Dava Örnekleri
olarak tanımlanmıştır.
KESİN HESAP.
Sistemin Yönetimi modeller tarihsel gelişme
PERSONEL GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
6360 Sayılı Kanun On Dört İlde Büyükşehir Belediyesi Ve Yirmi Yedi İlçe Kurulması İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına.
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI KIRKLARELİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ ARAŞTIRMA ve GELİŞTİRME BİRİMİ KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR.
Mustafa ÖZÜNLÜ Kamu Yönetimi Bilim Uzmanı Mart 2015 Ürgüp/NEVŞEHİR
BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA UYUM EYLEM PLANININ HAZIRLANMASI BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA.
TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU
“KAMU PERSONELİ” Kimdir?
Ali AFACAN Merkez Döner Sermaye Saymanlığı KAYNAKLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE NEMALANDIRMA Kamu Haznedarlığı Uygulaması Kamu Haznedarlığı Uygulamasının.
BİTLİS EREN ÜNİVERSİTESİ
METEOROLOJİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
METEOROLOJİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ DİLEKÇE ve BİLGİ EDİNME HAKKI
4924 SAYILI KANUN KAPSAMINDA SÖZLEŞMELİ PERSONELİN MALİ HAKLARI
Türk Kamu Personel Rejiminin Özellikleri ve İstihdam Biçimleri
663 SAYILI KHK KAPSAMINDA SÖZLEŞMELİ PERSONELİN MALİ HAKLARI
Kamu Hizmetine Giriş. Bu hafta neler var...  Kamu Hizmetine Girişte Anayasal İlkeler  Hizmete Girişte Aranan Genel ve Özel Şartlar  Hizmete Alma Politikası.
NORM KADRO UYGULAMALARI
2709 sayılı TÜRKİYE CUMHURİYETİ ANAYASASI Anayasanın bağlayıcılığı ve üstünlüğü MADDE 11 – Anayasa hükümleri;  Yasama,  Yürütme ve  Yargı organlarını,
Bakanlığımız yönetiminde ve kullanımında bulunan taşınmazlar ;
HARCAMA.
Yerel Yönetimler ANAYASA’DA YEREL YÖNETİMLER
Görev ve Sorumluluklar PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI 1-Üniversitelere Akademik Kadro Tahsis Edilmesi YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI.
Görev ve Sorumluluklar PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI sayılı Kanunun 35 inci Maddesi Uyarınca Geçici Kadro Tahsisi ile Mecburi Hizmet Yükümlülü.
1 ALT İŞVEREN İŞÇİLERİNİN KAMUDA İSTİHDAMI MART 2016.
İTÜ Personel Daire Başkanlığı
KAMU YÖNETİMİNİN ÖRGÜTLENMESİ
50.Yıl T.C. BAŞBAKANLIK DEVLET PERSONEL BAŞKANLIĞI
T.C. BAŞBAKANLIK DEVLET PERSONEL BAŞKANLIĞI
50.Yıl T.C. BAŞBAKANLIK DEVLET PERSONEL BAŞKANLIĞI
“KAMU PERSONELİ” Kimdir?
T.C. BAŞBAKANLIK DEVLET PERSONEL BAŞKANLIĞI EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANI
TEŞKİLAT VE YÖNETİMİ GELİŞTİRME
HARCAMA YETKİLİLERİ HAKKINDA GENEL BİLGİLER.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
MERSİN BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ İnsan Kaynakları ve Eğitim Dairesi Başkanlığı Eğitim Şube Müdürlüğü Türkiye Belediyeler Birliği Online Uzaktan Eğitim DUYURUSU.
Anlatmacı: Adnan Hadzimusiç
KARİYER SİSTEMİ.
SİCİL PERFORMANS.
MERSİN BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE MECLİSİ MERSİN BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE MECLİSİ
1. En Dar Anlamda 2. Dar Anlamda 3. En Geniş Anlamda 4. Geniş Anlamda
MERSİN BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE MECLİSİ
Görev ve Sorumluluklar
PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI
PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
SEÇİMLERDE ADAY OLAN KAMU GÖREVLİLERİYLE İLGİLİ REHBER
Çevre ve Şehircilik Bakanlığından: SIFIR ATIK YÖNETMELİĞİ
ERCİYES ÜNİVERSİTESİ İç Denetim Birimi
Sunum transkripti:

50.Yıl DPB T.C. BAŞBAKANLIK DEVLET PERSONEL BAŞKANLIĞI Hamza GÜNEŞ Birim Yöneticisi www.dpb.gov.tr

Devlet Personel Başkanlığı Sunum planı Kamu personel sistemi ve istihdam şekilleri Kadro sistemi ve uygulama Norm kadro süreci Kamu Personel Sistemimizin Temel Sorunları

Devlet Personel Başkanlığı BİRİNCİ BÖLÜM Kamu Personel Sistemi ve İstihdam Şekilleri

Devlet Personel Başkanlığı Kamu Personel Sistemi; İdari personel Sistemi……….(657 sayılı KANUN) Askeri personel Sistemi……..(924 sayılı KANUN) Akademik Personel Sistemi....(2914 sayılı KANUN) Adli Personel Sistemi ……….(2802 sayılı KANUN

İdari personel sistemi; Devlet Personel Başkanlığı İdari personel sistemi; Merkezi idare personel sistemi Mahalli idare personel sistemi KİT personel sistemi Diğer kamu kurum ve kuruluşları www.dpb.gov.tr

Devlet Personel Başkanlığı İstihdam Şekilleri ( ) Merkezi İdare Memur Kadro k. Söz. Sözleşmeli Geçici personel Sürekli işçi Geçici işçi Mahalli idare Memur Sözleşmeli Sürekli işçi Geçici işçi KİT’ler Memur Sözleşmeli Kapsam dışı Sürekli işçi Geçici işçi www.dpb.gov.tr

Diğer Kamu Kuruluşlar Devlet Personel Başkanlığı EPDK BDDK RTÜK Teşkilat kanunları çerçevesinde “memur ve sözleşmeli” personel istihdam eden kuruluşlar. KOSGEB TSE Teşkilat kanunları çerçevesinde “idari hizmet sözleşmeli” personel istihdam eden kuruluşlar. ZİRAAT BANKASI HALK BANKASI Teşkilat kanunları çerçevesinde “özel hukuk hükümlerine göre” personel istihdam eden kuruluşlar. www.dpb.gov.tr

Devlet Personel Başkanlığı Toplam Personel Sayısı (merkezi idare, mahalli idare, KİT ve üst kurullar) İstihdam türü Toplam sayı Memur 2.008,202 Sözleşmeli personel 256.046 Kapsam dışı 2.849 Sürekli işçi 377.826 Geçici personel 36.215 GENEL TOPLAM 2.681,138

Devlet Personel Başkanlığı İKİNCİ BÖLÜM Kadro Sistemi ve Uygulama

Kadro sistemi ve uygulama Devlet Personel Başkanlığı Kadro sistemi ve uygulama Kamu personel sistemimizde memur istihdamı kadro rejimi esas alınarak düzenlenmiştir. Bu sistemde kadro ön plandadır. Kadro ve buna bağlı kadro unvanı oluşturulur. Unvanın görev tanımı ve kadronun nitelikleri tespit edilir. Buna göre mali ve sosyal hakları belirlenir. Tespit edilen bu niteliklere uygun adaylar ancak bu kadrolara atanabilirler. Biz buna “statü hukuku” diyoruz. www.dpb.gov.tr

Devlet Personel Başkanlığı Uygulamada iş güvencesinin fazla olan istihdam türleri için de “kadro” ifadesi kullanılmaktadır. “Sürekli işçi” kadrosu ifadesi bu türdendir. Dolayısıyla, ülkemizde kadro ifadesi memur ve sürekli işçiyi kapsayacak bir ifadedir. Diğer istihdam türleri için pozisyon ifadesi kullanılmaktadır. Kadro veya pozisyon; tanımlanmış görev yeri olarak tarif edilebilir. Ülkemizde kadrolar yürütülen hizmet alanlarına göre ünvanlandırılmıştır.

Devlet Personel Başkanlığı Kadro işlemleri Merkezi idare 190 sayılı KHK Kadro iptali Kadro ihdası Sınıf değişikliği Unvan değişikliği Derece değişikliği . Mahalli idare 5393 s. Kanun 5302 s. Kanun 5335 s Kanun Kadro ihdası Kadro iptali Sınıf değişikliği Unvan değişikliği Derece değişikliği KİT’ ler 399 sayılı KHK Kadro ihdası Kadro iptali Sınıf değişikliği Unvan değişikliği Derece değişikliği www.dpb.gov.tr

Devlet Personel Başkanlığı ÜÇÜNCÜ BÖLÜM Norm kadro süreci

Devlet Personel Başkanlığı Norm kadro Kamu kurum ve kuruluşlarının, görevlerini etkin ve verimli bir şekilde yerine getirebilmeleri için ihtiyaç duydukları kadroların nitelik ve sayısal açıdan tespit edilmesidir.

Devlet Personel Başkanlığı Norm kadro süreci; Örgüt analizi, İş analizi, Görev tanımları ve görev gerekleri Norm kadro sayısının tespiti aşamalarından oluşmaktadır

Devlet Personel Başkanlığı Örgüt (Teşkilat) analizi Kuruluş amaçlarını en etkin ve verimli bir şekilde yerine getirilmesini mümkün kılacak örgüt şemasının oluşturulması sürecidir. İş analizi, iş ölçümü ve görev tanımları Teşkilat şemasında yer alan her birim için iş yükünün tespit edilmesi sürecidir. Norm kadro tespiti İş analizleri ve iş ölçümleri sonuçlarına göre örgüt şeması içerisinde yer alan her birim için ne kadar sayıda ve hangi nitelikte personelin istihdam edilmesi gerektiğinin tespit edilmesi sürecidir.

217 sayılı KHK’nın 3 üncü maddesi 190 sayılı KHK’nın 12 nci maddesi Devlet Personel Başkanlığı Ülkemizde norm kadro; 217 sayılı KHK’nın 3 üncü maddesi 190 sayılı KHK’nın 12 nci maddesi www.dpb.gov.tr

Devlet Personel Başkanlığı 2000/1658 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı Bu Karar ile Kamu Kurum ve Kuruluşlarınca Yapılacak “Norm Kadro Çalışmalarında Uygulanacak Usul ve Esaslar” belirlenmiştir.

Devlet Personel Başkanlığı Genel ve katma bütçeli kurumlar, bunlara bağlı döner sermayeli kuruluşlar, kanunlarla kurulan fonlar, kefalet sandıkları, sosyal güvenlik kuruluşları, genel ve katma bütçenin transfer tertibinden yardım alan kuruluşlar, il özel idareleri, belediyeler ile bunların kurdukları birlik, müessese ve işletmeler, kamu iktisadi teşebbüsleri ve bağlı ortaklıkları. Kapsam

Devlet Personel Başkanlığı 2001/39 sayılı Genelge Bu Genelge ile kamu kurum ve kuruluşlarında norm kadro uygulamasına ilişkin bir çalışma takvimi oluşturulmuştur..

Devlet Personel Başkanlığı Norm kadro uygulamasını engelleyen faktörler Kamu yönetiminde yeniden yapılanma sürecinin devam etmesi Özelleştirilen kuruluşlardan personel devrinin sürmesi Arşiv sistemimizin iş ölçümünü tespit edecek yapıda olmaması Hizmet alımı yönteminin yaygınlaşması

Devlet Personel Başkanlığı 2003/6532 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı Norm kadro çalışmaları öncelikle DPB ve MB’nca belirlenecek kurum/kuruluşlarda sonuçlandırılacak, uygulama sonuçlarına göre, kapsama dahil diğer kamu kurum ve kuruluşlarından DPB ve MB’ınca uygun görülecekler için yeniden başlamak üzere ayrıca takvim belirlenecektir.

Mahalli idarelerde norm kadro DÖRDÜNCÜ BÖLÜM Mahalli idarelerde norm kadro

Belediye bağlı kuruluşları Mahalli idare birlikleri Özel idareler Devlet Personel Başkanlığı Mahalli idareler Belediyeler Belediye bağlı kuruluşları Mahalli idare birlikleri Özel idareler www.dpb.gov.tr

Hukuki dayanak Devlet Personel Başkanlığı 5393 sayılı Belediye Kanununun 49 uncu maddesi, 5216 sayılı Büyükşehir Belediyesi Kanununun 21 ve 28 inci maddeleri, 5355 sayılı Mahalli İdare Birlikleri Kanununun 17 ve 22 nci maddeleri, 5302 sayılı Kanunun 36 ncı maddesi, www.dpb.gov.tr

Devlet Personel Başkanlığı Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına Dair Yönetmelik. İl özel İdarelerine ilişkin Norm Kadro İlke ve Standartlarına Dair Yönetmelik. www.dpb.gov.tr

Devlet Personel Başkanlığı Bu Yönetmeliklerle; Merkezi idareden mahalli idareye devredilen yetkinin usul ve esasları belirlemek. Mahalli idarelerin kullanacağı norm kadroyu tespit etmek.

Temel esaslar Devlet Personel Başkanlığı (1) Yerinden yönetim ilkesi Anayasanın 127 nci maddesinde yerel yönetimlerin görev, yetki ve sorumluluklarının “yerinde yönetim ilkesi” ne uygun olarak düzenleneceği belirtilmiştir. (2) İdarenin bütünlüğü Merkezi idare, mahalli idareler üzerinde yetkisini kullanırken “idarenin bütünlüğü” ilkesine uygun şekilde hareket etmek zorundadır. www.dpb.gov.tr

Devlet Personel Başkanlığı (3) Avrupa yerel yönetim özerklik şartı Bu şartta Yerel Yönetim Özerkliği; Yerel makamların Kanunlarla belirlenen sınırlar içerisinde kamu işlerinin önemli bir bölümünü kendi sorumlulukları altında ve yerel nüfusun çıkarları doğrultusunda yönetme hakkı ve imkanı olarak tanımlanmıştır. (4) Aynı hukuki zeminden beslenme Göreve giriş, görevde yükselme ve emeklilikle ilgili tüm konularda merkezi idare ile mahalli idare arasında bir ayırımın olmaması www.dpb.gov.tr

(5) Nitelikli personel temini Devlet Personel Başkanlığı (5) Nitelikli personel temini Belediye ve bağlı kuruluşları ile mahalli idare birliklerinde kamu kaynaklarının verimli kullanılması, kamu hizmetlerinde; hizmet kalitesini artıracak nitelikte, unvanda ve sayıda personel istihdamını sağlayacak ve bu alanda bir standart oluşturacak alt yapının kurulması, www.dpb.gov.tr

(6) Mahalli idare kadro rejimindeki yasal boşluğu doldurmak Devlet Personel Başkanlığı (6) Mahalli idare kadro rejimindeki yasal boşluğu doldurmak 5272 sayılı mülga Belediye Kanununun 87 inci maddesinin (b) fıkrası ile 190 sayılı Genel Kadro Usulü Hakkında KHK’nin 2 inci maddesinin (b) bendi ile 5 ve 11 inci maddesinin son fıkrasını mülga hale getirmesi www.dpb.gov.tr

Devlet Personel Başkanlığı Bütün bunların sonucu olarak; Esnek, değişimlere uyum sağlayabilen, Denetlenebilir Sürdürülebilir Objektif bir sistem oluşturulması amaçlanmıştır www.dpb.gov.tr

Devlet Personel Başkanlığı Ana çerçeve Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına Yönetmelik bir ana metin ve bu ana metne ekli cetvel, liste ve kütüklerden oluşan 5 ayrı ekten oluşmaktadır. www.dpb.gov.tr

(A) Grubu: Büyükşehir Belediyeleri, (B) Grubu: İl Belediyeleri, Devlet Personel Başkanlığı (1) Tasnif cetvelleri Tasnif cetvelleri ile mahalli idareler hukuki durumları göz önünde bulundurularak 6 ana gruba ayrılmıştır. Tespit edilen ana gruplar şunlardır. (A) Grubu: Büyükşehir Belediyeleri, (B) Grubu: İl Belediyeleri, (C) Grubu: Büyükşehir ilçe Belediyeleri,(5747) (D) Grubu: İlçe ve Belde Belediyeleri, (E) Grubu: Belediye Bağlı Kuruluşları, (F) Grubu: Mahalli İdare Birlikleri, www.dpb.gov.tr

(A) Grubu : Büyükşehir Belediyeleri 5 alt grup, Devlet Personel Başkanlığı Tespit Edilen Alt gruplar (A) Grubu : Büyükşehir Belediyeleri 5 alt grup, (B) Grubu : İl Belediyeleri 8 alt grup, (C) Grubu : Büyükşehir İlçe Belediyeleri 16 alt grup, (D) Grubu : İlçe ve Belde Belediyeleri 15 alt grup, (E) Grubu : Belediye Bağlı Kuruluşları 8 alt grup (F) Grubu : Mahalli İdare Birlikleri de 2 alt grup www.dpb.gov.tr

Devlet Personel Başkanlığı (B), (C) ve (D) gruplarındaki belediyeler; ilçe merkezi, sanayi veya ticaret ve turizm niteliklerinden birini taşıması durumunda bir üst, iki ya da daha çok özelliğe sahip olması durumunda ise üst nüfus gruplarında değerlendirilmiştir. www.dpb.gov.tr

(2) Norm kadro standartları cetvelleri Devlet Personel Başkanlığı (2) Norm kadro standartları cetvelleri Norm kadro standartları cetvelleri tasnif cetvelleri esas alınarak düzenlenmiştir. Bu cetvellerdeki norm kadro sayıları tespit edilirken şunlara dikkat edilmiştir www.dpb.gov.tr

Mahalli idarelerin kadroları tek tek incelenmiştir. Devlet Personel Başkanlığı Mahalli idarelerin kadroları tek tek incelenmiştir. Her ana gruba ait alt gruplar içerisinde yer alan belediyelerin memur kadroları, sürekli işçi ve sözleşmeli personel sayılarına ilişkin istatistikler çıkarılmıştır. Memur kadrolarının hizmet sınıfları itibariyle kadro dağılımı tespit edilmiştir. Aynı alt grup içerisinde yer alan mahalli idarelere ait en az ve en çok kadro sayıları tespit edilmiştir. Teşkilat yapısını etkileyen hiyerarşik niteliğe sahip kadroların dağılımı ayrıca incelenmiştir. www.dpb.gov.tr

Devlet Personel Başkanlığı Yeni düzenlemelerin mahalli idarelere yüklediği yeni görevler kadroların tespitinde dikkate alınmıştır. 1658 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı çerçevesinde Büyükşehir Belediyelerinin hazırlayıp gönderdiği norm kadro çalışmaları tek tek gözden geçirilmiştir Norm kadrolar tespit edilirken nüfus aralıkları göz önünde bulundurularak nüfus artışıyla kadro sayısındaki artış arasında denge oluşturulmaya çalışılmıştır. www.dpb.gov.tr

Devlet Personel Başkanlığı Her alt grupta bulunan, özellik arz eden ve sadece ilgili belediyenin kullanmasına izin verilen unvanlar norm kadro standartları cetvellerinde ilgili alt grubun bulunduğu cetvelde sayılmıştır. idari hizmet personeli, teknik hizmet personeli, sağlık hizmetleri personeli ve yardımcı hizmet personeli norm kadro standartları cetvellerinde unvan olarak sayılmayıp, kadro unvan listeleri oluşturulmuş ve mahalli idareye kendi ihtiyacına göre personelini belirleme imkanı sağlanmıştır www.dpb.gov.tr

Devlet Personel Başkanlığı (3) Kadro Unvan Listeleri Diğer daire başkanları Diğer müdürler İdari personel Teknik personel Sağlık personeli Yardımcı hizmet personeli www.dpb.gov.tr

Devlet Personel Başkanlığı (4) Kadro Kütükleri Kadro kütükleriyle mahalli idarelerde yer alan (1762) adet memur unvanı (261)’e indirilmiştir. Yüzlerce sürekli işçi kadro unvanı (7) adede indirilmiştir. Yapılan bu çalışma unvan standardizasyonu konusunda Kamu yönetiminde şu ana kadar yapılan en önemli çalışmadır. www.dpb.gov.tr

Devlet Personel Başkanlığı (5) Kadro Cetvelleri Kadro cetvelleri memurların özlük haklarının korunması ve meclisin belediyenin yürütme organının gerçekleştirdiği işlemleri denetlenmesinde kolaylık sağlanması açısından önem kazanmaktadır. Yine yapılan işlemlerin şeffaf, denetlenebilir olmasını sağlamaktadır. www.dpb.gov.tr

Devlet Personel Başkanlığı DÖRDÜNCÜ BÖLÜM Kamu Personel Sisteminin Temel Sorunları

Devlet Personel Başkanlığı (a) Tanıma ilişkin sorunlar (b) İstihdama ilişkin sorunlar (c) Ücrete ilişkin sorunlar (d) Kamu personelinin etkin kullanımına ilişkin sorunlar

TEŞEKKÜR EDERİZ www.dpb.gov.tr