Ayşegül ARSLAN.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Alptekin GÖKÇEYREK | Teknik Satış Danışmanı
Advertisements

Mobil Reklamcılıkile hareket halindeki insanlara ulaşın Mobil Reklamcılık ile hareket halindeki insanlara ulaşın.
Pazarlama ve İletişim Dünyasında Sosyal Medya Trendleri Araştırması
Elektronik ticarette güvenlik konusunda değerlendirilmesi gereken diğer bir konu da alıcıların elektronik ticaret sitelerinden alışveriş yapmak için vermek.
E-TİCARET SATIŞ SİTELERİ. E-TİCARET “Doğrudan fiziksel bağlantı kurmaya ya da fiziksel değiş tokuş işlemine gerek kalmadan tarafların elektronik olarak.
SANAT ÜRÜNLERİ ONLİNE SATIŞ SİTESİ
DİDEM GÖRGÜLÜ ÖZGE ÇELİK ÜLKELER : AMERİKA İNGİLTERE YENİ ZELANDA ÇİN
PERAKENDECİLİK VE TOPTANCILIK
Hareket halindeki insanlara ulaşın.Mobil Arama Ağı Reklamları Mobil Arama Ağı Reklamları ile kullanıcılara ulaşın.
ELEKTRONİK ORTAMLARDA PAZARLAMA
REKLAMCILIK Hafta 5.
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ KİMİ MEMNUN EDER? FOUR SEASONS VAKASI
GİRİŞİMCİ SUNUMU.
YONT401 YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ
PROMOSYON  Kökeni Latince promotio kelimesinden gelen promosyonun anlamı fikir,öne çıkarmak olarak tercüme edilir.  Bir firmanın ya da bir arzın tanıtılması.
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
Hazırlayan:Murat Sait ÇABUK. 1: B2B (Business to Business): Sirketler Arası Elektronik Ticaret * B2B’nin temeli, sirketlerin internet uzerinden birbirine.
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
SANAL MAĞAZA UYGULAMALARI VE STRATEJİLERİ
 E-TİCARETİN GELİŞME SAFHALARI  GELENEKSEL TİCARET İLE E-TİCARETİN KARŞILAŞTIRILMASI  E-TİCARETİN AVANTAJ VE DEZAVANTAJLARI.
E- Ticaret Altyapısı.
ELEKTRONİK TİCARET TÜRLERİ
360° Pazarlama İletişimi
Tedarikçi Firma Sunumu
CUSTOMER TO CUSTOMER (TÜKETİCİDEN TÜKETİCİYE) E-TİCARET
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
Sosyal Medya Kişilerin internet üzerinde birbirleriyle yaptığı diyaloglar ve paylaşımlar bütünüdür.  Zaman ve mekân sınırlaması olmadan (mobil tabanlı),
Elektronik pazarlama: – internetin kar yaratmak amacıyla kullanılması – birçok aşamayı ortadan kaldırmakta – daha hızlı ve daha düşük maliyetli –
KURUMSAL BİLİŞİM SİSTEMLERİ
MARKALASAK DA MI SATSAK?. MARKA – TEMELDE NE VAR? Bir «kavram» (konsept) üzerinde yükselir (FARKINIZ NE?) (NEDEN BENDEN ALMAK ZORUNDASINIZ?)
Alibaba 12 dolardan 300 milyar dolara…
ALİ BABA GROUP. ALİ BABA GROUP Alibaba grubu tanıyalım Alibaba Group (NYSE: BABA) dünyanın en büyük e-ticaret sitelerinden biri olup, Çin’de yerel.
Alibaba Nasıl Kuruldu?. Alibaba Nasıl Kuruldu?
HAZIRLAYAN ve SUNAN Muhammed DÜNDAR
Halidin sonmez
Alibaba.com FAHRİYE OBUT.
Hazırlayan: Selim ERDEM
Alibaba.com Marka Hikayesi
Muhammet Onur ÖZÇELİKÇİ
HAZIRLAYAN Ertuğrul KARAKUŞ
Uzun Nehirde Bir Timsah: Alibaba.com
WAL-MART.
WALMART HALİDİN SÖNMEZ
1947 yılında İsveçli girişimci Erling Persson tarafından kurulmuştur.
ELEKTRONİK TİCARET DEVİ: ALİBABA.com
ALİBABA GROUP Hazırlayan : Mehmet özdemirler
Çin'deki küçük imalatçılar için ticaret platformu oluşturmak amacıyla İngilizce öğretmeni Jack Ma ve 17 kurucu üye tarafından kurulmuştur. Bugün 240 ülkeden.
Marka Hikayesi Betül GÜLER
ALİBABA GROUP FULYA KARAYAZI
Ali baba Alibaba Group (NYSE: BABA) dünyanın en büyük e-ticaret sitelerinden biri olup, Çin’de yerel ve uluslararası ticaret için dünyanın en önde gelen çevrimiçi piyasalarından.
Grubun borsaya resmen kote edilmiş 27 şirketi vardır.
Hazırlayan : Recep Gürkan TINÇ n.ö
HAZIRLAYAN VE SUNAN DOĞANCAN DEMİR HAZIRLAYAN VE SUNAN DOĞANCAN DEMİR
TCHİBO Ağahan köse
ALİBABA`NIN KURULUŞU Merkezi Çin’de bulunan Alibaba.cominternet sektöründe oldukça uzun zamandır hizmet veren şirketler arasında. İçinde bulunduğumuz yıl.
MELODİ TAŞDEMİR
Hazırlayan ve Sunan Melike ÖZTÜRK
Hazırlayan: Hasan ACAR
Hazırlayan: Hasan ACAR
Teknoloji ve Tasarım Dersi
BÖLÜM: 1 PAZARLAMA VE SATIŞ.
ALİBABA Ağahan KÖSE
ELEKTRONİK TİCARET DEVİ: aLİBABA.com
ALİBABA GROUP KURULUŞU
Bölüm 2 ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
Kişisel Güvenlik. Kişisel veriler, kişinin kimlik yapısını ortaya koyan ve kişiye özel bilgiler olarak tanımlanabilir. Bu yüzden kişisel veriler ve kişisel.
Bölüm 6. Pazarlama karması (stratejiler)
Şirket Adı İş Planı.
Şirket Adı İş Planı Sunusu.
Sunum transkripti:

Ayşegül ARSLAN

Tip: e-Ticaret Slogan: Küresel ticaret burada başlar Tip: e-Ticaret Slogan: Küresel ticaret burada başlar. Kuruluş: 4 Nisan 1999 Kurucu: Jack Ma (Başkan) Daniel Zhang (CEO) Şehir: Hangzhou, Zhejiang, Çin Gelir: 76.204 milyar ¥ (2015) Net gelir: 24.320 milyar ¥ (2015) Çalışan sayısı: 34,985 (31 Mart 2015)

Alibaba Group Dünyanın en büyük e-ticaret sitelerindendir. Çin’de yerel ve uluslararası ticaret için dünyanın en önde gelen çevrimiçi piyasalarından biridir. Alibaba.com üzerinde 200 ülkeyi aşkın 3.5 milyon şirket faaliyet göstermektedir.

Alibaba'nın temeli, 1999'da Çin'in Cıciang eyaletinin başkenti Hangcou'da Çinli üretici firmaları dünyanın farklı noktalarındaki tedarikçilerle aracısız buluşturmak amacıyla atıldı.

Müşteriler ürünlerini fotoğraflar ve açıklamalarla birlikte kategorilere göre sıralanabildiği, her müşterinin şirket profilini oluşturabileceği, iletişim bilgilerinin bulunduğu bir çeşit sanal showroom şeklinde mini-site sahibi olabilmektedir.

Şirket Profilleri

Softbank ve Yahoo. , Alibaba'nın en büyük pay hissedarlarıdır. Yahoo Softbank ve Yahoo!, Alibaba'nın en büyük pay hissedarlarıdır. Yahoo!, 2005 yılında Alibaba’nın yüzde 40 hissesini, 1 milyar dolara satın aldı.  31 Ağustos 2014 itibariyle şirketin % 32.4'ü Softbank'a, %16.3'ü Yahoo!'ya aittir.

Şirket, 19 Eylül 2014'te New York Borsası'nda (NYSE) yaptığı 24 Şirket, 19 Eylül 2014'te New York Borsası'nda (NYSE) yaptığı 24.7 milyar dolarlık hacimli halka arz ile tüm zamanların en büyük halka arzını gerçekleştirdi.

Alibaba Group kurucusu ve başkanı Jack Ma Alibaba Group kurucusu ve başkanı

Ma birkaç ticari deneme yaptıktan sonra Nisan 1999'da 17 arkadaşı ile birlikte Alibaba'yı kurdu. Şirket kısa sürede büyük başarı elde etti. 2003 yılında eBay benzeri alışveriş sitesi Taobao'yu kurdu. Taobao'nun gelişimini gören eBay, şirketi satın alma teklifinde bulundu, ancak Ma bu teklifi reddetti.

Şirket İsminin Hikayesi San Fransisco'da bir kafede yeni e-ticaret sitesinin ismini düşünen Jack Ma’nın çıkış noktası dünyanın her yerinde bilinen bir isim bulmaktı. Bu sırada aklına Ali Baba geldi. Etrafındakilere "Alibaba nedir biliyor musunuz?" diye sordu. O anı bir röportajında şöyle anlatmıştı

Ma: “Bir gün San Francisco'da bir kafede otururken alibaba'nın çok güzel bir isim olabileceğini düşünüyordum. Bir garson geldi, ona ‘Alibaba'yı biliyor musun?’ dedim. ‘Evet’ dedi. Alibaba hakkında ne bildiğini sordum, ‘Açıl susam açıl (open sesame).’ dedi. İşte o an ‘Evet! İsmi bu olmalı!’ dedim.

Şirket Felsefesi “İlk amaç müşteriyi, sonra çalışanı, en son ise hissedarları mutlu etmek. Çünkü müşteri memnun olursa onlar zaten sonunda mutlu olurlar. Dünyanın en zengin şirketi olmayı değil, dünyanın en mutlu insanlarına sahip olmayı istiyoruz.”

Müşteri Takım Çalışması Değişkliği Benimseme Bütünlük Tutku Taahhüt 6 Değer Müşteri Takım Çalışması Değişkliği Benimseme Bütünlük Tutku Taahhüt

Kurumsal Sosyal Sorumluluk İş Fırsatları Oluşturma Yoksulluğun Azaltılması İnternet Yaklaşımı

Alibaba Ürün Alibaba.com güven ve güvenlik, online ödeme, listeleme çözümleri, koruma ve kimlik doğrulama, anlık mesajlaşma, üye itibar ve garanti programları gibi satış sonrası hizmetler sunar.  

Alibaba Fiyat Alibaba yumuşak fiyatlandırmaya sahiptir ve komisyon işadamlarının kendi işlerini yapması için çok düşüktür. Alibaba’nın bu kadar hızlı böyle büyük boyutlara ulaşma nedeni budur.  Fiyatlandırma stratejileri; ürün hattı fiyatlandırma, penetrasyon fiyatlandırma ve indirimler  

Alibaba Dağıtım Alibaba ağlarını tüm dünyada genişletmiştir. Son zamanlarda bir halka arz ile ABD Pazarına girmiş ve aynı zamanda Asya'nın çeşitli ülkelerinde kendi ekiplerini inşa etmektedir. Alibaba en önemli avantajlarından biri de toplu üretim yapıyor olmasıdır.

Alibaba Promosyon Faaliyetleri Dijital reklam ve satış promosyonları kullanır. Radyo ve Tv reklamları da belirli dönemlerde yayınlanır.

Pazarlama Stratejileri Promosyon Alibaba.com başarısına yol açan pazarlama stratejilerinden biridir.  Şirket internet tanıtım stratejisi, medya reklam ve sponsorluk yoluyla hizmetlerini teşvik etmektedir.

Kaynakça http://www.alibabagroup.com/en/global/home https://www.ukessays.com/essays/marketing/the-alibaba-group-company-analysis-marketing-essay.php http://www.cumhuriyet.com.tr/haber/ekonomi/121113/Cin_e-ticaret_devinin_ismi_neden_Alibaba_.html

Ayşegül ARSLAN