Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

MARKALASAK DA MI SATSAK?. MARKA – TEMELDE NE VAR? Bir «kavram» (konsept) üzerinde yükselir (FARKINIZ NE?) (NEDEN BENDEN ALMAK ZORUNDASINIZ?)

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "MARKALASAK DA MI SATSAK?. MARKA – TEMELDE NE VAR? Bir «kavram» (konsept) üzerinde yükselir (FARKINIZ NE?) (NEDEN BENDEN ALMAK ZORUNDASINIZ?)"— Sunum transkripti:

1 MARKALASAK DA MI SATSAK?

2 MARKA – TEMELDE NE VAR? Bir «kavram» (konsept) üzerinde yükselir (FARKINIZ NE?) (NEDEN BENDEN ALMAK ZORUNDASINIZ?)

3 MARKA – TANIM | MARKA OLMANIN FARKI NEDİR? Marka olmak «FARKLILAŞMAK» Demektir. NEREDE FARKLILAŞACAKSINIZ?

4 MARKA – TEMELDE NE VAR? Bir «kavram» (konsept) üzerinde yükselir (farkı yaratacak olan temel) (NEDEN BENDEN ALMAK ZORUNDASINIZ?)

5 MARKA – TEMELDEN SONRA Üzerine bina edeceğiniz her şey «kavramınız, markanız» üzerinden belirlenir.

6 Üzerine bina edeceğiniz her şey «kavramınız, markanız» üzerinden belirlenir. MARKA – ÖRNEKLEM | RESTORAN | Kavram | 1. Alan: TAZE? ORGANİK? ÇOK ÇEŞİT? SAĞLIKLI? 2. Alan: ZENGİN? ORTA? DÜŞÜK ALIM GÜCÜ? 3. Alan: GENÇ | KADIN | ÇOCUK

7 Piyasanın «neresine» hitap ediyorsunuz? Kaç liraya satacaksınız? FARKINIZ NE? NEREYE KONUMLANACAKSINIZ? MARKA – BÖLÜM HATIRLATMASI

8 Şu anda: Renkler, yazı karakteri, pazarlama, reklam, satış stratejisi; ARTIK HER BİR ADIM, SİZİN İÇİN DAHA NET, DAHA KOLAY. MARKA – TEMEL SAĞLAM VE DÜŞÜNCE TAMAM İSE

9 Alıcınız «GÜVEN» ister, «SAMİMİYET» arar. Her zaman en iyisini satmak zorunda değilsiniz. Lakin yalan söylememelisiniz. Farkınızı samimi şekilde aktaran şekilde ortaya çıkın. MARKA – KIMLIK OLUŞTURMA

10 Farkınızı Anlatın «ÜRÜN DEĞİL DUYGU SATIN» Volvo = Güven Mercedes = Konfor, lüks Coca Cola = Mutluluk MARKA – KIMLIK OLUŞTURMA

11 SLOGAN: KISA, NET (DAR), VURUCU PAZARLAMA: VAATTE BULUNMA REKLAM – DUYURU: DAVET SATIŞ: VAADİN KARŞILANMASI Müşterinin size güvenebileceği kadar net olun. MARKA – İFADE YOLLARI

12 «STANDARTLAŞMA» «MEMNUNİYETSİZLİĞİ YÖNETME» «KURUMSAL KİMLİK» (personelin bilgisi, nezaketi, hizmeti) MARKA – OLMAZSA OLMAZI

13 MARKANIZIN BİR HİKAYESİ OLSUN BU ALICILARINIZIN SİZİNLE ÖZDEŞLEŞMESİNİ (SİZDEN BİRİSİ GİBİ HİSSETMESİNİ) SAĞLAR «20 yıl üst düzey finansal yöneticilik yapan Cemile Hanım: Ehh, yetti gari, ben Ege’liyim, otlu gözleme yapmak istiyorum! diyerek Otçul Pide markasını yaratmıştır. MARKA – HIKAYE SATAR!

14 «20 yıl üst düzey finansal yöneticilik yapan Cemile Hanım: Ehh, yetti gari, ben Ege’liyim, otlu gözleme yapmak istiyorum! diyerek Otçul Pide markasını yaratmıştır. Başarı, okumuşluk, kaliteli Yetti gari Mevcut imajı kullanma + özel hissettirme İstiyorum üretiyorum hayalimi gerçekleştiriyorum Otçul’dan pide yersen hayalini gerçekleştirmiş olursun

15 «KATMA DEĞER YARATIN» (ilave bir şey yaratın, verin, hediye edin; alıcınızı kıymetli hissettirin) «İŞİNİZİ GELİŞTİRMEK İÇİN DÜŞÜNÜN» (papağan, dondurma dolabı) «ALICILARINIZI GÖZLEMLEYİN VE DİNLEYİN» (bilmediğiniz sorunlar, aklınıza gelmeyecek fikirlerin kaynağı yakınınızda) MARKA – GELIŞTIRIN

16 Facebook reklamlarını ihmal etmeyin Ufak bütçeli, devamlı, iyi planlanmış olsun MARKA – DIJITAL REKLAM


"MARKALASAK DA MI SATSAK?. MARKA – TEMELDE NE VAR? Bir «kavram» (konsept) üzerinde yükselir (FARKINIZ NE?) (NEDEN BENDEN ALMAK ZORUNDASINIZ?)" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları