Abdullah Onur DURUK - 130908055
Dünyaca ünlü Hazır Giyim Firması H&M 1947 yılında Erling Persson tarafından Kuruldu.
“Hennes” İsveççe’de“kadın için” anlamına gelir “Hennes” İsveççe’de“kadın için” anlamına gelir. Erling Person, Vasteras’ta “Hennes” Tabelalı bir dükkanda satılmak üzere bayanlara yönelik giysi serilerini ilk kez 1947’de hazırlar. 1968 yılında, firmasını genişletmek için Stokholm’da av malzemeleri dükkanı Mauritz Widfoss’u satın aldığında firmanın ismine ikinci bir isim olarak, “Mauritz”i ekler. Bunun nedeni koleksiyonuna Erkek Giyimi de eklemek istemesidir. Ve Erkekler için hazırlanmış bir seriyle koleksiyonunu tamamlar.
1964’te Norveç’ten sonra , 1967’de Danimarka, Almanya ve İsviçre’de faaliyet göstermeye başlar. 1968, Hennes, Stockholm merkezli avcılık giyim eşyası ve balıkçılık ekipmanı satıcısı Mauritz Widforss'ı satın aldı ve ismi Hennes & Mauritz olarak değiştirdi. Bu, H&M'nin tüm ailenin kıyafetini sunmasına yol açan erkeklerin ve ayrıca çocuk kıyafetlerinin sunumunun başlangıcıdır.
1973'te Hennes & Mauritz iç giyim satmaya başladı. Aynı yıl, ABBA üyesi Anni-Frid Lyngstad, yeni kozmetik ürün yelpazesinden fotoğraf çekilecek ilk "süper model" haline geldi.
Büyüme hızı her yıl beş veya altı yeni mağazanın açılmasıyla daha da artmaktadır. 1974 yılında Hennes & Mauritz Stockholm Menkul Kıymetler Borsasında işlem görüyor. Aynı yıl mağazalar "H&M" kısaltmasıyla yeniden markalaştırıldı.
E-ticaret dönemi doğmadan çok önce, 1980'de İsveç posta sipariş şirketi Rowells'i satın alarak H&M moda satışı müşterinin evine taşındı. 1982 yılından beri oğlu Stefan tarafından idare edilen H&M, Hollanda, Avusturya, Finlandiya’yı, sonra 1998’de Fransa ve 2000’de ABD’yi fetheder. Ucuz Fiyatlı moda anlayışı değişmemektedir.
1990'lı yıllarda, geleneksel gazete reklamcılığı büyük ölçüde büyük şehir reklam panolarıyla değiştirildi. Model seçimi, H&M'nin gerçekten uluslararası bir marka haline geldiğini gösteriyor. H&M kıyafetleri giyen ünlü aktörlerin ve sanatçıların yanında süper modeller kullanılır. Ünlü yıllık Noel iç çamaşırı kampanyaları, süper modeli Elle Macpherson'u içeren 1990'da piyasaya sürüldü. Kampanyalar birçok medya kanalının ilgisini çekti.
H&M kampanyalarında 1990'lı yıllar boyunca "Büyük Altı" adlı modeller - Elle Macpherson, Cindy Crawford, Naomi Campbell, Claudia Schiffer, Christy Turlington ve Linda Evangelista kullanılıyor. 1998'de H&M çevrimiçi alışveriş sunmaya başladı. İlk çevrimiçi pazar İsveç'tir.
2000'de, New York'ta Beşinci Caddede büyük bir H&M amiral gemisi mağazası açılıyor. ABD'deki ilk mağazanın açılması Avrupa dışındaki genişlemenin başlangıcını işaret ediyor.
H & M, 2007'de Şangay ve Hong Kong'da ilk mağazalarını açarak uzak doğuya doğru gitti. 2010'da H&M, ilk kez sürdürülebilir malzemelerden yapılmış bir moda koleksiyonu başlattı. Giysi toplayıcı dünya genelinde 2013 yılında tanıtıldı. Başlangıçtan beri, yeniden kullanım ve geri dönüşüm için müşterilerin H&M mağazalarına yaklaşık 34.000 ton eski tekstil getirdi. Yaşasın moda!
H&M, yenilenebilir elektriğin kriterlerinin karşılandığı kabul edilen tüm pazarlardaki tüm mağazalarda, ofislerde ve dağıtım merkezlerinde yenilenebilir elektriğe geçer. Tasarım konusunda da diğer büyük firmalara göre öne çıkmasının en önemli nedeni tasarım ekibinin ofis yerine kafe, cadde, restoran vb. alanlarda yoğun bir şekilde dolaşmalarını sağlayarak koleksiyonun buralardaki gözlemlerine dayalı oluşturmalarını sağlamalarıdır.
Marka danışmanlık Interbrand 2009 ve 2010 yılında yirmi birinci en- değerli global marka olarak H&M yi seçmiştir. Bu H&M yi araştırmada en yüksek sıralardaki perakende mağazası yapmıştır.
Tam şirket adı Hennes & Mauritz olan markanın dünya algısı basitleştirmek için H&M olarak lanse edilmiş ve bu şekilde markalaşmıştır. H&M Bugün 49 ülkede 3.100 ‘den fazla mağazaya sahip ve 2015 itibarıyla 123.000 kişi civarında istihdam sağlamaktadır. Marka Değeri; $ 26 milyar dolar olarak tahmin edilmektedir.
Teşekkürler… Abdullah Onur DURUK - 130908055